Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Bataie motor, bataie motor

marius.arges
post 23 Feb 2009, 20:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Salutare! Revin cu o nouă problemă, de data asta la motor (1721 cm 54 kw, 1993 , F3NL740). Pe scurt ce se întâmplă: dimineața, cu motorul rece mai ales acum iarna, se aude o bătaie undeva în zona mediană a acestuia. Deși motorul are bătaia respectivă merge bine. După puțin timp motorul se încălzește, bătaia dispare, însă apare uneori altă problemă: se aude un țăcănit ca la Dacie cînd merge cu benzină proastă. Problema aceasta cu țăcănitul apare periodic și nu-i pot da de cap. Am schimbat până acum: senzor MAP, senzor temperatură apă (nu cel care arată temp. la bord), senzor temperatură aer, senzorul de detonații, am curățat senzorul de turație de pe cutie, am verificat garniturile injectorului și cam atât. Ajutați-mă cu sfaturi, foto sau orice alceva să-mi rezolv următoarele probleme:
- "tăcănitul"
- relanti-ul instabil
- bătaia motorului la rece.
(primele două probleme pot fi cauzate cumva de sonda lambda defectă? )
2. Am aflat din alte post-uri că se poate ca motorul să consume ulei (problemă pe care o am și eu) din cauza recuperatorului de gaze înfundat. Am verificat și nu prea îmi dau seama cum se scoate de pe motor ca să-l pot curăța - spuneți-mi și mie vă rog cum procedez să-l scot. Mulțumesc!


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 23 Feb 2009, 21:26
Post #2


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




http://www.reno.ro/-TUTORIAL-Consum-mare-R19-t128255.html
uite aici un tutorial ...studiazal...


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 23 Feb 2009, 21:35
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Am studiat deja materialul postat, îl studiez în continuare, însă mai am nevoie de indicațiile menționate în primul post. Mulțumesc!


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 23 Feb 2009, 21:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




si la mine se mai aude tacanitul ala! da dee cred ca de la talpa blush.gif


--------------------
Renault 19 16V Cabrio 1992 1764cmc 135Cp - AG15DMA
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 23 Feb 2009, 21:43
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Nu prea cred că se aude acel țăcănit de la talpă, mai degrabă amestec carburant sărac în oxigen... nu știu ce să zic. De-aia am cerut sfatul unor persoane mult mai avizate decât mine. biggrin.gif


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 23 Feb 2009, 21:59
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




La capitolula sta mihai1677 este cel maibun , eu asa o parere nu ai o sonda lambda sa o schimbi temporar?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 23 Feb 2009, 22:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




cam cat costa o sonda aceasta lambda si cum so schimba? excl.gif


--------------------
Renault 19 16V Cabrio 1992 1764cmc 135Cp - AG15DMA
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 23 Feb 2009, 22:33
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...4&NodeId=100729

sau

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...4&NodeId=100729


Acums a numa intrebati de ce asa diferenta de mare?

recomandarea producatorului ase schimba la 80000km rulati !


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 24 Feb 2009, 10:58
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




Mai am o intrebare pentru voi! Am schimbat senzorul MAP si am pus unul de megane 1, e vreo problema? oricum ara codul asemanator, ultimele cifre difereau
10_3001.jpg ( Size: 13.88k ) Number of downloads: 263


This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 24 Feb 2009, 11:02


--------------------
Renault 19 16V Cabrio 1992 1764cmc 135Cp - AG15DMA
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 24 Feb 2009, 17:19
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Cu zgomotul de la motor ce ziceți, mă ajută cineva să mă edific asupra naturii lui și cum se poate remedia?


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 26 Feb 2009, 14:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Tacanitul poate fi de la tacheti, se regleaza prin schimbarea pastilelor.
Iar cu relantiul verifica si electrovalva purjare canistra. cu motor rece nu trebuie sa treaca vacum prin ea. (cu alte cuvinte sa fie inchisa cu motorul rece, verifici vacum inainte si dupa ea).


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj01fad
post 27 Feb 2009, 01:18
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 20 November 08




mihai, dar daca cu motorul rece merge perfect, iar cand se incalzeste incepe sa se balbaie in relantiu, ce sa fie?


--------------------
citroen xm 1991 benzina + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 27 Feb 2009, 12:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Senzori temperatura AER APA, in principiu le iei la masurat ca in tutorial.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 27 Feb 2009, 17:40
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Mulțumesc Mihai! O să încerc să schimb pastilele respective. Am aflat din tutorial că se poate reseta ECU, însă am o nelămurire: acolo se spunea că se pornește motorul și fără acționarea niciunei comenzi electrice se lasă motorul să meargă la ralanti până pornește GMV-ul. Corect, nu? Dar GMV-ul abia pornește vara la mine, dar apoi pe timpul ăsta. În acest caz cum procedez? Cum închei procedura de resetare?
Cu electovalva să înțeleg că procedez cam așa: cu motorul rece scot furtunul care iese din electovalva EGR și duce la "T"-ul acela de plastic, pun degetul pe știuț de unde am scos furtunul și verific dacă îmi atrage cumva degetul. Dacă DA electrovalva este defectă, dacă NU îmi atrage degetul este funcțională. Este corect (așa mai pe românește rolleyes.gif )???

This post has been edited by marius.arges: 27 Feb 2009, 17:48


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 1 Mar 2009, 01:37
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Cu EGR e bine, iar GMV lasi motorul sa mearga pana deschide termostatul.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius.arges
post 2 Mar 2009, 17:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 April 08




Am verificat electrovalva la rece: scot furtunul dinaintea electrovalvei - am vacuum, îl pun la loc și scot furtunul de după electrovalvă - nu am vacuum. În concluzie electovalva este OK. Ar putea fi de vină sonda lambda în cazul acesta pentru ralanti-ul meu instabil?
Mai am o mică întrebare: pot schimba între ei tamburii de pe spate? Întreb asta deoarece acum ceva timp se auzea de la roțile de pe spate un fel de huruit. Am pus vaselină nouă și s-a cam atenuat zgomotul însă preventiv aș vrea să schimb tamburii între ei. Nu are rost, zic eu, să schimb rulmenții deoarece nu au niciun pic de joc. Ce spuneți?


--------------------
renault 19 1993 hatchback - ag-02-elw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestparts
post 3 Mar 2009, 20:41
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 8 February 09




zgomotul vine de la rulmenti,trebue inlocuiti,nu are rost sa inversezi tamburii.


--------------------
dacia 1307 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 5 Mar 2009, 10:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




de la rulmenti face. problema e ca ai scos tamburul fara presa si asa ai deranjat rulmentul probabil. asa face si la mine de cand am dat tamburii jos sa curat sabotii. eu mi am luat rulmentii e vreo 40 de ron bucata, dar ii tin in porbagaj radmasa.gif


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 19:17
Dacia