Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme la aprindere?

mariand
post 16 Oct 2008, 21:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 July 06




Salut
Am un R5GTX 1994 injectie monopunct motor 1397cm,de vre-o saptamana prezinta cateva simptome destul de ciudate si anume:
uneori porneste foarte greu sau daca porneste usor are turatia motorului cand mare cand mica,dupa ce se incalzeste motorul are momente cand merge cu intreruperi (uneori se opreste in mers) sau poate sa mearga chiar si 100km fara sa faca nici un fel de probleme dupa care o apuca nebuneala iar.Motorul este C3J-E7-60.Am inlocuit bujiile(sunt noi),fisele,capacul delco,luleaua aceea care distribuie scanteia toate sunt noi,filtru de benzina nou,filtru de aer nou.Aprinderea este electronica,senzor pe cutia de viteza la volanta si are calculator.Am avut numai R5 pana in prezent,asta este adus acum 4 ani din Germania de mine.Are doua sonde pe galeria de admisie,una pe evacuare si una dupa catalizator.Ce rol au cele de pe admisie?Motorasul pas cu pas de la acceleratie ce rol are?Poate stiti un service unde pot face o testare sa aflu ce are.Motorul nu consuma absolut deloc ulei,la revizia facuta la RAR in primavara a iesit ok.Ceva idei,unde sa merg?
Multumesc pentru timpul acordat wink.gif

This post has been edited by mariand: 16 Oct 2008, 21:31


--------------------
Renault Super 5GTX Renault Super 5 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 21 Oct 2008, 22:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Mi-ar face placere sa-ti pot spune : vezi ca e bai in punctul X .
Pot totusi sa-ti trei lucruri mai generale : incearca sa vezi daca nu cumva e de la benzina . In mod frecvent problemele se trag de aici chiar si in ziua de azi.
Daca nu e de la benzina ... problemele de contacte electrice se manifesta mai puternic la turatiile mari . E al naibii de rau deoarece mergi la service - dai banii si daca pe durata testului nu s-a manifestat , ai dat banii degeaba. Ca nu te iarta si nu zice ca nu-ti ia banii ca masina n-are nimic !
Cumpara un spray de contacte si cauta locurile unde ai fise - imbinari- contacte.
Sonda de pe admisie probabil e senzor de presiune-depresiune sau vacum daca vrei sa-i zici asa ! La vacuum mare iti imbogateste amestecul .
3 Nu uita de o posibila mizerie undeva prin alimentare . Odata am gasit o insecta in rezervor care -aleator- era prinsa la absorbtie si-mi oprea motorul.Apoi plutea si la prima cheie pornea din nou.La fel contactul la pompa de benzina daca e electrica= contacte !
Posibil sa te mai ajute vre-o solutie de curatat injectoare si depuneri.
E genul cel mai dificil de defectiune deoarece se manifesta doar cand si cand !
Totusi , postul meu , daca nu te ajuta , ia-l macar ca o incurajare ! Succes si zi-ne si noua ce ai mai facut !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Extremero
post 23 Oct 2008, 22:55
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




Am acelasi motor ca si al tau si am tras ceva pana am rezolvat o problema asemanatoare.
Nu mai pornea la cald, sau murea motorul la cald, sau nu mai tragea bine dupa ce se incalzea. Toate se intamplau doar din cand in cand.

Am schimbat ambele sonde de pe galerie (T.apa si T.aer) am schimbat sonda lambda (aia de pe evacuare de dinainte de catalizator - a mea nu are si dupa catalizator) si degeaba... din cand in cand facea figuri.

Am observat ca daca decuplez sonda de pe galerie (cea din stanga) atunci porneste, dar are o oarecare lipsa de putere (ca si cand ar fi motorul complet rece), asa ca am pus un intrerupator pe firul sondei. Nu era ok, dar era de folos ca sa nu raman cu masina in intersectie.

Pana la urma m-am dus la Serus, au mufat masina pe tester, aparent totul era ok... Dar l-am luat pe electrician cu mine in drive test si am mers pana s-a intamplat din nou.

Asa ca a desfacut si curatat omul toate mufele, (atentie la mufa mare din zona pompei de frana) pana a ajuns la calculatorul masinii.

Desfacand si mufa care se infige in calculator, a observat ca un pin era putin stramb si oxidat. L-a curatat, indreptat pe ala si de atunci nu am mai avut probleme.

Ideea e ca a avut rabdarea necesara sa ia la puricat toata instalatia. Pana atunci toti mecanicii la care am fost au zis ba ca e o sonda sau alta, ba ca e injectia... etc. Am schimbat aproape tot fara folos.

Electricianul care mi-a reparat masina la Serus se numeste Dorobantu. Nu stiu daca mai lucreaza acolo, dar fost un om de nota 20.

Concluzia e ca fiind masini vechi, trebuie sa iei la mana si sa masori fiecare contact. Problema poate fi mai simpla decat ai crede, dar trebuie sa o gasesti.

Desi modelul asta Super 5 se poate lega la tester, acesta citeste doar cateva date importante, nu e ca la masinile noi cu sute de coduri de eroare sa poti afla exact unde e buba.

Succes si daca o rezolvi, posteaza si tu ce a avut.

This post has been edited by Extremero: 23 Oct 2008, 23:00


--------------------
Renault Super5 | 1.4i | 1988 | C407
Jeep Cherokee KJ | 2.8 CRD | 2004
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pisti2004
post 25 Oct 2008, 12:47
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 15 July 08
From: Baia Mare




blush.gif gtx am si eu de ceva vreme ,am observat ca Benzina ,face fitze unsure.gif
zau icon_mrgreen.gif


Attached thumbnail(s)
renault_aprindere.jpg ( Size: 98.99k ) Number of downloads: 95


--------------------
renault Renault Clio 1,2 - MM_03_LCU 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariand
post 25 Oct 2008, 15:29
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 July 06




Multumesc celor care au raspuns.Este al treilea model de Renault 5 care il am,la cele clasice am remediat singur orice problema dar asta ma depasit asa ca am fost cu masina la service Renault la Serus.Dupa verificare si constatare mi-au dat urmatorul verdict:
tot setul de garnituri de la injectie uscat,trage aer fals.Am avut mare noroc ca am dat de un inginer care a facut la viata lui R5(mi-a zis sa o vand,da nu pot au fost masinile care mi-au placut,atras...cel mai mult),luni la ora 15.00 sunt programat pentru reparatie,culmea au avut pe stoc garniturile mai putin cea de evacuare-admisie(am cumparato eu,mi-au dat codul).Sunt curios daca dupa aceea mai face masina asa.Cum sa va zic sa ma intelegeti,am bani de orice masina dar nu ma intereseaza eu pe asta o vreau.La anul in primavara chiar am de gand o reparatie totala la fel cum vedeti pe la tv.chiar daca bag 5000-6000EU in aceasta masina.Dupa femeie este a doua in viata mea. smile.gif
Va tin la curent,nu conteaza banii,eu vreau masina!!!

<span class='edit'>25 Oct 2008, 16:03:</span>
Extremero
Daca masina nu merge cum vreau pentru banii...platiti ii f.t pana ma plictisesc,dar sper sa nu ajung acolo. tongue.gif Oricum mi-au facut o impresie buna,par de treaba smile.gif

This post has been edited by mariand: 25 Oct 2008, 21:24


--------------------
Renault Super 5GTX Renault Super 5 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 26 Oct 2008, 19:38
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Iti tin pumni , sa fie reparata !
Simptomele sunt tipic electrice . Ce motiv ar fi sa traga aer fals doar uneori ?
Vreau sa spun ca eu nu cred ca e bun dignosticul.
Asadar te rog spune-ne dupa ce-i gata , cum merge ! Mult succes !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariand
post 26 Oct 2008, 20:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 11 July 06




QUOTE(davincu @ 26 Oct 2008, 19:38)
Iti tin pumni , sa fie reparata !
Simptomele sunt tipic electrice . Ce motiv ar fi sa traga aer fals doar uneori ?
Vreau sa spun ca eu nu cred ca e bun dignosticul.
Asadar te rog spune-ne dupa ce-i gata , cum merge ! Mult succes !
*


Si eu tot la simptom electric ma gandesc.Inginerul a zis ca datorita aerului fals calculatorul este indus in eroare si atunci informatia catre el ar fi ca soferul accelereaza deci trebuie sa dea benzina mai multa si atunci se produce supraalimentare dupa care sonda antipoluare (asta chiar nu stiu ce este,a zis ca se afla undeva in corpul injectorului si ca merge pacalita cu un simplu dop facut pe strung si anulate firele catre ea,a zis ca pretul unei sonde este 700lei) simte ca amestecul nu este in regula si da informatia la calculator care intrerupe nu stiu ce circuit.Si din aceasta cauza apare acest mers defectuos.Ce nu inteleg nici eu este:de ce nu face mereu asa,de ce uneori merge Ok?Oricum dupa ce schimba setul de garnituri si face reglajele din nou pe calculator o sa o testez sa vad daca mai face asa.Daca nu ma duc inapoi la ei,il iau in masina pe d-l.inginer si il fac un drive test sa vada cum se comporta. tongue.gif
Sper sa o rezolve fiindca nu ma pot desparti de aceasta masina.Are 197000Km si se prezina super ok din toate punctele de vedere,nu pierde ulei(este uscata pe sub cutie,motor),nu consuma ulei,nu are rugina pe nicaieri si vopseaua este cea originala,alb 130,intra foarte usor in viteza.

27 Oct 2008, 18:41:
rolleyes.gif Sa le dea d-zeu sanatate celor de la Serus Renault drunksinging.gif
Setul de garnituri de la injectie era praf.Garnitura dintre injector si galerie era arsa.
Sunt meseriasi adevarati si nici manopera nu este exagerata cum zic altii.Eu unul sunt foarte multumit de ei cum lucreaza.

This post has been edited by mariand: 27 Oct 2008, 18:41


--------------------
Renault Super 5GTX Renault Super 5 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st August 2025 - 07:32
Dacia