3 probleme Megane Classic
![]() ![]() ![]() |
3 probleme Megane Classic
sans_doute |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da si tu un SEARCH de cate ori ai o problema si numai dupa aceea deschide un topic nou... sunt subiecte discutate.. in psecial cel cu nepornitul la cald... asa ca spor la cautat!!!
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#3
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Ok, m-am lamurit la partea cu (ne)pornitul la cald, cum ca ar putea fi bobina de pe electromotor. Dar restul.. sau ceva asemanator nu am gasit.
Merci. |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu stiu ce ai gasit tu... dar nu aia era problema.... cauta ceva despre senzor turatie volanta...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#5
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Ok, merci. Totusi unde este pozitionata volanta? Curatarea acelui senzor se poate face si fara a se merge la service ?
Cu celelalte 2 probleme cum ramane? ![]() |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
aurelul8 |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 220 Joined: 16 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Adevarat A Inviat!
Senzorul de turatie volanta se afla pe carcasa ambreiajului. Identificarea "zonei" este destul de simpla, chiar intre motor si cutia de viteze. Cum te uiti la motor in partea dreapta a motorului, unde se termina acesta si incepe cutia de viteze. Daca sunt probleme de semantica, in ordinea asta, de la stanga la dreapta, este partea din fata a motorului unde ai identificat zgomotele la distributie, urmeaza motorul, partea din spate a motorului cu ambreiajul si carcasa lui ce face corp comun cu cutia de viteze. Senzorul este in zona asta. La capitolul curea de distributie iti recomand sa ceri parerea unui alt mecanic. E prea costisitor sa risti o reparatie motor sau (la polul opus), sa intervi ca sa observi ca nu sunt probleme. Ajuta mult ca la problemele ivite sa pui poze edificatoare. Cu suieratul respectiv nu stiu ce sa iti zic, e prea subiectiv zgomotul indicat. Te lamureste mai bine un mecanic bun. Pentru zgomotul infundat pe partea dreapta spate, macar pentru lamuriri, trebuie sa faci niste precizari: cand se aude, in ce conditii de incarcare, la ce denivelari (gropi sau gen limitator de viteza). Ar ajuta si numar de km. Apropos de zgomote, la puntea spate e cel mai usor sa inlocuiesti amortizorul dar daca sunt si alte probleme nu se infige oricine la o interventie. ![]() |
--------------------
Renault
Megane
- PH 07 KKA
2000 1,6 16 v rxe bicorp
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#7
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
merci mult pt descriere. tinand cont insa ca nu prea am legatura cu ceea ce inseamna masinile (altceva decat condusul
![]() pt distributie, o sa revin cu poze. zgomotul de pe spate se aude in general la denivelari, eventual gropi. la limitatoare de viteza insa se comporta normal, dar sa nu uitam ca pe acelea le trecem cu a 2-a ![]() |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
radunre |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
sans_doute a scris referitor la pct. 2: "Problema e ca nici macar nu invarte" deci nu are legatura cu senzorul de volanta ci cu electromotorul sau contactul electric de la cheie. Eu as verifica prezenta tensiunii la demaror si bobina bendix-ului in momentul punerii contactului, daca exista tensiune, problema e la "contactorul" bendix-ului.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
aurelul8 |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 220 Joined: 16 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Da, curatarea se poate face si individual, fara a merge la service. Nu este (inca) un tutorial cu operatiunea asta. Odata idenfiticat senzorul se demonteaza si se curata partea care face citirea volantei. Tot la demontare se poate observa ca el "citeste" reperele de pe volanta. Ca sa fiu si mai explicit voi reveni cu poze, nu?
Mecanicii stiu ei ceva, cum spuneam, nu vor/stiu/pot sa identifice defectiunile astea. Spre exemplu, suspectam suspensia de zogomote anormale pe spate stanga. Urmare? Am schimbat inelele tobei de evacuare pe motiv ca sunt "uzate", am cumparat amortizoare. La inspectia "individuala" am gasit sursa zgomotelor. Era aparatoarea de noroi, cea care acopera roata, facea contact intre cauciuc si toba. Rezolvare. Se fixeaza cu subururi. M-as aventura sa descoperim impreuna tipul zgomotului dar voi fi catalogat ca "priceput", nu e in folosul nimanui. Daca te aventurezi sa identifici zgomotul calea ar fi sa urmaresti conditiile mai precis si dupa posibilitati/incercari sa reproduci sunetul. Ce pot sa spun, fara sa interpretezi, este ca ai sti la sigur daca ai trece de 2 ori prin aceleasi denivelari cand/cum face. Sper sa nu fie vorba de uzuri la capetele de sprijin al barei de torsiune. Imi aduc aminte de intretinerea lor de pe vremea Oltcit-ului. ![]() |
--------------------
Renault
Megane
- PH 07 KKA
2000 1,6 16 v rxe bicorp
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#10
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
radunre: asa m-am gandit si eu initial, tinand cont de felul in care se manifesta. totusi nu e ciudat ca nu vrea sa porneasca/invarta numai atunci cand motorul este cald? dimineata porneste din prima, la fel atunci cand motorul este sub temperatura optima de functionare.
aurelul8: voi incerca sa aduc dovezi mai clare asupra zogomotului ![]() bonus, pozele cu distributia merci 22 Apr 2009, 21:22: Am postat si pozele pt problema cu distributia. Dupa cum se vede, cureaua este roasa rau pe partea exterioara, dreapta. DSC00128.JPG ( Size: 656.17k ) Number of downloads: 1522 DSC00129.JPG ( Size: 636.01k ) Number of downloads: 1580 Daca va uitati cu atentiela poza de mai jos, pe rola sunt niste chestii ciudate, nu e neteda.. niste asperitati. E una dintre cele 2 role mici, mai din spate. E cea intinzatoare? La service mi-au spus ca asta ar putea fi cauza. Ce parere aveti ? DSC00130.JPG ( Size: 663.18k ) Number of downloads: 1563 DSC00131.JPG ( Size: 628.38k ) Number of downloads: 1447 DSC00133.JPG ( Size: 627.66k ) Number of downloads: 1413 This post has been edited by sans_doute: 22 Apr 2009, 21:22 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
radunre |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
sans_doute, treaba cu pornirea OK la temperaturi sub cea optima poate fii explicata prin dilatarea/contractarea pieselor in miscare ale demaror-ului. Nu stiu unde se afla demarorul la motorul tau dar cu siguranta nu e mare lucru sa te bagi sub masina (preferabil intr-un canal de interventie) si sa faci masuratorile respective, i-ti ia 10 minute. Ideea e sa excluzi defect la demaror si sa eviti demontara lui dupa care "mergi pe fir in sus"
![]() La cureaua de accesorii ai o rola de intindere sau o fulie care calca pe spatele curelei "busita" sau descentrata (ceea ce duce la verificarea rulmenti si lagare), aceste fulii/role trebuie sa fie perfect netede la suprafata de contact, slabeste intinzatorul, da jos cureaua de pe rolele care calca pe spatele curelei si verifica-le in amanunt. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
cavaler |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 9 January 09 From: timisoara ![]() |
ceau
eu am avut o problema asmanatoare la un vw polo classic 1.6 benzina 1998 daca mergeam un timp si opream motorul nu mai pornea deloc trebuia sa stau 5 ..15 minute si cu mai multe incercari pornea si am inceput sa schimb urmatoarele: -contact(fara rezultat) -bobina electromotor(fara rezultat. in final am vandut masina si noul proprietar care cunostea problema a spus ca o rezolva si dupa un timp ma sunat ca aschimbat cablu de la masa si care la temperatura se dilata si nu facea contact. |
--------------------
renault
megane I
1999/ 1.6- 16v,RT/ grandtour
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#13
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
merci. dar ce reprezinta mai exact cablu de la masa ?
![]() |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
Shafu |
![]()
Post
#14
|
![]() SHĂFU' Group: Members Posts: 777 Joined: 19 April 07 From: Iași ![]() |
Cablul, de la baterie, pe borna minus (-), care in general e prins la celalalt capat de sasiu, motor, etc. Daca mergi la electrician ai sa vezi ca isi pune firul pentru nul(minus/masa) pe un surub sau ceva nevopsit de pe masina si cu creionul de la celalalt capat verifica.
|
--------------------
Renault
Megane Clasic
2001 1.6 16v
|
|
aurelul8 |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 220 Joined: 16 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Super pozele! Exact de ce iti spuneam in primele posturi. Daca vei da detalii se gasesc solutii, indicii sau chiar raspunsuri la intrebari.
Referitor la cureaua (atentie de accesorii!), arata rau, ceva s-a intamplat cu aliniamentul rolelor/curelei si atinge/este atinsa de ceva. Trebuie intervenit, asta sigur. Costurile sunt mai mici decat la interventia asupra curelei de distributie. Iti dai seama ca din senin nu se intampla, mecanicii care au schimbat cureaua de distributie sunt responsabili, de altfel pot garanta doar montajul. ![]() |
--------------------
Renault
Megane
- PH 07 KKA
2000 1,6 16 v rxe bicorp
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#16
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Aia e cureaua de accesorii nu de distributie?? Eu stiam ca cea de accesorii nu e la vedere, ci e undeva mai inauntru iar cea pe care o vedem in stanga jos cum te uiti la motor - e cureaua de distributie.
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cea prezentata in pozele tale este de accesorii...cea de distriburie este in lateralul motorului si ar trebui sa fie acoperita de un capac de plastic/tabla... si este are pe partea interioara dinti...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#18
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Ok.. aflu chestii noi. Deci in principiu ar trebui sa fie mai simplu de schimbat, in ideea ca nu mai trebuie desfacut acel capac etc. Aveti idee cat costa ? Gasesc separat sau trebuie luat tot kit-ul ?
merci. |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
aurelul8 |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 220 Joined: 16 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Normal ca afli chestii noi.
Este mai ieftina decat cureaua de distributie. Acum daca vrei in absolut, preturile pentru un kit complet (curea distributie+2 role, curea de accesorii+2 role), in functie de producator, variaza intre 690 - 370 ron. Doar cureaua de accesorii e mult mai ieftina. O poti cumpara si separat avand in vedere ca ai avut cu kit-ul complet doar 6-7000 km. Pentru a afla preturi la cureaua de accesorii poti cauta la magazinele cu piese de import, tot ce iti mai trebuie este VIN-ul care este in talon. Ce ai tu nevoie este un diagnostic profi de la un mecanic care te gaseste defectul si iti va inlocui doar peisele cu probleme. Daca vrei sa inlocuiesti doar cureaua asigura-te ca nu mai sunt probleme. |
--------------------
Renault
Megane
- PH 07 KKA
2000 1,6 16 v rxe bicorp
|
|
ISseby |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 9 September 08 From: Iasi ![]() |
Salut. Si eu vreau sa-mi schimb kit-ul de accesorii si am gasit pe autokarma.ro. Preturile variaza in functie de producator.
Curea 6 caneluri : 57-80 lei Rola intinzatoare cu AC: 320lei Rola ghidaj: 74-245lei Din pacate, rola intinzatoare e cea mai scumpa fiind cu AC, iar pretul asta e cel mai mic gasit pana acum.. (cea produsa de Renault costa 700lei). Preturi pentru kit-ul de distributie, gasesti probabil tot acolo. Schimba insa pe langa role+curea si pompa de apa. |
--------------------
Renault
Megane Hatchback RXE
1.6/16v, 79kw, 1999
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#21
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Deocamdata nu cumpar nimic. Am facut o programare la BRAS, prima de altfel
![]() M-am cam saturat de mecanici ciudati de prin service-uri care pretind ca se respecta. Drept dovada, kiturile de distributie/accesorii sunt proaspat schimbate, doar cat a expirat garantia la manopera. Stiu ca o sa raman cu portofelul subtirel, dar nu e amuzant sa vezi cum in fiecare zi ti se subtiaza cureaua de accesorii, mai ales ca urmeaza sa fac vreo mie de km cat de curand. Bafta si merci. 23 Apr 2009, 13:58: Total off-topic: desi am masina de 1 an jumate.. abia zilele astea am observat ca pe maneta din dreapta volanului (cea pentru functionare stergatoare).. am un intrerupator identic cu cel pe care il folosim pt aprinderea proiectoarelor. Spre rusinea mea, nu stiu pt ce e. Merci. This post has been edited by sans_doute: 23 Apr 2009, 13:58 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
La mine butonul de care spui...care de fapt sunt 2... primul ala cu linia punctata maresti sau raresti cadenta la stergatoare.... cand sunt puse pe intermitent...si eu mai am unul cu care pornesc stergatorul din spate...dar la tine ala nu cred ca este pt. ca vad ca ai berlina..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
cavaler |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 9 January 09 From: timisoara ![]() |
ceau
astazi am scos masina din servis toatal costuri pt ca sa rupt distributia in timpul mersului la o viteza 130 km/h 5000 de ture si dupa aia dand la automat pana am aflat ca am distributia rupta,-total costuri:4300 ron. schimbat: -kit distributie -supape -semeringuri -ulei/filtru -antigel -bujii -galerie sudata(descoperita la demontare motor) -tampon motor dreapta (rupt descoperit la demontare motor) -transportata de la Filiasi-Timisoara pe slep. This post has been edited by cavaler: 23 Apr 2009, 17:30 |
--------------------
renault
megane I
1999/ 1.6- 16v,RT/ grandtour
|
|
fuscus |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 10 April 07 ![]() |
salut
cred ca problema pe care o ai vine de la fulia alternatorului.sa fiu mai explicit: anul trecut cu o saptamana inainte de nunta mea (ca m-am insurat si eu ca tot omu ![]() am pus mecanicul sa o demonteze pe a mea si am montat-o pe cea de Peugeot,montata alternatorul pe masina ,dat cheie rezultat: masina functioneaza impecabil dar.........cu o mica exceptie: atunci cand virez MAXIM stanga sau dreapta cureua de accesori freaca pe intinzatorul ei si se aude un scartait de sub capota .daca dau drumul un pic volanului atunci scartaitul dispare......... s-ar putea ca si tu sa ai aceasi problema......oricum cureaua mea de accesorii arata exact ca a ta de uzata.....deci pote fi una din solutii pt problema ta bafta ! |
--------------------
Renault
Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp
2001, Break
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#25
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Ar putea fi o varianta, mi-a zis si un mecanic de ea. Problema e ca la mine se aude zgomotul ala ciudat si daca sta pe loc, cu rotile drepte.
Dar ramane sa merg marti la reprezentanta.. si apoi voi posta atat cauzele cat si costurile. Cine stie, poate mai ajut pe cineva cu aceeasi problema ![]() This post has been edited by sans_doute: 24 Apr 2009, 09:09 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
Shafu |
![]()
Post
#26
|
![]() SHĂFU' Group: Members Posts: 777 Joined: 19 April 07 From: Iași ![]() |
Fuscus ai grija ca scartaitul s-ar putea sa fie de la pompa de servo! Ori se duce ori e ceva in neregula de la montaj. Te sfatuiesc repede sa cauti problema. Cand virezi la maxim de volan nu se invarte si motorul ci doar pompa actioneaza mai mult si in gol. Vezi ca in carte scrie sa nu virezi volanul maxim (2 mm mai putin ca pompa sa nu "forteze in gol"). Era bine cand ai schimbat fulia sa fi schimbat si cureaua de accesorii sa nu se fi "intins" la manopera.
|
--------------------
Renault
Megane Clasic
2001 1.6 16v
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#27
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Asa cum am promis, revin cu informatii:
Problemele cu pornirea - trebuie dat jos electromotorul si curatat de la A la Z (inca nu am facut lucrul asta, deci nu stiu cat va costa, dar in principiu vreo 3 ore de manopera.. dupa aprecierea lor) Probleme de la cureaua de accesorii - cand am facut revizia (respectiv la Auto Center), se pare ca a fost facuta treaba de mantuiala (sincer nu ma mir, tinand cont ca parca vazusera pt prima data in viata lor Renault). Am schimbat kitul de accesorii si fulia alternator. Acum totul e impecabil, si am iesit si mai ieftin cu manopera - 1h. Pret: 600 si ceva de RON. Bafta. This post has been edited by sans_doute: 29 Apr 2009, 09:44 |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
aurelul8 |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 220 Joined: 16 March 09 From: Ploiesti ![]() |
Sper ca nu esti dezamagit de rezultat (cautari si discutii pe forum). Acum ca ne spui de demaror pentru mine este logic - una din posibilitati. Cureaua de accesorii doar din montaj aiurea face genul asta de uzura. Nu mai stiu de zgomotul de pe spate, ce ai mai aflat? A mai facut?
|
--------------------
Renault
Megane
- PH 07 KKA
2000 1,6 16 v rxe bicorp
|
|
cavaler |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 9 January 09 From: timisoara ![]() |
ceau
a mai patit cineva in timp ce mergea cu masina sa se desfaca fulia alternatorului? |
--------------------
renault
megane I
1999/ 1.6- 16v,RT/ grandtour
|
|
sans_doute |
![]()
Post
#30
|
![]() Asa-zis membru Group: Members Posts: 229 Joined: 29 May 08 From: Iasi ![]() |
Zgomotul de pe spate inca mai e.. nu mi-e clar insa de unde vine. Cei de la reprezentanta mi-au zis ca mai degraba ar fi posibil sa fie de la portiera, din cauza ca ar fi mai ros chederul.. si intr-adevar daca apesi pe ea, cand este inchisa, se aude ceva asemanator. Nu stiu ce as putea face in situatia asta
![]() Credeti ca problema de la pornire se va rezolva doar cu o curatare a electromotorului ? Totusi de ce face probleme numai la cald.. ? |
--------------------
Renault
Megane Classic
2002 1.6 16V Ne mai auzim.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 23:10 |