Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

euro 4 VS euro 5, motorina

dangerous
post 15 Dec 2007, 16:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 9 November 07




are importanta ce motorina folosim la un motor cu norma de poluare euro 4 ?
vorbesc din punct de vedere financiar ,se stie bine ca motorina euro 5(evo,top nordic,effix)sunt mai scumpe.
Intrebarea este sunt si mai BUNE ???


--------------------
renault megane2.2 2007 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 15 Dec 2007, 17:08
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Nu se stie exact niciodata,spre ex eu cand am cumparat masina mi-a fost recomnandat de catre dealer sa folosesc doar motorina Euro 3,cum timpul a trecut si motornia Euro 3 a disparut,am fost fortat la folosesc alte tipuri de motorina.Am aflat ca sistemul de injectie al masinii mele necesita mai mult sulf in motorina pentru o ungere mai buna,astfel am optat sa folosesc motorina Euro 4 pentru ca are un continut de sulf mai apropiat de cel al motorinei Euro 3.Oricum cu cat creste nivelul Euro(3-4-5...) cu atat scade nivelul de sulf din motorina,deci,parerea mea este sa folosim motorina cat mai apropiata de cea pe care a recomandat-o producatorul atat timp cat acest lucru este posibil.

Din punct de vedere financiar consider ca diferentele de pret sunt nesemnificative la cat consuma motoarele diesel de la Renault.

This post has been edited by DRD: 15 Dec 2007, 17:10


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 15 Dec 2007, 17:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




nu tot ce-i mai scump e si mai bun....in romania,desigur.


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
30 mdc
post 15 Dec 2007, 22:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 22 August 07
From: constanta




QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10)
nu tot ce-i mai scump e si mai bun....in romania,desigur.
*


sunt de acord intrutotul de acord cu ce ai spus
iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal

15 Dec 2007, 22:48:
QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10)
nu tot ce-i mai scump e si mai bun....in romania,desigur.
*


sunt intrutotul de acord cu ce ai spus
iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal

15 Dec 2007, 22:49:
QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10)
nu tot ce-i mai scump e si mai bun....in romania,desigur.
*


sunt intrutotul de acord cu ce ai spus
iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal

This post has been edited by 30 mdc: 15 Dec 2007, 22:49


--------------------
renault megane 2, megane 4 intense 2003 1.9dci full , 2018 1,6dci - ct 30 mdc, ct 30 mdk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 15 Dec 2007, 23:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Ce aditiv ai folosit și în ce concentrație?


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos_alx
post 16 Dec 2007, 03:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 470
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




ola!
eu de cand o am de noua, i-am bagat euro5. acuma nu stiu daca o fi bine sau rau...voi credeti? are 2 sapatamani si e euro 4


--------------------
Megane 2 CC Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI 2009 / 2006 / 2011 - B 727 X D X
Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 16 Dec 2007, 09:33
Post #7


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




A mea este EURO 3 si de cand ma stiu alimentez in general cu motorina EURO 5. (95% din cazuri). N-am avut nicio problema pana acum! tongue.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Montparnasse
post 16 Dec 2007, 09:38
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 2 October 07




Euro 5, mi-a recomandat dealerul, sa bag dupa ce fac vreo 500 km, cica sa o mai curete. Si sa bag din cand in cand ,la 500-1000 km dupa (adica sa-i fac un plin cam 1 data la o luna jumate-doua, dupa cum merg eu). Sincer, referitor la E5 am si eu dubiile mele, cum am dubii si la E4. E un fel de ruleta ruseasca smile.gif Depinde de unde si cum o nimeresti. Incearca vreo 3 benzinarii si de la care, dupa ce alimentezi, se comporta mai bine. Parerea mea...Oricum despre E5, tot de la dealer citire, cica consuma mai repede motorina, pt ca are cifra octanica mai mare.


As avea si o intrebare: motorina de iarna e tot E4 sau e E5, pt ca de cand au bagat-o la unele benzinarii, E5 a disparut. N-o fi aceeasi Marie cu alta...?
Si, pe langa ea, mai e una: Am trecut pe la Ploiesti saptamana trecuta in drum spre munte, unde am alimentat si la pompa am intrebat-o pe doamna daca are moto de iarna. A zis ca nu, ci doar E4 cu aditivi. Si aici m-a pierdut. Cate tipuri de ramificatii exista: E4 normal, E4 de iarna, E4 cu aditivi si E5 normal? Da' eu cu cine votez? Scuze de mesaj lung


--------------------
Renault Megane Sedan 1,5 dci 105 cp 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos_alx
post 16 Dec 2007, 11:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 470
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




referitor la "de unde bagam motorina", adica un fel de "eu cu cine votez'? pot sa va spun, fara intentia sa se creada ca fac reclama, bagati cat se poate de mult numai de la MOL! de 2 ani folosesc, si benzina si motorina numai de la ei! si n-am avut nici o problema! masina merge si trage foarte bine!
si mai va zic ceva, nu ca n-ati sti! tineti rezervorul cat se poate de plin! daca n-am drumuri lungi, fac plinul cand merg prin buc cand se duc 10 L din plin, cand si acul sta la 3 / 4 in bord. nu de alta de evitati condesul in rezervor si injectoarele sunt destul de scumpe, cica cam 1200 ron unul. eu cred ca merita!


--------------------
Megane 2 CC Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI 2009 / 2006 / 2011 - B 727 X D X
Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dangerous
post 16 Dec 2007, 11:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 277
Joined: 9 November 07




deci un euro 4 ajutat de un aditiv bun crede-ti ca merita?
sau mai pe romaneste aditivii diesel sunt bineveniti?


--------------------
renault megane2.2 2007 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 16 Dec 2007, 11:44
Post #11


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




eu am un motor euro 3 - cu efix euro 4 merge super si consuma putin- cum am bagat euro 5 de la mol a mers motorul mai zgomotos si a consumat putin mai mult- concluzia ar fi sa mergem cu motorina cat mai apropiata de tipul motorului blush.gif


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
30 mdc
post 16 Dec 2007, 19:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 22 August 07
From: constanta




QUOTE(FlorinG @ 15 Dec 2007, 23:23)
Ce aditiv ai folosit și în ce concentrație?
*


i-ti pot spune pe saptamana viitoare cand o sa am un flacon (mi-l ia un coleg) momentan nu mai am , pun o data la doua plinuri iar cantitatea o ai pe prospect (cam un flacon la 1000 litri , pret 30-40 ron )
cand il am o sa scriu aici , eu sunt multumit


--------------------
renault megane 2, megane 4 intense 2003 1.9dci full , 2018 1,6dci - ct 30 mdc, ct 30 mdk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 16 Dec 2007, 23:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Treaba asta cu aditivi este frectie la picior de lemn,eu consider ca motorina pe care o bagam de la pompa are tot ce ii trebuie, niciodata nu am avut probleme cu masina si bag numai de la OMV.

This post has been edited by DRD: 16 Dec 2007, 23:33


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3y
post 16 Dec 2007, 23:40
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 23 May 07




pe timp de iarna bag numai euro 5 ....vara euro 4 ....si intotdeauna de la agip ... calitate inainte de toate .. nu curg pompele spre deosebire de petrom / omv / mol


--------------------
Renault Megane 2.2 2007 / luxe privilege - b 89 RUN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dil
post 16 Dec 2007, 23:47
Post #15


Membru verde


Group: Moderatori
Posts: 1.370
Joined: 7 December 04
From: Corbeanca, Ilfov




@aleksanders: Nu neaparat. Depinde de conditiile externe si de exploatare care cred ca au diferit de la o masuratoare la alta. Eu am facut un drum in care motorina Euro 3 (acum 1 an jumate cand inca se mai gasea) mi s-a dus relativ repede carburantul. Apoi am alimentat cu Euro 5 si s-a schimbat situatia. Mai alimentasem cu motorina Euro 3 si totusi parca ma tinuse mai multi kilometri decat atunci (la masuratoarea tot cu Euro 3). Poate a fost ceva cu motorina aia... De atunci alimentez numai cu Euro 5 (de la Mol) si imi place cum merge motorul, nu este mai zgomotos.


--------------------
- - - - -
Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015)
ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 17 Dec 2007, 03:24
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Am întrebat de aditivi tocmai pentru că fabricantul, în speță Reno, nu cred că a făcut motorul special pentru un tip de aditiv dar acum pentru că a coborât temperatura...
Eu am o singură pompă de la care alimentez cu E4 dar când a avut E5 mi s-a părut mai zgomotos motorul, cât despre putere/consum nu am observat schimbări notabile.


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 17 Dec 2007, 09:10
Post #17


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




@ dil - posibil- eu sunt foarte multumit de efixul de al rompetrol - wub.gif


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dansora
post 18 Feb 2008, 20:12
Post #18


CISA


Group: Members
Posts: 480
Joined: 19 October 06
From: Orasu'lu'Bucur/Curtea de la AG




motorina de la PETROM , TOP NORDIC DIESEL e euro 4 sau euro 5 ?


--------------------
Kia Proceed GT 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Feb 2008, 22:11
Post #19


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




este euro 4 cu aditivi -

uite un articol care prezinta ca petrom a trecut la combustibil euro 4 http://www.wall-street.ro/articol/Companii...nti-Euro-4.html

si aici un articol in care prezinta beneficiile top nordic
"Petrom, cel mai mare producator de titei si gaze din Europa de Sud - Est, a introdus pe piata româneasca de carburanti un nou sortiment de motorina destinat sezonului rece, Top Nordic Diesel. Cu o temperatura limita de filtrabilitate de -29ºC, Top Nordic Diesel garanteaza functionarea motorului în cele mai bune conditii.
„Top Nordic Diesel este un produs de o calitate superioara, special creat pentru utilizare în sezonul rece. Folosindu-l, clientii nostri vor constata ca motorul functioneaza fara probleme chiar si la temperaturi foarte joase”, a declarat Tamas Mayer, membru al Comitetului Director al Petrom, responsabil cu activitatea de marketing.

Datorita aditivilor speciali, Top Nordic Diesel îmbunatateste functionarea si performantele motorului, reduce consumul de motorina, asigura o ardere mai eficienta si mai silentioasa si reduce emisiile poluante.

Top Nordic Diesel, cel mai nou sortiment de motorina de la Petrom, s-a lansat la mijlocul lunii decembrie si va fi disponibil în peste 200 de benzinarii, situate în toate judetele tarii si Bucuresti.

Introducerea acestui nou sortiment de motorina constituie un obiectiv important în strategia de marketing a companiei, fiind al doilea produs de top lansat în decursul anului 2005. „Ne straduim sa oferim clientilor nostri nu numai cele mai bune produse, dar si servicii la standarde internationale. Segmentul în care activam este foarte dinamic, iar acest dinamism este reflectat de reteaua de benzinarii Petrom”, a adaugat Tamas Mayer." -
am incercat s apun linkul dar nu mai mergea


This post has been edited by aleksanders: 18 Feb 2008, 22:13


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 11 Jan 2009, 20:08
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Vrand-nevrand a trebuit sa bag motorina euro5. Am gasit insa un aditiv de intretinere (Liqui Moly) pe eticheta caruia scrie ca contine nafta (petrol greu hidrodesulfurat) si cica imbunatateste proprietatile de lubrifiere ale motorinei cu continut redus de sulf (principala diferenta a motorinei euro5 fata de e4 fiind asta, legata de cantitatea de sulf). Mai scrie acolo ca protejeaza impotriva uzurii si curata sitemele de injectie common rail. Asa o fi...asa n-o fi..cert e ca dupa un drum de 300 de km cu aditivul asta in rezervor mi se pare ca motorul torce foarte frumusel. Sau poate e doar efectul placebo.

This post has been edited by dan73205: 11 Jan 2009, 20:13


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i_am_sleek
post 11 Jan 2009, 23:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 5 October 05




eu stiam ca nu este indicat sa se puna nici un aditiv in motorina.
parca si prin carte scrie.
nu cred ca acum ca nu se mai produce motorina euro 4 o sa ni se strice motoarele. ma gandesc ca se sesizau marii producatori auto in acest sens...


--------------------
BMW X1 2013 xDrive
Renault Megane Coupe TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MFAdrian
post 12 Jan 2009, 07:05
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 2 January 09
From: Pitesti




Mie mi-au spus baietii de la Reno ca pot pune un singur aditiv si anume metabond..i-am intrebat dupa ce am schimbat un injector si tot la Reno mi-au spus ca restul aditivilor cica iti pot bloca injectoarele;


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedane 2003 Pack Authentique 1.5 dci, 82 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crystale
post 12 Jan 2009, 07:29
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 17 October 08
From: Bucuresti




In manualul de utilizare si mentenanta scrie clar ca Renault interzice adaugarea de aditivi in combustibil.


--------------------
Renault Megane 1.5dCI 85CP 2008 Extreme
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 12 Jan 2009, 14:14
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(MFAdrian @ 12 Jan 2009, 07:05)
Mie mi-au spus baietii de la Reno ca pot pune un singur aditiv si anume metabond..i-am intrebat dupa ce am schimbat un injector si tot la Reno mi-au spus ca restul aditivilor cica iti pot bloca injectoarele;
*


Adica un singur producator produce aditivi restul produc numai produse care iti pun motorul in pericol ca asa zic baietii de la Renault? E cam gogonata. Pe mine unii din baietii astia de pe la Renault ma puneau sa schimb turbina ca cica era varza sau sa schimb lectorul si modulul de climatronic pentru defectiuni minore care aveau solutia de mult pe forumul asta asa ca mai usor cu baietii astia de prin unele service-uri (ca nu numai aia de la Renault fac asa). Evident ca exista si oameni in service-uri, inclusiv la Renault, care merita toata stima.
Revenind...continutul de sulf din motorina a evoluat asa:
euro 1 - 1000 ppm
euro 2 - 500 ppm
euro 3 - 150 ppm
euro 4 - 50 ppm
euro 5 - 10 ppm
Sulful asta din motorina, pe langa faptul ca formeaza diversi compusi care sunt destul de corozivi pentru motor si te nocivi daca sunt inhalati, face totusi ca motorina bogata in acest element sa aiba capacitati de lubrifiere mai bune decat o motorina cu continut scazut de sulf. In cazul motorinei euro 5 continutul scazut de sulf nu ar fi tocmai benefic pentru pompa de injectie (bineinteles ca pe termen lung ca nu se strica maine daca ai pus motorina euro 5 azi) ea fiind principala piesa cu elemente in miscare din sistemul de injectie. Pentru a suplini lipsa sulfului probabil ca unii producatori s-au gandit sa scoata pe piata asemenea aditivi. Mie mi-a placut cum suna motorul cu acest aditiv si diferenta era sesizabila.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Jan 2009, 14:43
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Si halatul? Cat e dom'le halatu?
Oare scotand sulful din motorina nu il inlocuieste cu altceva la rafinarie?
Ne lasa pe noi sa cumparam aditivii si sa preparam coctailul dupa ureche?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 12 Jan 2009, 14:56
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




Chiar daca sulful continut in euro5 e mai putin, firmele serioase aditiveaza motorinele, astfel ca proprietatile de lubrifiere sa ramana la standarde.
De exemplu: http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Bus...ina-Euro-5.html
Aditivul P3 exista si in motorina euro4 sprint diesel.

This post has been edited by 74r12: 12 Jan 2009, 17:07


--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 12 Jan 2009, 19:05
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Discutia asta e pe multe forumuri (la pejo, la vw, ford etc) asa ca lumea nu prea e lamurita cum sta treaba si data fiind starea asta de lucruri ar fi trebuit ca producatorii de combustibil sa puna pe site-urile lor ceva de genul "Ba baieti, noi producem de-acum numai motorina e5 cu sulf putin dar stati voi linistiti ca ia uitati ce aditiv fain bagam in ea ca sa se unga pompitele voastre" ...ma rog, poate nu chiar asa dar ideea e sa priceapa omul obisnuit. Din ce scrie pe site-ul ala cu link-ul de mai sus nu prea reiese la ce foloseste aditivul P3.
In alta ordine de idei eu am bagat aditivul ala pentru ca e de la o firma cu nume, pentru ca scria pe el exact ce si cum si cat (ca e destinat masinilor cu common rail ce folosesc motorina cu continut mic de sulf pentru a imbunatati ungerea, ca se baga un flacon la x litri). Eu am intrat pe site-uri la benzinarii si nu am gasit nicaieri explicit ce aditivi folosesc sau daca folosesc aditivi pentru a imbunatati ungerea dar nu zic ca nu ar folosi. Daca era arhicunoscut ca prducatorii folosesc niste aditivi pentru a suplini ungerea mai slaba atunci nu mai discuta nimeni "problema".

This post has been edited by dan73205: 12 Jan 2009, 19:16


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 15:42
Dacia