Subvirare
![]() ![]() ![]() |
Subvirare
shoTgunu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- Numar de numar
2003 Privilege Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|||
eugenTL |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.642 Joined: 16 September 08 From: Tulcea/Bucuresti ![]() |
desi nu-s fan tractiune spate, tot timpul am zis ca mi-as dori sa-mi fuga spatele decat sa subvirez ...
totusi e recomandat sa mergi ca omul, pt ca n-ai pe mana un cart,nu te grabesti chiar atat de tare(pleaca cu 20 min mai devreme na) iar eu stiam ca frana brusca degeaba pui in curba, ca sa fie frana cum trebuie e nevoie ca rotile sa fie drepte...deci se pune inainte, iar in curba masina e lasata sa intre fara frana si sa iasa accelerand. De asemenea cand se vrea evitat un obstacol(masina om etc)..e de preferat sa se puna frana cat se paote si inaitn ede impac se elibereaza frana si se ia curba... DEGEABA franezi si tragi volan...sau tragi volan fara sa franezi la limita inainte.. in fine asta tine de experienta si reflex |
--------------------
Renault
Megane II
my edition (18+low+r26 look)
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(shoTgunu @ 25 May 2009, 12:42) Pentru ca fie viteza prea mare pentru curba data, fie raza prea mare de bracaj pentru viteza data, sunt cauzele generatoare, corectia se face restabilind acest balans, fie scazand viteza, fie indreptand rotile. Se actioneaza frana, care pe langa faptul ca reduce viteza,muta masa aparenta pe puntea fata, marind implicit aderenta. Probabil ca ai gasit putine lucruri despre corectarea ei pentru ca nu prea exista. Teoretic ele sunt cele prezentate de tine dar in practica, pe un drum cu serpentine si o banda pe sens nu ai timp si spatiu sa faci nimic daca subvirarea e una serioasa. Fenomenul asta trebuie prevenit prin cunoasterea limitelor masinii, daca ajungi in situatia in care e nevoie sa corectezi...e cam naspa, esti la mana sortii. |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#4
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
sau la mana ESP-ului.. daca ai
![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
shoTgunu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Mi s-a intampat sa intre in subvirare la Unirii venind dinspre Tineretului, spre Casa Poporului, acolo unde se face stanga pana in Magazinul Unirea.am abordat-o cam cu viteza ...40km, stiind ca iau curba mai larg...fiind 3 benzi pe sens.Cauciucurile au inceput sa derapeze si sa piarda aderenta, masina intrand in trepidatii.Rotile erau bracate dar masina nu urmarea curba:).
Am avut prezenta de spirit sa franez usor si sa indreptand volanul spre dreapta.In secunda 2 masina a prins aderenta si am luat din nou stanga usor reusind sa nu ies in decor ca Felipe Massa ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- Numar de numar
2003 Privilege Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|
Hack |
![]()
Post
#6
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Oare chiar isi are locul aici topicul asta?
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
shoTgunu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Atunci rog un moderator sa il mute unde crede de cuvinta.
Mi s-a parut un topic de arie tehnica..nu de cafenea. 25 May 2009, 15:46: Nu are nimeni experiente in aceasta privinta, sa povesteasca? ![]() La un moment dat citisem despre montarea de anti-roll bar pe spatele masinii sau despre echilibrarea masei masinii pe fiecare punte. s-a incercat diminuarea efectului...raspunsul venind chiar de la Renault ![]() Noul Clio RS are din fabrica pe spate sway bar de 28mm...sau ma insel? This post has been edited by shoTgunu: 25 May 2009, 14:46 |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- Numar de numar
2003 Privilege Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|
George Paul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Ca incepator (ce sunt inca), am cautat explicarea subvirarii/supravirarii, si-am gasit pdf-ul asta la BMW.
Doar ca idee, ca explicatiile comportarii in curbe sunt pentru masini cu tractiune pe spate, cu caracter supravirator. This post has been edited by George Paul: 26 May 2009, 10:29 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
Bhal |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
La subvirare ai cam fript catelu. Daca nu te ajuta doamne doamne infige-te in frana de mana. dar cu simt de responsabilitate. nerecomandat daca nu stii ce faci. se poate termina mai rau decat subvirarea.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|
supremeon |
![]()
Post
#10
|
![]() cam rareori membru... Group: Members Posts: 503 Joined: 28 July 07 From: din inima țării... ![]() |
Asta e un topic f. bun, si da, isi are locul aici...
Intr-adevar, franarea cu "rotile drepte" este mai eficienta decat daca tragi de volan, adica franezi in curba. Inca nu am reusit sa inteleg de ce, dar se decelereaza mai repede. Dar, cand esti deja in curba si iti dai seama ca ai intrat prea tare, franezi, ce sa faci... si derapezi, cu tot cu abs si ce smecherii mai ai... cel mai important lucru este ca fiecare sa isi cunoasca bine masina... insa, aceasta cunoastere vine dupa multi zeci de mii km, pe care, daca nu ii ai... Cum se comporta Megane 2 in aceste situatii? cei care au avut experiente, ce ne recomanda sa facem? inafara de a nu ne speria daca vedem ca fug rotile, si sa ave m prezenta de spirit... 26 May 2009, 00:03: Cu frana de mana, nu cred ca e o idee buna... daca esti in curba si deja iti derapeaza rotile, cred ca daca tragi frana de mana, te intorci la 180 grade si continui sa mergi cu spatele ![]() This post has been edited by supremeon: 26 May 2009, 00:03 |
--------------------
Iubesc mersul domol
pe o sosea fara gropi si alte masini,
- pur pretutindeni!
primavara cu verde crud si albastru
|
|
shoTgunu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 25 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Dupa parerea mea cel mai bine ar fi sa incetiesti(adica a lua piciorul de pe aceleratie sau a ciupi un pic frana) si sa indrepti un pic rotile sa prinzi aderenta. Nu cred ca e indicat sa te infigi in frana.Risti sa pierzi de tot aderenta si sa te infigi in pom sau sa zbori de pe sosea.
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- Numar de numar
2003 Privilege Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
|
|
Ryk |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
nu stiu daca ati observat, intr-o curba, daca accelerezi esti tras spre interiorul ei, iar daca franezi te scoate in exterior. Acum depinde de la curba la curba in cazul subvirarii, ca poate e una in care nu iei foarte mult de volan si atunci poti sa calci frana, dar putin. Ma gandesc ca acum nu va veti duce sa luati curbe de 90grade cu 60-70 km/h, lucru care eu l-am facut si mi-a fugit de spate, pt. ca aveam cauciucuri de vara si era putina mazga pe jos.
|
--------------------
Renault
Megane III
- N-am...
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
|
|
chitsro |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.194 Joined: 4 August 07 ![]() |
nush acum cume cu subvirarea dar nu ar trebui sa se intmple asa mai ales cand exista si esp..
|
--------------------
BMW
320D
Steptronic
|
|
adrian mgn |
![]()
Post
#14
|
![]() megane ... reno megane ! Group: Members Posts: 1.073 Joined: 5 April 08 From: timisoara ![]() |
"recomandarea" mea e ca in situatii de genul asta cand masina subvireaza sa nu franati ci doar sa ridicati piciorul de pe acceleratie astfel incat masina sa intre in frana de motor putin si sa "incarce" puntea fata si neaparat o miscare scurta de indreptare a volanului cu revenire cat mai lina spre directia de mers dorita.
asta e ... asa ... in teorie.in practica e mai dificil.eu am fortat de multe ori masina cand situatia mi-a permis-o tocmai pt. a-i cunoaste limitele. si inca o chestie foarte importanta ... o curba se "pregateste" dinainte ... se alege trasa ideala in functie de drum ( si chiar daca noi circulam doar pe o singura banda nu ca cei din raliuri care folosesc toata deschiderea drumului va spun ca o curba se poate aborda totusi pe mai multe trase ) se adapteaza viteza ( de deplasare ) si se alege treapta de viteza corespunzatoare ( eu prefer sa abordez curbele cu motorul putin turat astfel incat sa dispun de cat mai mult din puterea lui la iesirea din viraj ). daca nu ai "setup-ul" facut dinainte si pe la mijocul virajului se intampla ceva ... e foarte greu sa mai faci ceva. This post has been edited by adrian mgn: 26 May 2009, 14:38 |
--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp
18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension-
- Smoked taillights
BMC filters-Chrome window trims-Xenon Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line
Vanity, definitely my favorite sin! |
|
nsl_iuli87 |
![]()
Post
#15
|
![]() retras Group: Members Posts: 230 Joined: 8 May 07 ![]() |
La megane 2, cel putin la bicorpul meu subvirarea apare doar cand in masina se afla cineva in spate, in rest se tine bine...
Sa dau si un exemplu, la curba de la cora pantelimon, cu masina goala am abordat cel mai tare cu 65-70 km/h, cauciucurile facand zgomot foarte mare, dar nu derapa, iar cu 3 persoane in masina de la 50-55 fuge fata, si nu are nici un control... Iar ca sfat cand subvireaza masina si e uscat pe jos se poate ajuta pe langa frana de motor si putin cu frana de picior, daca se franeaza brusc se intoarce masina si se pune me curmezis |
--------------------
Renault
Megane II
- Boooxxx
2020
|
|
kevin-ray |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Subvirarea apare din cauza pierderii aderentei pe puntea fata. Difera de la masina la masina dar la Megane apare mai usor din cauza suspensiei moi (PDG).
Metoda folosita in raliu pentru a avea aderenta maxima este franare inainte de curba pentru a transfera greutatea pe puntea fata, inainte de curba se trece in treapta inferioara, se merge in frana de motor pana la jumatatea curbei (apex) iar de la jumatate se accelereaza. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
II.2 2006 Confort Expression + mp3 & climatronic
1.5 dCi 82 CP |
|
bashtalu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
nu sunt eu ayrton senna, dar a curbe eu ma bag in dreapta mult(asta daca e curba la dreapta), si la stanga la fel, nu o iau in larg tocmai ca daca e sa derapez putin sa am loc si sa nu intru pe contrasens. si cum mai spunea cineva in curbe intru cu masian turata, parca se tine mai bine
si ca sa mai elimin din acest efect de subvirare neavand esp, mi-am luat cauciucurile late... bafta la toti si subvirari ioc |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th August 2025 - 16:14 |