165/70 R14 vs. 175/65 R14, comparatie numai pt anvelope de iarna
![]() ![]() ![]() |
165/70 R14 vs. 175/65 R14, comparatie numai pt anvelope de iarna
hellcat |
![]()
Post
#1
|
||
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
|
||
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|||
jri22 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 4 January 07 ![]() |
personal prefer gumele mai late, chiar si iarna...un cauciuc mai ingust te ajuta in special pe zapada, insa in ultimii ani la noi in tara sunt tot mai putine zile cu zapada (celputin pe sosele)...asa ca recomand gumela mai late...
|
--------------------
renault
clio
2002 1.2 16v HB
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Eu as zice sa mergi pe 175/65.In primul rand ca sunt anvelope standard pt clio (nu am vazut montate stock cu talon pe 70). Ca argumente ar fi cam asa: la noi in general suprafetele sunt variabile. Zapada groasa mai putin...in schimb pot fi zile in sir fara zapada cu drumuri uscate (sau pe aproape). Masina cu cauciucuri de iarna si asa e mai instabila, acestea fiind mai moi. Cu talon pe 70 si suprafata mai mica iti dai seama ca in curbe va merge ca pe plastilina. Avantajul pe care sa zicem ca l-ai avea dc intri intr-o zapada mare s-ar duce imediat in situatia in care mergi in afara de localitate cu viteza ridicata...
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
165 nu am utilizat niciodata pe clio dar pot sa iti spun ca 175 de iarna pe clio au fost foarte bune (ok intervine si calitatea anvelopei)
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Manuel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Eu as merge pe anvelope mai inguste si cu balon mai mare. Votez 165/70.
LE In talon ai trecute ambele dimensiuni? Daca nu, alegerea mi se pare simpla, mergi pe ce ai trecut in certificat! This post has been edited by Manuel: 24 Oct 2008, 10:09 |
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
- VS15CMA
2013 / 2.0 CDTI / 165CP "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#6
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
175/65
Cat o sa mergi tu prin nameti si cat pe sosele?eu n-am avut niciodata probleme de genul sa raman inzapezit cu gumele de iarna,si de obicei cand ninge sunt primul care face carare ![]() |
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ia-le pe cele mai late. Zapada la noi mai putin, mai des suprafete alunecoase, unde e bine sa ai pata de contact cat mai mare.
Oare cum o fi sa intri intr-o curba cu polei cu anvelope inguste, recte suprafata de contact mai mica? Eu personal pentru iarna am 185/65 r 14 pentru iarna la Clio, si pot sa zic ca n-am ramas niciodata impotmolit. Unde simteam ca ma doboara zapada si ca nu mai pot inainta, era simplu. Nu o patinam aiurea, ci doar bagam in marsarier si cautam un drum mai lejer. Iar prin nameti de peste 25-30 cm nu treci decat cu avant, daca trebuie sa inaintezi prin ei, iti cam trebuie lanturi. |
--------------------
.
.
.
|
|
msn2 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 8 November 06 ![]() |
laurentiu vezi ca e mai bine sa ai cauciuce mai inguste in curba aia cu gheata decat late, e vb de presiunea exercitata pe unit de sup. care daca e mai mare e mai bine in cazul in care aderenta e mai scazuta.
|
--------------------
SKODA/RENAULT
OCTAVIA/MEGANE2.1
- xx xx xx
1.9TDI/1.6 16V
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Intr-o curba intra in actiune forta centrifuga, careia trebuie sa i se opuna aderenta anvelopelor. Ori aderenta nu creste cu suprafata?
Nu stiu cum s-ar descurca un Oltcit, de exemplu, cu ale sale anvelope de 145. S-ar putea sa se descurce bine, ca are 850 de kg, insa cum toate masinile de acum au lejer peste o tona... This post has been edited by Laurentziu83: 25 Oct 2008, 09:45 |
--------------------
.
.
.
|
|
hellcat |
![]()
Post
#10
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Sa nu ne-ndepartam
![]() Oricum, despre teoria cu suprafata mai mica, apasare mai mare am mai auzit pe undeva. Era interesant daca s-ar fi facut vreun test de iarna intre aceste dimensiuni. Si din capul locului trebuie mentionat ca 165/70 R14 nu e dimensiune trecuta in certificat...ul de clio, deci un dezavantaj de ordin legal. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu unul recomand oricui sa aleaga ca dimensiune, aceeasi dimensiune pe care o au anvelopele de vara de pe masina.
Cand mi le-am luat pe ale mele de 185, pur si simplu nu se gaseau de 175, si eram constrans ca banii ii aveam atunci, daca mai asteptam, s-ar fi topit. This post has been edited by Laurentziu83: 25 Oct 2008, 18:16 |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 01:13 |