Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Modificare cutie viteze, mit sau realitate?

Brohlin
post 15 Feb 2009, 20:35
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 11 June 07
From: Bucuresti




Mai zilele trecute am tras cu urechea la o discutie intre 2 mecanici, amandoi cu loganuri 1.4mpi. Tema discutiei era scaderea consumului la viteze ridicate, mai ales ca loganul de 1.4, pe la 130-140 km/h, are cam 4000-4500 ture (nu stiu exact, dar presupun), astfel si consumul fiind ridicat.

Solutia propusa de unul dintre mesteri era schimbarea pinionului (pinioanelor) pentru treapta a 5-a cu omoloagele lor de pe cutie de viteze de pe masina diesel. Cica lucrul acesta ar scadea turatia motorului cu 400-500 ture, astfel scazand si consumul.

Mit sau realitate?

Daca, totusi, exista o farama de adevar in toata treaba asta, atunci "tunning-ul" se poate porta si pe Renault Clio?


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5 dci +80CP - B-00-??? 2006
What's that coming over the hill / Is it a monster? Is it a monster?... It is my monster!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Feb 2009, 20:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Vezi ca mai era un topic deschis exact pe aceasta tema.
Uite si aici: http://www.daciaclub.ro/Pinioane-tr-5-de-d...mpi-t78556.html


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pfaizzzer
post 15 Feb 2009, 22:57
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 10 February 09




Este total FALS!!!!

Degeaba modifici rapoartele din schimbatorul de viteze daca motorul merge la aceeasi parametrii. Daca reduci turatia motorului, punand un pinion de iesire mai mic(ca sa ai turatie mai mare la roata), scade si puterea dezvoltata de motor, deci nu o sa mai poti invinge suma fortelor rezistente la inaintare, cum ar fi rez la rulare, la panta, rez aerului.

In concluzie masina nu o sa poata merge la aceeasi viteza ca inainte dar la turatie mai mica.

Nush cat de explicit am fost, e un pic mai dificil de expl...tb un pix si o foaie smile.gif)


--------------------
Renault Clio Symbol - BV-07-XVK 2003 1.5Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad_biker
post 16 Feb 2009, 17:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 6 December 07
From: Bacau




Ai perfecta dreptate. Daca mecanicii ar fi facut si fizica la scoala sau n-ar mai fi chiulit, nu se mai ajungea la deschiderea acestui topic icon_mrgreen.gif


--------------------
renault clio symbol 2002 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demin2609
post 16 Feb 2009, 19:27
Post #5


iuzar


Group: Members
Posts: 329
Joined: 20 December 08
From: Craiova




daca ati fi citit ce scrie in linkul lui cristio ati vedea ca scoala nu te invata chiar totul domnilor paneton si biciclist!


--------------------
Renault F4P-B7-22 Mégane éxpression
[B]live high, have fun, and don t do anything stupid![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad_biker
post 16 Feb 2009, 22:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 6 December 07
From: Bacau




Ai dreptate nu invata totul dar iti pune bazele domnule demin!


--------------------
renault clio symbol 2002 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 18:56
Dacia