Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ce inseamna subturat?, turatiile in viteze de inaintare.........

Catalinmodena
post 8 Feb 2009, 23:05
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




1.4 16v,schimb in 99% din cazuri la 3000 de rot/min.Exceptie:schimb din treapta 1 in 2 cam pe la 1500-2000 maxim.In rest mai vede si un 4000-4500 in treptele 2,3,4 dar destul de rar,odata pe luna sa spunem.

This post has been edited by Catalinmodena: 8 Feb 2009, 23:06


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 8 Feb 2009, 23:24
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(mariusmarian55 @ 6 Feb 2009, 19:45)
47km/h media ar putea fi facuta cu un motor subturat? desigur nu in viteza a 5a:))
      la ce turatie minima schimbati voi vitezele?                        eu folosesc masina la turatii de 1700- 2500 ......este bine?
*



Tu ai intrebat si lumea a raspuns, fiecare dupa experienta si cunostintele lui! Userul tudor. a explicat bine cam cum e recomandat sa mergi cu dci-ul, revezi postul lui daca chiar esti interesat. Dar pana la urma, avand in vedere ca respingi parerile care nu corespund cu stilul tau de condus, trag concluzia ca nu aveai nevoie de un sfat ci de un subiect de discutie in contradictoriu!


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusmarian55
post 9 Feb 2009, 09:41
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 3 February 09




papa nu trebuie sa te superi..... daca eram sigur nu mai intrebam......... dar nu vine nimeni cu ceva concret.......tu crezi ca eu as vrea sa mi stric masina? dar te mai intreb inca o ndata ai vazut la ce turatie are cuplul maxim? daca ai vrea putem scrie pe mess mai repede si as fi mai concret... nu sunt gica contra dar dupa cum este viteza legala la noi eu nu mai am nevoie de a 5a..........mai concret as vrea sa ajung la 120000 fara sa am probleme dar ce garantie tehnica am daca as face asa? la renault le am spus ca merg in 2000 de ture constant si au spus ca nu i nici o problema......... i mi cer scuze daca ai avut impresia ca mi ar place sa contrazic......pare bine in schim ca am gasit o p[ersoana ce conduce asemanator.....


--------------------
RENAULT MEGANE SEDANE2 - CL 74 CMM 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 9 Feb 2009, 11:09
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Nu m-am suparat, n-am motiv si chiar daca aveam sunt genul care tine la tavaleala!
Trebuie sa facem diferenta intre turatia de mers constant si turatia la care schimbam. Daca s-au gasit colegi care sa te sfatuiasca sa schimbi pe la 3000(printre care si eu) asta nu inseamna ca trebuie sa mergi constant cu 3000(desi nu dauneaza). Nu iti imagina ca eu merg cu 3000-4000 ture constant(inafara de autostrada unde nu imi ajung treptele). De acord cu tine, poti sa mergi constant cu 2000 si chiar 1800 insa cand schimbi viteza e bine sa urci minim pana la 2500 pentru a nu cadea intr-o plaja de turatie fara cuplu unde chinui turbina.
Exemplu concret: Iesi din localitate unde mergeai cu 60 sa zicem in a IV-a, eu zic ca e mai bine sa o duci pana la 90-100 si de abea apoi sa dai a V-a si sa ramai stabilizat la viteza respectiva decat sa dai a V-a undeva la 75 si sa urci cu a V-a de la 75 la 90-100. E chestie de 4-5 secunde in care mergi mai turat(cat urci de la 60 la 90), nu se simte cine stie ce la consum.
Ma intrebai daca stiu unde e cuplul maxim, se manifesta incepand cu 1900 dar la 1700 e mult mai mic si in a V-a turbina se chinuie.

This post has been edited by papa_mulo: 9 Feb 2009, 11:10


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudor.
post 9 Feb 2009, 11:45
Post #35


satisfied renault owner


Group: Members
Posts: 132
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Am vazut ca ati vorbit de consum. Consumul mi se pare mic la motorul asta oricum ai merge. La drum intins mi-a lasat impresia ca cel mai bun consum este pe la 2500.
Eu cand merg calm pe afara scot 4.5 si in functie de cat de tare mergi mi-a consumat pana in 6.5-7
In oras am vazut intre 6 si 7.7 sau 7.8.

Astea toate sunt medii facute cu calculatorul de bord pe minim 500 de km.

This post has been edited by tudor.: 9 Feb 2009, 11:48


--------------------
Renault/Volvo/BMW Clio III/S40/X5 2007 Dynamique dci 85/2009 1.6D/2011 xDrive35i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bluemagic
post 9 Feb 2009, 16:18
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 16 January 08




pentru un diesel 85CP mi sa recomandat de catre mecanici de la Serus sa schimb intre 2500-3000 in oras pentru a nu avea probleme cu turbina ...

ca un consum mediu la mine este pe la 6.5, in oras ajunge la la 7.5 iar afara scade pana pe la 5-5.5 depinde cum merg.


--------------------
renault megane 2 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 9 Feb 2009, 16:33
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




eu la 1.4 al meu in oras nu prea dau a 4-a. Decat daca am liber. In rest o tin cu a 3-a s la 50 am 2500rpm, iar daca am nevoie de o depasire, in a 3-a la 2500 prinde ceva cuplu si nici nu consuma mult.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 9 Feb 2009, 16:48
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Sa-mi explice cineva de ce motoarele diesel mari merg in 1000-1500 ture/min si se simt foarte bine iar motoarele mai mici trebuie turate pana la 3000 ture/min ???

In particular motorul de 1,5 dci de pe renault are si o cutie de viteze apropiata de cea a masinilor pe benzina asa ca as putea intelege de ce e nevoie de turatii mari. Dar de ce sa o duc in 3000 de ture daca am un motor mai mare cu un cuplu mai mare si o cutie de viteze pe masura?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enemi
post 9 Feb 2009, 17:00
Post #39


doar membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 5 September 05
From: Bucuresti




Am avut ocazia sa conduc mai multi kilometri o Toyota Corolla 2008 1.4 D-4D care avea indicator optic pentru schimbarea vitezelor. Motorul are urmatoarele specificatii: 90CP (66Kw) la 3800 rot/min, cuplu maxim 190m de la 1800 rot/min la 3000 rot/min. Respectivul indicator optic recomanda cam asa:

1.pt. accelerare normala: recomnada trecerea in treapta superioara la 2400 rot/min din tr. 1 in tr. 2 si la 2200 rot/min pentru restul treptelor; nu cadea niciodata sub 1600 rot/min la trecerea in treapta superioara
2.pt. regim fortat (cu pedala la podea) te ducea pana la 3800 rot/min si apoi recomanda schimbarea
3. retrogradarea o recomanda de la 1400 rot/min in jos

Dupa experienta cu Corolla, am tras concluzia ca e OK sa schimb la 2300-2500 rot/min pentru 1.5 dci (are cuplul maxim la 2000 rot/min). Cred ca lucrurile stau total diferit cu diesel-urile de 1,9 si 2 litri (sunt suficiente 2000 rot/min).


--------------------
Renault Megane Bicorp 2007 Extreme 1.5dci 78kW
"Don't steal! Goverment hates competition..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudor.
post 9 Feb 2009, 18:10
Post #40


satisfied renault owner


Group: Members
Posts: 132
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




@murfi
Din 2006 pana in iarna asta am condus un Volvo cu motor de 2.4 diesel.
Vreau sa-ti spun ca mergeam exact la fel cu el. Tot in jur de 3000 schimbam.
In legatura cu diesel modern care sa mearga cu 1000-1500 fara probleme, te rog sa-mi spui despre care vorbesti, mor de curiozitate. Dar sa-mi dai un exemplu de o masina cu cutie manuala, nu cu cutie automata.


This post has been edited by tudor.: 9 Feb 2009, 18:14


--------------------
Renault/Volvo/BMW Clio III/S40/X5 2007 Dynamique dci 85/2009 1.6D/2011 xDrive35i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 9 Feb 2009, 20:04
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




eu am acum o masina de 2l diesel si schimb la 2000.

cand vorbeam de motoare mari ma refeream la cele de pe autobuze/tiruri care sunt facute sa mearga milioane de km


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 9 Feb 2009, 20:20
Post #42


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Schimbi prost la 2000 si o sa-ti adunci aminte de asta cand vei avea EGR infundat sau iti va pica turbina...dar ma rog... fiecare cu ale lui...

Motoarele mari de la 1800 rpm au rosu...si mai sus de 2000 nu le poti duce... dar alea sunt alta poveste...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 10 Feb 2009, 09:58
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Exact asta am observat si eu, autobuzele mecedes au rosu de la 2000 ture/min si soferul le tine undeva intre 1000 si 1500 de ture/minut. Ce este asa de diferit la ele fata de cele de pe turisme?

Si spune-mi de ce EGR se infunda intre 1500 si 2000 si nu se infunda intre 1800 si 2500 tr/min?



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 10 Feb 2009, 11:04
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Cum adica ce e asa de diferit? Alea cara dupa ele zeci de tone, sunt facute sa aiba cuplu mare la turatii mici, au cutii de viteze cu zeci de combinatii de trepte, reductoare etc. Sunt pur si simplu facute pentru altceva...sa traga greutate mare cu un consum decent(pt un camion) si uzura mica!
Putere mare si cuplu mare se poate obtine in doua feluri:
- motoare cu cilindrii de capacitate mica cu turatii mari(motoare sport)
- motoare cu cilindri de capacitate mare si turatii mici(camioane, tiruri etc, chiar si la turismele americane e oarecum prezenta filozofia asta)

Masinile sport, chiar daca unele au cilindree mare au cilindrii multi si mici pentru ca la turatii foarte mari piesele angrenate in miscare(pistoane, biele etc) sa cantareasca cat mai putin si sa dezvolte forte de inertie cat mai mici.
Un motor de camion daca prin absurd ai putea sa il impingi la 3000 de ture ar ceda! Intr-un motor sunt miscari ritmice de dute vino la viteze mari...daca piesa e grea, la schimbarea brusca a directiei de miscare cedeaza.
Exemplu fortat dar care te poate ajuta sa intelegi: ia o bagheta de polistiren si fa o miscare de genul celeia pe care o faci cu o undita cand o probezi. Nu va rezista decat pana la o anumita amplitudine si viteza a miscarii!
Teoretic ar putea fi create si camioane de turatie mare sau turisme de turatie mica insa nu si-ar gasi utilitatea. Un turism cu motor pe principiu camion ar avea sa zicem 10 trepte, demaraje ioc, viteze maxime mici in schimb ai putea urca Transfagarasanul cu ea fara nici un efort tragand dupa tine si o rulota!
In mod invers...daca s-ar crea un autobuz cu caracteristicile motorului ca la turism, ar trebui sa ambaleze motorul la 3000 ca sa urneasca de pe loc de la semafor si s-ar freca ambreiajul ala de l-ar lua dracii in jumate de ora. Cu cat greutatea e mai mare nu se mai accepta frecari la ambreiaj, intervin cutiile automate/semiautomate care limiteaza frecarile.
Despre cum functioneaza EGR poti afla mai multe cautand cu google!

This post has been edited by papa_mulo: 10 Feb 2009, 16:18


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusmarian55
post 10 Feb 2009, 22:10
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 3 February 09




papa ai nimerit o . o duc la 80 90 dau a 5a si stau linisit(legal biggrin.gif )intre 80 100 la 2000. (nu tremur cand vad radarul smile.gif )..si consumul 4,1-4,3

10 Feb 2009, 23:13:
rino.am citit bine ?lasi a 5a pana la 50 ori nu am inteles eu.? eu o las pana la 70 si mi se pare totusi cam mult desi merge frumos...........


This post has been edited by mariusmarian55: 10 Feb 2009, 22:13


--------------------
RENAULT MEGANE SEDANE2 - CL 74 CMM 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudor.
post 11 Feb 2009, 10:52
Post #46


satisfied renault owner


Group: Members
Posts: 132
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Pana la urma tu trebuie sa fii multumit si sa te simti bine. Ca pana la urma e masina ta, tu o folosesti si tu te bucuri de ea.


--------------------
Renault/Volvo/BMW Clio III/S40/X5 2007 Dynamique dci 85/2009 1.6D/2011 xDrive35i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusmarian55
post 11 Feb 2009, 22:06
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 3 February 09




sa nu mai deschid alt topic pentru ca acesta este cald inca as vrea sa stiu la cat faceti voi revizia ..la 10kk ori 15kk(diesel).la clio faceam la 15,,,acum fac la 10(filtrele sunt muradre 10 20%)...apropo cand i mi schimba uleiul ma cauta din priviri:)) voi ati observat lucrul acesta? dupa ce termin garantia nu mai dau prin service de genul................
'


--------------------
RENAULT MEGANE SEDANE2 - CL 74 CMM 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ang3lo
post 5 Oct 2009, 16:02
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 5 October 09




Salut ...aceeasi problema o am si eu...la un drum de transfagarasan la intoarcere pe la brasov a inceput sa nu mai traga, si sa scoata fum daca o acceleram un pic mai tare(adik sa nu mai fiu in subturatie), m-am oprit crezand ca poate e ceva infundat ma gandeam ca poate de la ultima alimentare de la benzinarie sa fii prins vreun gunoi ceva ..dar de unde ca verificasem uleiul si deja eram la nivelul minim, iar in mers masina se accelera singura daca o lasam un pik pe liber...in sf am ajuns acasa si un ,,doctor ''a desfacut-o si e turbina...are joc la paletele alea..cand normal nu ar trebui sa aibe..Intrebarea mea este urmatoarea...pot pune o turbina de pe un motor de 130 de cai ?e tot 1.9 dci dar modelul din 2007 eu am motorul 1.9 dci 120 de cai . imi afecteaza cumva motorul daca o pun pe aia ?

va rog sa ma ajutati multumesc anticipat

This post has been edited by ang3lo: 5 Oct 2009, 16:42


--------------------
Renault Megane - VS 86 ARM 2003 1.9 Dci 120 de cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rcnarcis
post 13 Oct 2009, 06:43
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 9 March 09




mariusmarian55

Eu am facut revizia la 10mi..., aia de la servis mi-au zis ca la 15mii se face dar am verificat uleiul pe la 5000km si era plin de resturi de metal in el(de la rodaj ...cica asa e normal ) si nu puteam sa il las asa inca 10mi .....daca stau bine sa ma gandesc trebuia sa il fi schimbat eu atunci ca nu se prindeau aia de la servis ...si pana la urma l-am schimbat la 10mi apoi am mers inca 8mii si l-am schimbat eu personal ...asa mi-a venit si sa stii ca am constatat diferenta destul de mare motorul mergea mult mai silentios si apoi a venit revizia si l-am schimbat iar la 20mi l-am schimbat iara chiar daca trecusera decat 2mi km de la ultima schimbare nu imi pare rau ee bine sa ii faci cate o curatare din asta(asa consider eu) ULEIUL ESTE VIATA MASINI .Eu am 1.5 dci 105 6+1 martie 2008 fabricatie


Inca ceva cand am fost la revizie am fost cu piesele mele cool.gif .....

LA turatii ce sa zic eu merg pana la 2200 cam acolo schimb toate treptele in regim normal de mers ...dar odata pe luna mai fac o liniuta sa o inviorez

This post has been edited by rcnarcis: 13 Oct 2009, 06:48


--------------------
Renault Megane2.2 1.5 106cp Lux privilege2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexxis2001ro
post 13 Oct 2009, 10:23
Post #50


mvp


Group: Members
Posts: 213
Joined: 5 February 09
From: Timișoara




schimba tot asa uleiul si mai vorbim...uleiului pe care il bagi tu in masina ii trebuiesc cel putin cateva mii de km sa ajunga la parametrii optimi. ceea ce faci tu e crima pentru motor...


--------------------
renault megane II sedan - TM - XX - XXX 2004 comfort privilege 1.5 dci
Daca nu exista intrebari stupide, atunci ce gen de intrebari pun prostii? Devin brusc destepti in timp ce pun intrebarile?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 13 Oct 2009, 13:25
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Ai cunostinte de mecanica fluidelor, sau vorbesti din auzite? Unui ulei nu ii trebuie o perioada de "rodaj" cum spui tu. Daca il schimbi des nu inseamna ca strici motorul, ba din contra el va fi mereu curat, insa nici prea des ca arunci banii pe fereastra. Orice ulei are solventi si aditivi, care in timp isi pierd proprietatile, nu le dobandesc.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ang3lo
post 15 Oct 2009, 02:33
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 5 October 09




referitor la turbina...am rezolvat-o am fost cu ea la reconditionat (300E) maine o pun pe masina sa vedem cum merge. turbina aia de 130 de cai nu am mai cumparat-o pt ca s-a razgandit persoana in cauza...probabil s-a mai interesat si a vazut ca o turbina cum are el se da mult mai scump...si ca urmare mi-a zis ca nu se potriveste, cu toate ca fusesem cu el sa o vad pe aia si era aceeasi prindere..aceeasi geometrie.


--------------------
Renault Megane - VS 86 ARM 2003 1.9 Dci 120 de cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexxis2001ro
post 15 Oct 2009, 07:28
Post #53


mvp


Group: Members
Posts: 213
Joined: 5 February 09
From: Timișoara




QUOTE(mihai_dorin @ 13 Oct 2009, 13:25)
Ai cunostinte de mecanica  fluidelor, sau vorbesti din auzite?


citeste asta... SAE ( Society of Automotive Engineers - Societatea Inginerilor din Industria Constructoare de Autovehicule este o societate modiala specializata în stabilirea standardelor de vâscozitate a uleiurilor ) afirma (in urma testelor) ca schimbarea frecventa a uleiului sintetic duce la o uzura prematura a motorului.
Au procedat in felul urmator:
Au pus ulei Mobil in mai multe motoare si au luat esantioane la fiecare 1000Km pe care au facut ferografie si analiza pentru metale sub 5 microni.
Graficele de evolutie in timp ale ratelor de crestere a concentratiilor de metale din ulei prezentau un maxim in jur de 3000Km si scadeu vertiginos dupa aceasta valoare, urmatorul maxim era la appr. 13000Km, dar mult sub maximul de la 3K Km.
La 13.000Km au schimbat filtrele de ulei si au completat cu ulei pina la maxim pe joja.
Au continuat testele si au putut duce uleiul pina la 22.000Km unde a fost atinsa concentratia de metale de la 13.000Km. de asemenea au urmarit ca TBN-ul sa nu scada sub valoarea minima recomandata de producatorul uleiului.

Asa ca nu iti trebuie sa ai cunostinte de mecanica fluidelor...just google it... laugh.gif


--------------------
renault megane II sedan - TM - XX - XXX 2004 comfort privilege 1.5 dci
Daca nu exista intrebari stupide, atunci ce gen de intrebari pun prostii? Devin brusc destepti in timp ce pun intrebarile?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rcnarcis
post 15 Oct 2009, 10:01
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 9 March 09




Frecvența schimbului de ulei este aceeași la rulajul predominant urban ca în cazul unuia extra-urban?

Nu. Chiar este indicat să schimbați uleiul mult mai des (3.500‑5.000 km mai puțin decît în cazul rulajului preponderent extra-urban). Circulația din oraș, pe lîngă faptul că implică un consum ridicat de combustibil, duce și la o uzură mai rapidă a motorului, datorată atît îmbîcsirii mai rapide a uleiului, cît și rulajului îndelungat la temperaturi scăzute (sub temperatura de funcționare optimă a motorului). Praful omniprezent are o acțiune abrazivă extrem de rapidă, schimbarea filtrului de aer și a uleiului fiind recomandat să se facă la intervale scurte.


DECI NU POT SA INTELEG LOGICA>>>> ce poate fi mai bine pt un motor decat un ulei curat ........ blush.gif ...unul mai vechi blink.gif

This post has been edited by rcnarcis: 15 Oct 2009, 10:06


--------------------
Renault Megane2.2 1.5 106cp Lux privilege2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 27 Oct 2009, 23:06
Post #55


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Cred ca daca pui apa si shampon va fi si mai curat..... radmasa.gif


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gTz
post 28 Oct 2009, 09:26
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 21 October 09




Daca in cartea de servis scrie ca trebuie schimbat uleiul la 15k sau la 10k in functie de motorizare atunci asa este , ei nu or sa puna km astia la limita . Cu uzura.....stiam ca se uzeaza mai repede dc mergi mai turat...eu rareori prin bucuresti trec d 2.200 d turatii ( am si momente cand nu i'o dau pe a 3'a....dar numai cand ma grabesc sau mi s'a pus pata pe vreunu tongue.gif ) si nu am probleme cu ambreiajul.....masina nu trepideaza....este totul ok si am 90.000 d km....ba chiar mi se pare k intre 1.500 si 2.000 trage mai bine decat alt 1.6


--------------------
Renault Megan - B-34-YLW 2004 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Avani
post 28 Oct 2009, 09:36
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.133
Joined: 23 October 07
From: Capitala gri




Esti sigur ca in plaja aia de turatii tie iti trage masina ? Dar dupa 3500 rot. ce se mai intampla ?

Tind sa cred ca masina pe care o detii nu a fost condusa de tine din 2004 pana in prezent asadar faza cu 90.000 km nu e sustenabila.

Nu mai schimba la 2000 de ture, nu de alta, dar o sa ai probleme cu catalizatorul si nu numai.


--------------------
. . .
Think forward !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 28 Oct 2009, 09:40
Post #58


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Motorul in 16V este un motor de turatie... ca unii il conduc subturat... o fac pe banii lor... oricum nu ajuta cu nimic motorul si nici consumul... pt. ca motorul se chinuie... ca fapt divers eu nu schimb la diesel la turatiile la care schimbi tula un motor 16V...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gTz
post 28 Oct 2009, 09:55
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 21 October 09




masina a fost condusa de tata pana la 40.000.....la fel.....si trage in sensu k apas acceleratia....turatia creste.....motorul nu trepideaza nu face nimic...trage am zis asa...na....nu in sensu k fac depasiri cu 2000....nu....depasirea o fac d la 4.500 d ture in sus...dar atata timp kt nu imi trebuie fortza....pot sa merg si asa foarte bine....schimband viteza la 2.000 plec de la semafor in ton cu toata lumea...nu raman ultimu sau ceva . Si daca era sa se strice ceva....eu zic ca se strica in 50.000 de km...am probleme cu masina.....dar nu cred ca se datoreaza stilului meu de a conduce....mai exact singura problema pe care o am, legata de motor, este fulia defazatoare..


--------------------
Renault Megan - B-34-YLW 2004 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 28 Oct 2009, 11:06
Post #60


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




aud tot timpul si am vazut mai devreme inclusiv pe acest topic niste explicatii si niste opinii referitoare la turatii, schimbat viteze, etc, care sunt bineinteles mai mult decat gresite
deci, e total eronat sa dai o definitie si sa spui ca la turatia X sau Y se schimba vitezele
ar trebui sa fie lesne de inteles ca exista zeci si sute de situatii distincte cand masina se conduce total diferit si nu exista o regula ca sa poti spune "eu conduc numai asa si schimb vitezele numai in momentul cutare pt ca altfel o subturez sau o supraturez" - pt ca cine scoate astfel de "inertii" si mai si face, inseamna ca, conduce biata masina mai mult decat "mecanic", ca sa nu spun altfel, si se va trezi poate vreodata cine stie cum, ca este in depasire si ii scrie din ce in ce mai mare in fata "SCANIA" iar el se afla doar la 2000 rpm si masina bineinteles nu il va ajuta deloc, pierzand secunde pretioase - fereasca Dumnezeu!!!

daca aveti ocazia, uitati-va la ceea ce face o cutie de viteza automata de ultima generatie atunci cand mergeti lejer si constant cu masina si apoi faceti comparatie in cazul in care pedala de acceleratie este tinuta numai in podea!!
ei bine, acea cutie va face doua chestii total diferite si exact asta ar trebui sa faca fiecare dintre noi cu cutia de viteze manuala, si anume, ar trebui sa schimbe vitezele si in functie de ceea ce se doreste de la masina in momentul respectiv.. si voi da doua exemple la "poluri" opuse ca sa ma fac cat mai bine inteles:
- daca merg cu masina goala, si nu ma grabesc absolut deloc, pe loc drept sa zicem, pe o sosea libera, etc, atunci vitezele se poate schimba f bine la 2500 rpm pt benzina si 2000 rpm sa zicem la diesel.. in cazul asta nevand nici un rost sa turez excesiv pt a consuma combustibil aiurea
- daca vreau sa ajung din punctul A in punctul B cat mai rapid posibil si spre ex mai am si masina plina, urc pante, am serpentine, trebuie sa fac depasiri, etc, etc.. sper ca e lesne de inteles ca nu mai pot schimba treptele de viteza la 2000-2500 rpm ca in primul caz, ci va trebui sa turez motorul mult mai mult pt a trage cat mai bine si atunci va trebui sa schimb fara pic de mila la 5000 sau chiar 6000 rpm pt benzina si 4000 rpm la diesel

bineinteles ca fiecare dintre noi s-a aflat de f multe ori in ambele situatii (eu extrapoland putin pt a ma face cat mai bine inteles) - ei bine as vrea sa cred ca nu ati schimbat vitezele la aceeasi turatie (sau nici macar la turatii apropiate) in ambele situatii excl.gif

This post has been edited by Meghitzanul: 28 Oct 2009, 11:24


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th August 2025 - 17:54
Dacia