Crestere putere motor(frezat locas adimie), se poate?
![]() ![]() ![]() |
Crestere putere motor(frezat locas adimie), se poate?
bad_x |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|||
cdadan |
![]()
Post
#2
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Daca nu ai de lucru, poti sa incerci si chestia asta, dar nu vei rezolva nimic. De unde sitii ca sunt bavuri la galeria de admisie? Asa era la Dacia 1300, nu stiu daca si la Laguna.
De frezat poti sa frezezi cu aproape orice, teoretic si cu o bormasina sau cu un smirghel cu mana. Daca nu ma insel motorul tau este diesel, iar astea functioneaza cu aer in exces. Chiar daca nu ar fi asa, cu ce te ajuta volum cu ceva mai mare pe admisie? Pune un filtru sport, dar din cate se pare, filtrele sport pe motoarele diesel nu prea au efect. Operatiunea de modelare usoara a galeriei de admisie, in sensul de a indeparta anumite imperfectiuni, nu e un lucru rau. Ar fi de rezolvat la un motor in care s-a intervenit puternic pentru cresterea performantelor, ca un element de finete. In cazul tau sa nu te astepti la o crestere de putere. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bad_x |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
cdadan de curand am dat jos clapeta de tufoar si EGR pt curatare si galeria de admisie chiar are bavura dinaia nu este fina.am citit mai de mult pe un forum nu mai stiu exact unde si cum ca, cica creste cu aproape 7 % din puterea motorului si uite de exemplu:
pune o hartie de scris si un jmirghel dur si incerca sa dai cu degetul si ai sa observi o diferenta mare intre jmirghel si hartie nu? din cate stiu eu presiunea in colectorul de admisie este de cativa bari si iti zic eu k o sa fie o diferenta,de curand miam pus 2 iesiri la tobe pe spate si iti spun sincer ca se observa diferenta fara amortizorul de sunet de pe spate,o crestere mica a puterii motorului |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
cdadan |
![]()
Post
#4
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Daca ai fi un pasionat care vrea sa scoata totul din motor, si a rezolvat deja toate partile importante (turbina, intercooler, soft etc etc) era o solutie sa frezezi si galeria de admisie. O solutie de finete.
Galeria are acele neregularitati din turnare, insa am mai spus, dieselul lucreaza cu exces de aer. Pentru ce sa ai nevoie de mai mult aer pe admisie? Eu cred ca momentan nu-l folosesti nici pe cel disponibil, in totalitate. Crestere de 7% din chestii din astea sunt povesti nemuritoare. Mai era pe aici un baiat care la Megane pe benzina de 90 cai, prin schimbarea evacuarii si montarea unui filtru sport estima o crestere de putere cu 17 cai. ![]() Evacuarea ta ajuta putin la respiratia motorului, dar nu cred ca aduce o crestere sesizabila a puterii (ceva nesemnificativ, poate vre-un cp cu indulgenta). E placebo, daca suna mai tare nu neaparat fuge mai tare. Daca vrei crestere de putere semnificativa (7%, 10%, 20%) pune un soft, in prima faza. Pentru putere mai mare trebuie si motorina mai multa, nu doar aer. This post has been edited by cdadan: 17 Apr 2010, 17:48 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bad_x |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
cdadan credema ca folosesc motorul la putere maxima doar k de multe ori am senzatia ca nu mai trage parca ie un diesel dinala de 90 cai fara turbo
![]() sa fac treaba ce am ziso si o sa te anunt daca ie cv modificare iar in legatura cu sunatul nu suna tare si credema ca am simtit o diferenta fata de cum erau inainte iar cu cip tuning scuza-ma dar nu imi bag porcarii dinalea in masina pt k se duce motorul in maxim 1 an mai ales k am 220 mii km indata This post has been edited by bad_x: 17 Apr 2010, 20:08 |
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
cdadan |
![]()
Post
#6
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Nu spuneam de folosirea motorului la "putere maxima", ci la tuning&optimizari pentru a obtine potentialul maxim.
Hai sa le luam pe rand: - motoarele diesel functioneaza cu aer in exces. Adica pe admisie motorul primeste, constructiv, o cantitate de aer mai mare decat cea efectiv necesara. Doar la motoarele pe benzina se pune problema de amestec in proportii bine stabilite. Studiaza un pic problema sa vezi daca am dreptate sau nu. - frezarea galeriei de admisie ar aduce avantajul unei cantitati ceva mai mare (aproape nesemnificativ, parerea mea) de aer pe admisie. Dar la ce ti-ar folosi treaba asta in acest moment? Vezi putin problema filtrelor sport pe motoare diesel. Sunt inutile deoarece oricum motorul functioneaza cu aer in exces, iar o respiratie mai buna nu duce la o putere mai mare. Vezi ca o sa gasesti pe diverse forumuri (daca vrei caut eu un caz concret credibil) teste pe dyno, in urmatoarele configuratii: cu filtru de aer stock, cu filtru sport si (demonstrativ) fara filtru. Diferentele de putere obtinute, repet, pe dyno, sunt aproape nule. - daca ai curatat si verificat EGR, intercooler, furtune, traseu complet de admisie si sunt ok, fara scapari de presiune, pe partea de admisie nu ai ce imbunatati pentru motorul in varianta stock - puterea suplimentara nu vine din aer, sper ca esti de acord cu mine, ci din surplus de motorina. Iar surplus de motorina poti sa-i dai prin remap. Ok, ca se mai modifica si presiunea din turbina, avans injectie si alti paramentrii, e alta poveste. - daca o galerie de admisie frumos prelucrata si lucios finisata pe interior ar duce la o putere mai mare cu 7%, crezi ca baietii care au conceput motorul sunt atat de tampiti incat sa nu fi realizat acest lucru? Modificarile pe admisie pentru un turbodiesel stock au o eficienta aproximativ egala cu zero. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Galeria de admisie si interiorul acesteia sunt foarte importante la motoarele pe benzina care lucreaza la turatii foarte mari (vezi motoarele de motociclete sport) unde modul de formare a turbionului in interiorul galeriei determina cresterea de putere si raspunsul la acceleratie al motorului. Parerea mea este ca ceea ce incerci tu este munca in zadar.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 01:12 |