Montare Radio-Casetofon, Nevoie de putin ajutor
![]() ![]() ![]() |
Montare Radio-Casetofon, Nevoie de putin ajutor
Luucian |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 16 June 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) SPM_A0080.jpg ( Size: 23.18k ) Number of downloads: 3633 SPM_A0081.jpg ( Size: 29.75k ) Number of downloads: 3859 SPM_A0083.jpg ( Size: 14.58k ) Number of downloads: 3643 SPM_A0084.jpg ( Size: 12.96k ) Number of downloads: 3504 |
||
--------------------
Dacia
1410
1993
|
|||
stefi_sv |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 8 January 08 ![]() |
salut. din cite vad eu e foarte simplu.
-rosu (+) poti sa il legei la plusu de la bricheta sau la papucii de sub vulan unde ai un (+) permanent si un (+) cind pui contactul. -glaben la masa -negru e conunul la boxe -albastru si verde la cite o boxa. multa bafta ![]() 23 Apr 2008, 10:32: a si era sa uit verifica sigurabta sa fie buna This post has been edited by stefi_sv: 23 Apr 2008, 10:32 |
--------------------
Dacia
1310 break
1991
- SV 02 WJS
|
|
ciush |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 April 08 From: Timisoara, Bocsa ![]() |
asa e, firul rosu cu siguranta pe el vine legat la +
Dupa ce il pornesti o sa vezi cum vin legate si boxele (daca nu le-ai legat) |
--------------------
dacia
logan 1.4 Mpi
2005 laureate
- TM 10 *** Cand ai incercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Hacker |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
+ = rosu ( ai grija siguranta sa fie ok )
- = galben ( firul care vine legat de surubul din spatele casetofonului ) Celelalte fire sunt legaturile la boxe pe care ar fi important sa respecti + la + si - la - . Sper sa mearga ![]() Succes |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Reglone |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 June 05 From: Sibiu ![]() |
Sau iei din partea masinii firele la mana si le atingi de metalul contactului, pana descoperi care face scanteie, atentie numai atingi. => ala ce face scanteie e un (+)
|
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- AB 05 DNP
|
|
Hacker |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
In nici un caz nu procedezi asa
![]() QUOTE Sau iei din partea masinii firele la mana si le atingi de metalul contactului, pana descoperi care face scanteie, atentie numai atingi. => ala ce face scanteie e un (+) Plusul 100% e ala rosu cu siguranta. minusul 100% e ala galben. Daca faci vreun scurt poti arde finali sau siguranta de pe fir. 23 Apr 2008, 08:47: @ Reglone bun sfat, dar trebuia sa mentionezi : " sa nu faci asa " Noi aici incercam sa ajutam nu " sa invatam cat de repede sa luam foc " ![]() This post has been edited by Hacker: 23 Apr 2008, 10:47 |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Reglone |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 June 05 From: Sibiu ![]() |
pai nu tii acolo pana ia foc masina, faci un test de o fractiune de secunda.
De exemplu la mine + nu mai stiu ce culoare e, dar numai rosu nu e si din cate imi dau seama, tipul a intrebat UNDE leaga firul rosu, ca si-a dat si el seama ca e +. Saau, ia un aparat de masura si vede ce fir din masina are curent pozitiv |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- AB 05 DNP
|
|
Hacker |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Cel mai simplu si mai bun plus " + baterie" , eu acolo am legat plusul.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
djasu82 |
![]()
Post
#9
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca nu ai aparat de masura cel mai simplu se leaga 2 fire la un bec de 12 v si un fir seprindede caroserie si al doilea se ia la cautare de +12V . Din borna de la baterie pleaca cu 12V printr-o fise un fir albastru si intra in blocul de lumini tot acolo vine si firul de la alternator e cel rosu +12V dinblocul de lumini pleacaspre sigurante contact ...samd.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
failure60 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Pitesti ![]() |
tot o prbl asemanatoare am si eu. am 2 boxe, am reusit sa-l alimentez, deci am pus si masa. la mine, firele ies dintr-o mufa dreptunghiulara mai mare. o sa ma uit maine exact la ce fire ies din ea, dar in principiu inteleg ca sunt cele doua iesiri stanga - dreapta + acel negru. deci albastru si verde la boxe, dar cum fac cu negrul?, si la mine sunt niste manunchiuri ca mai sus. cele 2 fire se pun pe + boxelor? --- care este ala?, lamele de pe boxe sunt perpendiculare. merci mult. |
--------------------
FORD
SIERRA
1988 1,6 GPL 53kw
- AG-03-GPF
|
|
Reglone |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 13 June 05 From: Sibiu ![]() |
perpendicular? eventual pune o poza sa vedem, de obicei scrie pe difuzor care e + si care nu.
Si in ultima instanta, merge proba prin excludere, legi un fir si apoi tot probezi , si la urma alegi combinatia optima |
--------------------
Dacia
Berlina Li
2000
- AB 05 DNP
|
|
pavel_daniel |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Nu ai nevoie de firul galben.Negrul e comun si pentru masa si pentru boxe.
24 Apr 2008, 10:29: Rosul este alimentarea,verde si gri sunt iesirile pentru difuzoare.Negrul este masa comuna atat pentru alimentare cat si pentru difuzoare. This post has been edited by pavel_daniel: 24 Apr 2008, 10:29 |
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
Luucian |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 16 June 07 ![]() |
Na bun , am facut cum ati zis si am legat la bricheta, si tot nu merge . Daca siguranta nu e buna este si asta o cauza?? Gasesc sigurante din alea la magazin de piese auto?? Si inca ceva. De exemplu daca leg alimentarea la un minus sa zic , imi "pusca" casetofonul?
|
--------------------
Dacia
1410
1993
|
|
adrianne |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Sub parbriz, in stanga, sunt 2 riglete (placute cu papuc tip tata), ce au plus permanent, si respectiv, plus contact. Nu recomand legarea casetofonului decat de acolo, deoarece de sub volan, desi se poate lua plus, se improvizeaza, si operatia nu este reversibila (nu se pot scoate firele a.i. instalatia sa ramana intacta.
Ca parere personala, as incerca cu un aparat de masura daca tabla de carcasa a casetofonului este legata la un fir din cele existente (de regula la negru). Astfel as gasi minusul, plusul este cel rosu (de regula), dar mai sunt si alte fire (pozitii, contact, antena), in afara de cele de boxe. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
failure60 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(pavel_daniel @ 24 Apr 2008, 09:39) Nu ai nevoie de firul galben.Negrul e comun si pentru masa si pentru boxe. <span class='edit'>24 Apr 2008, 10:29:</span> Rosul este alimentarea,verde si gri sunt iesirile pentru difuzoare.Negrul este masa comuna atat pentru alimentare cat si pentru difuzoare. Atasez o poza cu mufa casetofonului: cate 2 fire rosu-negru + unul verde si unul maro cu alb ca in poza. Plusul (alimentarea) l-am pus acolo unde este marcat, am legat si masa pe surubul carcasei si casetofonul se aprinde dar nu am reusit sa fac boxele sa mearga. Acum nici pe boxe nu-mi dau seama care este + si care -. Atasez o poza si cu mufele de pe boxa desi nu e f. clara. Merci mult si orice sfat e binevenit. This post has been edited by failure60: 24 Apr 2008, 21:12 Attached thumbnail(s) caset.JPG ( Size: 130.04k ) Number of downloads: 1580 boxe.JPG ( Size: 120.13k ) Number of downloads: 2708 |
--------------------
FORD
SIERRA
1988 1,6 GPL 53kw
- AG-03-GPF
|
|
ceaki |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
nu conteaza cum legi pe boxe minus la plus sau minus la minus, ele tot trebuie sa mearga. treaba cu + si'-' pe boxe e pentru a functiona boxele simultan. deci daca legi minusul la minus la o boxa, atunci si la cealalta boxa trebuie legat tot minus la minus. daca legi invers atunci boxele vor functiona' in contra sens' sa zic asa. deci nu-i mare problema daca nu legi minusul la minus si plusul la plus. asta e la boxe, la casetofon trebuie sa legi neaparat plusul la plus si minusul la minus, altfel arzi finalii si in boxe nu se v-a mai auzi nimic. casetofonul va functiona dar boxele mucles.
![]() |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Paca |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
ce rau zici ceaki...e indicat sa pastrezi polaritatea si l difuzoare...+ la - si - la plus inseamna palnie supta nu suflata ceea ce inseamna sunet distorsionat si functionare defectuoasa a difuzorului.
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
stefi_sv |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 8 January 08 ![]() |
cam asa ar trbui sa fie bafta.
Attached thumbnail(s) caset.JPG ( Size: 136.81k ) Number of downloads: 669 |
--------------------
Dacia
1310 break
1991
- SV 02 WJS
|
|
failure60 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 5 December 05 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(stefi_sv @ 29 Apr 2008, 09:14) merci mult la toti. am desfacut pana la urma caset si avea niste "trasee" arse intre mufa din poza si cea interioara, pe care am scos-o si am legat direct firele, insa nu se aude pe o iesire care cred ca-i arsa. vizual era un condensator crapat, il voi duce la cineva poate face ambele iesiri. ms pt raspunsuri toate bune. |
--------------------
FORD
SIERRA
1988 1,6 GPL 53kw
- AG-03-GPF
|
|
ndrcbtr |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 January 09 From: Neamt ![]() |
Salutare!
Sunt nou pe acest site si proaspat proprietar de Dacie 1307. M-am hotarat sa postez in acest topic deoarece am niste nelamuriri referitoare la montarea unui radiocasetofon. Am citit si alte topicuri referitoare la aceasta problema si am aflat lucruri noi si interesante dar nu am gasit exact ce mai intereseaza pe mine. Mai exact radiocasetofonul pe care il am este un model destul de vechi, unii l-ar putea considera chiar o antichitate, dar pana la altul as vrea sa-l pun totusi pe asta, avand in vedere si faptul ca inainte pe masina a fost montat un radiocasetofon mai nou si mai performant, cu fata detasabila, dar care a fost furat, desi fata nu era pe el. Din manualul celuilalt radiocasetofon (ca la asta mai vechi nu am) si de pe acest site am vazut ca in general firul rosu este cel de alimentare iar cel negru, de masa. Mentionez ca masina are cabluri trase pentru alimentare si de la cele doua difuzoare din portierele din fata si cablul de antena. Stiind acestea m-am gandit sa-l alimentez sa vad daca functioneaza numai ca nu am stiut cum sa-mi dau seama care este plusul si care este minusul, intrucat toate cele trei cabluri trase (doua pentru difuzoare si unul pentru alimentare) sunt identice, albe si duble (adica doi in unul, in aceeasi izolatie sunt doua miezuri despartite intre ele, in genul cordonului de la un fierbator, de exemplu). Am incercat sa-mi dau seama care este plus si care este minus folosind un bec de 12 V dar pana la urma tot rau am legat si s-ar putea sa fi ars ceva, doar o iesire daca este posibil asa ceva ![]() Ulterior l-am legat bine la alimentare si am vazut ca functioneaza si am legat si cele doua difuzoare dar mai mult ca sigur am facut acest lucru incorect, intrucat in unul se aude mai tare si in unul mai incet, iar radiocasetofonul se incalzeste in timpul functionarii. As mai adauga ca dac umblu la glajul balansului fata/spate(eu am doar doua difuzoare, in portierele din fata), daca dau sa se auda numai in fata (rotind in sus), se aude numai in difuzorul din dreapta, iar daca dau in jos (spate) incepe sa se auda si in cel din dreapta, dar mult mai tare (daca dau la jumatate il acopera complet pe cel din stanga); iar daca umblu la balansul stanga/dreapta, daca dau sa se auda in dreapta (in jos) e ok, se aude in amandoua, iar daca dau la jumatate tot in amandoua, iar de la jumatate spre in sus (stanga) nu se mai aude in nici una. Sper ca nu v-am ametit cu aceste descrieri desi pe mine insumi m-am cam bagat in ceata. Adica poate trebuia sa mai incerc si alte combinatii dar poate ma lumineaza totusi cineva. ...si inca ceva, nu stiu cum sa fac sa aflu care este plusul si care este minusul pe firele care vin de la difuzoare ![]() In total din radiocasetofon ies opt fire, dupa cum urmeaza: - rosu, pe care l-am legat la plus; - negru, pe care l-am legat la minus; - albastru si verde, pe care le-am lasat libere, deoarece daca legam un difuzor la ele nu functiona. (aceasta este chestia pe care ma tem ca am ars-o) - gri si maro, la care am legat difuzorul din stanga; - galben si portocaliu, la care am legat difuzorul din dreapta. Acum astept sa se indure cineva sa ma lumineze, sa-mi indrept greseala daca este posibil sau macar partial. Attached thumbnail(s) DSCF2371.JPG ( Size: 50k ) Number of downloads: 482 DSCF2372.JPG ( Size: 55.13k ) Number of downloads: 550 DSCF2374.JPG ( Size: 58.14k ) Number of downloads: 530 DSCF2375.JPG ( Size: 68.66k ) Number of downloads: 450 DSCF2376.JPG ( Size: 70.43k ) Number of downloads: 619 |
--------------------
Dacia
1307
1999
|
|
ndrcbtr |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 January 09 From: Neamt ![]() |
Oare nu am postat unde trebuie? sau trebuia sa deschid un topic nou cu problema asta?
Situ ca nu este cea mai mare problema pe care o am, acum de exemplu lucrez la frane care sunt praf, s-au intepenit de atatia ani stand degeaba, rotile fata erau blocate; dar, cu toate astea as vrea sa-mi montez corect si radiocasetofonul, asa ca fac inca un apel sa ma bage cineva in seama... Chiar nu stie nimeni? ![]() This post has been edited by ndrcbtr: 7 Feb 2009, 19:22 |
--------------------
Dacia
1307
1999
|
|
elro |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
ndrcbtr |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 January 09 From: Neamt ![]() |
Multumesc pentru raspuns, intre timp am deschis un topic nou si m-i s-a explicat cum se leaga firele:
negru - rosu, galben + albastru + (accesorii - la mine nu e cazul) maro, gri, verde, portocaliu + de la difuzoare Inca nu le-am legat ca m-am apucat de frane si acum nu mai fac nimic ca e super frig afara, dar o sa revin dupa ce fac legaturile sa spun daca e bine asa. |
--------------------
Dacia
1307
1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:06 |