Achizitie Renault 5, Sfaturi... Sugestii?
![]() ![]() ![]() |
Achizitie Renault 5, Sfaturi... Sugestii?
Kappa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 19 March 03 From: Timisoara ![]() |
|
||
-------------------- Renault Megane Estate Privilege, 1.6 16V
|
|||
catran |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 8 August 05 From: Bucuresti ![]() |
iti ofer 850 euro pe cel care il vei achizitiona la 600 euro
si il voi vinde eu cu 1100 eu mai departe verifica siturile auto si vezi pretul exact unul functional "NEINSCRIS" COSTA 800 EU cu mici defectiuni unul decent ,inscris..cu toate actele, ajunge aproape 1300 ....altfel e cazatura |
--------------------
renault
21 ts
1986 renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008 |
|
tomi87 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Ar trebui clarificat mai exact despre ce model e vorba. Daca e de la inceputul anilor 80 (modelul mai mic, mai vechi), atunci e posibil sa se vanda unul acceptabil cu 600Euro, insa daca e mai nou (dupa 86, asa zisele Super 5), atunci nu poate sa coste asa de putin, sau e foarte neglijata. Am vazut intr-un ziar de mica publicitate un R5 din 1988 destul de bine echipat, tipul cerea 2200E. Asta e exagerat, dar asa in jur de 50 milioane de lei vechi e un pret destul de real.
Ce trebuie verificat? In primul rand motorul, daca nu va pricepeti, mergeti cu un prieten sau cineva care stie mai bine ce sa caute. Mai trebuie verificate suspensiile: daca apasati fatza sau spatele masinii in jos si ii dati drumul, sa faca cat mai putine miscari sus-jos (adica sa nu se clatine, ci sa revina repede la pozitia originala). Trageti de roti sa vedeti sa nu aiba joc. Miscati usor rotile din fatza (asa cum s-ar misca in curba) si verificati ca volanul sa preia si cele mai mici miscari; asta testeaza precizia directiei, dar oricum dupa cumparare e bine sa duceti masina la un reglaj de geometrie a rotilor. Tabla e destul de buna daca nu a fost deteriorata in accident, totusi verificati in zona pragurilor si deasupra rotilor din spate. Puteti de asemenea sa bateti usor pe tabla (ca si cum ati bate la usa, numai ca mai usor), atunci se aude daca undeva e umplut cu mult chit sau alte materiale de reparatie, care pot crapa si lasa loc ruginirii. In privinta motorului, nu stiu ce varianta sa recomand, cel de 1108cmc e bun in oras. Piese se gasesc fara mari probleme in magazine (eventual s-ar putea sa fie nevoie de comanda, dar intr-o saptamana vine) La dezmembrari nu prea au piese, si, cu cateva exceptii, nici nu merita sa luati piese SH. Dupa ce ati luat masina, mai reveniti dupa sfaturi specifice unui anumit model de motor, etc, suntem destul de multi cu R5-uri. Bafta. |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
O mica rectificare sa zic asa ... modelul mai nou "Super 5" s-a fabricat din 1985 ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Kappa |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 19 March 03 From: Timisoara ![]() |
Multumesc Tomi!
Ideea cu aceasta masina este sa fie de prin anii 80, sa fie ieftina, nu tin tare mult la aspect, va fi pur si simplu folosita de sotie pentru a mearge pana la lucru si inapoi (pentru a nu schimba 2 mijloace de transport dus - si doua intors). Deci nu va merge cu mai mult de 50km/h niciodata, nu va iesi din oras niciodata cu ea (avem prima masina care e mai buna). Sfaturile pe care le-am cerut de la voi sunt legate de chestiuni gen - la ce sa fiu atent cand iau o masina (fara pretentii la aspect ci doar functionalitate motor), astfel incat daca o iau cu 600eu sa nu ma trezesc ca stiu-eu ce piesa vitala de la motor e defecta si ma mai costa 600eu sa il repar... Cam asta ma interesa... Imi cer scuze Catran, n-am vrut sa fiu ridicol, dar din ce am vazut eu prin ziare si pe net, chiar atata costa. Acum in weekend ma duc si in piata + cumpar din nou ziarul local de mica publicitate pentru a incepe cautarile... |
-------------------- Renault Megane Estate Privilege, 1.6 16V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Piesa vitala ... la o masinuta asa de veche pot fi multe probleme in motor (nu vizibile cu capota deschisa) ... chiar daca omul spune ca e bun motorul si asa mai departe ... tot nu poti fi sigur ... poate avea ceva aiurea la directie ... nu poti risca sa se rupa roata sau caseta de directie in trafic ... trebuie analizata foarte bine la un service inainte de a o cumpara ...
Porma din pacate pot interveni altele ... nu se maiinchide usa/sau nu se mai deschide ... se rupe mecanismul unui geam ... se arde sau nu mai functioneaza semnalizarea din releu ... stergatoarele ... ehhhhee Din pacate scriu toate astea ca m-am lovit de ele ... asa ca bafta P.S. nu tin sa te demoralizez sau sa-ti stric ziua dar no' ... |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
tomi87 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Mersi pt precizare
![]() Din pacate asta e, o masina veche e intotdeauna un joc de noroc. Si uitasem sa zic, ca piesele sunt destul de scumpe (mai ales in comparatie cu Dacia la care in fiecare saptamana trebuie reparat ceva, dar piesele sunt accesibile) Cateva exemple: macara geam 5 milioane, pompa servofrana 12,5 milioane. Insa "fratia" cu Dacia are unele avantaje: in functie de model, unele piese se potrivesc de la diverse Dacii. Si cred ca la o masina de aceasta varsta functionalitatea conteaza si nu piesele "Made in France" care de multe ori sunt turcesti. In ceea ce priveste desprinderea unei roti, la orice masina exista acest pericol (bineinteles la cele vechi e mai mare), o cunostinta a patit-o cu un Jeep Cherokee de 5 luni. Mai sunt sfaturi: aici This post has been edited by tomi87: 18 Mar 2006, 12:58 |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
flaviuf |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 7 March 06 From: Sibiu ![]() |
Eu zic sa te uiti in principiu la caroserie..e cel mai greu de refacut daca e coapta. Apoi o chestie relativ importanta si care se cam intampla la R5 e puntea spate..verifica puntea cu mare grija.. motoarele sunt cred printre cele mai reusite de la Renault..cu un motor de R5 ar trebui sa faci peste 250.000 Km fara prea mari batai de cap..fiind insa vechi pot aparea tot felul de defecte din senin.
Daca o iei pentru consum mic, eu zic sa nu te increzi in ce-ti spune vanzatorul..toti zic de 5% in oras, dar adevaratul consum e aproape dublu..ideal ar fi sa poti face o proba. |
--------------------
Renault
5 Alpine
- SB07GSB
1981, 93 Cp F**k USA, f**k Bill Clinton, f**k NATO, asta-i gara mea!
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca R5 este o masina buna dar deja cam veche. La cat se cere pe ea mai bine te orientezi catre ceva mai nou: Tico, Seicento etc. Am avut un R5 1.6D si am avut probleme cu radiatorul, cu rulmentii, spatele scartiia ingrozitor (bare de torsiune), cu pompa de apa, cu ... E loterie.
|
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
tomi87 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
@flaviuf: intr-adevar se spune ca sunt facute pentru 200.000 km. Si chiar merg atat, numai ca la acest nr de km sa fie fiabile, necesita investitii mai serioase. Privind consumul de 5 litri: acesta se poate atinge la drum intins (chiar si 4,5l), daca drumul permite sa mergi mult in ultima treapta, si daca nu o calci prea tare (nu treci de 90kmh, decat in depasiri. btw la depasiri maaare atentie la capacitatea de accelerare!!!), insa in oras practic imposibil sa scoti un consum mai mic de 9 litri, dar iarna poate sa manance si 12.
@Vanzatorul de Iluzii: nu prea gasesti Tico sau Seicento in jur de 1.000Euro. O solutie mai simpla din punctul de vedere al pieselor si service-ului ar fi o Dacie, dar fiabilitatea e cam aceeasi, confortul incomparabil, si e mai greu de parcat. |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca poti gasi la un pret bun un Tico fara aer, direct de la proprietar, nu din Bucuresti. Si in plus, il poti considera investitie: peste doi sau trei ani il poti vinde fara a pierde mult din valoare si uite asa recuperezi banii. Este doar o sugestie. La 600 de euro nu prea poti sa ai pretentia la masina cat de cat OK in Ro. Si sincer vorbind, eu m-am saturat de harburi penale. In 2004 - 2005 am avut cateva luni in care DSN a fost la nevasta-mea, Golful maritat, Megane inca necomandat sau pe drum. Si am facut rost de la o cunostinta de o Skoda 105L cu doar 60k km la bord dar in rest super jaf. Nu mergeau stergatoarele decat in salturi si asta cand voiau ele, pierdea lichid de racire (in interior) si nu-i mergea caloriferul, pornea numai dupa zeci de pedale si cateva incercari, relant-ul statea cam cum voia el, directia o indicai din volan si sperai sa mearga unde i-ai aratat si asa mai departe.
|
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
tomi87 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
La 5-600 Euro iti iei masina doar in caz de stricta necesitate. Daca poti sa mai astepti cateva luni sa mai aduni niste bani, atunci nu merita de loc sa te aventurezi cu vreo rabla. Un prieten a avut o Skoda 120L cumparata de la un vecin cu 3 milioane (!!!): fratilor, nenorocirea aia de masina a avut de toate: incalzire nici urma, consum de 14 litri iarna, stergatoare care cad, podea gaurita, praguri practic inexistente, telescopuri varza, frana de mana varza, etc, ITP cu spaga .....
Acum si-au luat o Dacie cu 33milioane. In afara de niste rugina in aripile din fatza, e destul de OK masina. Am intrat destul de Offtopic. Gata & sorry |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
Ugly |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 28 February 06 ![]() |
Salut !
Sfatul meu este sa renunti la idee si sa te reorientezi spre altceva ; la banii astia singura masina decenta cred ca ar fi Oltcit-ul, desi nu are consumul chiar mic. Spun asta ca un fost proprietar de Renault 5 fabricat in 1980, cu motor de 1,1 l . La vremea lui R5 a fost o masina buna si ieftina dar mai putin fiabila decit alte modele contemporane cu el – dovada este ca astazi mai gasesti cite un Golf 1 care sa arate decent dar R5, nu. Eu am cumparat R5 acum vreo 7 ani, tentat de pret (600 $) dar pina la urma s-a dovedit ca n-am fost prea inspirat, deoarece caroseria era varza. Partea mecanica am reparat-o singur (inlocuit articulatii si amortizoare, disc ambreiaj, pompa frina) si desi unele piese s-au potrivit de la Dacia tot am cheltuit ceva bani cu tinichigeria; daca nu te pricepi deloc si nu prea te-ai murdarit de vaselina pe miini o sa te coste mult intretinerea unei astfel de masini. Culmea prostiei este ca nu m-am invatat minte si dupa 2 ani de chinuiala am cumparat un R5 neinmatriculat si l-am recarosat pe al meu. M-a mai tinut 2 ani, dupa care au aparut problemele cu tinichigeria – oale amortizoare spate, suporti bara torsiune si suporti bascule, un lonjeron, etc. Desi ma leaga si amintiri placute de acest (aceste) R5, cu care am facut 60000 km in 4 ani (deh, eram mai tinar si la vremea respectiva conta mai putin faptul ca o reparam cam des, important era ca o aveam !), parerea mea este ca R5 din 1980 nu mai este o masina de cumparat. Bafta ! |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Hatchback Megane II Hatchback 1,4 16V Pack Authentique 2005
|
|
tomi87 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures ![]() |
Intr-adevar cu acesti bani gasesti un Oltcit foarte bun (relativ, bineinteles. Pretul mediu este pe la 15 milioane), dar Oltcitul, pe langa faptul ca nu e campion de fiabilitate, consuma mult, si piesele se gasesc din ce in ce mai greu, trebuie sa te si pricepi ca sa o tii in functiune, si mai e si PERICULOS. Sunt mai multe parti de la care compartimentul motor ia foc. Am auzit, am citit, etc, dar acum am vazut cu ochii mei un Oltcit cu capota prajita si bordul topit. Principalele surse de incendiu sunt conductele de aer cald de la incalzire (daca le schimbi cu unele mai noi metalice, atunci e OK,) si faptul ca borna bateriei ajunge deseori in contact cu capota, nu trebuie sa descriu rezultatul. Si asta se rezolva cu un covoras din cauciuc, dar cine stie ce mai ascunde.
|
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
catran |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 8 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum se vede mai sus am chiar avut foarte mare dreptate
2-3 masinute renault la 600 euro nu inseamna pretul pietei iti spun asta din proprie experienta am achizitionat renaultul din avatar la pretul de 800 eu negociabil l-am scos in 600 si am urlat de fericire tatal meu fiind revizor tehnic de vreo 30 ani mi-a spus ca masina aia mai mananca inca 60 milioane sa merg cu ea in siguranta pe strada si nu am crezut asemenea tampenie(m-am gandit ca mai pun vreo 15-18 mil. si e gata) ei bine am depasit 20 mil.(cu muzica aferenta,mp3 si boxe pioneer)si mai am de facut preguri ,schimbat 2 aripi si de vopsit(metalizat) deci inca o data ma repet SUB 1500 EURO NU GASESTI RENAULT FUNCTIONAL SI INCA CEVA EU NU AM MERS CU MASINA CUMPARATA IN IUNIE 2005 DECAT IN FEBRUARIE 2006 CAND A INCEPUT SA AM SIGURANTA CU EA |
--------------------
renault
21 ts
1986 renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008 |
|
Kappa |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 19 March 03 From: Timisoara ![]() |
Multumesc pentru sfaturi/pareri!
Cred ca o sa o las mai moale si mai astept. Poate un tico/matiz mai vechi si fara dotari... Multumesc inca odata! |
-------------------- Renault Megane Estate Privilege, 1.6 16V
|
|
Sile_tsg |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 6 August 07 ![]() |
citind acestea oare sa mai merita sa imi strang bani pt un renaul r5???? sau no super 5??? eu ma gandeam ca poate gasesc un super 5 pe la vreo 1000 e. dar dupa ce am citit astea sunt cam sceptic. deci chiar nu se merita??? chiar asa de scumpe sunt piesele. adika parca si piesele pt bmw sunt la acelasi pret, dar sa nu mai vb despre fiabilitatea unui bmw.
|
--------------------
dacia
logan
- bv15sam
2005
|
|
PICTORU28 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 January 09 ![]() |
salut.am un r5 de vanzare in stare buna de functionare si cu toate actele ok.daca te intereseaza contacteaza-ma telefonic.pretul e 400 euro.0752.981.950.
|
--------------------
RENAULT5
RENAULT5
- br 28 mir
R5 1980
|
|
giovanirusu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 5 January 09 ![]() |
bai fratele meu, dar tu esti disperat tare! omul asta cauta o masina in 2006, tu nu citesti inainte de a scrie ceva?
This post has been edited by giovanirusu: 3 Feb 2009, 19:11 |
--------------------
Renault
Laguna III
2009
|
|
Adi R5 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
tot e bine pentru ca pretul scade de la o postare la alta...
|
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
PICTORU28 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 27 January 09 ![]() |
prietene nu te supara da anuntul era pt ''kappa'' care a pus topicul.el cauta sau cel putin intreba mai sus de un r5 an 80'.se intampla sa am eu unul si i-am pus anuntul in ideea ca poate il va interesa in detrimentul matizului sau ce a mai scris el mai sus.
|
--------------------
RENAULT5
RENAULT5
- br 28 mir
R5 1980
|
|
giovanirusu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 5 January 09 ![]() |
da, cauta acum3 ani. nu se supara nimeni dar ma gandesc ca astepti probabil un telefon de la el si acel telefon nu mai vine, nu? totusi daca te-ai fi uitat bine ultima interventie a lui Kappa a fost pe 26 mar 2006 deci acum multa vreme. iti urez succes oricum in vanzarea masinii.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th August 2025 - 11:05 |