Cum influenteaza stilul de condus uzura masinii ?, stil de condus, efecte asupra motor, uzura
![]() ![]() ![]() |
Cum influenteaza stilul de condus uzura masinii ?, stil de condus, efecte asupra motor, uzura
concrion |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|||
florindu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Cu parere de rau trebuie sa-ti spun ca stilul tau de condus e extrem de daunator!!
Atat tie, dar, mai ales, CELORLALTI participanti la trafic, deci, potential si mie. Esti in cursa contracronometru cu moartea??? 90-100 in localitati? 140-190 in afara localitatii? Unde te crezi? Cine te crezi? Shumacher? Iti doresc o intalnire cat mai urgenta cu Politia, sa te traga pe dreapta vreo trei luni, sa-ti intre mintile in cap! In rest, daca vrei sa-ti faci mendrele prin depasiri de 3-5 sec (ceea ce NU pot crede, cu nici un Reno de strada - poate doar cu un 5 Williams!) e problema ta! De crapat nu crapp motorul, pentru ca e proiectat pentru utilizare nu numai in mers de pensionar, dar si pentru zurbagii ca tine. Transmisia, de asemenea, e proiectata bine. Ca uzura e mult mai rapida, asta e partea a doua. De asemenea, forumul e creat pentru a avea si un rol educativ, de aceea "laudele" de tipul celor de mai sus nu sunt incurajate! Vrei sa te lauzi? Iesi pe circuitele speciale, nu in trafic! PS Cati ani ai? Cati km ai "la bord"? ...as putea face presupuneri, fara riscul de a gresi prea mult... No offence, dar m-ai starnit! |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
R19/16v |
![]()
Post
#3
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
5 Williams?!
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Madriann |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
19...s-a grabit
![]() |
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Inafara celor spuse de colegi ... nu sunt de acord nici eu cu stilul de viteza excesiva... dar motorul nu cred sa aiba de suferit... a fost proiectat sa mearga si sa reziste la turatii ca de aia este 16v...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
florindu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Ma gandeam in acelasi timp la RS si la 19 Williams...
Doua fiare! |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
concrion |
![]() ![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare tuturor
In primul rand multumesc celor care pana acum si-au exprimat opinia si astept in continuare parerea seniorilor & moderatorilor forumulu acesta. Referitor la una din opiniile exprimate anterior, am cateva completari de facut: 1. stilul "super-sportiv (sau super-aiurea...)" de condus este datorat unei proaste gestiuni a timpului si a programarii aiurea a intalnirilor de business. Nu e vorba nici de placere, nici de grozavie....ideea e ca spre exemplu, colegele care imi aranjera intalnirile au considerat ca 85 km se fac intr-o ora.....Ma rog, nu e justificat intru totul.... 2. pe de alta parte, sorru, dar nu pot sa conduc incet. Conduc la limita la care consider ca detin controlul si nu influentez prin comportamentul meu pe cei din trafic. Conteaza mult mai mult viziunea asupra drumului si a traficului decat viteza...iar aici, am multe de comentat vis-a-vis de soferii "pasnici" si calmi din Romania. 3. nu imi place sa am pe cineva lipit de fundul masinii sau sa stau in coloana (sapt. asta un domn a intrat in mine din spate pentru ca a vazut prea tarziu ca se franase....eram in coloana....si el era prea pasnic - adormit pentru a fi la volan) 4. condusul sportiv ma tine tot timpul atent....e vorba de adrenalina si de faptul ca trebuie concentrare all the time 5. depasirile de care vorbeam se pot efectua....depinde ce intelege fiecare prin a depasi; eu consider ca depasirea se face in forta si rapid....eu mereu retrogradez intr-o treapta inferioara, in intervalul 4000-5000 rpm dupa care piciorul pana la fund in acceleratie.....cu orice masina se poate depasi in maxim 5 sec. daca stii unde sa incepi depasirea si cum sa o faci. Urasc oamenii care merg in paralel si cate 20 sec pentru ca le este lene sa apese acceleratia....sau pe cei care incep depasirea cand sunt la 100-150 m de cel din fata lui (evident, mai putin cazurile cand vii lansat din spate si este liber drumul) In concluzie, nu conteaza ce varsta am, cati km am la bord....parerea mea este ca conteaza cat de constient esti de ceea ce faci, concentrarea, viziunea asupra drumului si asupra participantilor la trafic si folosirea. Btw...in prea putine cazuri cineva din trafic a fost influentat/deranjat de stiul meu (nu dau flasuri, nu fortez pe nimeni, nu stau lipit de nimeni.....pur si simplu imi vad de drum). Sper ca sa intelegeti ca nu e vorba de laude, ci pur si simplu de un mod de a conduce....pe care nu il recomand nimanui deoarece fiecare conduce cum crede de cuviinta. As aprecia daca comentariile ar raspunde la intrebarile mele. Multumesc. Pe curand. |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#8
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
RS ce?!
19 Williams?! Mirifici sunteti cand vorbiti ca sa va aflati in treaba ![]() P.S. Ca tu cu "fiarele" tale nu poti face o depasire rapida, nu inseamna ca nimeni nu poate ![]() Iti reamintesc ca "reno de strada" e si R26.R, spre exemplu! |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cj98czh |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
florindu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
@R19/16v:
Sunt convins ca ai auzit de Clio RS.... nu-i asa? Iar faptul ca 19 Williams nu a fost fabricat oficial, asta nu inseamna ca nu exista! Am condus o astfel de masina, adusa din Germania, cu motorul, evident, schimbat! Fugea foarte bine si era bine echilibrata. Cel care a cumparat masina a ales-o dupa aspect, fiind o masina foarte bine intretinuta, cu mici modificari la suspensii si tren de rulare. Insa, nefiind cunoscator, mai intai a cumparat-o si apoi, la inmatriculare la identificarea RAR, a descoperit ca nu era un model de serie. Consumul si problemele destul de dese a facut ca masina sa fie vanduta foarte repede. Iar atunci cand ma refeream la "reno de strada" era vorba de modelele de mass market, incapabile de depasiri in 3,5 secunde. Am condus zeci de modele de masini (de vreo douazeci de ani, cred ca am sarit de 300k km, fara incidente, ajuns la intalniri la timp, fara permis suspendat vreodata), inclusiv masini capabile de depasiri in, sa zice, 5 secunde, si nici una nu era model de masa: un Saab 95 Aero 2.3turbo/260cai, A8 3,7/280cai, Clio Sport 2,0/140 cai, dar nu fac parte din ceea ce se numeste mainstream. Nu sunt un analist al pietei auto, nu colectionez carti tehnice sau alte chestii asemenea, imi fac singur micile reparatii la masina, am lucrat vreo doi ani intr-un service - in studentie, deci stiu ce vorbesc! Iar despre teribilisti care dau vina pe lipsa timpului (pana la urma, time managementul e o chestie de finete, nu pentru oricine!) ca sa-si justifice "graba" si frecventa incalcare a legii, nu am o parere buna!!! Imi doresc doar sa nu fiu in preajma lor atunci cand se trezesc in lipsa de noroc ... Prea putina politie in trafic, prea putine permise suspendate, prea putin amenzi, iar rezultatul sunt prea multele cruci adunate pe marginea drumurilor! Din pacate, prea multe sunt ale nevinovatilor, asa ca... Iar fiarele mele au rolul de a ma duce in siguranta din A in B. Atat. "Deontologilor"! This post has been edited by florindu: 6 Jul 2009, 10:41 |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
@florindu
Eu am in vedere o chestie punctuala: anvelope. Nici eu nu-ti aprob stilul de condus, insa daca tot mergi asa cum mergi, macar ai grija cu ce esti echipat si in ce stare le mai ai. Indraznesc sa comit blasfemia: sper ca descrierea stilului tau de condus se aplica doar vara...right? |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#12
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ba da, faptul ca nu a fost fabricat niciodata exact asta inseamna! Ca nu exista!
Ca s-au apucat diferiti deosebiti sa tranteasca F7Rul pe R19, asta nu este decat bricolaj, nu R19 Williams! Si nu cred ca e vina masinii ca amicul tau nu si-a permis s-o intretina ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
florindu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
@aaddrryyss:
Tu ce "chestie punctuala" numita anvelope ai comentat pana acum in topicul asta, ca nu te gasesc mai sus, prin comentariile anterioare...? In al doilea rand, nu imi amintesc sa fi descris modul in care conduc masina ca sa-l poti aproba tu, asa ca, te rog, abtine-te. Ca sa-ti raspund, desi cred ca e un efort inutil, conduc si vara si iarna, fiecare anotimp cu anvelopele si, atunci cand este cazul, cu lanturile lui. Punct. @R19/16v: OK, nu exista oficial, dar masini astfel bricolate exista. E ca si cum ai spune ca nu exista motoare custom... Dat fiind faptul ca am condus-o si ca mergea bine, mi-am exprimat punctul de vedere. Omul isi putea permite sa o intretina, insa el voia o masina de familie, cu un raport cost/beneficiu bun, caracteristic reno. Cand a vazut ca sare de 12-15l in oras s-a speriat si a vandut-o. This post has been edited by florindu: 6 Jul 2009, 13:17 |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
xcss |
![]()
Post
#14
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
aaddrryyss te-a confundat cu initiatorul topicului...
![]() |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
florindu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Hehe, asa cred ca e!
M-am aprins pe el, degeaba... Asa-i lunea, la birou, cu nervii agatati! |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
tatimeu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
pai eu cred ca ar fi cam urmatoarele:
uzura mult mai rapida a motorului avand in vedere zic eu uleiul de la noi( cred ca nici cel de la reprezentanta nu e conform specificatiilor producatorului), praful mult care exista pe soselele noastre, sa nu mai vorbim de orase si in consecinta filtru imbacsit la care daca adaugam franeri, retrogradari accelerari bruste cred ca numai bine nu-i face, uzura prematura a discului de ambreiaj (sigur nu are aceasi calitate ca la reno-urile sport) si cred ca ar mai fi multe altele. nu sunt un specialist al motoarelor asa ca nu dati cu nimic in mine. |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
florindu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Intr-adevar, uzura mult mai rapida e consecinta directa asupra masinii.
Iar uzura se manifesta de la un capat la altul: de la cauciucuri, care suporta demarajele si franarile bruste, garniturile/placutele de frana, ambreiaj, motor, cutie de viteze, pana la consumul mare generat de turatiile ridicate si accelerarile/franarile frecvente. Daca toate astea nu inseamna nimic pentru cel care conduce, atunci ramane doar riscul stilului agresiv de condus. Iar daca e vorba de masina de serviciu (ideala, fara costuri!) atunci e clar... |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
concrion |
![]() ![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
Iata ca in loc sa primesc niste raspunsuri in tema cu intrebarea mea (chiar daca nu profesioniste, macar la obiect sa fi fost) vad ca se discuta despre diverse tipuri de masini....daca se poate, daca nu se poate....plus ca userul cu id-ul florindu vrea cu tot dinadinsul sa demonstreze ceva....ce, nu prea inteleg, insa ma vad nevoit sa scriu iarasi si poate per viitor cine citeste sa si treaca prin filtrul gandirii ceea ce citeste. Asadar: 1. e vorba de masina proprie, nu de masina de lucru 2. managementul timpului si organizarea proprii activitati se poate face eficient atunci cand depinde doar de tine. In orice caz, nu era o scuza....era doar unul dintre motive. Pe de alta parte, daca merg incet ma apuca somnul...si prefer sa fiu tot timpul in priza decat sa motai la volan 3. considerentul ca masina este un obiect care te duce din A in B.... sunt total de acord si asta e ideea pentru care vreau sa stau cat mai putin pe sosele 4. referitor la a incalca regulile de circulatie, pentru mine exista o singura regula: atata timp cat nu incomodez pe nimeni, nu pun in pericol pe nimeni sau pe mine, si prin prisma gandirii mele corelat cu ce se intampla pe sosea consider ca pot efectua o anumita manevra sau sa merg intr-un anume fel, atunci merg pe mana mea....nu ma uit ca am 80 sau 150...ideea e ca conjunctura si controlul sa permita sa conduci. Ca o paranteza.....sunt curios cati dintre voi efectueaza manevrele ca la carte....cati dau semnal de schimbat banda si de reintrat pe banda...cati se asigura....si cati pastreaza distanta fata de ceilalti participanti...ca sa nu mai amintesc de pastrarea benzii de mers sau incadrarea corecta. Degeaba mergi cu 50 in oras si 90 in afara, daca nu exista viziune si atentie corelat cu semnalizarea corespunzatoare a tuturor manevrelor tale.... Si apropo, nu conteaza doar cati km ai la activi...am vazut oameni cu peste 1 mil. de km la activ....si care depaseau cu a 5sau 6-a, 80-90 km/h...fara ca macar sa accelereze mai accentuat...sau altii care pur si simplu incepeau depasirea de la 200 m....logic ca atunci nu o faci rapid. 5. sunt de acord cu ce au spus colegii forumisti: a. gumele conteaza foarte mult (dupa parerea mea chiar 60-70 % in unele cazuri...ma refer in cazurile in care niste gume bune cu aderenta laterala crescuta fac diferenta intre a te tine pe drum sau nu); consider ca ambreiajul poate avea de suferit si aici probabil ca vor aparea probleme; probabil uzura motor, etc. Apropo....placutele de frana, discuri, cauciucuri....au 30 000 km toate si sunt in stare foarte buna (placutele consumate mai putin de 50 % iar cauciucurile ca si noi (asta era parea tipilor de la un service de anvelope)) In concluzie, daca am putea scapa de opiniile personale referitor la accidente, politie, morti, regulamente, etc si sa se scrie la obiectul acestui topic, as aprecia parerile voastre. Altfel, mai bine, pastrati comentariile personale pentru topicurile sau blogurile pe alte teme. Va multumesc anticipat pentru intelegere si va doresc seara buna. |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
florindu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Citind toate cele de mai sus, cred ca ai primit cateva raspunsuri, chiar la obiect - privind ce anume are de suferit ca urmare a stilului de a conduce.
E greu sa raspunda cineva: piesa x va suferi o uzura cu y% mai rapida, ceea ce va conduce la modificarea caracteristicii z... s.a.m.d. Am vazut motoare desfacute, cu kilometri multi dar cu o uzura minima, la masini conduse in regim normal. Am vazut, de asemenea, motoare cu uzura peste normal, generate de solicitari mari ale masinii. De asemenea, poti avea surpriza ca, la o masina de clasa si pretul unui megane, sa ai probleme inainte de "termen" chiar la o utilizare normala. Iar privind ceea ce vreau eu sa demonstrez - desi, pentru marea majoritate, nu trebuie demonstrat, acest lucru fiind evident! - este ca teribilismul la volan este periculos, atat pentru teribilist cat si pentru ceilalti participanti la trafic! In plus, conditiile de traficul de la noi - si ma refer la strarea infrastructurii - nu permit deplasarea in stilul tau fara a creste, in mod inutil de cele mai multe ori, riscul. Incearca sa conduci asa in, sa zicem, Anglia, Elvetia, SUA, iar politistului care te va opri sa-i spui ca te grabesti pentru ca nu ti-ai organizat cum trebuie timpul. Nu-l vei impresiona! Iar daca esti dependent de adrenalina si-ti place viteza, ia-ti un motor, sari cu parasuta sau ia cursuri de pilotaj. Cu 1000 de euro poti face scoala lui Titi Aur, iar acolo vei invata ce important este sa fii prudent si sa nu-ti fortezi norocul. Iar referirea la numarul de km si varsta a pornit de la informatiile pe care le soliciti in primul tau post. Un sofer cu experienta ar sti, sau cel putin ar intui, toate astea... This post has been edited by florindu: 8 Jul 2009, 08:26 |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
concrion |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut
florindu, chestia cu timpul a fost o singura data....apoi nu s-a mai intamplat, pentru ca acum am libertatea sa imi fac singur programul.....probabil ca pur si simplu sunt vitezoman. In alta ordine de idei, am vazut ca ai un A4. E scumpa intretinerea masinii ? In cateva cuvinte, imi poti spune punctele pozitive si negative ale masinii ? Multumesc anticipat. Seara buna. |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
renault megane |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 990 Joined: 24 June 09 From: bucuresti ![]() |
scuzati-ma dar ma bag si eu in seama in aceasta problema. am fost in principal impresionat de argumentele aduse de voi in discutie.
pentru concrion: stilul de condus este in corelatie directa cu uzura masinii (spre exemplu un stil de condus "sportiv" va cauza uzura accentuata, in special, a elementelor mobile ale motorului, transmisiei si ale trenului de rulare). argumentele mele sunt determinate de faptul ca masina este (aproape) in continuu in regimuri tranzitorii de functionare (de exemplu accelerari, franari, s.a.) iar acestea nu sunt lucruri bune pentru functionarea unei masini. mai mult decat atat conditiile din romania de mediu (cineva amintea de mai sus de praf) si cele referitoare la starea drumurilor le pot provoca si accentua pe acestea. concrion pana nu demult eram si eu adeptul unui "management" similar cu cel argumentat de tine. nu am intentia sa te fac sa-ti dea lacrimile, dar crede-ma nu-i bun. iti doresc sa nu afli acest lucru pe pielea ta. renunta la el. pentru florianu: am condus si eu o masina asemanatoare cu care spui tu. o senzatie nemaipomenita. 8 Jul 2009, 20:09: florindu te-am botezat, scuza-ma This post has been edited by renault megane: 8 Jul 2009, 20:09 |
--------------------
renault
megane
2007
|
|
florindu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
A4 e in utilizarea mea de foarte putina vreme si pentru putin vreme, fiind masina de serviciu intermediara.
Pana acum, in 180k km, facuti in 6 ani au fost schimbate, in afara de consumabile, pompa de apa si garnitura de chiuloasa. Costul de utilizare e ridicat datorita consumului mare, motorul de 1,6 fiind usor subdimensionat, iar pentru a avea un pic de putere trebuie turat. Piese se gasesc destul de usor, fiind un model extrem de raspandit la noi, la preturi rezonabile (din cate am vazut pe forumul audi). Din spusele utilizatorilor de A4/B6 este foarte economica, fiabilitatea fiind una din caracteristicile seriei. Chiar faptul ca a ajuns la 180.000 km fara interventii la motor, fara sa consume ulei intre schimburi, e ceva. Imi doresc sa tina tot atat si Meganeul sotiei (desi, dupa 5 ani, a ajuns abia la astronomicul rulaj de 42.000km!)... dar nu la mine. Am avut permanent avantajul masinilor de serviciu, full time, pe care le-am folosit si in concedii prin Europa. Si tot ca aspecte pozitive, mentionez ergonomia postului de conducere, caracterul inchegat al masinii in ansamblul ei, robusta si, totodata, placuta la condus, mai ales la drum lung. Scaunele sunt excelente, insa vizibilitatea e cam aceeasi ca la Megane (deh, 5 stele EURONCAP inseamna, printre altele, montanti solizi la parbriz). La Megane am avut si am, in permanenta, o senzatie de fragil, de masina cu care trebuie sa te porti cu manusi... Iar la drum lung, forma scaunelor imi omoara spatele; nu stiu daca e problema mea, avand 1,87m, dar e exasperant faptul ca stau cu capul in "tavan" iar reglajul lombar este doar un gadget de marketing. In schimb, e super sa faci o medie de 4,1-4,2 l/100km, in regim extraurban. Dar aici intram din nou in polemici privind stilul de condus... Insa, atunci cand ai copii, iti schimbi complet perspectiva asupra lumii. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
@florindu: intr-adevar, te-am confundat cu initiatorul topicului. Remarca mea era adresata lui concrion. Scuze pentru incurcatura.
QUOTE(concrion @ 7 Jul 2009, 22:31) referitor la a incalca regulile de circulatie, pentru mine exista o singura regula: atata timp cat nu incomodez pe nimeni, nu pun in pericol pe nimeni sau pe mine, si prin prisma gandirii mele corelat cu ce se intampla pe sosea consider ca pot efectua o anumita manevra sau sa merg intr-un anume fel, atunci merg pe mana mea....nu ma uit ca am 80 sau 150...ideea e ca conjunctura si controlul sa permita sa conduci. Aici sunt de acord cu tine. Doar 90% sa zicem, insa in linii mari rezonez pozitiv la filozofia asta de condus Ca o paranteza.....sunt curios cati dintre voi efectueaza manevrele ca la carte....probabil nu-mi iese absolut intotdeauna insa ma straduiesc... cati dau semnal de schimbat banda si de reintrat pe banda...intotdeauna. Daca totusi se intamplasa sa nu-l mai dau, atunci se cheama ca e greseala si se intampla de 2-3-4-5 ori intr-un an. Daca in mod constient stiu ca nu mai am timp sa si semnalizez inainte de a efectua manevra intentionata, inseamna ca nu e locul si timpul pentru manevra aia si renunt la ea...nu te bullshet-uiesc, nu imi bat joc de tine, nu ma laud, nu nimic...e pur si simplu cum fac eu, si in ciuda evidentelor de pe strazi stiu sigur si pe altii care fac la fel. E probabil la fel ca raportul intre numarul de nefumatori/fumatori. V-am vrea si pe voi de partea noastra, fara insa ca lucrul asta sa nasca dusmanie cati se asigura...aceleasi considerente ca mai sus, la semnalizare, doar ca ridicate la patrat. Dupa cum am spus, e posibil ca o semnalizare sa mai scape, insa asiguratul nu. A, da...gropile nu sunt nici ele o scuza. Prefer sa-mi rup masina in groapa decat gatul sub un TIR (sau gatul altuia for that matter, viata ar fi destul de urata chiar si in cazul asta). si cati pastreaza distanta fata de ceilalti participanti...aici pacatuiesc destul de des. Nu stiu de ce, pe urma am remuscari si timp de 2-3 masini pastrez distanta safe, dupa care iar o iau de la capat. ca sa nu mai amintesc de pastrarea benzii de mers sau incadrarea corecta. zau daca pot sa inteleg cum pot unii sa se sufere cu dunga de pe asfalt pe centrul masinii...nici ca o banda, nici ca cealalta...iti da asa o senzatie de "asa trebuie" cand te afli incadrat de dungi de-a dreapta si de-a stanga masinii... Degeaba mergi cu 50 in oras si 90 in afara, daca nu exista viziune si atentie corelat cu semnalizarea corespunzatoare a tuturor manevrelor tale.... de acord si cu asta. Nu pot sa sufar mocaitii care prin sate o tin cu 50 batut pe muchie...Te apuca o sfanta picoteala, de atunci cand iti intra bobocul de gasca sub roti nici nu stii daca e aievea sau e desprins din visul cu ochii deschisi pe care incepusei sa-l derulezi mental. Intervalul 50-70 pare insa o chestie rezonabila pentru a nu dormi pe volan. Mai mult de atat sunt convins ca tine pe oricine vigilent la volan si alunga plictiseala/somn/monotonie, insa nu pare o idee stralucita, indiferent cat de snappy ai fi. |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th August 2025 - 01:45 |