Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema, sistem de franare -spate-

Terminat0r
post 18 Jun 2008, 06:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Salut, am un Clio1/93 cu o problema usor ciudata . La verificarea tehnica am constatat ca franele spate tin la fel-nu sunt dezechilibrate -dar putin sub valoarea admisa de RAR , franele au fost verificate si am constat ca constructiv prezinta o ciudatenie , sistemul de franare este Bendix-Bosch iar puntea spate nu are repartitor de frana conductele spate fiind conectate direct in pompa centrala de frana, pentru a scadea presiunea de franare a fost introdus in cilindrul de frana un limitator de frana-practic unul din pistoanele din cilindru de frana are integrat intrun cap o serie de valve- . Problema este ca nu poate fi reglata presiunea exercitata asupra puntii spate indiiferent de incarcarea pe care o are. Si asta nu ar fi nimic, dar RAR-ul ma respinge pentru acest motiv.
Intrebarea mea ar fi daca sa mai confruntat cineva cu o problema asemanatoare, sau daca aveti sugestii, oricum un sfat sau o parere nu are cum sa imi strice deci, astept


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Jun 2008, 07:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Placutele sunt bune?


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 07:04
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Da, sunt OK. cursa pedalei este scurta, sabotii au fost reglati


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Jun 2008, 07:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai fost cu ea la RAR sau la ITP?
Poate n-o fi apasat destul pe frana mecanicul smile.gif
Zic si eu.... daca pica toate variantele o sa trebuiasca sa schimbi pompa.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 18 Jun 2008, 08:15
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




E prima verificare de acest fel pe care o faci cu aceasta masina ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 09:56
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Da e prima data cand fac aceasta verificare, masina fost verificata pe standul RAR si ulterior-ieri- pe un altul .
Pompa, circuitul este in X iar fata franeaza foarte bine si fara dezechilibre intre roti cred ca in acest caz este putin probabil.


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Jun 2008, 10:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Pai cred ca tot de la valvele alea e buba .Se deschide una la forta prea mica de franare , ar trebui sa ai niste arculete calibrate la ele si probabil s-au slabit de batrane. O valva ar trebui sa se deschida ca sa nu blocheze roata cand e franarea prea puternica. Aia daca o identifici tre sa intaresti putin arcu ei .Asta ar fi un fel de ABS .

L.E. Ia citeste aici ;
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showto...33&#entry233733

This post has been edited by verde: 18 Jun 2008, 10:14


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 12:40
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Da, se pare ca VW are o problema similara, din ce descrie baiatu se pare ca sistemul de franare este similar cu cel de pe CLIO-al meu- diferenta este ca limitatorul de franare este la VW montat pe conducta-cel putin asa inteleg- iar la Clio in interiorul pistonului ceea ce il face foarte greu de accesat -dar nu imposibil-.
Voi cauta niste schite pentru a vedea exact despre ce este vorba -pentru cei ce nu au inteles,nici eu nu sunt pe deplin lamurit-.
Problema cu VW este ca nu ia oferit nimeni o solutie , dar eu sunt optimist pentru doar cateva ore am primit mai multe raspunsuri decat ma asteptam multumesc.


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Jun 2008, 14:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Incearca si la sectiunea Twingo , roagai sa verifice in manualul lor daca e acelasi sistem de franare.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 18 Jun 2008, 14:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




... are ABS?...


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 14:34
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




1.Nu , nu are Abs.
2.Voi verifica si la twingo , multumesc


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Jun 2008, 15:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Ma gandeam la modelele mai vechi de Ttwingo. Daca tin eu bine minte Twingo si Clio au fost lansate cam in aceeasi perioada, dar asta e alta poveste.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 16:03
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Am verificat manualu' Twingo , are sistemul la fel cu acesta , dar se pare ca versiunile clio1 cu 4 usi -salon- au aceasi echipare, asta am inteles din manual Clio.
In manual singura recomandare in cazul functionari incorecte este -se schimba CILINDRI DE FRANA-


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Jun 2008, 16:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Totusi incearca sa schimbi lichidul de frana , completezi si purjezi repetat , pana se duce cel vechi.Recomandarea lor e corecta ptr ca interventia la cilindri poate aduce dezechilibru la franare stanga/dreapta. Ar mai fi o solutie la dezmembrari , o cautare cu google si gaasesti cateva firme.Si ca ultima si cea mai costisitoare solutie cauti codul ptr cilindrii si comanzi pe net.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 18 Jun 2008, 16:45
Post #15


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Daca tot suntem prin zona, intreb si eu ca sunt curios ... la R5 stiu ca sunt versiuni cu repartitor spate si fara ... ce s-ar intampla daca ai monta un astfel de repartitor la versiunea fara ? ar dauna ... ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 18 Jun 2008, 18:10
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




repartitorul nu dauneaza ba chiar ajuta masina sa cand franeaza sa si ramana stabila,dar ca sa montezi unul e cam dificil pentru ca trebuie calibrat astfel incat in functie de cat de ridicata este masina de spate in momentul franari acesta sa dea drumul sau sa opreasca lichidul.o idee mai usoara ar fi sa iei modelul de la o masina la fel ca a ta dar care are montat repartitor si sa il copiezi perfect.


--------------------
renault twingo 1.2 - bv10ukv 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 18 Jun 2008, 20:56
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Daca as dori sa cumpar 2 cilindri de frana, se pare ca asta e singura solutie viabila, de unde ati recomanda voi sa iau?
Cilindri sunt Bendix-Bosch iar codul inscris pe ei este BX299.



This post has been edited by Terminat0r: 18 Jun 2008, 20:58


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 19 Jun 2008, 07:55
Post #18


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pai la R5-ul pe care l-am avut, repartitorul nu avea nici o treaba cu puntea spate ... pur si simplu era montat pe conducte (si fara el frana era 0 la masina).

Terminat0r ... de la un magazin de piese mai rasarit poate, dar depinde unde esti si cat vrei sa te plimbi ... (nu de alta dar daca stai in Berceni si eu iti spun un magazin din Crangasi e cam ciudat)

[ http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41386 http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42758 - pe aici gasesti si adrese de magazine]


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Terminat0r
post 19 Jun 2008, 12:11
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 June 08
From: Bucuresti




Am gasit la ...... pe Mihai Bravu intre benzinarii la 80 lei bucata , oamenii afirma ca sunt bosch voi vedea in cursul dupa amiezi cand ii vor aduce , pretul spre surprinderea mea a fost cel mai mic dar nu foarte diferit de cele date de alte firme


--------------------
Renault Clio1 1993/1.2 5 usi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulgheta
post 6 Nov 2008, 20:55
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 6 November 08




ne spui cum ai rezolvat problema? ai scimbat cilindrii?


--------------------
renault clio 1/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 14:25
Dacia