Urme de ulei, rezolvat: garnitura corp clapeta
![]() ![]() ![]() |
Urme de ulei, rezolvat: garnitura corp clapeta
RadNoise |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
1999
- IS - 07 - CZE Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|||
renotgo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Stai linistit ,nu-i nicio problema !Corpul clapetei are o garnitura ce in cazul tau nu etanseaza perfect .Si apropos de ulei ...este normala cumva disparitia lui din baie fiind un ulei mineral si mai ales dupa cei 8500 km .Daca vei folosi 10w40 si-l vei schimba la maxim 8000 km ,ai sa vezi ca nu vei avea niciun repros ...
This post has been edited by renotgo: 17 Mar 2009, 14:03 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
twingo_buc |
![]()
Post
#3
|
![]() fost twingar Group: Members Posts: 883 Joined: 4 January 09 ![]() |
renotgo mi`ai luat`o inainte cu raspunsul, stai fara grija rednoise
|
--------------------
mitsubishi
colt CZ3
1.1 75CP 2008 MOTION
- B8x8BBB fost twingar si fost TDI-st
|
|
RadNoise |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi ![]() |
schimb garnitura si gata problema?
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1999
- IS - 07 - CZE Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|
twingooo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
deci?un sfat?poate rezolva omul problema?
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
RadNoise |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 22 November 08 From: Iasi ![]() |
rezolvat cu o garnitura suplimentara.
multumesc de grija twingoooo |
--------------------
Renault
Twingo
1999
- IS - 07 - CZE Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu |
|
Yorick |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 840 Joined: 1 July 10 From: Bucuresti ![]() |
Mi-a spus proprietarul de la care am luat masina ca atunci cand schimb uleiul trebuie sa schimb si o garnitura pt ca altfel pierde ulei.
Intrebarea mea este:garnitura asta se pune noua la fiecare schimb de ulei? Cum se numeste ea ca sa stiu ce-i cer omului de la magazin si unde se afla. Merci. |
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Cand se schimba uleiul, se schimba si filtrul de ulei.
Filtrul de ulei, poate sa aiba una sau doua garnituri (depinde de modelul filtrului). Cand cumperi acel filtru garniturile sunt in cutie deci nu este problema. Daca fostul proprietar se referea la garniturile de la filtru atunci nu este cazul sa-ti faci griji. Altfel nu prea stiu ce alte garnituri. Ar mai fi una de cupru care e la baia de ulei (la surubul de la baie). Aia se schimba numai daca iti curge - nu e obligatoriu la schimbul de ulei sa o schimbi si pe aia. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Yorick |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 840 Joined: 1 July 10 From: Bucuresti ![]() |
Merci fain Bubu!
Filtrul va fi Mann Cred ca la garnitura de la baia de ulei se referea(cea de cupru cum zici Bubu).Totusi se gaseste in comert acea garnitura?Ar fi bine sa iau una sa o am in masina in caz ca scapa ulei dupa. Hmmm...si daca scapa "dupa" e cam nasol ca tre sa scoti surubul si asta implica scurgere de ulei ![]() Oare daca ii zic lu ala de la magazin "garnitura de cupru care e la baia de ulei (la surubul de la baie)" oare o sa inteleaga la ce ma refer? |
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
De fiecare data ?
![]() ![]() Eu stii ce i-am facut la a mea ? O bucatica de smirghel pusa pe o suprafata dreapta (plana) am fecat un pic saiba aia, pe ambele parti si sa facut perfect dreapta. Aia e ideea sa fie plana. In fine nu poti face asta al infinit. Eu de 4 ani de cand am masina nu am schimbat-o niciodata. Nu e cazul sa te panichezi. Normal ca inteleg aia despre ce este vorba - ca toate masinile au asa ceva. In orice caz cred ca merge de Solenza / Logan / SuperNova. Te uiti acuma..pica pe acolo ulei ? Daca nu nu e cazul... Multe service-uri nici nu mai desfac surubul ala, scot uleiul pe la joja cu un aspirator special cu un tub subtire care ajunge prin gaura de la joja pana in baie. This post has been edited by bubu782001: 5 Jul 2010, 10:53 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#11
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
In mod normal "saiba" de la busonul de golire (baie ulei) se schimba la fiecare schimb de ulei daca busonul este desfacut. Ca nu este obligatoriu este o alta problema; nimic nu este obligatoriu pana la urma. Odata tasata saiba, exista sanse sa nu-si mai faca treaba la fel de bine ca atunci cand a fost montata prima data. Avand in vedere pretul ei, nu cred ca este o problema reala in a fi schimbata de fiecare data.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Corect. Chiar nu are cum sa fie o paguba, banuiesc ca mai mult de 5 ron nu are cum sa coste. (sau are ??
![]() Sincer eu nu am schimbat-o din motivele mai sus enumerate. Niciodata nu mi-a picat pe acolo - e drept nici nu stau sa pandesc sa vad cand vine picatura... ![]() In orice caz la cat sunt eu de paranoic schimb uleiul + filtrul cam pe la 8000km. Oricum la Twingo se scurge prin mai multe locuri uleiul...si apar pierderi neprevazute - nu mult, mai degraba la nivel de pelicula asa. Este si un topic pe tema asta, cu garnitura de chiulasa, discutii, solutii, pareri. This post has been edited by bubu782001: 5 Jul 2010, 12:05 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#13
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ultima data era vreo 2,5 ron saiba ... util este sa fie de cupru, si sa fie dimensiunea buna. E adevarat ca se poate utiliza calti si/sau alte metode ... nu e ceva foarte grav dar nici placut ca masinuta sa lase urme de ulei peste tot.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Yorick |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 840 Joined: 1 July 10 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt mai tipicar din fire,asa ca mai bine intreb de 10 000 ori si sa stiu sigur decat sa ma trezesc
![]() Cat despre pret...nu ma mai mira nimic acum.Am citit de "tremuriciu" motorului si de tampon.Am zis....ee...cat poa' sa fie unu...cand colo...vad ca e vreo 400 lei ![]() Pai...nu scapam de tampoane nici la masini fratilor???Am auzit ca dupa 300 000km intra in menopauza si nu mai are nevoie ![]() Iar schimbul,in nici un caz nu il fac in sevice.Din motive economice ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Dupa 300.000 de km ...
![]() O fi Twingo bun dar nici asa de bun. Eu la nivelul cel mai optimist ii dau 250.000 si asta intretinuta ca la carte... |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
MIHAELY |
![]()
Post
#16
|
![]() membru asociatiarenault Group: Members Posts: 291 Joined: 26 January 09 From: BC. ![]() |
Cu saiba de cupru am patit eu beleaua ....
precaut ...am luat saibe , sa am..(la cealalta masina am cautat..... la un schimb de ulei la 5-6 magazine + atelierul care schimbam uleiul nu avea nimeni .. busoane erau ,da saibe de cupru ....nu) ,... si ...cel care schimba uleiul a pus saiba stramb pe buson...(am constatat vizual dupa ce am dat busonul jos... a incalecat pasii de filet ). Am avut noroc ca am vazut repede (credeam ca "nemernicul "a stricat filetul la baia de ulei),.. am fost nevoit sa dau drumu la ulei si sa schimb din nou saiba de cupru..... In concluzie...AVETI GRIJA ![]() |
--------------------
renault
twingo/megane II
nov. 2001 initiale paris/2003dinamyque 2.0 16v
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Se mai intampla si din astea...
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#18
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
alexmitzu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
si eu ma confrunt cu pierderi de ulei, iar corpul clapeta este murdar tot timpul. as vrea sa schimb si eu garnitura, insa cum o gasesc ca si denumire pe site-urile de specialitate: garnitura admisie? ms
|
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Uleiul este pe exteriorul corpului clapeta (murdarie) sau in interiorul acestuia?
Daca este murdar la exterior (este murdar de ulei), probabil sunt si alte elemente murdare pe acolo (furtune, suport cablu de acceleratie, etc), termostatul de la racire etc. In cazul asta, e posibil sa ai probleme cu garnitura de la capacul culbutorilor. Aceasta o gasesti la magazinele de piese auto. O cumperi si o schimbi. Daca insa corpul clapeta este murdar de ulei in interior, este alta problema. Aici trebuie curatat corpul clapeta. Pentru asta se procedeaza in felul urmator: TUTORIAL curatare corp clapeta motor D7F. O sa aveti nevoie de o cheie de 10 pentru a desface corpul clapeta, si o surubelnita pentru sigurantele de la mufa senzorului temperatura aer respectiv siguranta de la cablul de acceleratie. Este bine sa ai si un patent (pentru sigurante sa le tii cand le scoti sa nu sara si sa le pierzi). Se scot urmatoarele mufe: - mufa de la senzorul MAP (vezi poza 2) - mufa de la IAC (vezi poza 3) Se scoate furtunul ala gros (vezi poza 4 si poza - 1 reper 5) dar mai inainte se scoate de desubtul acestuia furunelul mai subtire care iese din capacul culbutorilor si intra in furtunul gros (vezi poza 5 si poza 1 - reper 3) Se scoate furtunasul (vezi poza 1 - reper 4) care iese din repartitorul de admisie (vezi poza 1 - reper 2) si intra in capacul culbutorilor (vezi poza 1 - reper 1). De notat aici ar fi ca versiunile mai noi ale motorui D7F nu au acest furtunas - stuturile sunt obturate de fabricant. Ramane la observatia voastra daca aveti sau nu acest furtunas. Se scoate cablul de acceleratie. Pentru asta trebuie scoasa de la suportul acestui cablu incercuit cu rosu (vezi poza 6) si apoi capatul acestui cablu incercuit cu verde (vezi poza 6). Se scot urmatoarele mufe: - mufa de la senzorul de pozitie clapeta (vezi poza 7) - mufa de la senzorul de temperatura aer - aici vezi ca mufa are o siguranta de blocare (vezi poza 8) A ramas de dat jos corpul clapeta. Pentru asta trebuie sa desfaci cele 3 suruburi ale corpului clapeta (vezi poza 1 pentru pozitia celor 3 suruburi). Dupa ce il dati jos se va curata cu spray de carburatoare. A se curata OGLINDA - nu lasi un coltisor necuratat, apoi il lasi sa se usuce si apoi pe urma il pui la loc. Sa insistati cu jetul de spray in zona unde obtureaza IAC-ul (o sa te prindeti unde este aceasta). Inclusiv pe clapeta, o deschideti si muchia acesteia respectiiv peretii interiori ai corpului clapeta unde calca clapeta. De asemenea nu uitati sa curatati senzorul de temperatura aer (ala gri) si capatul lui ce se afla in interiorul corpului clapeta - ala trebuie sa fie perfect curat. Nu uitati sa curatatii si furtunele (cel gros si cele 2 subtiri) pe dinauntru tot cu spray + o carpa curata. Si pe astea sa le curatati BINE de tot. Daca uleiul este de mult este de recomandat sa schimbati si uleiul la motor (un ulei vechi si subtiat poate produce mai repede vapori). Daca dupa schimbul uleiului, la scurt timp aveti iarasi vapori de ulei in corpul clapeta si iarasi se murdareste cam la fel cum era anterior (puteti verifica asta doar scotand furtunul ala gros ca un cot), atunci veste proasta e ca sunt cam terminati segmentii... Din punctul asta de vedere nu prea mai aveti ce sa ii faceti decat sa o tineti asa si sa curatati mai des corpul clapeta. Evident ca se poate face si schimbarea segmentilor samd insa deja este vorba de reparatie capitala motor alti bani alta poveste... Vorba aia...cand desfaci un motor, sigur mai gasesti si alte belele. This post has been edited by bubu782001: 19 Jul 2010, 22:49 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 130.44k ) Number of downloads: 3122 2.jpg ( Size: 128.64k ) Number of downloads: 3177 3.jpg ( Size: 130.89k ) Number of downloads: 3040 4.jpg ( Size: 133.41k ) Number of downloads: 3016 5.jpg ( Size: 83.5k ) Number of downloads: 1357 6.jpg ( Size: 134.33k ) Number of downloads: 560 7.jpg ( Size: 135.01k ) Number of downloads: 564 8.jpg ( Size: 52.11k ) Number of downloads: 2122 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
sar'na bubu asa voi proceda, acum sa vedem cum gasesc timpul liber
![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
"Sa cresti mare" alexmitzu
![]() Deci CITESTI de 5 ori, te uiti le 10 ori, si pe urma desfaci. Nu fortezi nu tragi nu pocnesti. La suruburile de la corpul clapeta o sa ai nevoie de o tubulara de calitate. Acele suruburi sunt foarte tare stranse. La remontare nu strangeti sa ii iasa ochii...de bun simt. ATENTIE A SE LUCRA FARA CIOCAN !!! ![]() O tubulara de 10 (buna) un patent, si o surubelnita sunt de ajuns. PS VALABIL PENTRU TOTI POSESORII DE MOTOR D7F. NU UITATI SA BAGATI CELE 4 MUFE IN ORDINEA INVERSA DEMONTARII: - mufa de la senzorul de pozitie clapeta (vezi poza 7) - mufa de la senzorul de temperatura aer - aici vezi ca mufa are o siguranta de blocare (vezi poza 8) - mufa de la senzorul MAP (vezi poza 2) - mufa de la IAC (vezi poza 3) De asemenea numarati cati "ZIMTI" sunt vizibili la siguranta de la cablul de la acceleratie (sa va stea pedala la fel). O sa va prindeti despre ce vorbesc. Inca o data PRIVITI studiati si pe urma desfaceti (daca va este teama puteti face poze inainte cu telefonul - sa aveti referinta + amintire) This post has been edited by bubu782001: 19 Jul 2010, 22:34 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
Mie imi sta pedala de acceleratie foarte jos ... are cursa foarte mica . Cum o ridic mai sus si daca o ridic se simte vro diferenta ( consum si demaraj ) ? In acest moment cursa la pedala de acceleratie este cam de 4 - 6 cm . La alti prieteni pedala este aproximativ la nivelul pedalei de frana ...
PS : Am motor D4F This post has been edited by dj_tzk: 20 Jul 2010, 14:17 |
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
alexmitzu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
cred ca ai putea sa o reglezi din sigurantele de la cablu, ex poza 6 de la bubu
This post has been edited by alexmitzu: 20 Jul 2010, 15:30 |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE PS : Am motor D4F Cum sa ai D4F pe o masina din 1996 ? Ai asa ceva pe Twingo-ul tau? Adica 1.2 16V ? Uite 3 poze. Ia spune tu cum arata motorul tau ? Ca prima poza? Ca a 2-a poza sau ca ultima poza? Atentie cu acel reglaj, stiti cum se face reglajul? Pui pe cineva sa apese pedala pana la capat. Bagi piesa aia de la cablu pe suportul intinzatorului. Pui calu pe semi-scripetele clapetei. Cu mana apuci de camasa cablului si tragi de ea in sus si vezi cati zimti ies prin gaura de la suportul de cablu. Pui pe urma siguranta si aia este. NU intindeti cablul prea mult pentru ca pe urma pedala va forta ori in cablu, ori in axul clapetei. Logica e simpla. Cand pedala e apasata la maxim, clapeta trebuie deschisa la maxim insa cablul sa nu fie foarte tensionat. This post has been edited by bubu782001: 20 Jul 2010, 18:35 Attached thumbnail(s) C3G.jpg ( Size: 125.16k ) Number of downloads: 571 D7F.jpg ( Size: 90.07k ) Number of downloads: 409 D4F.jpg ( Size: 61.88k ) Number of downloads: 412 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
va rog sa ma ajutati si pe mine. atasez 3 poze cu garniturile pe care le-am gasit. imi puteti spune care se potrivesc pentru motorul D7F 702? multumesc
This post has been edited by alexmitzu: 10 Feb 2011, 14:50 Attached thumbnail(s) garnitura_corp_clapeta.jpg ( Size: 10.25k ) Number of downloads: 276 garnitura_corp_clapeta_2.jpg ( Size: 5.66k ) Number of downloads: 84 garnitura_corp_clapeta_3.jpg.jpeg ( Size: 16.53k ) Number of downloads: 77 |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
TOATE. Prima si ultima sunt garnituri de la galeria de admisie, cea din mijloc este garnitura de la galeria de evacuare.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
micul75 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
bubu cumva conectare celor 4 mufe in alta ordine deregleaza ceva in calculator?(intreb deoarece poate am gresit eu ceva)
'''NU UITATI SA BAGATI CELE 4 MUFE IN ORDINEA INVERSA DEMONTARII: - mufa de la senzorul de pozitie clapeta (vezi poza 7) - mufa de la senzorul de temperatura aer - aici vezi ca mufa are o siguranta de blocare (vezi poza 8) - mufa de la senzorul MAP (vezi poza 2) - mufa de la IAC (vezi poza 3)''' PS.am fost la tester si nu ma lamurit cu turarea nejustificata a motorului -cand mufa de la senzorul pozitie clapeta este conectata calculatorul arata 2 erori(eroare la senzor clapeta+eroare la senzor MAP) -cand mufa de la senzorul pozitie clapeta este deconectata calculatorul numai arata nicio eroare acum intrebarea mea este daca senzorul de temperatura aer este defect nu cumva se tureaza motorul aiurea(nu stiu... intreb doar) mentionez ca nu arata nicio eroare la IAC sa fiu mai explicit :senzorul pozitie clapeta de unde stie cat de tare sa tureze motorul?(din calculator cred),si atunci calculatorul nu cumva stie de la senzorul de temperatura aer cat de rece sau cat de cald este aerul din clapeta? deci daca senzorul de temperatura aer da informatia calculatorului ca aerul este rece ...(astea au fost discutiile mele cu cei ce au facut diagnoza) dupa aceste discutii acestia mi-au recomandat si verificare cablurilor (sa nu fie vreunul intrerupt sau ''ros de soricel'' ![]() apropo de urme de ulei- am senzorul de temperatura aer murdar de ulei atat exterior cat si interior This post has been edited by micul75: 18 Mar 2011, 09:19 |
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE bubu cumva conectare celor 4 mufe in alta ordine deregleaza ceva in calculator Nu. Nu ma refeream la ordinea fizica...adica daca scoti mufele A B si C le introduci inapoi C B si.... NU. La "invers demontarii" - ma refeream la demontarea in sine (la tot ansamblul de acolo). Inseamna ca este senzorul clapeta crapat si senzorul MAP. Senzorul clapeta la tine este si ala capsulat parca nu? Senzorul clapeta se afla INTR-UN CAPAT al axului clapetei, este un potentiometru practic care se misca sincron cu axul (implicit cu clapeta). In celalalt capat se afla cablul cu plasticul ala semicircular, pe care il actioneaza pedala de acceleratie. Pe scurt cand apesi acceleratia, misti axul cu clapeta si potentiometrul se roteste. Potentiometrul cand este rotit, se schimba valoarea de la iesirea a acestuia si astfel ECU stie sa dea mai multa sau mai putina benzina. Pozitia acestuia este IMEDIAT langa IAC (mai precis dedesubtul acestuia). Senzorul MAP este pe galeria de admisie. Acest senzor citeste vacuumul creeat in galerie de catre pistonul aflat in admisie. Cand se apasa pedala de acceleratie, se deschide clapeta si din cauza pistonului aflat in admisie, se creeaza o depresiune in admisie care este citita de acest senzor MAP (Manifold Absolute Pressure Sensor). Informatia de la senzorul map de asemenea este citita de computer si are ca scop masurarea volumului de aer intrat in motor, informatie folosita de ECU pentru a calcula amestecul detonant carburant + AER. Ca idee acest raport se numeste raport stoichiometric. La motoarele pe benzina, raportul stoichiometric este de 14,7:1 (pentru fiecare livra de benzina voeste necesar 14,7 livre de aer). Practic ECU stie sa comande injectoarele (timpul de deschiderea a acestora) implicit cantitatea de benzina care trece prin injectoare, in urma urmatorilor parametrii: - informatia de la senzorul MAP - informatia de la senzorul de clapeta (TPS -Throtle Position Sensor) - informatia de la sondele lambda Senzorul de temperatura aer aspirat (aflat de asemenea in corpul clapeta) citeste temperatura aerului care intra in motor. Acest senzor se mai cheama si IAT (Intake Air Temperature). In functie de informatia de temperatura trimisa catre ECU, este comandat IAC-ul (socul automat). Exact ca la masinile pe carburatie - cand e motorul rece tragi socul. Practic acest IAT este un termistor (o rezistenta care isi modifica valoarea in functie de temperatura). ECU mai face ceva, urmareste turatia motorului (citeste impulsurile de la senzorul de turatie) si in functie de aceste impulsuri, ajusteaza in timp real acel IAC, pentru a obtine un mers cat mai rotund al motorului (la relanti). Pe masura ce temperatura apei din motor, creste - temperatura citita cu alt senzor de temperatura (situat pe chiuloasa) ECU retrage progresiv IAC-ul pana la retragerea acestuia completa. Apropo de impulsurile de la senzorul de turatie, acestea sunt folosite de ECU pentru a comanda si bobina de aprindere. This post has been edited by bubu782001: 18 Mar 2011, 10:25 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
micul75 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
da si senzorul clapeta este ambutisat
|
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 21:19 |