Discuri versus Tamburi (spate), cat sunteti de multumiti de fiecare?
![]() ![]() ![]() |
Discuri versus Tamburi (spate), cat sunteti de multumiti de fiecare?
turbodxman |
![]()
Post
#1
|
||
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
|
||
--------------------
---------
----------
------------
|
|||
santo.cristian |
![]()
Post
#2
|
![]() membru pasionat Group: Members Posts: 417 Joined: 25 February 10 ![]() |
salut turbodxman ,eu am luat o masina putin mai neingrijita care a stationat 1 an.cand am luat-o avea frine de inghetau,acum parca nu mai este asa de eficienta,trebuie sa apas mai tare si oricum am observat ca imi pierde putin lichid de frina intre pompa si caroserie iar discurile dupa fata sint cam subtiri si au rizuri pe ele,n-am verificat placutele si ferodourile,este modelul 2 din 1988
|
--------------------
Renault
25 tx
- IF-03-VHF
1988 2165 cmc 108 cp/79 kw
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#3
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Salut Cristi!
E des intalnita aceasta situatie. Verifica pe unde curge, incearca sa faci rost de garnitura respectiva, de doua discuri noi preferabil, placute si saboti ! Nu e de joaca cu sistemul de franare. E viata ta (si a altora in joc) ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
santo.cristian |
![]()
Post
#4
|
![]() membru pasionat Group: Members Posts: 417 Joined: 25 February 10 ![]() |
Multumesc pt sfat turbodxman si as vrea sa te mai intreb ceva:racordurile de frina au un aspect imbatrinit,au acele crapaturi caracteristice se mai gasesc noi?(ma poti trimite la vreun magazin?)lichidul de frina in timp isi pierde proprietatile,ar trebui schimbat la un anumit interval de timp?(este cam negru),ar trebui curatat si instalatia de frinare?Si ultima intrebare:ar fii complicat de adaptat abs la frine si in ce ar consta asta?
|
--------------------
Renault
25 tx
- IF-03-VHF
1988 2165 cmc 108 cp/79 kw
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#5
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@santo.cristian: Se gasesc racorduri de frana noi (fata si spate, originale si echivalente). Incearca la PANEURO. Lichidul de frana se inlocuieste la 3 ani (in cazul tau golesti instalatia de franare si introduci lichid nou, aerisesti bine, "batraneste" nu cum fac la noi in "service-uri" da-i pedala, stop, gata) e o tampenie ce fac ei. Se face ca la carte!
Nu e complicat sa montezi un sistem ABS (tot de R 25) daca ai toate componentele si scule, unde lucra. Cam greu sa intrunesti toate conditiile (cel mai dificil e sa pui mana pe toate componentele functionale (de la electronica la piesele marunte)... dar cauta ... poate vei avea noroc ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
santo.cristian |
![]()
Post
#6
|
![]() membru pasionat Group: Members Posts: 417 Joined: 25 February 10 ![]() |
salut turbodxman,multumesc pentru sfaturile utile,mai intii vreau s-o iau in ordinea prioritatilor si a urgentelor si pe urma sa ajung la abs si la altele,dar imi place sa ma informez pina atunci si sa-mi cunosc masina cit mai bine-sunt multe de facut la ea
|
--------------------
Renault
25 tx
- IF-03-VHF
1988 2165 cmc 108 cp/79 kw
|
|
santo.cristian |
![]()
Post
#7
|
![]() membru pasionat Group: Members Posts: 417 Joined: 25 February 10 ![]() |
Salut.Intrebarea mea ar fii daca se pot monta discuri pe puntea care este prevazuta cu saboti si ferodouri,daca pe puntea existenta se pot prinde etrieri?Stie cineva mai exista pe undeva firme care toarna tampoane,simeringuri,garnituri de frina etc(cum era o firma la piata 1 MAI),unde te duceai cu armatura de la tamponul vechi si turna pe el,ti-l facea ca nou.La autobaza Floreasca la vulcanizare se mai ocupau baietii si turnau fel de fel de tampoane,bucse,oringuri,le spuneai in ce regim de uzura lucreaza,in ce lichide (ulei,lichid de frina etc)si faceau chiar treaba buna.In urma cu 10 ani am facut eu niste simeringuri pt niste motoare pneumatice la ei si au fost mai rezistente la frecare si ulei ca cele originale de Birlad.
|
--------------------
Renault
25 tx
- IF-03-VHF
1988 2165 cmc 108 cp/79 kw
|
|
Petry |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 27 April 07 From: Calafat Dolj ![]() |
QUOTE(santo.cristian @ 12 Sep 2010, 09:23) Salut.Intrebarea mea ar fii daca se pot monta discuri pe puntea care este prevazuta cu saboti si ferodouri,daca pe puntea existenta se pot prinde etrieri?Stie cineva mai exista pe undeva firme care toarna tampoane,simeringuri,garnituri de frina etc(cum era o firma la piata 1 MAI),unde te duceai cu armatura de la tamponul vechi si turna pe el,ti-l facea ca nou.La autobaza Floreasca la vulcanizare se mai ocupau baietii si turnau fel de fel de tampoane,bucse,oringuri,le spuneai in ce regim de uzura lucreaza,in ce lichide (ulei,lichid de frina etc)si faceau chiar treaba buna.In urma cu 10 ani am facut eu niste simeringuri pt niste motoare pneumatice la ei si au fost mai rezistente la frecare si ulei ca cele originale de Birlad. Salut! Discuri se pot monta pe spate numai sa ai tot ce-ti trebuie, iclusiv cablul de frana de mana (cele doua bucati care pleaca la ficare roata).E foarte simplu. Si uite un cod pentru kit de reparatie la pompa de frana: AB131 Importator Meteor. Eu le-am schimbat acum o saptamana imi curgea pompa pe la imbinarea cu tulumba. Daca vrei sa schimbi garniturile singur si nu stii te pot ajuta prin telefon, este extrem de simplu daca ai idee despre pompa ceva, inclusiv demontare si montarea ei. Spor la treaba. 12 Sep 2010, 10:09: QUOTE(turbodxman @ 18 Apr 2010, 19:53) aerisesti bine, "batraneste" nu cum fac la noi in "service-uri" da-i pedala, stop, gata) e o tampenie ce fac ei. Se face ca la carte! Salut! Pe scurt, cum se face batraneste sau ca la carte?Eu nu stiu alta metoda decat cea cu da-i la pedala.Am schimbat pompa de frana(reparat,schimbat garnituri) si lichidul de frana si vreau sa-i fac o aerisire reusita. Multumesc! This post has been edited by Petry: 12 Sep 2010, 10:09 |
--------------------
Renault
25 TX
- DJ06XMJ
1989 Injectie 120CP
|
|
santo.cristian |
![]()
Post
#9
|
![]() membru pasionat Group: Members Posts: 417 Joined: 25 February 10 ![]() |
Multumesc frumos Petry
|
--------------------
Renault
25 tx
- IF-03-VHF
1988 2165 cmc 108 cp/79 kw
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#10
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@santo.cristian: Asa cum a spus si Petry poti monta discuri si etrieri in locul tamburilor.
Trebuie sa ai discurile, etrierii, suportii, suruburi, racorduri de frana, cablele franei de mana, lichid de frana si ai rezolvat-o. Trebuie sa iei in calcul ca etrierii au o varsta (peste 15 ani de utilizare) deci este foarte posibil ca ei sa necesite o reconditionare (inlocuit garnituri); cumperi un kit de reparatie pt etrieri spate si rezolvi problema (cu ajutorul manualului de reparatie, recomandabil, daca nu cunosti compunerea etrierilor pe de rost) ![]() In cazul discurilor, mai mult ca sigur sunt uzate, sanse mari sa fie si ovalizate. Daca uzura nu e peste limita admisa de fabricant, (se masoara cu micrometrul) si ovalizarea exagerata (se masoara si aceasta) mai poti lua putin din ele (cu toate ca fabricantul recomanda inlocuirea lor daca sunt uzate peste masura sau ovalizate). Iti recomand sa nu te zgarcesti cand e vorba de sistemul de franare la masinii tale (e viata ta si a altora in joc). Cumpara piese noi si de calitate (nu cele mai ieftine gen Italia, Spania...). @Petry: Aerisirea franelor: In service-urile noastre procedura e urmatoarea: mecanicul sta sub masina, cu cheia pe aerisitor si alta persoana sta in masina, si calca pedala de frana. Cand pedala e calcata aerisitorul e deschis sa iasa aerul cand aceasta revine aerisitorul se inchide sa nu intre aer in circuit... intre timp se mai toarna lichid in vas cand mai scade nivelul. E o metoda tipic romaneasca (improvizata, rapida, gen marginea drumului). Ca la carte se face in felul urmator: daca nu iti permiti sau nu gasesti dispozitiv pt aerisirea franelor profesional ce se utilizeaza cu ajutorul aerului comprimat - compresor: conectezi furtunele la toate aerisitoarele si la compresor si se face singura aerisirea sau DIY - FACUTE IN 2 PERSOANE: (borcan de plastic transparent cu supapa one-way, capac, furtun transparent si capete pt aerisitoare, sau kit pt aerisirea franelor cu ajutorul aerului din roata de rezerva; nu-l mai descriu acum) atunci iei un borcan de sticla transparent (gen muraturi) ![]() Repeti operatiunea la fiecare roata. In tot acest timp esti atent la vasul cu lichid de frana sa aiba lichid in el permanent, peste minim! Cam asta e in mare. ![]() ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
Petry |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 27 April 07 From: Calafat Dolj ![]() |
Multumesc ptr. informatii turboxman.
|
--------------------
Renault
25 TX
- DJ06XMJ
1989 Injectie 120CP
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#12
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Placerea este intotdeauna de partea mea.
![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
M@NIVELA:)) |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 15 January 09 From: Sf.Gheorghe ![]() |
turbodmax , nu vreua sa par suparator dar metoda cu unu la pedala altul la aerisitor se foloseste de cand e lumea si cam peste tot unde nu au un aparat special , ideea in aerisirea franelor este sa scapi din aerul de pe conducte nu prea vad unde este problema ca scapi de aer manual sau cu aparate sau cu nu stiu ce metoda ...doar sa iasa aerul...daca este facuta bine treaba o ok oricum ,cel putin e asa cred si e doar parerea mea
![]() Acum sa vb ontopic TAMBURI vs DISCURI , din ceea ce am trait si am vazut eu cred ca la Renault, vorbesc de modelele vechi cu franare pe disc , ori nu au fost facute prea bine si prea reusit , ori deja sunt prea vechi si nu isi mai fac treaba cum trebuie . Dar am intalnit multe etriere care blocau , chiar si dupa chit de reparatie , care curgeau si nu sau tot felul de probleme . Am avut cativa clienti carora le-am schimbat de pe disc pe tamburi si au fost mult mai multumiti , deoarece a functionat , au gasit piese si au avut o franare mult mai buna . Dar nu neg ca daca ar functiona perfect ( ca nou ) posibil sa fie mai eficient sistemul pe DISC , deoarece nu degeaba a fost montat pe V6 sau alte modele mai puternice. Iarasi cele cu disc sunt cu ABS iar cele pe tamburi nu ( din cate stiu eu ) asta este inca un avantaj . Am vrut sa pastrez odata si sa fac ceva pentru ABS pe tamburi , nu ar fi fost prea complicat dar am renuntat . Eu personal optez pentru TAMBURI , este mai simplu si functioneaza mai bine , se gasesc piese mai usor , mai ieftine . |
--------------------
Renault
Laguna
- CV44FTY
99
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#14
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
@M@NIVELA:)) : Nici o suparare. Iti raspund oricand cu cea mai mare placere.
![]() Nu inseamna ca daca omul a facut focul cu ajutorul a 2 cremene si paie/crengi, noi, cei de acum trebuie sa aprindem focul in aceeasi maniera, dupa mii de ani (ca asa se face "de cand e lumea", si ce cel mai simplu). La fel de bine puteam sa ne deplasam si acum cu sareta, ca e cel mai simplu. Unii iau in calcul siguranta si eficienta. ![]() Am facut o pararela in speranta intelegerii celor explicate de mine in topicul anterior referitor la aerisirea sistemului de franare. ![]() Acum ... fiecare intelege ce vrea. ![]() Nu mi-am propus sa schimb gandirea unora sau sa ii determin sa lucreze altfel de cum au fost obisnuiti. ![]() Cele mentionate anterior sunt perfect ON TOPIC, deci voi continua tot la acelasi capitol. ![]() Si producatorii de autovehicule iau in calcul, ca si noi, oamenii de rand, eficienta (si sub aspect financiar). De aceea au echipat Renault-urile 25 cu motoare in 4 cilindrii, pana la o anumita data, cu tamburi pe spate (la inceput fara ABS, ulterior cu ![]() Nu este necesara prezenta discurilor pe puntea spate la aceste vehicule cu o putere relativ redusa comparativ cu a celor in 6 cilindrii. Etrierii ca orice alta componenta a autovehiculului au o durata de viata. ![]() Se pot strica in garantie sau ulterior. Pot fi reparati sau inlocuiti. Motivul pentru care, la noi, foarte multe Renault-uri (mai "vechi") au etrierii de pe puntea spate defecti este lipsa intretinerii corespunzatoare. Cati dintre utilizatorii Renault 25 (si nu numai) din Romania inlocuiesc lichidul de frana la 3 ani? Cati dintre ei respecta intervalele de servisare strict? Iata motivele datorita carora multe componente ale autovehiculelor "vechi" sunt in starea in care sunt, la noi (si in alte tari similare) ![]() In cazul in care nu se stia deja, etrierii, discurile, racordurile de frana ... se pot cumpara NOI. Utilizarea lor in starea de depreciere sau reconditionarea nu este unica varianta ![]() Ceea ce nu vor sa recunoasca multi, la noi, este ca PROBLEMA NU ESTE MASINA, SAU UNA DIN COMPONENTELE EI, CI UTILIZATORUL/PROPRIETARUL (OMUL): felul in care o exploateaza si intretine (LIPSA INTRETINERILOR) ![]() Nici un Renault 25 (sau alte modele din aceeasi perioada ) nu a avut probleme cu sistemul de franare din fabrica (nu au iesit de pe banda cu defectiuni la sistemul de franare); defectiunile au inceput sa apara dupa 15 sau 20 de ani. Te las pe tine sa deduci concluzia. ![]() O zi buna in continuare tuturor ![]() This post has been edited by turbodxman: 13 Sep 2010, 18:11 |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
M@NIVELA:)) |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 15 January 09 From: Sf.Gheorghe ![]() |
Da ai mare dreptate , dar ai vazut ca am mentionat si eu mai sus
QUOTE ori deja sunt prea vechi si nu isi mai fac treaba cum trebuie sau apar alte probleme ca cele care le-ai enumerat tu ...dar eu am zis ca am intalnit destule cu probleme , mai multe ca la tamburi , ceea ce nu mi sa parut chiar normal , dar poate fi vorba si de neglijenta , nu neg , este vorba de gandire , daca e sa o luam logic , cum se face la noi ?? un 25 in stare buna sa zicem ca acum este intre 1000 si 2000 de euro , doar un cunoscator mai da peste 3000 pe una absolut impecabila , astea sunt exceptii ... un etrier cat costa ? am auzit ca in jur de 900 de RON ..masina 1000 + 2 etrieri 1500 (zic cu aproximatie) ...efectul la ce am zis eu ? TREC PE TAMBURI CA GASESC SECOND SI SUNT IEFTINI... este vorba ca la starea si media salariilor castigate de oamenii de rand este greu sa ti o masina chiar originala , si sa ne gandim ca 25 nu e lux sa il cumperi impecabil la 2500 de euro , e lux sa reusesti sa il intretii cu buzunarul stramt.... poate nu ating ceea ce vreau sa zic , e 23.25 si tocmai am ajuns de la atelier , am schimbat un disc de ambreiaj la 25 si culmea ...si discu a fost second...asa sunt clientii , asa sunt romanii , mie nu mi-ar place sa lucrez decat cu piese noi , dar lumea nu are bani , mai trebuie si "carpit" ...cred ca s-ar pierde 60 % din clienti daca as proceda asa ...si nu pot pentru ca este painea ![]() P.S. - poate nu ma adresez bine cu "tu" , eu va vad ca un mare fan si posesor al unui 25 extraordinar de bine aranjat si intretinut , mi-ar place sa il admir odata , ca nu suntem departe unul de altul. |
--------------------
Renault
Laguna
- CV44FTY
99
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th August 2025 - 22:41 |