Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum negru; motorul moare in mers...

corbitzu
post 6 Oct 2008, 14:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




blink.gif ma incumet sa postez din nou...multumesc foarte mult celor care m-au lamurit data trecuta cand am pus intrebari...astept din nou pareri la fel de avizate. Am facut de curand un pic de curatenie la twingolezul meu : distributie (curea+rola),pompa de apa,ulei si filtru, am schimbat o bieleta si un furtunas de frana, toate bune si frumoase. La un drum intre localitati, dupa o alimentare, am calcat ambreiajul pentru a schimba vitezele, si stupoare...motorul s-a oprit....am pus avariile si am tras pe dreapta.Am dat cheie, a pornit doar ajutat cu un strop de acceleratie...iar in spatele brotacului numai fum negru si gri albastrui...am plecat prr-prrr pana acasa, tinandu-l doar in ambreiaj si ajutat cu aceleratie...simptome ca si cand inneci un motor de dacie. Dupa doua zile de stat pe loc, motorul mergea ca uns. Am facut un schimb de bujii, intradevar mi s-a spus ca una dintre ele facea figuri, in sensul ca era pe moarte.Bun. Merg pret de cateva sute de km si, dupa o alimentare la pompa, din nou, fac 200 de metri si din nou aceeasi chestie...motorul moare in mers, si apoi sa te tii, paraituri si fum de ar fi rosit orice trabant daca trecea pe langa mine.
Nici un mecanic nu si-a dat seama ce are...sau n-au vrut...in fine.
Va intreb, oare sa fie de la filtrul de benzina, sa fie pompa de benzina...pfff, credeti-ma ca sunt nedumerit, si mi-e greu sa mai plec cu buburuza la drum lung, ca nu cumva sa patesc aceleasi simptome pe undeva.
Daca ati patit asa ceva (sper sa nu pateasca nici un posesor de buburuza) sau daca cunoasteti cat de cat simptoma, va rog dati-mi o idee, sa nu ma apuc sa inlocuiesc piese aiurea, ca vorba aia, banii nu stau pe garduri!
Multumesc anticipat si astept cu nerabdare pareri si sfaturi!


--------------------
Renault Twingo 03.2004/Privilege - AB06GTU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 6 Oct 2008, 17:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




O cauza a celor intamplate ar putea fi una sau amandoua sonde lambda "pe duca"...sau ..."benzina de foarte buna calitate " .Fum negru=multa benzina ...fum albastrui=motor ce consuma ulei (uzat) sper sa nu fie cazul smile.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Oct 2008, 17:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Daca sunt sondele lambda apare pe martor de bord. Oricum merge si cu ele praf (mai turat dar merge). Daca face urat si da sa moara (da in nas) ori e de la benzina...daca a trebuit sa accelerezi vezi ca e posibil sa ai un injector cu pb sau mai multe. Ultima chestie daca nu tine relanty-ul si joaca..se gafaie...apuca-te si curata corpul clapeta + senzorul de temperatura + senzorul MAP (presiune aer admisie). Cam asta ar putea fi. Daca este zguduit tare la relanty nu ai scanteie pe una din bujii (verifica si bobina prin scoaterea pe rand a fiselor).

This post has been edited by bubu782001: 6 Oct 2008, 17:47


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 6 Oct 2008, 19:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Se poate sa ai probleme cu o bobina sau chiar 2.
Bujia innegrita nu e neaparat din vina ei, poate fi bobina.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mateim
post 9 Oct 2008, 19:31
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 29 February 08




eu am o parere nush daca e proasta sau buna....nu cumva ai bagata benzina cu plumb sau cumva de la o benzinarie dinasta particulara ceva ca am auzit de cazuri rare dar au existat in care au incurcat tancurile de plumb cu fara plumb...??


--------------------
renault twingo twingo 1.2 - if 15 xxy
nu-i sufar pe cei care blocheaza intersectia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 10 Oct 2008, 14:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Mai rau un prieten al meu a facut PLINUL cu benzina fara plumb la un Grand Cherokee diesel - problema a fost cauzata de cele 2 manere care erau inversate intre ele (puse de un istet inainte). Tipul a bagat teava in busonul de la rezervor, a blocat parghia de actionare (sa nu stea cu mana pe el) si cand a scos sa prins ca miroase a benzina dar prea tarziu.... wacko.gif
De altfel nici nu sa uitat pe afisajul ala sa vada cat pune pentru ca vroia plinul ca mai avea vreo 8 litrii de motorina in rezervor.
Se mai intampla si din astea...

This post has been edited by bubu782001: 10 Oct 2008, 15:05


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mateim
post 10 Oct 2008, 15:46
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 29 February 08




nu e dar am avut o cunostiinta cu un 206 cc avea aceleasi simptome


--------------------
renault twingo twingo 1.2 - if 15 xxy
nu-i sufar pe cei care blocheaza intersectia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 22 Oct 2008, 09:50
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




In primul rand va multumesc foarte mult pentru ca mi-ati sarit in ajutor.
Am tot aratat parerile si sfaturile voastre diversilor mecanici cu care tin legatura...am ajuns in final la un domn care mi-a refacut o analiza computerizata in urma careia a aparut eroarea 3504-Sup.regenerare evaporare combustibil (evaporative purge canister), iar pe a doua linie scria intrerupere/scurtcircuit.
Se pare ca la motorul meu e lipsa(!!!)cel putin nu am gasit-o nici cum...azi o sa merg sa imi curete clapeta de admisie aer, cu spray de carburator am inteles, schimbam si filtrul de aer si o sa vad mai departe ce se intampla...
O sa postez imediat ce aflu noutati, spre a lamuri si pe alti nestiutori ca si mine despre preturi, ce si cum....
Pompa de benzina pacane in draci...posibil si aia s-o inlocuiesc cat de curand, la fel si filtrul de combustibil, ca nici acolo nu am umblat.
blush.gif

This post has been edited by corbitzu: 22 Oct 2008, 09:51


--------------------
Renault Twingo 03.2004/Privilege - AB06GTU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dany_ing3r
post 22 Oct 2008, 10:22
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 27 November 07




daca nu ma insel e vorba de canistra de carbon activ sau ceva de genu care ia vaporii de benzina.la mine la motor D4F(16V) se afla situat undeva in spate la bara fata, pe partea stanga, e destul de greu sa o vezi. cel mai usor se observa daca te bagi cu capul sub masina(daca nu ai scutul pus)...

P.S.: e o cutie neagra de plastic, cam de 1L - 1.5 L.

This post has been edited by dany_ing3r: 22 Oct 2008, 13:35


--------------------
Renault Twingo 2001 1.2 16V 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 22 Oct 2008, 14:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




"carbon canister" refoloseste vaporii de benzina din rezervor. se deschide o supapa comandata de ecu.
e greu de spus ca poate da defecte din aceasta cauza. din ce spune colegul se pare ca merge foarte inecata, de acolo fumul negru.


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dany_ing3r
post 22 Oct 2008, 14:57
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 27 November 07




mie dupa accident mi s-a spart .
mecanicul nu stia ce e cutia respectiva. prima data mi-a pornit motorul, dar s-a oprit la scurt timp si nu a mai vrut sa porneasca.
dupa ce am aflat ce e, si am luat una noua motorul a functionat bine.
am dat pe ea undeva la 270 de RON daca bine imi aduc aminte, din Pitesti.
Am mai gasit si la alte magazine dar pretu era intre 550 RON - 700 RON...


--------------------
Renault Twingo 2001 1.2 16V 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 22 Oct 2008, 16:33
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




OK! Am fost la mecanic. Mi-a inlocuit filtrul de aer, mi-a curatat admisia(clapeta+corp)si apoi mi-a efectuat o jmecherie. Supapa aceasta este situata intermediar intre filtrul de carbon activ (cutia aceea din dreapta jos dupa bara, cum privesti motorul din fata) si galeria de admisie aer motor. La mine lipsea cu desavarsire, iar mufa de la ecu atarna printre cabluri in gol. Aceasta supapa imi dadea eroarea si martorul galben din bord, cel din stanga sus. Solutia provizorie ca sa mint ecu a fost o bobina infipta in mufa (e.g. de la un senzor vola stricat de la un vw) si eroarea s-a dus, becul e stins...normal, o sa am turatia la motor in jur de 900 si ceva fata de 700 si ceva cat e normal, dar pana gasesc piesa, mergem asa.
Faza cu inecul se pare ca senzorul MAP era murdar si la fel admisia, deci multumesc pentru idei, si pentru faptul ca am stiut cel putin ce sa intreb...deocamdata masina merge...bine!!!
Costul operatiunii a fost 30 lei filtrul de aer, 70 lei manopera (+ curatare+10 lei de o bere), total 80 de lei si fericirea ca ma pot duriga din nou cu brotacul!
Urmeaza un bum mare cand ma va lasa pompa de benzina, am inteles ca tot sistemul e undeva la 870 de lei!!!
Inca odata merci pentru pareri si sfaturi, si sa aveti drumuri intinse si fara probleme! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif blush.gif


--------------------
Renault Twingo 03.2004/Privilege - AB06GTU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 24 Oct 2008, 13:19
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




Ma intorc din nou cu intrebari...canistra de carbon nu ar trebui sa contina supapa respectiva? Nu mai inteleg nimic...va atasez tot ce am gasit in documentatia pe care o detin tot de la voi(de la membrii saritori de pe acest forum, multumesc pe aceasta cale). In schita1 si 2 este o canistra de carbon pe care cred ca o am eu montata pe twingolez.Aici electrovalva sau supapa de regenerare vapori benzina este separata. In schita 3 si 4 se pare ca este montata corp comun cu canistra de carbon. Principiul de functionare il prezint pentru lamurire in schita5. O sa atasez si fotografii ale motorului meu(vai de el!) si poza cu canistra din situatia existenta.
Problema mea este urmatoarea...am o canistra de carbon noua, originala, pret 300 lei, si va intreb se poate monta/adapta la mine modelul asta sau nu? Daca nu, cum sa fac sa o procur pe cea cu supapa separat?!?Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Attached thumbnail(s)
schita1.JPG ( Size: 46.21k ) Number of downloads: 560
schita2.JPG ( Size: 46.02k ) Number of downloads: 595
schita3.JPG ( Size: 42.42k ) Number of downloads: 563
schita4.JPG ( Size: 44.42k ) Number of downloads: 568
principiu5.JPG ( Size: 37.37k ) Number of downloads: 551
motor1.398.jpg ( Size: 392.14k ) Number of downloads: 206
mufa_supapa_libera.jpg ( Size: 224.75k ) Number of downloads: 218
canistra_carbon_existenta.jpg ( Size: 276.75k ) Number of downloads: 193
mufa_supapa_mintita_cu_bobina.jpg ( Size: 215.98k ) Number of downloads: 191
canistra_noua1.jpg ( Size: 195.68k ) Number of downloads: 199
canistra_noua2.jpg ( Size: 176.22k ) Number of downloads: 201


--------------------
Renault Twingo 03.2004/Privilege - AB06GTU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbitzu
post 30 Oct 2008, 15:47
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 6 August 07




Am facut o adaptare la piesa, singura problema e "mufa" de la supapa de regenerare, care imi face feste cand merg prin gropi sau denivelari, miscandu-se de la locul ei si ca urmare declanseaza martorul galben din bord (cel din extrema stanga sus, seamana cu un "motor"). Am fost la tester cu el, domnul de acolo mi-a spus sa inlociesc "mufa" si apoi se va stinge si martorul. Motorul merge bine acum, multumesc inca odata pentru raspunsuri si sper ca topicul sa ajute si pe altii...salutari si sa aveti parte numai de clipe minunate alaturi de brotaceii vostri!


--------------------
Renault Twingo 03.2004/Privilege - AB06GTU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 30 Oct 2008, 17:58
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




imbratisare.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th June 2025 - 22:47
Dacia