Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Eliminare catalizator ..., or sa fie probleme?

andu911
post 14 Nov 2008, 00:29
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




johnny din cate stiu eu... Laguna 2 are aceleasi motoare ca si Laguna 1... o parte dintre ele... cutiile aceleasi(cu mici diferente)... Cele de pe Laguna 2 avand niste imbunatatiri...

Uite, Marius are acelasi motor ca al meu....identic.

Pe ce te bazezi cand spui din lac in put... ?

Sunt si eu curios... ca am mai auzit remarca asta si nu stiu ce baza are...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mar|Us
post 14 Nov 2008, 00:34
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.254
Joined: 12 May 08




Johnny, stii ca te apreciez, esti un tip cum rar gasesti pe forumurile de pe la noi, jos palaria in fata ta, insa nu pot sa fiu deacord cu ce ai spus tu, si anume din "lac in put".

cel putin dpdv al motorizarii o sa dau de mai bine cu laguna 2 pe care o vreau eu. vreau acel model cu motorizare 1.9 dci, in 6 trepte. deci, deja o imbuntatire.

si nu vorbesc in necunostinta de cauza, am condus zilele astea o laguna 2, masina unei cunostinte - se simte o diferenta.. si o diferenta in bine fata de laguna 1.

cine stie..daca o sa am bani destui pana la anu in primvara poate n-o sa vand laguna 1 care o am acum nu de alta dar in afara de problema cu catalizatorul ( si alea minore despre care am mai vorbit noi pe mess si la telefon ) este IMPECABILA!

This post has been edited by Mar|Us: 14 Nov 2008, 00:36


--------------------
Renault Laguna 2 2003 / 2.2 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny78
post 14 Nov 2008, 00:37
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.816
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti, Jud. Bacau




fara suparare, dar trenul de rulare de la Laguna 2 e praf pe langa cel de Laguna 1. si asta e doar inceputul
Laguna 2 are atata electronica in ea ca nic ceasul nu-l poti regla ca orice om normal
personal nu am loc in Laguna 2
mai zic?
Cutiile automate sunt varza...


--------------------
Renault Laguna 2.0 1994/Business - BC 99 AEB
De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Nov 2008, 00:42
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cutiile automate sunt aceleasi de pe laguna 1 ca nu s-a apucat nimeni sa schimbe cutiile... Tot DP0 si SU1...


trenul de rulare... da e mai rigid, dar asta nu inseamna ca e praf... intradevar, prin gropi se simte mai nasol, dar pe drum asfaltat sta mult mai bine decat laguna 1...
Acum depinde ce vrei sa faci cu ea... daca vrei sa dai in gropi si sa sari borduri... e mai buna Laguna 1.

Electronica nu are multa. Iti spun fiindca stiu ce am. Sunt masini care au mult mai multa electronica decat Laguna 2. Chiar Megane 2, are mai multa. Si pana la urma, asta e tehnologia... de-aia nu ne luam BMW Seria 7, ca e plin de electronica...
Poate tie nu iti place... mie chiar imi plac masinile pline de electronica.

E logic ca a ta din 1994 are mai putina electronica... Dar sa stii ca o Laguna 1 din 2000 are aceleasi calculatoare ca si o laguna 2, identice.
Ambele au aceleasi calculatoare la injectie, ambele au UCH, calculator de ABS...

This post has been edited by andu911: 14 Nov 2008, 00:57


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny78
post 15 Nov 2008, 03:02
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.816
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti, Jud. Bacau




nu pretind ca m 100% dreptate.

in ceea ce priveste cutiile automate de pe Laguna 2 vorbesc din vazute si din vorbite cu oamenii care stiu cu ce se mananca. DP0 si SU1 sunt amandoua de fabricatie japoneza.
Sa imi explice si mie cineva cum poate o cutie automata de Laguna 2 sa cedeze dupa 75k Km si una de Laguna 1 dupa 200k Km. Doar e cam aceeasi marfa...

Sa imi explice si mie de ce o Laguna 2 Phase 1 1.9 Dci in 6 trepte nu se poate tine dupa mine in viraje?
Am facut un test: o Laguna 1 si o Laguna 2 pe acelasi traseu. Daca suspensia e mai "smechera" la Laguna 2, de ce miorlaie cauciucurile cand abordez un viraj cu 10 Km/h mai putin decat o fac in Laguna 1 care nici macar nu se inclina?

Poate cineva sa imi raspunda la intrebarile astea?



--------------------
Renault Laguna 2.0 1994/Business - BC 99 AEB
De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Nov 2008, 10:35
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Fiindca sunt tocite... de-aia mirolaie. N-ai sa vezi cauciuc uzat care sa nu scartaie in viraje. Si daca o mai avea si niste amortizoare praf... atunci si Dacia lui tataie sta mai bine in curbe.

E valabil pentru orice masina.

Iar cutie automata stricata, am vazut acum un an, de pe un X5 de 50.000km. Dar ce asta inseamna ca X5 e prost ? Daca as fi ipocrit as zice ca da.

Stii ce faci tu acum ? Cauti tot felul de basme care sa convinga ca Laguna 1 e mai buna... Daca nu e Laguna 2, macar sa zicem ca e mai buna. Bine, e mai buna...

Doar e plin de nostalgici care inca cred ca Dacia 1300 e mai buna decat Loganul... fiecare are dreptul lui sa creada ce vrea, iar eu nu vreau sa schimb parerea nimanui. biggrin.gif

Acum hai sa revenim la intrebarea topicului.

This post has been edited by andu911: 15 Nov 2008, 10:38


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 15 Nov 2008, 15:14
Post #37


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




@ andu911 -- laguna 1 are bara de torsiune , laguna 2 arcuri .....ca si exposesor de laguna 1 sustin ceea ce spune johnny referitor la curbe. atat si nimic mai mult smile.gif


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andipreda
post 15 Nov 2008, 15:27
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 29 October 07
From: Timisoara




QUOTE(vali1971ro @ 15 Nov 2008, 15:14)
@ andu911 -- laguna 1 are bara de torsiune , laguna 2 arcuri .....ca si exposesor de laguna 1 sustin ceea ce spune johnny referitor la curbe. atat si nimic mai mult smile.gif
*



Atentie. Bara stabilizatoare.....Nu de torsiune . Daca ar avea de torsiune ti-ar szurbda creiesri din cap ca intr-un matiz. Eu am vazut arcuri pe a mea.....smile.gif
si da este or problema sa i schimibi ....pierzi mult timp la demontare ...

15 Nov 2008, 15:36:
Cine a mai schimbat catalizatorul si cum a facut-o?
Cred ca e mai apropiata intrebarea de cea de pe acest topic...!
In schimb daca vrei sa treci pe Laguna2...Multa bafta. Si-a adus un amic una din franta 1.9dci din 2005. (modelul face lift la spate). Arata bine insa spatiul din spate mi s-a parut mai mic decit in laguna 1 cu toate ca au aceleasi dimensiuni. arata altfel.
Deci, schimbam sau nu catalizatorul la omu asta smile.gif?

This post has been edited by andipreda: 15 Nov 2008, 15:36


--------------------
renault/laguna renault/laguna 2000/break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mar|Us
post 15 Nov 2008, 15:56
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.254
Joined: 12 May 08




O sa-l schimb pana la urma.


--------------------
Renault Laguna 2 2003 / 2.2 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
denis66001
post 15 Nov 2008, 18:06
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 7 November 08




si eu am schimbat catalizatorul anul trecut cu unul universal pe care am dat 300 ron si inca 100 sudura la mecanic, dupa schimbare s-a simtit imediat forta in masina cel vechi era terminat ajusesera bucati din filtrul ala ceramic pe teava de evacuare si nu se facea evacuarea gazelor bine, deci mai bine schimba-l dar odata cu el schimba si sonda lamda pentru ca iti reduce consumul de combustibil, aia iti da amestecul de benzina si aer prin computerul de bord facindu-se transmisia la injectoare!


--------------------
renault laguna 1 nevada/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 16 Nov 2008, 20:02
Post #41


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




@antipreda-- BARA DE TORSIUNE--Un tip de arc care pe masura ce este comprimat sau intins se rasuceste. Astfel de arcuri sunt folosite in sistemul de suspensii, ele fiind simple si robuste.
BARA STABILIZATOARE--Element de suspensie care se intalneste la ambele capete ale masinii sau doar la unul. Rolul sau este de a reduce alunecarea masinii, opunandu-se oricarei miscari verticale neuniformedintre cele doua roti la care este conectat. Aceasta bara sporeste manevrabilitatea vehiculului, creste stabilitatea la curbe si la manevre bruste.

Inainte sa faci afirmatii completate cu "floricele" de genul "ti-ar szurbda creiesri din cap ca intr-un matiz" documenteaza-te.
P.S. -sigur masina ta arcuri pe spate?


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny78
post 17 Nov 2008, 00:36
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.816
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti, Jud. Bacau




Domnilor,
Cred ca am ajuns sa ne certam pe niste chestii total puerile. Laguna 2 are o suspensie mai proasta decat Laguna 1. Laguna 2 are frane mai proaste decat Laguna 1 (Brembo) si nu ma refer la cum franeaza ci la fiabilitatea pieselor si la proiectarea lor.
Cauciucurile in cauza erau noi, ca sa dau clarificari suplimentare.
Forumul de Laguna 2 geme de probleme la turbina. De ce dieselul de pe L1 ph.2 nu are aceleasi probleme? ca doar e tot ala.

In ceea ce priveste catalizatorul, Mar|us a zis ca o asa il schimbe asa ca intrebarea are raspuns si rezolvare.


--------------------
Renault Laguna 2.0 1994/Business - BC 99 AEB
De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 25 Apr 2014, 05:26
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Ma bate gandul sa-l elimin si eu pentru o crestere mica de putere si sa nu mai gatui motorul cu el. Ceva pareri pentru motorul 1.9dti ? Dupa asta urmeaza egr-ul wink.gif

Am gasit un comentariu care ma intristeaza: "Turbina are nevoie de o contrapresiune,calculata functie de catalizator.Lipsa contrapresiuniii poate provoca ruperea axului turbinei .
Pe ansamblu o asemenea manevra nu aduce un castig pozitiv semnificativ." !!!
Sa fie adevarat ?


Altul spune asa: "Am un 330d si faptul ca am dat catalizatoarele jos (am ,am avut 2) a adus numai beneficii motorului:
-trage mult mai bine
-a crescut puterea cu 15%
-respira mult mai usor
-a crescut cuplul
-nu a afectat negativ turbina
Le-am dat jos la 100.000 km si akum am 180.000 km,nu am avut nici cea mai mica probl. la motor sau turbina si nici la cutie care e automata "

Pe cine sa mai crezi ?!

This post has been edited by Axe: 25 Apr 2014, 05:32


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecs1
post 8 Jul 2014, 12:06
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 9 July 13




Recomandați catalizator universal QWP cu 310 lei sau unul pentru model cu 850 lei (Bolk, http://www.mister-auto.ro/ro/catalizator/b...OL-C081025.html ) ?

Cei de la service mi-au recomandat cîteva catalizatoare între 1100-2400 lei, și pe cel universal cu 310, toate cu manopera la 87 lei,, deși nu cred că s-au uitat bine, pentru că cel universal pare a presupune sudură.

Mașina e Laguna I, 1.6, cu motor K4M 720.

Merci


--------------------
Renault Laguna 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 8 Jul 2014, 16:25
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Recomand ce am pus eu aici:

http://www.reno.ro/taba-esapament-finala-t279726.html

E mai scump, dar ai grija ca acel catalizator vine cu tot cu flexibil si flansa de prindere pe galeria de evacuare. Daca iei Bosal, in cutie iti vine catalizatorul complet, cu garnitura pentru prindere pe galerie, colier pentru prinderea pe esapament in continuare si prezoane (3) in caz ca cedeaza cele din galerie.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hunter75
post 6 Oct 2014, 08:15
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 12 November 12
From: Slatina




Salutare.
In acest weekend am fost sa imi sudez gatul dela toba intermediara. Si stand eu acolo cu baiatul de mi-a lucrat la masina, am ajuns la concluzia sa dam jos catalizatorul. In urma cu 2 ani am dat intr-o bordura de pod si am scuturat carbunele din catalizator, am scos carbunele si am mers asa vreo 2 ani pana sambata. Ceea ce m-a determainat sa dau jos cochilia catalizatorului ca in interior nu mai aveam nimic era zgomotul. Pana in 2800 de turatii era acceptabil zgomotul, dar dupa 2800 era deranjant. LA 3500 si.. era groaznic, asa ca l-am dat jos, oricum era gol. Masian este fff silentioasa in acest moment, trage super, dar prb va fii la ITP, dar se rezolva si asta. Deci daca se mai gandeste cineva sa de-a jos catalizatorul se poate si chiar merge foarte bine sigura prb este ca nu mai ies noxele.


--------------------
Renault Laguna1 1996 versiune RT - OT 75 CMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecs1
post 21 Oct 2014, 07:32
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 9 July 13




Cît de greu se schimbă un catalizator de Laguna? Cei de la service mi-au spus că e prea înțepenit cel vechi, și dacă insist pot să demonteze puntea față ca să aibă acces mai bien.

Știe cineva un service mai priceput? 1000 de lei ca să am catalizator era una, 2500 e un sfert de mașină.


--------------------
Renault Laguna 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 21 Oct 2014, 07:54
Post #48


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La demontare catalizator cel mai dificil este de desfacut cele 3 suruburi de la galeria de evacuare....in majoritatea cazurilor se taie cu flexul.
Dar in nici un caz nu trebuie demontata puntea fata.....mergi la service specializat in tobe care stiu sa faca treaba.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 21 Oct 2014, 12:18
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




alecs, eu pe Laguna 1 am inlocuit singur catalizatorul, fara elevator, fara nimic.
Exact cum spune espacern, atentie mare la cele trei suruburi de la flansa care se prinde de galeria de evacuare.

Incearca cu spray degripant, da-i cu o zi inainte sa te apuci de treaba. In rest merge treaba stas, daca ai garniturile si tot ce trebuie. In general catalizatorul vine si cu prezoane noi pentru flansa de pe galerie.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oms
post 26 Sep 2015, 08:51
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 23 November 14




nu s-a mai discutat de o vreme pe aici dar pun si eu o intrebare: cat m-ar costa montarea unui catalizator pe o Laguna 1.8 benzina din 2001? vreau sa o cumpar si proprietarul mi-a zis ca i-a scos catalizatorul acum 2 ani ca nu tragea motorul cum trebuie. multumesc


--------------------
Renault Clio 1.4 16v automat 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabryel.GLN
post 26 Sep 2015, 09:07
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.839
Joined: 14 December 09
From: Constanța




Pai acum depinde daca vrei nou sau sh. Sh 150-250 lei, depinde cum il gasesti, iar nou 800-1000 lei, iar manopera in jur de 50 lei daca nu te descurci singur.


--------------------
Renault Espace V INITIALE PARIS 2016/1.6 dci 160CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oms
post 26 Sep 2015, 09:09
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 23 November 14




QUOTE(Gabryello @ 26 Sep 2015, 09:07)
Pai acum depinde daca vrei nou sau sh. Sh 150-250 lei, depinde cum il gasesti, iar nou 800-1000 lei, iar manopera in jur de 50 lei daca nu te descurci singur.
*


Multumesc.
Nu ma descurc singur, o sa ma duc la un service sa-l monteze...dar stai intai sa o cumpar smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v automat 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 05:27
Dacia