Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Va rog sa ma ajutati, cateva probleme si intrebari

Ratty
post 21 Apr 2009, 12:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




Buna ziua,
ma numesc Catalin sunt nou pe forum si am si eu cateva intrebari si probleme:

Am un r19 din '94 motor 1.9 D

1. pornesc motorul imi sta masina la 900 de ture , dupa 2 min imi sta la 1100 , este normal? un motor diesel nu ar trebui sa stea la 800 de rotatii? sa fie cumva socul , deoarece am soc automat si mie mi se pare ca , cablul acela este prea strans si cu motorul oprit.
2.stiu ca au mai fost topicuri cu probleme asemanatoare-- in octombrie mi s-a spart furtunul ala de jos de la radiator care intra si in motor , din cauza ca era copt , am dat jos radiatorul , l-am curatat cu jet de apa si am bagat si pe instalatie apa ca sa se curate , am bagat antigel si nu am avut nici o problema pana acum 2 zile cand mi-a iesit apa din borcan . apa este murdara rau si cu urme de rugina, si mi se incalzeste apa destul de repede , ventilatorul imi porneste cand ajunge apa la 90-95 de grade si nu stiu daca este termostatul sau mi-am ars garnitura de chiuloasa.
este posibil sa fi ramas fara apa si d-aia sa-mi scoata toata mizeria de pe sistem? deoarece am completat cu aproape 1,5 L de apa distilata sad.gif
la furtune are ceva daca la imbinare pun solutie de etansare ce se foloseste la pompa de apa , la termostat... ? deoarece imi mai curge (dar nu mult) pe la furtunul inlocuit

Va rog frumos sa ma ajutati.


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 21 Apr 2009, 20:56
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




La un motor cu bloc de fonta o sa ai apa murdara oricand verifici apa.
Incearca sa slabesti cablul de la socul automat...
temperatura de lucru trebuie sa fie in jurul valorii de 90 de grade, este normal sa-ti porneasca ventilatorul.

Nu are nimic daca eransezi furtunele, dar nu ai nevoie de asa ceva. Colierele metalice strang furtunul pe stut...asa ca nu ai neboie de etansare...incearca sa mai strangi colierele.

Faptul ca ramai fara apa poate sa fie garnitura de chiulasa, chiulasa sau blocul motor.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dennis67
post 22 Apr 2009, 07:15
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 June 08




1-turatia motorului la diesel este de 800-900rot/min iar cu socul pornit 950-1000rot/min
(slabesti cablul de la socul automat)
2-verifica termostatul daca nu a ramas blocat pe inchis
-verifica daca furtunele nu se intaresc in timpul functionarii cu busonul inchis -daca da atunci garnitura de chiulasa puscata sau chiulasa este fisurata
-verifica cu busonul deschis daca la temp de 90grade nu apar bule de aer in vasul de expansiune---cauza-garnitura de chiulasa puscata sau chiulasa fisurata


--------------------
renault19 chamade 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 22 Apr 2009, 10:14
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




sad.gif astazi am verficat si eu cele spuse mai sus de voi , si imi facea bulbuci si cand porneam motorul si daca o acceleram isi tragea apa in sistem din borcan si cand o lasam la relanti mi-o dadea afara. Am fost si la mecanic cu ea si mi-a spus ca sigur garnitura de chiuloasa este arsa si imi baga compresia in apa deoarece mi se bloca termostatul (acum termostatul merge , apa isi face ciclul de racire ) si pana nu da jos nu poate sti daca si chiuloasa este fisurata sau trebuie rectificata. Sper sa fie numai garnitura sad.gif( , oricum o sa ma coste niste bani buni.

Multumesc ptr ajutor.


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dennis67
post 22 Apr 2009, 10:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 June 08




sper sa scapi usor.
verifica bine mai ales chiuloasa mai ales la pistonu 1


--------------------
renault19 chamade 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 22 Apr 2009, 10:44
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




o sa vada mecanicul ca e un amic si e chiar bun ca mecanic, eu totusi sper sa fie numai garnitura smile.gif.
Maine cred ca o duc , ca sa o desfaca si sa vada ce-i pe-acolo.
Oricum g de chiuloasa e in jur de 1 mil si ceva depinde de ce grosime imi va cere mecanicul , imi mai trebe si antigel , ulei , si manopera smile.gif

Da doamne sa fie numai garnitura smile.gif

22 Apr 2009, 11:09:
scz de off topic dar nu pot trimite pm-uri deoarece nu am destule posturi
ptr dennis , nu ma duc la pavel ci la unul Peter (PIT) sta pe magheranului nr 19.

22 Apr 2009, 16:53:
:| stiti cumva cat costa manopera la schimbarea g. de chiuloase? mi s-a cerut 5 mil. si mi se pare cam mult.

This post has been edited by Ratty: 22 Apr 2009, 16:53


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 22 Apr 2009, 19:15
Post #7


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Anul trecut in februarie 3,5 mil :0 Nu este mult ! este de munca mult , important este sa lucreze ingrijit !


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 22 Apr 2009, 21:10
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




intr-adevar este de lucru , mai e si locul cam stramt la 1.9 d , , daca nu trebuie rectificata chiuloasa imi ia in jur de 3,5 mil , da el a zis ca sigur trebuie si rectificata.

zilele astea o bag in service si sa vad ce si cum smile.gif (totusi sper sa fie numai garnitura de chiuloasa)

This post has been edited by Ratty: 22 Apr 2009, 21:11


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 22 Apr 2009, 21:33
Post #9


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Ai grija Renault nu recomanda rectificarea , planeitatea chiuloasei . Lucru totusi pe care l-am facut si eu !


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dennis67
post 23 Apr 2009, 07:08
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 June 08




Ai grija sa cumperi garnitura de chiuloasa (grosimea)in functie de cota de rectificare.


--------------------
renault19 chamade 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 23 Apr 2009, 08:44
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




Pai sa vad la ce cota de reparatie imi zice asta (adica grosimea garniturii) si mie la termostat in Dialogys imi zice temperatura de 82 sau de 89 de grade , care ma sfatuiti sa-l iau ?


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Apr 2009, 08:55
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu prea-mi vine a crede ca-ti da de ales...

Zi-mi si mie seria ta de sasiu.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 23 Apr 2009, 09:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




serie sasiu : VF1B53J2511399508

iar placuta ovala:

B53J
CM 110 032
GJ 414 E3
DO17232

Eu am programul numai cu placuta ovala smile.gif


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Apr 2009, 09:07
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Da, asa este, dar trebuie sa se explice cumva diferentierea. Sper sa iti pot da un raspuns pe seara.

23 Apr 2009, 10:16:
LE: Mda, mare ciudatenie.

Indiferent ce temperatura alegi, dialogys iti da oricum acelasi cod - 7700872314 TERMOSTAT 89C



This post has been edited by R19/16v: 23 Apr 2009, 09:16


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 23 Apr 2009, 10:26
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




deci la asta chiar nu m-am mai uitat smile.gif) tare faza , ms mult. acum sa-mi fac un calcul sa vad cat ma costa toate, garnitura , antigel , termostat , sigur si garnitura de la capac , sper sa fie numai astea ca daca e chiuloasa fisurata sau ceva mai grav ma duc si-mi mai aduc una de dincolo ptr ca-s foarte multumit de masina , am toate dotarile in-afara de clima smile.gif , dar totusi acum o sa-mi caut 1.8 16v smile.gif


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Datsun
post 23 Apr 2009, 10:52
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 4 January 09




la masina mea am schimbat in ianuarie garnitura,ajutat doar de un prieten si de sfaturile de pe aceste forumuri si acum masina merge brici, deja am in jur de 5000 km parcursi si nu mi-a aparut nici o problema si sper sa nici nu apara! toate cheltuielile care le-am suportat au fost pentru curea de distributie, garnitura si doua schimburi de ulei + filtru, si i-am schimbat preventiv si termostatul (pentru motor de 1.8 benzinar), si doua zile de munca... smile.gif


--------------------
Renault megane Renault megane 1.6 16v 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 23 Apr 2009, 12:33
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




sincer , as schimba-o si eu dar.... nu ma pricep la mecanica si la disel e inghesuit rau motorul smile.gif + ca nu as putea sa-mi dau seama daca trebuie rectificata chiuloasa sau daca a patit ceva chiuloasa sad.gif


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dennis67
post 24 Apr 2009, 07:03
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 June 08




Sa ne ti la curent


--------------------
renault19 chamade 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 27 Apr 2009, 15:55
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




sad.gif(( astazi am primit raspuns , inca nu am fost sa vad masina , dar mecanicul a zis ca e fisurata chiuloasa sad.gif( , acum ma gandesc de la ce s-ar putea fi intamplat asta si de ce nu s-a ars garnitura...
de mers la turatii mari nu pot sa zic ca am mers... probabil din cauza termostatatuli dar totusi de ce nu s-a ars garnitura? sad.gif(

stiti vre-un motor de 1.9 d ph2 de vanzare? smile.gif)

27 Apr 2009, 18:00:
am fost la mecanic sa vad masina , el zice ca e fisurata chiuloasa , dar nu stie exact unde.
1.g. de chiuloasa nu este arsa sau piscata nu are rugina pe ea
2.in capetele la pistoane iar nu prezinta rugina

si el a zis ca e fisurata chiuloasa dar nu se vede unde ..

sa mor daca inteleg sad.gif si inca ceva masina nu avea termostat deloc smile.gif)

This post has been edited by Ratty: 27 Apr 2009, 18:00


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 27 Apr 2009, 20:58
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




du-te la carstea in Sibiu.
are vreo 4 renault-uri faza 2


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 27 Apr 2009, 23:10
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




poti fi mai exact? biggrin.gif

in seara asta am primit un pont de la un prieten care are un bacara de 250 cp , mi-a zis ca lui i s-a ars garnitura de chiuloasa din cauza la pompa de apa ... avea garnitura coapta si prindea aer pompa...


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 30 Apr 2009, 10:28
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




Buna,
ceva vesti bune si rele smile.gif

1.vestea buna , am schimbat garnitura de chiuloasa , am pus termostat si acum nu imi mai baga compresia in apa , adica nu-mi mai da afara apa din borcan
2. si acum vestea proasta smile.gif) imi dispare antigelul din borcan si imi scoate fum alb, cel putin asa am observat ca mi se duce cam 1 cm la 6-7 km,masina cand o pornesc mi se scutura motorul rau, imi scad cate-odata turatiile si la 500rpm , dupa ce mai merge oleaca motorul imi cresc turele dar oscileaza cam 50-100 de rotatii si se scutura motorul.

acum intrebarea mea este : oare trebuia totusi rectificata chiuloasa ? (nu am mai dat importanta deoarece mecanicul ala "care cica este inginer , alea alea" a zis ca e fisurata chiuloasa) si eu i-am zis sa-mi pun sus motorul si sa mi-o iau acasa ca sa caut alt motor, dar spre uimirea mea totusi cred ca a fost doar garnitura ciupita desi el a zis ca garnitura era intacta si chiuloasa nu trebuia rectificata sad.gif

sau mi-a dereglat pompa de injectie?

oricum sper ca saptamana asta sa o pun pe un tester sau ceva


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 30 Apr 2009, 10:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Cu siguranta antigelul ala care dispare e fumul alb pe teava de esapament, si pornirea aia groaie se datoreaza umplerii unui cilindru cu apa, concluzie , ori chiluasa deformata, ori fisurata.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dennis67
post 30 Apr 2009, 11:03
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 10 June 08




Apa in capul pistonului .Garnitura arsa sau chiuloasa crapata.


--------------------
renault19 chamade 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ratty
post 1 May 2009, 18:22
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 21 April 09




Azi am vb cu mecanicul la care trebuia sa ma duc de prima data, dar taicami-o a dus-o la inginerul lu peste. am trecut si pe la domnul dennis caruia ii multumesc mult de tot .
Mecanicul acela numai din ce am vb la telefon si i-am zis ca nu mai scoate bule ca inainte incat sa-mi dea afara din borcan si ca-mi porneste greu si scoate fum alb a zis asa: ma da prost poti fi tu , eu cand ai venit la mine ti-am zis ca trebuie schimbata garnitura si rectificata chiuloasa dar daca tu ai vrut sa mergi in alta parte a fost alegerea ta.

El mi-a zis ca chiuloasa trebuia rectificata deoarece el la toate masinile care le-a desfacut le-a dus chiuloasele la rectificat si la toate a gasit cateva zecimi sau sutimi diferenta si le-a rectificat , iar la mine cum nu mi-am rectificat chiuloasa automat garnitura cea noua nu s-a asezat bine . iar cu pornirea a zis ca ala din start nu mi-a pus distributia bine , daca o punea cu 2 dinti gresit nu-mi pornea motorul , si a gresit numai un dinte si pompa de injectie nu merge bine si-mi scutura tot motorul, ceea ce este si adevarat ( am mai vazut la cineva un topic care si-a facut singur distributia acasa tot la un diesel parca si el a gresit cu 2 dinti , nu-i pornea motorul , si dupa a mai schimbat un dinte si i se scutura motorul)
Mecanicul asta mi-a zis ca el 100% imi rectifica chiuloasa si schimba garnitura si distributia si masina mea o sa mearga perfect deoarece a zis ca motorul meu mergea mult prea bine , numai ca aveam relantiul mare si nu a avut timp sa mi-o regleze si ca baga mana in foc ca , chiuloasa nu este fisurata (scuzati cacofonia )

Acum nu stiu ce sa mai fac si ce sa mai cred smile.gif , aaaa si a zis ca acum ma costa 10 mil nu 5 mil ca sa-mi fie invatatura de minte sa nu ma mai duc la toti "desteptii"

This post has been edited by Ratty: 1 May 2009, 18:23


--------------------
Renault R19 1994/ 1.9 D - SB-08-EKE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:46
Dacia