Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frane cu discuri pline/discuri ventilate, diferente la sistemul de franare

adika
post 5 Jan 2006, 19:18
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 5 January 06
From: Pitesti




Salut,

Stie cineva care sunt diferentele intre sistemele de franare cu discuri pline respectiv cu discuri ventilate (Symbol 1.4l/8V vs. restul)? Am observat diferenta in listele de specificatii de la Symbol, vreau sa-mi iau 1.4/8V si as vrea sa stiu care sunt inconvenientele.
Multumesc anticipat!

This post has been edited by adika: 5 Jan 2006, 19:22


--------------------
Renault Megane Sedan Expression 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 5 Jan 2006, 19:34
Post #2


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Nu este nici un inconvenient, ambele sisteme franeaza la fel de bine. Eu, daca mi-as lua un 1.4 8v, discurile pline nu le vad ca un inconvenient. Tot ce pot sa-ti spun e ca am vazut mai multe discuri ventilate ovalizate destul de repede, decat pline.
Ca si diferente, in afara de disc, mai difera si etrierul.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adika
post 5 Jan 2006, 19:52
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 5 January 06
From: Pitesti




Thx! Oricum e cam ciudat ca pe versiunile cu motorizari mai scumpe sunt numai din cele cu discuri ventilate...


--------------------
Renault Megane Sedan Expression 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 5 Jan 2006, 21:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Am vazut ca in general masinile care au motoare mai puternice de 100 CP au discuri fata ventilate si discuri spate.Chestia e valabila si la alti producatori (de ex.VW)


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 5 Jan 2006, 22:10
Post #5


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




discurile ventilate se racesc mai repede dupa o franare brusca sau dupa utilizarea frecventa a franei (pe serpentine, de ex.).
aceasta racire scade pericolul aparitiei fenomenului de "fading", adica scaderea eficientei franarii datorita incalzirii franelor.
discurile pe spate se monteaza din aceleasi considerente, fiindca se incing si mai ales acumuleaza mai putina caldura decat tamburii.


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 5 Jan 2006, 22:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




discurile ventilate, asa cum suna si denumirea, sunt concepute sa se raceasca mai repede in timpul mersului si sa asigure o eficienta maxima a franelor. Se stie ca franele sunt mai eficiente daca sunt reci, nu calde.
Pentru masinile de strada, utilizate obisnuit, sunt suficiente discurile pline, singurele situatii in care sunt suprasolicitate sunt atunci cand se coboara muntele fara frana de motor.
Pentru masini de viteze mai mari se prefera discuri ventilate, la fel cum se prefera roti mai mari: din motive de siguranta. Adica sunt mai bune la viteze mari.
Discurile se ovalizeaza din cauza temperaturilor ridicate ce se creeaza in sistem, iar ventilarea are rolul de a preantampina aceasta ovalizare. In acelasi timp, datorita cresterii temperaturii in sistem, scade calitatea lichidului de frana, care poate prinde aer in circuit. De aceea este de dorit un sistem de cat mai mari dimensiuni, care sa poata sa lucreze cat mai "rece".
Pentru utilizare normala iti recomand "cu caldura":P discurile pline, nu cred ca se merita discurile ventilate in cazul tau.
Nu stiu daca este valabila regula cum ca discurile ventilate se ovalizeaza mai usor, probabil conteaza mai mult modul in care sunt executate.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladoiui
post 5 Jan 2006, 23:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 August 05




Nu ca nu as fii multumit de Clio doamne fereste dar ironia sortii este ca DSN-ul care am avuto avea dicuri ventilate.Chiar si asa prefer discurile pline decit sa mai schimb un vagon de radiatoare.... dry.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 5 Jan 2006, 23:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Da, la dacia ideile bune erau aplicate prost. Chiar ramaneam prost cand auzeam soferi de slz care schimbau discurile de frana la 10 mii din cauza ovalizarii, iar eu la matiz de-abia schimbam placutele la 40. Bine ca eu aveam discuri pline, ca nu-mi trebuiau frane sport la guzgan. Asadar daca erau facute prost, poate de asta se ovalizau discurile la dacie.
Fiti voi siguri ca si la curse tot discurile ventilate primeaza si nu se mai ovalizeaza.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 6 Jan 2006, 11:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




@vladoiui
Ce radiatoare tată ?

Ansamblul disc de frana+placute de frana au o temperatura optima de functionare. Pt a evita incingerea excesiva se folosesc discuri ventilate; dar nu e bine nici sa fie f reci. De exemplu atunci cand pornim dimineata cu masina, la primele frane se poate auzi un huruit la saboti si placute (nu la toate masinile), si parca e nevoie de un pic mai multa forta de apasare.

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:05


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 6 Jan 2006, 11:52
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Probabil tu schimbai alte radiatoare ca la frane nu stiu sa existe. blink.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 6 Jan 2006, 12:23
Post #11


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




Discurile ventilate se racesc mai repede si se mentin in zona de temperatura optima pentru functionare. Ideale sunt cele perforate, dar sunt mai scumpe si producatorii echipeaza doar modelele foarte puternice cu asa ceva.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 9 Jan 2006, 11:01
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




o chestie un pic off topic:
am observat in zilele trecute, dupa mers pe ploi, balti etc. ca rotile de pe spate, (sau de pe fata, nu mai tin minte, dar cred ca cele de pe spate) erau complet uscate de fiecare data cand ajungeam acasa. huh.gif si am trecut prin ceva balti.... De ce raman uscate ?? Cred ca mai repede se uda normal de la ploaie cand sta pe loc decat in mers laugh.gif Apropo, pe spate am tamburi, iar rotile sunt de tabla.
Intreb din curiozitate smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 9 Jan 2006, 12:40
Post #13


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Ce radiatoare?Hai ma!!Este ventilare pasiva.

Ventilarea consta in niste aripioare care sunt puse intre 2 discuri pline.Cele doua discuri pline se afla la o distanta de 5-10(depinde de masina) mm intre ele.
_________
1.9 dCI

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:10


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 9 Jan 2006, 16:13
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




@El Bgd: eu zic ca cele de pe fata ramaneau uscate. Chiar si dupa 10 km de mers prin oras daca pui mana pe roata ai vedea ca este putin calda. De la frecare, normal. La rotile din spate franele sunt mai slabe.

@sorin: probabil vorbea de fiabilitatea radiatoarelor de la motorul DSN, sunt unii care pana la urma au pus radiator de SLZ satui de stat cu masina in service. Nu are nici o legatura cu franele.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 10 Jan 2006, 12:04
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Sigur de radiatorul de DSN vorbea,ca asta era o celebritate la service.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
k_gula
post 13 Jan 2006, 02:53
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 10 January 06




pentru doritorii de kituri de frana si sisteme de franare inclusiv furtunasele de frana cu camasa de protectie le puteti gasii pe tuningshop.ro, la preturi bune. Doar sa fiti constienti de pretul sistemelor de franare sport. Dar furtunele de frana isi merita toti banii, reduc cursa pedalei de franare si creste eficienta sistemului simtitor.


--------------------
Opel rekord coupe 68 - b55rek
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adika
post 14 Jan 2006, 07:32
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 5 January 06
From: Pitesti




Si totusi, inca nu m-am lamurit daca diferenta intre sistemele de franare este atat de importanta. Ideea e ca vreau sa-mi iau un Fidji 1.4 8V si am vazut ca numai pe motorizarea asta franele sunt asa. Daca as sti ca e important sa-mi iau cu discuri ventilate (ca merita cei ~600 euro pana la motorizarea 1.4 16V) as face-o si pe asta, altfel nu (mie imi ajung cei 75 CP).


--------------------
Renault Megane Sedan Expression 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 14 Jan 2006, 11:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Intotdeauna e bine sa ai cele mai bune pe masina, dar daca nu conduci sportiv nu-ti trebuie. Nu se merita sa-ti schimbi motorizarea doar pentru frane. Discurile ventilate sunt bune pentru cei care stau tot timpul cu piciorul pe frana. In conditii de mers normal nu e nici o diferenta. Diferenta (vorbesc de mers normal, cand franele nu se incing la maxim) la eficienta franei este data de suprafata de franare a placutei de frana, ori aici nu cred ca este o diferenta mare.
Fii sigur ca orice masina are un sistem de franare adaptat greutatii, puterii si vitezei maxime a acelei masini, adica este conceput sa faca fata cu brio oricarei situatii. Nu am auzit pe nimeni pana acum sa se planga de sistemul de franare de la 1.4 8V.
La motorul de 1.4 16V mai poti avea probleme cu bobinele de inductie, s-a mai discutat despre slaba lor fiabilitate pe aici, asa ca nu cred ca se merita sa te incarci cu potentiale probleme cand n-ai nevoie de motorul de 98 cp.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adika
post 14 Jan 2006, 12:33
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 5 January 06
From: Pitesti




Multumesc pentru sfaturi!

This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 11:10


--------------------
Renault Megane Sedan Expression 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ReDDeMoN
post 26 Dec 2008, 09:22
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 22 December 08
From: Galati




salut are cineva idee cam cat ar costa niste discuri de frana .....daca ar fi posibil si ventilate in cazul in care sar potrivi la un clio 2002 1.4 8v K7J-A7
multumesc


--------------------
renault clio II 1.4 75CP - GL-28-YSA 2002
Mess with the best
DIE LIKE THE REST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 26 Dec 2008, 10:11
Post #21


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




@reddemon: Ti-am mutat postul aici...discurile la discuri, nu?

O pereche de discuri cum iti trebuie tie, adica pline, pot costa intre 200 si 300, poate 300 si ceva roni depinde de producator.
Discuri ventilate nu se pot pune pe clio-ul tau, etrierii nu sunt compatibili, ar trebui si astia schimbati.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ReDDeMoN
post 26 Dec 2008, 10:38
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 22 December 08
From: Galati




multumesc pt ajutor


--------------------
renault clio II 1.4 75CP - GL-28-YSA 2002
Mess with the best
DIE LIKE THE REST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 05:47
Dacia