Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

R19_Identificare serie tip vehicul

Dragon_C
post 29 Mar 2009, 21:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 March 09
From: Calarasi




Buna seara,


Sunt un nou posesor al unui Renault 19 si nou pe acest forum, asa ca va rog sa ma scuza-ti daca o sa fac unele greseli.

In Noiembrie 2008 am achizionat din Germania un Renault 19, faza 2, fabricat in 1994, pe benzina, cu 142.000 KM. Modelul este hatcback, culoarea un albastru indigo, motor 1.8 sRT - tip F3P N 760, injectie monopunct, Euro 2, ABS, geamuri electrice pe fata, proiectoare, inchidere centralizata, servodirectie, discuri ventilate pe fata, discuri pe spate, etc. Nu am A.C., in schimb am trapa electrica.
In fine, am facut o scurta prezentare ca sa stiti cam despre ce discutam.
Nu am o vasta experienta, dar am condus multe tipuri de masini si pot sa spun ca la cat este de batrana, pune cu botul pe labe multe masini noi si cu pretentii. Ca tot omul am condus mai mult Dacia 1400 si Logan. Aceasta "batranica" depaseste cu muuuult Loganul nostru la confort, la demaraj, la consum (consum mediu urban 1.8 cmc = 1.4 cmc). Am facut aprox 7.000 Km de cand am cumparat-o si merge foarte bine. A inceput sa cam bata pe fata, sa mai scartaie, etc., si vreau sa o pun la punct.

Rugamintea mea ar fi daca se poate sa ma sfatuiasca cineva in anumite privinte :
- Am fost la un inginer de la un service Renault sa vad cam cat m-ar duce costul pieselor. Ma intrebat de o placuta de pe stalpul masinii. Eu nu am nici o placuta, pe niciun stalp al masinii. Acolo era scris codul tipului de Renault 19 si dupa acest cod imi spunea exact ce piese (codurile acestora) imi trebuie pentru masina mea. In schimb eu am doar seria de motor, de sasiu si cam atat. Unde as mai putea gasi acest cod ???

- Cat de curand vreau sa fac revizia masinii (ulei, filtre, placute de frana, bucsi, capete de bara, etc.), bineinteles dupa ce o verifica un mecanic sa vad exact ce trebuie schimbat. Intrebarea mea este DE LA CE PRODUCATOR SA FIE PIESELE. Nu ma uit dupa piese ieftine, nu vreau "turcisme", dupa 2 luni sa fiu nevoit sa le schimb din nou. Am fost la un magazin de piese auto si mi-a recomandat piese aduse din Germania "CONTECH" (nu stiu daca am scris corect.

- As vrea sa montez niste roti mai late, pe R15, dar nu stiu exact de care tip este recomandat pt Renault 19 (dimensiunile maxime (latime si inaltime) care pot fi montate pe vehicul). Am inteles ca daca schimb pe R15 o sa am probleme cu vitezometru si trebuie sa tin cont si de ET jentii. Rotile montate in acest moment sunt de dim. 175/65 R14. Cineva mi-a recomandata ca iar sta bine la R 19 al meu cu 195/65 R15. La aripi am vazut ca e loc destul, daca pun niste roti mai mari, ma gandesc ca o sa am stabilitate mai mare si o sa scada din rigiditate. Ce ma sfatuiti ?????

- Masina este cam lasata de spate, are bara de torsiune. Vreau ca dupa ce ii schimb rotile (sa ma decid ce dimensiuni aleg) sa o ridic si un pic de spate. Am inteles ca sunt probleme cu bara de torsiune daca incerci sa o modifici sau poate sa fie de la telescoape. Atunci cand rulez pe sosea nu se aude troncanit pe spate. Ce ma sfatuiti in acest sens ?

- In plafon langa becul de iluminat am si o chestie de plastic cu infrarosu. Prima data am crezut ca este ceas, dar l-am desfacut si nu este. Cheie cu telecomanda nu am, am prmit doar o cheie simpla (fara cip). Ce poate fi acest aparat ????? Poate fi un recevier ??? Dar nu trebuia sa am cheie cu telecomanda ???? Nici o data nu mi-a facut figuri cand am pornit cu cheia simpla.

- Daca motorul este rece, indiferent ca este iarna sau vara, imi porneste mai greu, abia dupa 5-10 secunde, dupa ce invarte electromotorul de vreo 3-4 ori. Daca motorul este cald, porneste imediat. Poate fi de la baterie, bujii sau electromotor ??? Sau ce poate fi ????

- Servodirectia imi merge cam greu, am verificat daca are ulei in borcan si are. Poate sa fie de la pompa sau asa este felul ei??? Cam ce sa verific ???

- Eu nu i-am schimbat distributia cand am cumparat-o, nici nu am avut probleme. Mi s-a recomandata ca atunci cand schimb cureaua de distributie, pe langa role sa schimb si pompa de apa. Asa este ??????

Ma scuzati daca am scris prea mult. Astept lamuriri.

This post has been edited by Dragon_C: 29 Mar 2009, 22:21


--------------------
RENAULT 19 1994 - X53
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 29 Mar 2009, 23:04
Post #2


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Voi incerca sa-ti dau lamuriri la cateva dintre 'problemele tale" ....
1. Ar fi fost indicat sa specifici locatia ta si eventual un ID messenger era indicat .

Identificare placuta ovala : pe contraaripa stanga in spatele oalei arc-telescop, este placuta ovala.


Elemente suspensie-directie : Lemforder - Boge , Swag Germania , Febi , etc

Lasata de spate : Suspensie spate - bara torsiune ,de obicei imbatraneste . Exista posibilitatea sa mai muti bara de torsiune cu un"dinte" la canelura , daca nu s-a facut o astfel de operatie .
Inchiderea centralizata a masinii era pe sistemul Infrarosu receptor-emitor , adica pe telecomanda masinii exista un led gen telecomanda cre emitea semnalul catre acel receptor de care pomenesti tu de deasupra ceasului .

Poti gasi la dezmembrari acel modul ( este simplu si mic , probabil ca deja l-ai studiat si impreuna cu telecomanda readuci masina cu inchidere centralizata telecomandata . Dezavantaj la "infrarosu" de la mica distanta si leduls trict orientat spre receptor.
Poti adapta un modul de inchidere centralizata cutelecomanda radio si folosesti doar o parte din ea ( inchiderea masinii si sistemul de receptie comanda).

Pornire grea? este o problema arhicunoscuta la modele mai vechi de masini .
La fel mi s eintampla si mie , si nu mi-am batut capul cu asta . Motive ar putea fi multe : citeste pe aici , poate depistezi ceva ...

http://www.reno.ro/-TUTORIAL-Consum-mare-R19-t128255.html

In mod normal se schimba si pompa de apa , ce faci daca la numai 5000km pe urma te lasa pompa de apa ? trebuie sa schimbi curea . LA carte cureaua detensioanata nu se mai monteaza pe masina.


Bafta !

Attached thumbnail(s)
ResizeDSC09417.JPG ( Size: 635.03k ) Number of downloads: 301


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 30 Mar 2009, 09:31
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




QUOTE(vepman_ro @ 30 Mar 2009, 00:04)

Identificare placuta ovala : pe contraaripa stanga in spatele oalei arc-telescop, este placuta ovala.
Elemente suspensie-directie : Lemforder - Boge , Swag Germania , Febi , etc

*


sau pe tragerul dintre faruri depinde de model!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 30 Mar 2009, 10:24
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Sau mai simplu din talon.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 30 Mar 2009, 10:48
Post #5


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti






--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/95
post 30 Mar 2009, 13:14
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 9 October 07




ptr vepman....spune=mi te rog unde gasesc piese de la acele firme pe care le-ai scris ca eu majoritatea pieselor de schimb le-am luat de la un magazin de pe stefan cel mare si nu prea am fost multumit de raportul calitate/pret si cred ca erau si turcisme ,cu siguranta nu erau produse de firmele amintite de tine....merci anticipat!


--------------------
Renault 19 1995 1.8 Phase II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragon_C
post 30 Mar 2009, 23:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 March 09
From: Calarasi




Multumesc mult pentru sfaturi,

Pentru vepman_ro, sunt din Calarasi, adresa de mail ''alexian_great@yahoo.com".

M-am uitat de aceasta placuta ovala si intr-adevar se afla pe tragerul dintre faruri, nu pe contraaripa stanga..... Banuiesc ca inginerul nu s-a uitat mai atent sau nu stie nici el. O sa ii fac iar o vizita.
Si in talon nu este mentionat codul de pe placuta.
Dar este o problema, am comparat codul din placuta ovala cu tipul de motor care este montat si nu coincid ca in tabelul "Invatati-sa-va-identificati-masinile"
Adica pe placuta ovala am trecut codul 553A si pe motor F3P-N-760, iar in tabel in dreptul 553A este trecut F3P JB3. Nu stiu ce sa mai cred, oare acea placuta sa fie pusa acolo la misto ?????

In legatura cu producatorii mentionati (Lemforder-Boge, Swag Germaia, Febi, etc), daca nu gasesc piese de la acesti producatori, ma indrept tot spre piese aduse din Germania, nu ????

Pentru problema barii de torsiune, o sa incerc sa vad daca pot sa o mai ridic.

Pentru inchiderea centralizata, m-am gandit de la inceput sa ii pun o alarma cu telecomanda (cu mai multe optiuni de avertizare decat vechiul sistem) care sa o conectez la inchiderea centralizata. Asta ca sa nu mai ma chinui sa refac vechiul sistem de inchidere centralizata cu telecomanda instalat pe masina mea. Si nici nu o sa am dezavantajul la infrarosu de la distanta mica si ledul strict orientat catre receptor.

M-am gandit si eu ca daca pompa de apa nu are nimic, nu are rost sa umblu la ea. Dar tot spunandu-mi unul si altul ca ar fi bine sa schimb si pompa de apa, am spus ca mai intai sa vad ce spun baietii pe forum care intr-adevar s-au lovit de probleme de acest gen.

Nu m-ati lamurit in legatura cu rotile, ce dimensiuni imi recomandati ?????
Rotile de acum mi se par cam mici, la cat spatiu ramane la aripi. M-ar interesa sa le schimb ca sa imbunatatesc designul masinii, dar si pentru stabilitate mai buna si rigiditate scazuta.

Multumesc inca o data.

This post has been edited by Dragon_C: 30 Mar 2009, 23:28


--------------------
RENAULT 19 1994 - X53
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 31 Mar 2009, 09:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




"Adica pe placuta ovala am trecut codul 553A si pe motor F3P-N-760, iar in tabel in dreptul 553A este trecut F3P JB3. Nu stiu ce sa mai cred, oare acea placuta sa fie pusa acolo la misto ????? "


553A--- F3P JB3------- F3P e codul motorului JB3 e codul cutiei, mie mi se pare foarte corect.
F3P- N- 760 ...... F3P cod motor,, N - 760 varianta motorului, ce tip de injectie mono, multi, bosch renix etc,


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 31 Mar 2009, 18:59
Post #9


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Nu vreau sa fac reclama , dar site-ul , firma pe care o folosesc eu in general pt piese Renault este www.autokarma.ro , in cazul in care tin la un anume producator.
Serus cand doresc piese originale Renault.

sau www.elit.ro cand doresc sa aflu pret informativ la anumite lucruri , au un catalog online , si din ce stiu eu la autokarma aceleasi piese sunt mai ieftine cu aprox 10%, probabil contracte etc .

in zona Militari mai am un magazin cu piese ieftine , ambalate in "Italia" acelasi produs cu sigle diferite . Optiune in cazul in care nu conteaza "calitatea piesei". http://www.volksparts.ro/

Piese ieftine si de origine sau firme recunsocute am inteles ca ar fi UNIX dar nu le stiu site-ul .


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeonMan
post 1 Apr 2009, 20:19
Post #10


Fan RENAULT


Group: Members
Posts: 247
Joined: 19 September 08
From: Cluj Napoca




Ai EXACT ACEEASI MASINA CU A MEA, mai putin culoarea, a mea e verde. Iti voi spune cateva probleme care e posibil sa le intalnesti, precum si o rezolvare a lor:
1-Toate piesele le poti comanda dupa codul de identificare din talon, ex. VF1B53Y.......
2-Piese eu personal am folosit FRAP, productie Italia, si am platit pe 4 bucsi brat, 2 bielete de directie, 2 capete de bara, 4 bucsi bara de torsiune, cele de pe brate si cele de pe sasiu, plus o planetara din dezmembrari pe care am dat 100 lei si e in stare super, 230 lei cu tot cu TVA, dar cum am spus fara planetara, iar totul l-am schimbat eu, singur, fara sa fie nici o complicatie.
3- Eu folosesc jante de iarna cu cauciucuri de urmatoarele dimensiuni: 185/60/14, jante 5.5J14H2ET40 4x100, iar vara folosesc jante aliaj cu cauciucuri 195/50/15 cu protectie a cauciucurilor pentru jante, iar jantele au dimensiunea 7J15H2ET35 4x100.Presiunea pe rotile din fata e 2,2, iar pe spate 2,0. Daca te uiti pe carbibles.com, vei vedea ca intre 175/70/13, 175/65/14, 185/60/14, si 195/50/15, nu sunt diferente decat foarte mici in diametru, deci nu te va fura la kilometraj, si nici la sprint sau franare.
4- Problema cu bara de torsiune am avut-o si eu, am incercat sa o repar dar era prea intepenita, si nu am reusit sa o demontez fara a o deteriora, asa ca am schimbat-o cu una SH, cu 150 lei, iar de montat am montat-o singur.
5- Problema e ca numai din SH vei mai gasi un set complet de cheie(telecomanda) si modulul de captare, pentru ca sa faci din doua separate un sistem sa functioneze e prea costisitor si scump.Setul de captor si telecomanda il gasesti in SH, dar problema va fi ca le vei gasi cu tot cu cheie, iale, contact, buson rezervor, si asta e maxim 200 lei complet. Eu l-am negociat la 150 lei. Sau monteaza o alarma cu 150 lei, si ai scapat de probleme, plus ca nu trebuie sa fii langa usa masinii sa o poti actiona.
6- Problema cu pornirea e cam aiurea, dar e reala la modelul nostru de masina.Din cat am studiat problema, si chiar am studiat-o nu gluma, 70% ar fi injectorul, 20% motorasul pas cu pas, 10% senzorul de temperatura al lichiduluii de racire. Asta e doar parerea mea, astept chiar alte sugestii. Oricum multe din aceste piese pot fi verificate, cu un simplu aparat de masura.
7- Servodirectia eu am rezolvat-o prin schimbarea pompei, cu una SH, la 150 lei, iar de schimbat am schimbat-o tot singur.
8- Pompa de apa nu se schimba la schimbarea distributiei in cazul tau, deoarece este antrenata de cureaua de la alternator si pompa servo. Oricum nu necesita schimbare decat la aparitia unor simptome evidente, si nu odata cu distributia.
9- Nu ai scris prea mult, eu chiar ma bucur ca pe tot acest site mai este cineva cu o masinuta ca a mea.Sunt rare variantele cu motor F3P 760 cu injectie Magneti Marelli.....dar, asa cum ai constatat, sunt mai rapide decat multe fitzoase, iar concurent intre 19-uri, sunt doar cele 16V. Parerea mea...... cheers.gif

1 Apr 2009, 20:43:
Aici ceva poze smile.gif

This post has been edited by LeonMan: 1 Apr 2009, 20:43

Attached thumbnail(s)
P3287371.JPG ( Size: 340.46k ) Number of downloads: 245
P3287372.JPG ( Size: 332.36k ) Number of downloads: 231
P3287374.JPG ( Size: 261.84k ) Number of downloads: 230
P3287376.JPG ( Size: 205.88k ) Number of downloads: 218


--------------------
Renault Laguna 2004, 1.9, 120 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragon_C
post 1 Apr 2009, 21:24
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 March 09
From: Calarasi




Ok, multumesc ca m-ati lamurit. Am intrat si eu pe aceste site-uri si am gasit piese. Sper sa nu fiu nevoit sa schimb prea multe.

Totusi nu mi-ati spus ce dimensiuni sa aleg pentru anvelope. Ce imi recomandati ?

This post has been edited by Dragon_C: 1 Apr 2009, 21:24


--------------------
RENAULT 19 1994 - X53
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeonMan
post 1 Apr 2009, 21:28
Post #12


Fan RENAULT


Group: Members
Posts: 247
Joined: 19 September 08
From: Cluj Napoca




chiar ti-am scris tot ce te intereseaza, citeste


--------------------
Renault Laguna 2004, 1.9, 120 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragon_C
post 1 Apr 2009, 22:05
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 29 March 09
From: Calarasi




Pentru LeonMan,

Da, vazand pozele, intr-adevar este la fel ca a ta, doar ca a mea arata mult mai jalnic pe exterior.
Locuri unde sa cumpar piese SH, nu am decat sa ma duc la Bucuresti, ca prin Calarasi nu am auzit sa fie.

Imi plac jentile pe care le ai, banuiesc ca sunt cele pe R15. Ce marca sunt jentile ??? Intreb ca sunt multe foarte proaste si se stramba foarte repede.
Ce an de fabricatie are masina??? ca arata bine de tot la vopsea sau a fost revopsita??? I-ai dat vreun polish ???
Eu nu postez poze cu R19 al meu, ca va prapaditi de ras.
Eu acum incerc sa o reconditionez.

Dar de ce folosesti roti de dimensiuni mai mici iarna si mai mari vari ??? Daca mentii acelasi dimensiuni tot timpul, masina nu se comporta la fel ???
Cum am spus prima oara, cineva mi-a recomandat ca iar sta foarte bine la R19 cu 195/65 R15. Eu am vazut 195/65 R15 pe un Mercedes clasa C si mi s-au parut foarte mari, probabil cu 195/50 R15 i se potrivesc mai bine.
Am observat o chestie, daca merg cu 50-60 km/h, aproape ca merg cu o dacie, dar daca incep sa o "calc", de la 80 incolo, nu se mai simte nimic, parca vrea ea si mai mult, tot mai mult sa accelerezi. Si nici nu se mai simte nimic, parca zbori.

Oricum, multumesc si mai astept sfaturi.

This post has been edited by Dragon_C: 2 Apr 2009, 20:54


--------------------
RENAULT 19 1994 - X53
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Datsun
post 2 Apr 2009, 11:21
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 4 January 09




ffff frumoasa masina LeonMan .... e una din putinele R19 f bine intretinute... wub.gif


--------------------
Renault megane Renault megane 1.6 16v 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeonMan
post 2 Apr 2009, 23:35
Post #15


Fan RENAULT


Group: Members
Posts: 247
Joined: 19 September 08
From: Cluj Napoca




Dap, multumesc de apreciere Datsun, mai am putin de lucru la exterior, am cateva punctulete care trebuie rezolvate, dar nu e stres, acusica vine vara si o scufund din nou in grund smile.gif Vopseaua e originala, masina nu a fost inca vopsita, si sper sa nu trebuiasca sa intervin eu prea mult la ea.
Pentru Dragon_c, jantele sunt AEZ, produse in Germania, si le-am achizitionat de o luna din OserMall 04.gif , asa ii spunem noi targului de vechituri, cu 400 lei setul cu tot cu cauciucuri.


--------------------
Renault Laguna 2004, 1.9, 120 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 22:28
Dacia