Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Bujia 1, problema?

jagoman
post 14 Aug 2005, 17:34
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Am observat urmatorul fapt: la bujia cilindrului nr 1 arata de parca ar fi dat cu ulei un pic. Am curatat, dar dupa un timp a reaparut. Ce poate fi?


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 14 Aug 2005, 23:06
Post #2


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.907
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Segmentii...?


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 14 Aug 2005, 23:32
Post #3


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Batranete, in mare...Segmenti,cum a zis fcn, dar nu neaparat toti. Pe un piston sunt,in general, 3 segmenti (dinspre biela in sus): de foc, de compresie si de ungere. Asta daca nu ma inseala memoria :-)
Cei de ungere sunt cei mai fragili, cei mai delicati. E foarte posibil sa ai compresie perfecta dar sa iti pape ulei. Chestia asta am patit-o eu. Aveam 13bari, exact cum l-a scos francezu acu 14 ani, cu toate ca am acum 200k km in schimb mai papa si la mine ceva ulei.
Pe de alta parte, se prea poate sa se fi uzat semeringurile de la supape, si sa curga ulei pe acolo. Ciudat e ca zici doar de cilindru #1...uzura neuniforma?
Oricum, papa ulei?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 15 Aug 2005, 08:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Ulei nu papa (aproape) deloc. Am facut schimbul de ulei la 134592km si acum am 137032 si nivelul (la ultima verificare) tot la maxim sta. Nu stiu ce ar putea fi. Si mai am o problema. Aproape de pompa de benzina este un senzor sau asa ceva care intra in blocul de motor si parca acolo imi iese foarte putin ulei. Cred ca foarte putin, deoarede nu scade nivelul de ulei dupa cele mentionate.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 Aug 2005, 08:56
Post #5


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(jagoman @ Aug 14 2005, 06:34 PM)
Am observat urmatorul fapt: la bujia cilindrului nr 1 arata de parca ar fi dat cu ulei un pic. Am curatat, dar dupa un timp a reaparut. Ce poate fi?

Banuiesc ca te referi la aparenta murdarire cu ulei si praf a bujiei si a chiulasei (in imediata apropiere a bujiei). Daca la asta te referi, cauzele cele mai probabile sunt:
- strangerea necorespunzatoare a bujiei;
- garnitura bujiei a fost refolosita (bujie scoasa si pusa la loc) si nu s-a mai asezat prea bine - trebuie stransa bujia putintel mai tare (numai cu motorul rece!) sau scoasa partial si reinsurubata;
- scurgeri infime de ulei pe la capacul culbutorilor care se preling pana spre bujie (in general nu se prea vad urmele pe unde curge uleiul pe chiulasa, se evidentiaza cu un servetel dupa ce vii din cursa).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 15 Aug 2005, 09:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Chiar la asta m-am gandit, si este doar la bujia cilindrului nr. 1. Am incercat cu strangerea bujiei dar nu are efect. De fapt asa era cand am cumparat masina, si am si schimbat toate bujiile, dar la fel a ramas.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 Aug 2005, 09:25
Post #7


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Atunci ramane sa verifici varianta 3 (excludem vreun defect al filetului sau al suprafetei de asezare a garniturii bujiei pe chiulasa - e mai putin probabil). Cauza murdaririi bujei n-are legatura cu segmenti uzati, simeringuri de supape sau, in general, cu consumul de ulei al motorului.
Oricum ar fi, nu-i ceva de care sa te ingrijorezi. Poti sa mergi si pana la pensie cu problemuta asta.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 15 Aug 2005, 09:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




M-am linistit un pic, ca de cateori imi aminteam de asta tot ma uitam de unde vine, doar am uitat de intrebat aici pe forum. Deci se pare ca nu ar fi problema mare. Oricum voi verifica varianta 3.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 27 Apr 2009, 10:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Daca tot s-a vorbit aici despre bujia nr. 1 pot sa spun si eu ca am aceeasi problema doar ca de 10 ori mai mare. Bujia 1 se umple de ulei dupa vreo 15 min de functionare a motorului si nu mai functioneaza. Normal, atunci motorul merge in trei pistoane. La inceput am crezut ca ar fi vorba de o supapa, si am schimbat chiulasa cu totul, dar nu s-a rezolvat nimic. Mentionez ca atunci cand vrea el, scoate un fum fffffff. dens, albastru spre alb . N-aveti idee ce-ar putea fi? Sa ma gandesc la o segmentare? Cam cat costa un set de segmenti pt R21 F3NC722?


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin007
post 27 Apr 2009, 14:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.710
Joined: 20 October 08
From: MIOVENI AG




naifrica am vazut masini care avea motoru balta de ulei si mergeau laugh.gif


--------------------
RENAULT 11 - AG 04 TKK 85 TXE
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos decat plasticele de ultima generatie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 27 Apr 2009, 20:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Totusi, ce ar putea fi?
Motorul merge fff rau. In capul pistonului este cam 0.5 cm de ulei la oprirea motorului.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvers
post 28 Apr 2009, 15:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 14 September 07
From: Timisoara




ai incercat sa schimbi garnitura de chiulasa?


--------------------
R11 TXE 1985 CLIO 1 1995 LAGUNA 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 28 Apr 2009, 15:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Acum am aflat ca problema e de la semeringurile de la supape.
Azi sau maine le schimba cei din service si gata.
Problema rezolvata! Sper!


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 20:56
Dacia