Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fenomen ciudat, motorul 1,4 8v trage greu

nebunu4u
post 24 Mar 2009, 11:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Salutare la toata lumea, sunt nou aici si am nevoie de ajutor. Renaultul meu Symbol 2007 1,4 8v benzina de 1 an si jumatate manifesta un fenomen straniu: uneori la drum lung, deodata nu mai trage motorul, adica la 3000 de ture e turat, zgomotos si nu trage (ca si cum am aerul conditionat pornit). Cand merge normal, motorul se aude peste 4000 de ture si are viata in el, se duce lejer in 4500-5000. Nu conteaza ce benzina bag, cu toate benzinele se manifesta lafel. Nu conteaza anotimpul sau starea vremii. Ciudat e ca se aude un zgomot la pompa de benzina in permanenta cand se manifesta fenomenul. Pe cine am intrebat mi-au spus ca ar fi ceva in neregula ori cu pompa ori pe la rezervor. Masina consuma identic in orice regim de mers (straniu sau normal). Nu am nici un martor aprins pe bord. Nu am mers niciodata cu mai putin de 10 l (exceptie cand am cumparat-o avea 6 l). Cei de la Renault au testat-o la drum dar atunci mergea bine. Mai am garantie vreo 3 luni. Daca aveti vreo idee de ce se intampla cu masina mea sau daca ati patit lafel, v-as ruga frumos sa ma ajutati. Va multumesc!


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Mar 2009, 11:41
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Salut,
Incearca sa explici mai bine/clar.
Ce anume se intampla ? mergi constant cu 3000rpm si la un moment dat cand vrei sa accelerezi nu mai face nimic ? sau creste greu / mai greu turatia de cat in mod normal ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 24 Mar 2009, 11:59
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Prin "trage greu" se intelege ca urca greu in turatii si nu se duce, nu prinde viteza masina si mai e si motorul foarte zgomotos. Parca ceva il infraneaza, ca si cum nu mai are 75 de cai ci mai putini. Acest fenomen se produce aleatoriu si deodata, fie cand merg prin oras fie la drum lung. La drum lung se observa mai bine fenomenul. Consumul e identic, nu se modifica cand merge prost masina. Am observat cand am rezervorul umplut pe jumatate (24l) merge greu, cand mai raman cam 12l merge super bine. Ma gandesc ca se creaza anumite presiuni in rezervor, zic si eu, care influenteaza in mod negativ pompa de benzina.


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 24 Mar 2009, 12:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Cati km are masina? Mai ai garantie? daca da iti recomand sa aplelezi la ea.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 24 Mar 2009, 12:26
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Are 22000 km si mai am 3 luni de garantie. Azi trec o fuga pe la Mavexim Targoviste sa mi-o programeze la verificat. Fenomenul se manifesta cam de la 5000 de km facuti cu masina. Mentionez ca am avut un accident cu ea dar fara a fi implicate parti vitale ale masinii. Au fost afectate decat (bara fata, aripa dreapta, fata usa dreapta, far + suport far dreapta, capa roata dreapta). Tin sa cred ca de cand mi-au reparat-o de atunci parca face probleme.


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 24 Mar 2009, 12:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Ca simptome, nu corespunde cu asta ?
Vad ca seamana.
Si cica e senzatia si de "dat in nas" la accelerare.
N-ar fi mare lucru dac-ar fi doar asta, succes!


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caustic
post 24 Mar 2009, 13:06
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 12 May 08
From: Bucuresti




Tu esti in mers, motorul este zgomotos si reusesti sa auzi un "zgomot ciudat" la pompa de benzina? unsure.gif



--------------------
Renault Clio 1.4 8V/2000 3 Volume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 24 Mar 2009, 13:16
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




e zgomotos peste 3000 de ture dar la 2000 sau 2500 e acceptabil, zgomotul la pompa de benzina cateodata se aude mai pronuntat, alteori mai deloc.

24 Mar 2009, 13:31:
Nu cred sa fie problema de la clapeta de aer deoarece nu am probleme cu rallantiul si nici cu pornirea. Inainte cand masina mergea bine si porneam aerul conditionat, pierdeam din puterea motorului, simteam cum se infraneaza, acum cand masina merge prost si pornesc aerul conditionat, nu mai simt franarea respectiva, cu toate ca aerul conditionat functioneaza bine.

This post has been edited by nebunu4u: 24 Mar 2009, 13:31


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 24 Mar 2009, 13:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai atunci poate pleaca compresorul aiurea.
Sa nu fie cuplajul de la compresor.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 24 Mar 2009, 20:49
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pai daca spui ca masina merge rau fix atunci cand se aude un zgomot ciudat din zona pompei de benzina (adica bancheta spate), mai trebuie sa ne dam cu parerea?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 24 Mar 2009, 20:53
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Maine dimineata la ora 8 e programata la verificarea pe calculator. Iau facut test cei de la service Mavexim si intr-adevar urca greu in trepte. Va spun maine rezultatul.

25 Mar 2009, 12:42:
Azi am fost cu masina in service pt testul pe calculator. Au stat 2 ore pe ea si se pare ca i-au dat de cap. Totul era de la instalatia de aer conditionat. La inceput au verificat pe calc daca se modifica ceva parametrii cand porneau aerul conditionat. De cateva ori se modifica, de alte ori nu se intampla nimic, deci ceva era in neregula. Mi-au rescris softul si au verificat daca exista ceva alarme. Totul era ok. Au pornit din nou AC si tot lafel. Apoi au cuplat instalatia de AC la o masinarie si au facut recirculare de freon ca sa scoata aerul presupus a fi in instalatie. Au mai umblat la o rezistenta de la radiatorul de racire (de ce?! nu stiu) si la urmatoarele teste cu si fara AC mergea bine, valorile indicate pe calc erau corecte (din punctul meu de vedere de electronist ce sunt). Mi-au zis ca buba era un senzor de la AC care nu lucra cum trebuie si ramanea calculatorul masinii incarcat cu niste valori ca si cand aerul conditionat lucra tot timpul, de aici era pierderea de putere (de Nm sau caluti). Am venit acasa si am forjat-o intr-a 3 a de la 3000 la 5000 si intr-adevar zboara. Ramane de vazut pe viitor cum se comporta.

This post has been edited by nebunu4u: 25 Mar 2009, 12:42


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 25 Mar 2009, 13:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Bine ca ai rezolvat.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 25 Mar 2009, 13:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Si ei au gasit problema fara sa le dea nicio defectiune pe calculator?


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3
post 25 Mar 2009, 13:35
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 7 June 07
From: Bacau/Iasi




cam cat e pierderea de putere cand e AC cuplat?? 10 cp?


--------------------
Ford Focus 2006 Ghia 1.6 16V TI-VCT - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 25 Mar 2009, 17:35
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Pe calculator nu era nici o eroare. Ei au verificat niste parametrii care trebuiau sa se modifice cand porneam AC-ul. De aici au dedus ei ca ar fi aer in instalatia de freon. La relanti, la 700 rpm fara AC, parametrul "imagine cuplu motor" era -6 Nm. Tot la relanti dar cu AC pornit adica la 880 rpm "imagine cuplu motor" varia intre -24 si -16 Nm, variatie care depindea de temperatura motorului. Nu stiu cat inseamna in cai putere. Stiu ca masina mea are cuplu maxim de 112 Nm la 4250 rpm.


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 25 Mar 2009, 17:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Caii-putere (CP) sunt unitati de masura pentru putere, in timp ce valorile despre care scrii sunt valori ale cuplului, care se masoara in Newtoni*metri (Nm).


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3
post 25 Mar 2009, 23:25
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 7 June 07
From: Bacau/Iasi




deci cand ai AC cuplat pierzi vreo 20 nm??


--------------------
Ford Focus 2006 Ghia 1.6 16V TI-VCT - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 26 Mar 2009, 11:27
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




Tipul din service care mi-a verificat masina pe calculator mi-a zis ca vara, cand e cald afara, AC-ul o sa-mi ia mai mult din puterea motorului pt a produce aer rece, deci cred ca pierderea de Nm va fi mai mare de 20. Cand am fost cu masina in service, la ora 8 dimineata la mine in tragoviste ningea, temp din service nu era prea mare, deci pierderea de Nm cred ca era minima.


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 26 Mar 2009, 17:08
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Ma faci curios, parca imi vine si mie sa merg sa-mi verifica Ac-ul...Unde ziceai ca ai fost....se pricep baietii sau merg pe ghicite?


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nebunu4u
post 26 Mar 2009, 22:04
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 24 March 09




La Mavexim Targoviste am fost. Cred ca din toti mecanicii aia din service 2 sau 3 sunt pe meserie restul cam de umplutura. Baietii din service se poarta frumos cu clientii dar seful de service (pe nume Ispas) e un dobitoc. Daca nu esti tare in gura te face cum vrea el.


--------------------
renault symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 09:21
Dacia