Schimbare motor pe R9 gtl model 83
![]() ![]() ![]() |
Schimbare motor pe R9 gtl model 83
iulian_2233 |
![]()
Post
#81
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
|
||
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|||
BogdanNick |
![]()
Post
#82
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Explic cu imagini: sonda temperaturaSonda_temp.jpg ( Size: 96.13k )
Number of downloads: 128
Bec ventilator:Bec_ventilator.jpg ( Size: 249.52k ) Number of downloads: 144 Bec temperatura bordBecuri_bord.JPG ( Size: 277.2k ) Number of downloads: 136 Ar mai fi ideea cu montatul unui capac chiulasa de Dacia cu sonda tip termocontact - ca la DaciaCapac.JPG ( Size: 222.29k ) Number of downloads: 156 10 Jun 2009, 11:10: dar asta inseamna si un fir in plus de dus la caseta de sigurante 10 Jun 2009, 11:18: termocupla radiatorului are plaja intre 92-82 grade sau 87-83, etc., functie de model. Exista chiar si unele ce au 3 pini si merg pe doua plaje de temperaturi. Am eu una dar nu ma incumet sa o folosesc. Termocontactele pentru bec sunt de la 102 sau 115 grade. Are tata pe Dacia lui (de105 grd). Intre timp mi-a mai venit o idee: voi monta pe pompa de apa (pe un surub de prindere) un termostat de expresor de cafea care cupleaza la 105 grade. This post has been edited by BogdanNick: 10 Jun 2009, 11:18 |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
e ca la mine sonda aia de acolo pleaca un fir catre ceasu de temperatura apa
|
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
maoR11 |
![]()
Post
#84
|
![]() . Group: Members Posts: 407 Joined: 1 November 08 From: BuZaU ![]() |
la termocupla mufa aia cu 3 pini este pentru
1 pin este pentru pornirea manualaa(de la buton) al 2 lea pin este pentru pornirea automata(de la sonda) si al 3 lea este masa |
--------------------
Reno' 11
Diesel
- numar de buzau
1984 hatchback 5 usi [B][COLOR=red][SIZE=7]No speed limit!
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Viteza 1
Viteza 2 si masa |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#86
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Dati-mi voie sa va contrazic: are doua plaje de temperatura. Asa scrie pe el. l-am testat in apa calda si o sectiune cupleaza la 87 grade, cealalta la 92. prima decupleaza la 82, a doua la 85. Adica 87-82, 92-85. Cu prima ocazie o sa pun o poza cu detalii
11 Jun 2009, 07:51: @maoR11: termocuplele nu au contact (pin) de masa. In cel mai bun caz au un fir "COMUN" (in cazul cu 3 contacte). Masa este corpul sondei respective. This post has been edited by BogdanNick: 11 Jun 2009, 07:51 |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
masa vine in sonda prin firul comun ... sonda este de cele mai multe ori bagata in plastic... nu da la masa.
|
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#88
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Stimate Alex, fara rautate, iti recomand sa postezi dupa ce citesti (te informezi) si ai informatia exacta in imagine (memorie). Atasez ceva poze cu acea sonda pe care am facut masuratori si teste. Plaja de temperaturi este 88-83 si 92-87. Nu stiu daca se vede pe foto Sonda_3_cont_2.jpg ( Size: 75.68k )
Number of downloads: 143
Sonda_3_cont.jpg ( Size: 66.14k ) Number of downloads: 94 Sonda_3_cont_temp.jpg ( Size: 12.85k ) Number of downloads: 69 Si urmatoarea e sonda originala de R5 Diesel, model 198... nu mai stiu, scoasa cu tot cu mufa de mine, la cererea proprietarului masinii, acum 5-6 ani TC_R5_D_original.jpg ( Size: 146.04k ) Number of downloads: 80 TC_R5_Original_2.jpg ( Size: 161.32k ) Number of downloads: 80 plaja de temperatura este 92-82 11 Jun 2009, 17:48: STIMATI FORUMISTI VA ROG NU MAI DATI CU PAREREA INAINTE DE A VA INFORMA. POATE UNII CHIAR VOR SA REALIZEZE CEVA SI DACA SE IAU DUPA NISTE PARERI DATE LA NIMEREALA, DUPA "URECHE", MAI STRICA SI ALTCEVA PE LA MASINI, INCERCAND DE FAPT SA REPARE PROBLEMELE LOR This post has been edited by BogdanNick: 11 Jun 2009, 17:48 |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
maoR11 |
![]()
Post
#89
|
![]() . Group: Members Posts: 407 Joined: 1 November 08 From: BuZaU ![]() |
am sonda cu un singur pin si la apa si la ulei
nustiu de unde a scos alex viteza 1 si viteza 2, ca are o singura viteza |
--------------------
Reno' 11
Diesel
- numar de buzau
1984 hatchback 5 usi [B][COLOR=red][SIZE=7]No speed limit!
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#90
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Intr-un fel are dreptate cu cele doua viteze... dar numai ca nu sunt viteze. La Dacia si Aro care se faceau pentru tarile arabe aveau doua ventilatoare (unul amplasat normal si unul amplasat intre masca si radiator - opus celui "normal") care porneau la temperaturi diferite. Erau comandate de termostate de genul celui la care am pus eu poza. Probabil asta ar numi el "2 viteze". Singurele motoare comandate in trepte (viteze) la R9/11, R12, R16, etc., fabricate pana prin 88-89 sunt cele de la aeroterma si stergatoare.
SI CONTINUI SA RECOMAND ORICUI SA NU DEA SOLUTII SI IDEI INAINTE SA SE INFORMEZE EXACT DESPRE RESPECTIVA SOLUTIE SAU "DIN AUZITE", CA SUNT DESTUI "NEBUNI" CARE SA LE INCERCE FARA SA LE GANDEASCA SI SE TREZESC CU MASINA FACUTA PILAF (TEHNIC) |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#91
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
da uite un om care totusi se vede ca este stapan pe situatie si chiar demonstreaza ceea ce stie bogdan da si mie id al tau
|
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
BogdanNick |
![]()
Post
#92
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
bogdannick@yahoo
This post has been edited by BogdanNick: 11 Jun 2009, 21:26 |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
am si eu o intrebare legata de motorul din pozele de mai jos.
pompa de apa e modificata, asa a zis ala de la care lam cumparat. oricum chiloasa nu e de dacia, clama de prindere a alternatorului nu se poate prinde in chiloasa ....... Intrebare mea este daca motorul este de renault ...... si de care ??? de pe ce model??? Va multumesc anticipat. Attached thumbnail(s) Fotografie0064.jpg ( Size: 91.66k ) Number of downloads: 371 Fotografie0065.jpg ( Size: 120.53k ) Number of downloads: 421 Fotografie0066.jpg ( Size: 105.68k ) Number of downloads: 413 Fotografie0067.jpg ( Size: 93.41k ) Number of downloads: 399 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
alin007 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.710 Joined: 20 October 08 From: MIOVENI AG ![]() |
salutare de cand am masina nu mi aporniti niciodata ventilatorul de pe radiator concluzia am schimbat vro trei sonde si degeaba pana ieri cand am observat ca acel gen de mufa aveam si la proiectorul de pe patrea dreapta care lafel nu trecea crent prin ea dupa ce am pus alta mufa am tinut o pornita cateva minute si cu putin ajutor adica pedale
![]() ![]() |
--------------------
RENAULT
11
- AG 04 TKK
85 TXE Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos decat plasticele de ultima generatie!
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#95
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Daca motorul e de renault (sau cel putin blocul) poti vedea astfel: sub pompa de benzina, pe bloc, ar trebui sa fie rombul renault. Sub suportul alternaturului, tot pe bloc ar trebui sa fie o serie de vreo 7-8 cifre. Chiulasa nu pare a fi renault. Mai degraba de dacie 1.4 sau 1.6. Motorul este tip c1j sau c2j sau daca e R12, un 810 (similar cu cel de dacie). Oricum, sa il folosesti cu placere, ca e un motor bunicel.
|
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
QUOTE(BogdanNick @ 11 Jun 2009, 22:02) Daca motorul e de renault (sau cel putin blocul) poti vedea astfel: sub pompa de benzina, pe bloc, ar trebui sa fie rombul renault. Sub suportul alternaturului, tot pe bloc ar trebui sa fie o serie de vreo 7-8 cifre. Chiulasa nu pare a fi renault. Mai degraba de dacie 1.4 sau 1.6. Motorul este tip c1j sau c2j sau daca e R12, un 810 (similar cu cel de dacie). Oricum, sa il folosesti cu placere, ca e un motor bunicel. motorul mere foarte bine numai ca imi scoate fum. de asta vreau sa stiu exact ce motor este. vreau sa verific semerigurile de la supape si ghidajele daca sunt in regula ( sa stiu ce sa cumpar de la piese auto ). Multumes pentru raspuns! 11 Jun 2009, 23:56: si chiloasa este tot de pe blocul asta motor.......ii este modificat in fata la pompa de apa, de asta cred ca nu se observa. in spatele chiloasei ....spre masina, la chiloasa de dacie sunt sondele de apa. Eu acolo am o flansa cu sondele de dacie adaptata, numai ca este de ornament. oricum mam lamurit acuma ce sa caut. Multumesc inca o data ptr ajutor. This post has been edited by varu_vyyp: 11 Jun 2009, 23:56 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
bogdan nu prea seamana cu motor de tip c 1j pentruca asa e al meu si nu am bobina de inductie pe el am aprindere electronica
|
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
BogdanNick |
![]()
Post
#98
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Este adaptat la dacie. Asa ceva facusem si eu acum vreo 8 ani cu dacia unui prieten: pusesem un bloc de R5, pistoane de 1400, chiulasa originala, pompa de dacie (ca are acelasi contur de prindere) si baie de ulei de D1100. Volanta era pentru disc de 170, a daciei, delcoul si aprinderea la fel. Motorul mergea foarte frumos la peste 1500 de ture, dar galopa la ralanti. Dupa vreo 3-4 luni am aflat de la un inginer de la Pitesti ca facusem o mare gafa: motorul facut din bucati nu era echilibrat dinamic. Volanta era prea grea, pistoanele la fel (erau de la un set Borgo cu pereti ingrosati) si arborele avea contragreutatile prea mici pentru toata "magaria". Norocul nostru ca masina s-a vandut dupa vreun an.
@varu_vyyp: daca vrei sa faci motorul, se potriveste aproape orice piesa de Nova 1.4, incepand cu segmenti, garnituri, ghiduri supape, etc. Multa bafta sa iti iasa un motoras bun si economic. |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
multam frate ca de mare ajutor mai este!....sarumana.
nu am probleme cu consum, relantiul se regleaza usor si merge foarte foarte rotund si la o turatie mica. Vreau sa ii reglez culbutorii si sa vad ce e cu semeringurile alea ( scoate fum albastru-ulei in camera de ardere ). Motorul are compresie si presiune la ulei foarte buna ( pompa de ulei de dacie ). oricum eu sunt multumit de el .....am facut cativa chilometri cu el. Ce imi place cel mai mult la el este ca merg cu masina in relantiu.....accelerez ceva mai brusc, primele 2 secunde ai senzatia ca isi ia demaraj greoi si deoadata simti cum pleaca frata .....e pe placul meu si vreau sa il fac sa mearga ca la carte ca ii pacat de un motor asa bun. |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#100
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
asa e. sunt motoare cu "zvac". daca da ulei inseamna ca e ceva problema pe la segmenti. daca cel de ungere (racleur - cum il numesc francezii) e uzat, ramane o pelicula pe cilindru pe care o aduna cel de ardere la cursa spre in sus si ajunge in ardere. rezultatul: fum albastrui si bujie ancrasata cu o mazga neagra lipicioasa.
|
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
sa va spun cum se comporta motorul meu :
motorul porneste la sfert bujiile nu sunt udate sau inegriet ( 2000 km fara nici o problema ) la relanti motorul merge foarte rotund si la o turatie foarte mic .....( nu am turometru sa spun exact....se vede la aprindere ledul cum palpaie rar ) daca scot capacul pe unde se competeaza uleiu in motor nu iese fum deloc prin orificu ( sare ulei curat din motor.....folosesc uleiul cel mai ieftin ) in timpul functionari motorului, apa este la temeratura normala ( am termosta de dacie, nu am completat apa aprope deloc ) si deci in concluzie garnitura de chiloasa pe traseul apei este buna. la prima cheie cand ii dau nu scoate fum. o singrua nemultumire am si legat de fumul ala este ca......pe la galerie in partea de jos apare ulei curat ...... este posibil sa fie de pe galerie ????? dar cum sa ajunga acolo??? sau garnitura de chiloasa sparta si curga ????? oricum o sa consul un mecanic dar ma intai sa ma lamuresc si eu nitel sa nu ma ea ala de prost ![]() 12 Jun 2009, 23:40: http://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04/1...-culoare-cauze/ explicatie cu fuml albastru pe tobe! This post has been edited by varu_vyyp: 12 Jun 2009, 23:40 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#102
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Se pare ca din ce spui tu ai doua probleme (nu neaparat in acelasi timp):
1. segmenti ungere - acestia dau fum la accelerare in gol (si nu numai) 2. ghiduri supape - uleiul din galerie Se pare ca motorul tau a fost "forjat" binisor inainte sa ajunga la tine. Acum vreo 8-9 ani aveam un vw cu motor de 1.6 care avea acelasi "comportament". la mine atunci au fost segmentii de ungere. La reno e posibil sa mai fie o cauza: motorul a fost segmentat si nu s-a tinut cont de planeitatea fetei superioare a cilindrilor fata d bloc. de aici pot rezulta scapari de ulei dinspre chiulasa spre galerie. acesta, datorita temperaturii de la evacuare, se transforma in fum. DAR ATENTIE : NU FUM GROS SI CONTINUU LA TURATII PESTE 2000 CA LA DEFECT SEGMENTI. daca dai de un mecanic bun, asculta sfatul lui. te scapa de multe cheltuieli in plus pe viitor link-ul postat de tine se pare ca a expirat. probabil cine dadea explicatia a vandut masina ![]() ![]() This post has been edited by BogdanNick: 16 Jun 2009, 00:48 |
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
am mai intalnit cineva problema asta pe un motor de dacie 1400. a inlocuit chiuloasa si fumul a disparut. Avea la chiuloasa niste garnituri la ghidurile de la supape......acuma nu stiu daca si la motorul meu sunt acele semeriuguri...sau cum sor numi.
intrebarea mea este daca sub arcurile alea de ala culbutori sunt acele semeringuri?? |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
saltare imi poate spune si mie cineva exact care ar fi diferenta intre un motor c1j si unul c2 j care are pe el un carburator unicameral?
sunt pe cale sa iau un astfel de motor si chiar nu stiu daca asta c2j este complet mie ca sa nu fie cu turbo pe el ca mi se pare ca ar lipsi ceva de acolo dar nu stiu cam ce |
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
axicrisan |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 20 September 09 From: maramures ![]() |
la mine pe cartea de identitate scrie la tip motor c1j si e cu , carburator cu o camera
27 Sep 2009, 16:34: daca te intereseaza am eu un motor tip c1j/j7/15 This post has been edited by axicrisan: 27 Sep 2009, 16:34 |
--------------------
renault
9 gtl
1982
|
|
BogdanNick |
![]()
Post
#106
|
![]() posesor si atat Group: Members Posts: 469 Joined: 25 October 08 From: Campina PH ![]() |
Intre c1j si c2j sunt diferente minore. cea mai mare e carburatorul. c1j are monocorp iar c2j are dublu. turbo - din cate stiu eu - se poate monta numai pe carburatoare dublu-corp. Al meu chiar e prevazut cu toate stuturile de turbo, dar sunt obturate cu niste dopuri din fabrica. dar se pot scoate fara greutate
|
--------------------
Renault R9 GTL
1987/1397cmc
- PH04NJN
L423 BogdanN
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
axicrisan mar interesa motorul daca e bun nu scapa ulei si are compresia buna dar dupa numar esti tare departe de mine si nu am cum sa il aduc la mine sa il pun pe masina
![]() bogdan motoru ala este fara turbo pe el de aceea mia atras atentia dar are carburator cu o singura camera si pe placuta lui scrie c2j si restul nu am mai reusit sa citesc ![]() |
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
axicrisan |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 20 September 09 From: maramures ![]() |
la distanta ma gandeam si eu
dar lasa ca oi face ceva u el |
--------------------
renault
9 gtl
1982
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Eu am motor c1j monocorp,cu turbo,numai ca lipseste turbina(si dupa cum mi-au zis baietii ii originala)
|
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
- MS 10 TYC
1986 / 1990
|
|
iulian_2233 |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 659 Joined: 20 February 08 From: Braila,Lanurile ![]() |
mmmmmmm
ar fi bine sa ma fi inselat eusa fi citit prost pe placutza aia dar sigur carburatorul este cu o singura camera si este original al motorului |
--------------------
Renault
19 Europa
- IF-04-RHK
1997 R9gtl BR-01-VNB Radiat
R19 1,4Europa IF-04-RHK |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th September 2025 - 14:15 |