Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cred ca nu incarca ....

legix
post 24 Feb 2008, 11:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 August 07




Help. Nu porneste. Martorul de baterie m-a avertizat ca ceva nu e in regula. o perioada s-a stins dar ieri nu mi-a mai pornit masina. Am pus bateria pe redresor si azi a pornit la sfert. Am scos borna si s-a oprit motorul. Bun, deci e alternatorul...nu incarca. Intrebare: pot eu sa fac ceva sa remediez defectiunea (vreo siguranta, dioda etc)? Duminica frumosasa!


--------------------
R 19 R 19 1989 / GTR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabytzu
post 24 Feb 2008, 12:14
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 6 November 07
From: bacau




aceeasi problema am avut si eu mi se aprindea martorul de la bord si nu am dat importanta:D...bateria ma lasat cam intr-o saptamana...am mers la un mecanic, a desfacut capacul acela care vine pe alternator,a schimbat carbunii,la montat la loc si acum e ok nu am mai avut probleme...

p.s. posibil sa fie de la carbuni...


--------------------
renault renault 19 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2008, 13:53
Post #3


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Garantat 100% alternatorul nu produce curent. Ai folosit masina avand tot consumul numai pe baterie, e normal sa te lase repde.
Si eu am patit asta cu ceva timp in urma, inlocuirea periilor / carbunilor la alternator e o operatie simpla. Ai nevoie de o surubelnita, eventual si o bucata de hartie abraziva in cazul in care nu gasesti perii exact pentru modelul tau de alternator.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 25 Feb 2008, 00:09
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




NU SCOATE NICIODATA BORNA BATERIEI IN TIMP CE MOTORUL E PORNIT!!! POTI PROVOCA DAUNE IREMEDIABILE ECU-ului

Este foarte posibil ca problema ta sa fie alternatorul, dar scoaterea bornei in timp ce motorul merge este irelevant. Indiferent de starea alternatorului motorul se va opri cand ii scoti borna.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 26 Feb 2008, 00:04
Post #5


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Din cunostiintele mele ..sper s anu ma insel poate fi : periile coelctoare.uzate sau imbacsite si blocate sau una dintre cele 6 diode existente pe o placuta de aluminiu .
Poti masura cu un aparat de masura cu motorul pornit cu faza lunga fara faza lunga cu dezaburizator si asha ceva si valoarea trebuie sa fie pe bornele baterie (cu motorul pornit) de 14.2-14,6.
Tot cu un aparatd emasura poti masura tensiunea bobinei din alternator care este variabila fucntie de turatia motorului dar aici sincer nu mai stiu valoarea ..
Cel mai bine cum au recomandat si cei de sus incearca s aincarci bateria cu un redresor ...apoi sa schimbi carbunii (perii colectoare ) si vezi daca persista problema si eventual intre timp mai ma documentez si eu si studiez concret modelul de pe rnault ..cre dca este cel clasic de dacie ? dar cu un "amperj" mai mare ? ma insel ?
Diodele ( se vand la bucata ) nu sunt scumpe ) ....ideea este ca trebuie s ale scoti pe toate pentru a le putea masura si s avezi care este cea defecta smile.gif ..

This post has been edited by vepman_ro: 26 Feb 2008, 00:06


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
legix
post 28 Feb 2008, 13:37
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 August 07




Va multumesc din suflet ptr raspunsurile voastre! Intradevar erau carbunii. I-am inlocuit si acum merge brici! Inca o data merci


--------------------
R 19 R 19 1989 / GTR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xxxbc107xxx
post 2 Mar 2008, 20:49
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 13 February 08
From: vaslui




si eu am o problema asemanatoare dar la mine nu cred ca sunt carbunii
merge perfect , incarca vreo juma de ora si dupa aia se dezlipeste firul ala din mijloc care iese din alternator si intra in diode , si apoi nu mai incarca. ce imi place mie e ca se ard si doua sau trei diode nu mai stiu cate, si nu mai incarca nimic. intrebarea care ma macina : de ce se dezlipeste firul ala din mijloc care iese din staorul alternatorului ? blink.gif


--------------------
nissan microbuz 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 2 Mar 2008, 23:38
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Te-ai intrebat daca acolo este o temperatura ridicata ? sensul diodelor este bun >? sau exista o vibratie nepermisa care deslipeste ( disloca ) acel fir ?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xxxbc107xxx
post 4 Mar 2008, 08:45
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 13 February 08
From: vaslui




sensul diodelor stiu sigur ca e bun pentru ca am mai folosit tot tipul de diode, si inainte de a le monta le masor cu aparatul de masura. atat pot sa zic sigur dar temperatura nu am cu ce sa o masor si vibratia nepermisa blink.gif se poate masura 090.gif ?


--------------------
nissan microbuz 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 4 Mar 2008, 20:30
Post #10


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Teoretic orce se poate masura dar nu putem exagera , masurand vibratia unui elemenet component al unei masini vechid e 20 de ani smile.gif
Ma refeream la vibratie nepermisa care poate "rupe "acel conductor.
sau un joc al elementelor componente nepermis smile.gif

4 Mar 2008, 20:32:
Amperajul diodelor este oky ?(trebuie sa fie mare mare decat cel de catalog dar nu f mult ) sigur temperatura este mare sau sensul unei diode nu este bine montat smile.gif

This post has been edited by vepman_ro: 4 Mar 2008, 20:32


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xxxbc107xxx
post 7 Mar 2008, 22:44
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 13 February 08
From: vaslui




acu cu amperajul nu stiu cat trebuie sa fie in catalog
sensul diodelor e bun
azi am pus o punte de dacie si a luat foc foarte repede
este acolo la alternator un fir buclucas care vine intr0o anumita mufa ala care duce spre releul de incarcare--- unde trebuie plantat ala ?? pe perie sau pe masa ca la puntea veche nu mai stiu dar cred ca era pe masa si eu acu l-am pus pe plusu de pe perie ca are aceeasi mufa si acolo ( e un papuc tata )o schema electrica se poate sa sara cineva in ajutor cu ea ???



si ai foarte multa dreptate cu incalzitul biggrin.gif se incalzeste foarte tare( pana ia foc ) puntea si un un pic mai putin alternatorul


--------------------
nissan microbuz 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 12 Mar 2008, 13:26
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




La releu ai doua fire unul cu papuc si unul cu inel,
cel cu inel vine la plus baterie, cel cu papuc ce venea pe punte duce defapt la o infasurare de alternativ una din cele 3 nu conteaza.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 26 Feb 2009, 00:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




Unde se gasesc carbuniii acestia? Ca si eu cred ca am ceva probleme


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 22:02
Dacia