turbina, nelamurire in legatura cu zgomotul turbinei
![]() ![]() ![]() |
turbina, nelamurire in legatura cu zgomotul turbinei
MARIUSSESCU |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
renault
LAGUNA
1.9 dci 120 cp 2001
- b-49-wpe
|
|||
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Salut.
Cred ca este greu sa descrii zgomotul produs de turbina (fluierat, suierat, fasait) pentru ca fiecare percepe sunetul intr-un mod diferit. Sa spunem ca se aseamana cu sunetul produs de aerul comprimat care iese prin capatul unui furtun de un diametru nu foarte mare. Seamana mai mult (perceptia mea) cu un fluierat usor. Daca mergi cu viteza mica si deschizi geamul atunci cand accelerezi vei auzi acel fluierat usor. Halal explicatie de inginer. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
zgomotul pe care il cauti este un suierat dar nu se aude tot timpul ci numai peste 1500 de turatii
|
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
De asemenea intensitatea sunetului este direct proportionala cu forta ta de apasare pe pedala de acceleratie.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
MARIUSSESCU |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 December 07 ![]() |
multumesc de promptitudine baieti... la mine turbina fluiera intradevar pe la 1800 de rotatii/min si pe la 2200 parca se sufoca si nu se mai aude la fel, citisem undeva pe forum ca suieratul acela e semn ca turbina are de gand sa te lase {sper sa nu o faca} si mai am o problema in leg cu un furtun care este improvizat din doua bucati si pe care deja am facut comanda sa il schimb dar as vrea sa stiu ce rol are daca stie cineva multumesc
Attached thumbnail(s) problema_laguna.jpg ( Size: 93.16k ) Number of downloads: 2072 |
--------------------
renault
LAGUNA
1.9 dci 120 cp 2001
- b-49-wpe
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Recirculare vapori ulei...
![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Dec 2007, 12:05 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
daca furtunul este improvizat acesta poate duce la sufocarea de care vorbesti.
de asemenea daca intradevar pierde presiune pe acolo, motorul pierde din putere |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
zero13ro |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 12 August 07 ![]() |
la mine intra la 1900 rotatii si in general de la prieteni stiu ca tot pe acolo intra.
|
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCI Autentique
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Nu se poate spune cu exactitate cand "intra" turbina. Este actionata de presiunea gazelor de evacuare. Ea se invarte din momentul in care a fost pornit motorul. Doar ca ajunge la turatie de sarcina undeva intre 1700-1900 rpm ale motorului. Asta cu aproximatie.
Zgomotul trebuie sa aduca putin a suierat, dar nu trebuie sa se auda foarte tare. In cazul asta este posibil sa piarda presiune pe la intercooler sau pe la vreo conducta. Deasemenea, nu ar trebui sa se auda "ca se sufoca". Pe masura ce creste turatia, ar trebui ca zgomotul turbinei sa fie acelasi, dar pe la 2600-2900 rpm sa fie acoperit acel zgomot de cel al motorului. Recirculare vapori ulei... De la turbina sau din carter? Cred ca din carter. Ala de la turbina parca e prin sp[ate pe undeva. |
--------------------
-
-
-
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
cat te-a ajuns acel furtun?Intreb deoarece la o reprezentanta mecanicii au tras de acel furtun,l-au crapat si l-au "sudat" apoi cu banda adeziva...Personal am vazut asta acasa,prea tarziu insa sa ma duc calare peste ei...
|
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
TheAlphonso |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 11 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Recirculare vapori ulei - de ce crezi ca e improvizat din doua bucati?
PS: Atentie la manevrarea acestui furtun: este foarte casant, va spun din proprie experienta. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi 88kW
2002 Privilege
- B-XX-LIF
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
LA 19 DCI 120 CP turbina cu gheometrie variabila ,aceasta merge si in relanti,nu este ca altele să porneasca la nu stiu ce turatie(acest lucru este probat de mine )
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
Bas|cX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
Sarumana parinte !! Turbina "merge" la relanti si la 1.9 de 100 cai ..se invarte probabil cu 2 ture pe minut
![]() ![]() |
--------------------
none
ex Lag 2
1.9dci
- none Brasov
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
LA 19 DCI 120 CP turbina cu gheometrie variabila
nu as fi asa de sigur, motorul 1.9 de pe laguna este defapt mai multe tipuri de 1.9, unele cu doua axe cu came altele cu o sg axa cu came unele cu tubo variabila si in final altele cu turbo simpla, am deschis capota la o laguna in targ la vitan, tot 1.9 dar nu semana mai deloc cu ce se afla sub capota mea ![]() stiu acest lucru deoarece numarul de pe placuta mea ovala este capat de serie si de multe ori cumpar parti care sunt altfel decat ceea ce imi trebe mie dar asta e deja foarte offtopic on topic: la mine nu se aude turbina la relanti, This post has been edited by antifizic2: 18 Dec 2007, 19:18 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
Bas|cX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
pai normal ca nu se aude ca abia se invarte ..da-i o talpa la acceleratie ..urc-o la 4000 scurt si asculta ..
|
--------------------
none
ex Lag 2
1.9dci
- none Brasov
|
|
MARIUSSESCU |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 December 07 ![]() |
furtunul m-a costat 180 ron pe comanda {astept sa vina in 5-6 zile} ...motorul nu pierde din putere, dupa ce nu se mai aude turbina{cand ziceam ca se sufoca} dar ma gandeam ca nu este normal sa se auda pana la o anumita turatie si dupa sa nu se mai auda decat daca iau piciorul dupa accerelatie si apas iar...oare acel furtun nu are leg. cu suieratul turbinei?
|
--------------------
renault
LAGUNA
1.9 dci 120 cp 2001
- b-49-wpe
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
QUOTE(Bas|cX @ 18 Dec 2007, 18:27) Turbina "merge" la relanti si la 1.9 de 100 cai ..se invarte probabil cu 2 ture pe minut ![]() ![]() Turbina, din cauza principiului de functionare se invarte continuu. Difera doar turatia cu care se invarte, iar asta are legatura cu presiunea care este exercitata asupra paletelor. Cred ca ai o problema daca se aude la ralanti. E posibil sa scape pe undeva presiune. QUOTE(antifizic2 @ 18 Dec 2007, 20:15) nu as fi asa de sigur, motorul 1.9 de pe laguna este defapt mai multe tipuri de 1.9, unele cu doua axe cu came altele cu o sg axa cu came Eu stiam ca F9Q au numai 8 valve. A mea e cu 8 valve si cea de 130 cp la fel. |
--------------------
-
-
-
|
|
ipiq |
![]()
Post
#18
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
tiberiu.anghel
F9Q are 16 valve. www.globalautoindex.com ![]() |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#19
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Scrie greșit acolo...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
a mea are doua axe cu came, sorry ca nu am cum sa demonstrez chestia asta, dar cand bagi seria de pe placuta ovala arata exact
asta e o treaba reno stile, crede si nu cerceta ![]() |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
uite ce imi faci acum
draga tiberiu, te astept cu drag sa merem impreuna la orice service cu placuta mea ovala si iti arat exact sau si mai simplu dam jos capacul de l amotor si iti satisfac orice curiozitate. din pacatr n-am poze de aratat ![]() This post has been edited by antifizic2: 19 Dec 2007, 01:13 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Dcumentul ala care l-am pus e dintr-un manual de service. Scrie F9Q all types si se vad destul de clar 8 valve, 8 arcuri de valva, un arbore cu 8 came si eu stiam ca toate F9Q au 8 valve.
Pana nu vad cu ochii mei un F9Q care sa aiba 16 valve eu nu cred. |
--------------------
-
-
-
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Nu te amagi degeaba. Renault nu are motor de 1.9 DCI cu 16 valve, numai 8.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
Bas|cX |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 19 Dec 2007, 00:14) Turbina, din cauza principiului de functionare se invarte continuu. Difera doar turatia cu care se invarte, iar asta are legatura cu presiunea care este exercitata asupra paletelor. Cred ca ai o problema daca se aude la ralanti. E posibil sa scape pe undeva presiune. Eu stiam ca F9Q au numai 8 valve. A mea e cu 8 valve si cea de 130 cp la fel. deci ...nu mi se aude cand motorul e la relanti. Dar, cand ii dau o talpa ca lumea scurta ..motorul de la 4000 la 800 ajunge destul de repede moment in care aud turbina cum scade sa zic asa ...nu stiu sa explic mai bine ... |
--------------------
none
ex Lag 2
1.9dci
- none Brasov
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Am inteles la ce te referi. Cred ca este normal. Totusi, ca sa ajunga de la >100.000 rpm pana la cateva mii ( turatia de ralanti ) ii ia ceva mai mult decat motorului de la 4000 rpm la 800 rpm. O sa incerc si eu.
|
--------------------
-
-
-
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Este normal pentru ca inertia turbinei este foarte mica, de aceea caderea turatiei la turbina este lenta.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
aseldmi |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.223 Joined: 15 March 09 From: ARAD ![]() |
am o problema mare, e prima data cand intru pe forum,
am mers 300km cu masina si cam tot la 100km calculatoru de bord imi dadea turbina defecta(si nu mai tragea)( nu am fortat masina, conduc foarte linistit), opream masina si si mergea din nou masina, turbina e inca in garantie, nu stiu ce sa fac, sa o duc la garantie sau sa o pun pe tester,... am nevoie de ceva sfaturi va rog frumos ![]() |
--------------------
renault
laguna 2
2002
- ar 06 mfo
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu stiu cum ai gasit topicul asta dar vezi ca mai sunt vreo doua-trei in care s-a scris mult mai mult despre turbina si mai recent. Nu cred ca iti da mesaj de turbina defecta ca nu are cum. Iti da mesaj de injectie defecta probabil care are mai multe cauze...senzor presiune de supraalimentare, TRS, intercooler spart..Cauta topicurile alea de ti-am spus. Daca nu le gasesti cu search uita-te la lipicioase ca e un topic facut de Tiberiu Anghel si cred ca gasesti link-uri acolo. Ia vezi..
This post has been edited by Dan73: 15 Mar 2009, 19:19 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(aseldmi @ 15 Mar 2009, 14:04) am o problema mare, e prima data cand intru pe forum, am mers 300km cu masina si cam tot la 100km calculatoru de bord imi dadea turbina defecta(si nu mai tragea)( nu am fortat masina, conduc foarte linistit), opream masina si si mergea din nou masina, turbina e inca in garantie, nu stiu ce sa fac, sa o duc la garantie sau sa o pun pe tester,... am nevoie de ceva sfaturi va rog frumos ![]() debitmetru, egr... |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:22 |