euro 3/ euro 4, ?
![]() ![]() ![]() |
euro 3/ euro 4, ?
slick99 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|||
Dan73 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Cred ca sunt E3. Cauta pe internet si vezi de cand e obligatoriu nivelul de emisii E4 si te vei lamuri...mi se pare ca e dupa 2004
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
renodood |
![]()
Post
#3
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Euro 3 mai mult ca sigur...deci taxa tripla ptr ea...
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
slick99 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
chiar si pt megane pe benzina? motor 1.6?
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|
Brabus |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 24 August 08 From: Baia Mare ![]() |
asta numai RAR-ul o sa ti-o spuna sigur. la 1.6 am auzim lumea numai cu E3 , la motorul de 1.8 sint si E4 din surse sigure.
bafta |
--------------------
Renault
Laguna2
2001/Privilege/1.8 16v
|
|
slick99 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
tu zici de laguna, dar m-ar interesa si la megane 1.6. multumesc
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|
tibirk |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 20 September 06 ![]() |
Daca stii sa citesti talonul aflii ce norma de poluare are.
Numarul de omologare daca se termina cu caracterele E3 inseamna ca este euro 3, daca se termina cu caracterele E4 atunci este euro 4. Masina mea, din semnatura este E3 |
--------------------
-
-
- Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
|
|
Yutcaru |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 August 08 From: Timisoara ![]() |
Francezii nu pre sunt la curent cu normlele de poluare ca si Germanii.
La WV din anii 2000 in 90% din cazuri e E4,in schimb la masinile franceze nu stiu daca 20 % din masinii produse dupa anul 2000 au E4. |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP
- TM 24 GBY
2001 Expression
|
|
mihai vulcan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 27 July 08 From: Sibiu ![]() |
Salut!
uite aici poti verifica daca este euro 3: http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf pentru euro 4 nu am gasit liste. |
--------------------
HYUNDAI
I30 1.4 tgdi exclusive launch edition
- SB 06 YCP
2017 Ex Renault Laguna Ii
Ex Renault 25 GTX |
|
ipiq |
![]()
Post
#10
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
nu merge siteu....
|
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
Dan73 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE(Yutcaru @ 11 Dec 2008, 16:05) Francezii nu pre sunt la curent cu normlele de poluare ca si Germanii. La WV din anii 2000 in 90% din cazuri e E4,in schimb la masinile franceze nu stiu daca 20 % din masinii produse dupa anul 2000 au E4. Poti sa dai sursa de unde ai scos procentele alea (90%, 20%)? Chiar sunt curios desi ma tem ca le-ai scos din burta. Cand spui anii 2000 inseamna din 2000 pana in prezent. Daca de referi insa la anul 2000 afla ca nici o masina din acel an nu e euro4, nici nemateasca nici frantuzeasca. Nu confunda D4 cu E4 pentru ca desi norma D4 are aproape acelasi standarde cu E4 nu e acelasi lucru iar RAR-ul nu o recunoaste. Am mai dat o data, mai demult, link-ul asta: http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele...d-din-germania/ Daca dai search pe google dupa cuvintele "norme euro" primul site afisat e cel de mai sus. This post has been edited by dan73205: 11 Dec 2008, 23:14 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.394 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Dane... sunt multe masini din 2000 cu E4 nu D4...E4... in special cele nemtesti... francezii au bagat mai tarziu E4...si din astia Peugeot si Citroen au fost primii...Renault mai tarziu...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu stiu cati producatori ar fi produs E4 din 2000 in conditiile in care stiti bine ce inseamna standardele astea pentru fiabilitatea masinii si cu ce costuri se indeplinesc acestea si in conditiile in care E4 a devenit obligatoriu din 2005. Sunt D4, e adevarat ca limitele admise sunt aceleasi iar nemtii au luat-o mult inainte cu normele D, dar la D4 nu se masoara in aceleasi conditii ca E4...scrie pe site-ul ala si mie mi se pare credibil dupa cum e scris. De fapt eu cand mi-am cautat masina am verificat lucrul asta si am cautat si Alfa si Mitsubishi si Subaru...etc si nici o masina din 2001 nu avea E4 si am stat vreo 2 luni pe mobile.de. S-ar putea ca pentru nemti sa fie acelasi lucru din punct de vedere fiscal dar RAR-ul nostru nu iti recunoaste D4 ca fiind E4 decat dupa 2005 cand normele au devenit identice si din punct de vedere al conditiilor de masurare si al duratei in care masina trebuie sa se incadreze in norma pentru care a fost fabricata.
This post has been edited by dan73205: 11 Dec 2008, 23:51 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
ipiq |
![]()
Post
#14
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
si-a adus un prieten luna trecuta opel astra 2001 euro4...
ar fi bun un site unde sa bagi marca/modelul/capacitatea/anul+luna fabricatiei si sa iti zica ce euro e... pe mine ma intereseaza o masina (nemteasca, sa nu dau nume) din 99 daca e euro3 sau nu, dar fara un drum la RAR nu cred ca scap... |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
Dan73 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pe cartea masinii din 2001 scria E4? Sau cu o mica spaga aia de la RAR i-au inmatriculat masina ca fiind E4 ca am mai auzit si varianta asta. Eu nu cred ca aia fabricau masini euro 4 in 2001 cand ciclul euro 4 nu era inca stabilit. Eu cred ca opel-ul ala era D4 indiferent cum l-au inmatriculat ai nostri.
http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele...d-din-germania/ This post has been edited by dan73205: 12 Dec 2008, 00:59 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
ipiq |
![]()
Post
#16
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
ok, am retinut linkul -> foarte folositor!
spaga la RAR sigur nu a dat ca il cunosc bine pe om... scria euro 4... nu stii ce sa mai crezi... e coleg cu mine de munca, luni ii cer actele si le fac o poza... |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
Dan73 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
O fi dom'le...ce sa mai zic. Eu cand am cautat nu am gasit E4 din anii aia...2000-2001. E4 a devenit obligatoriu din ianuarie 2005. E adevarat ca nu prea m-am uitat dupa nemtesti pentru ca prea ma enerveaza ideea asta pe care o au 80% dintre romani (cifra scoasa din burta, evident
![]() This post has been edited by dan73205: 12 Dec 2008, 01:16 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Mie sincer mi se pare o tampenie ce se discuta aici si acel articol de pe siteul de mai sus pare scris de un amator !
Treaba e mai simpla decat vreti voi sa o faceti sa para . Ideea e ca in anul 2005 s-au hatarat sa mai adauge o "treapata" (E4) in diferentierea noxelor . Ex.: de la 1 la 5 e non.. de la 5 la 10 e norma 1 de la 10 la 17 e norma 2 ........................ etc ..toata smecheria e ca uni s-au gandit sa isi faca masinile sa polueze mai putin ecat alti si sa incerce tot felul de catalizatoare si sisteme ce reduc poluarea...si asa s-a ajuns ca un vw din anul `99 sa se incadreze intre noxele "x "si "y" ce il incadreaza in norma de poluare E4 asa ca daca s-a dat legea in 2005 asta nu inseamna ca masina nu este E4 ca e din `99 Un E4 trebuie sa elimine la evacuare maxim "x" noxe unde noxe = a( CO2)+ b + c(e s-au mai gandit ei in anul 2005) ! Asta nu inseamna ca, daca eu am un automobil din 1970 si i-am conceput un sistem e recirculare gaze , catalizatoare si alte tampenii , iar acest automobil se incadreaza in maxim "a" , maxim "b" si maxim "c", nu este E4 din motivul ca nu e fabricat in 2005 12 Dec 2008, 02:33: Eu garantez ca la vw gasiti automobil ce se incareaza in norma E4 inca din anul 1999 ! This post has been edited by "Besti@!": 12 Dec 2008, 02:33 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
r&d |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
RAR-ul face ce vrea.
Am adus Laguna 2 din 2001, motor 1.8 16V si am primit in anul 2005 E4. Dupa 2006, la acelasi tip de motor se primeste E3. Laguna 1.6 si 1.8 16V sunt euro3 incepand cu anul 1998. Mai gasiti o masina euro3 din 1998 si va felicit ![]() |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
Aris64 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 7 September 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Situatia mea e si mai hilara. Masina fabricata in 2003 cu brief E4 a fost evaluata de rar cu E3 iar in noul talon eliberat de bucuresti apare E2. Mai intelegeti ceva?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
2004, Initiale, 2,o 16V
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE("Besti@!" @ 12 Dec 2008, 02:31) Mie sincer mi se pare o tampenie ce se discuta aici si acel articol de pe siteul de mai sus pare scris de un amator ! Treaba e mai simpla decat vreti voi sa o faceti sa para . Ideea e ca in anul 2005 s-au hatarat sa mai adauge o "treapata" (E4) in diferentierea noxelor . Ex.: de la 1 la 5 e non.. de la 5 la 10 e norma 1 de la 10 la 17 e norma 2 ........................ etc ..toata smecheria e ca uni s-au gandit sa isi faca masinile sa polueze mai putin ecat alti si sa incerce tot felul de catalizatoare si sisteme ce reduc poluarea...si asa s-a ajuns ca un vw din anul `99 sa se incadreze intre noxele "x "si "y" ce il incadreaza in norma de poluare E4 asa ca daca s-a dat legea in 2005 asta nu inseamna ca masina nu este E4 ca e din `99 Un E4 trebuie sa elimine la evacuare maxim "x" noxe unde noxe = a( CO2)+ b + c(e s-au mai gandit ei in anul 2005) ! Asta nu inseamna ca, daca eu am un automobil din 1970 si i-am conceput un sistem e recirculare gaze , catalizatoare si alte tampenii , iar acest automobil se incadreaza in maxim "a" , maxim "b" si maxim "c", nu este E4 din motivul ca nu e fabricat in 2005 <span class='edit'>12 Dec 2008, 02:33:</span> Eu garantez ca la vw gasiti automobil ce se incareaza in norma E4 inca din anul 1999 ! Tu inainte sa dai verdicte despre modul cum se discuta aici incearca sa insirui logic si coerent o idee. Daca articolul ala e scris de un amator atunci tu esti marele expert si trebuie sa te credem pe tine ca garantezi tu cu notorietatea ta si cu formula magica x=a(CO2)+b+c. Oricum normele euro nu constau numai in impunerea unor limite maxime de poluanti masurati la fundul masinii ci si in impunerea unui prag de kilometri la care masina trebuie sa ajunga cu emisii sub limita maxima admisa ca si in modul si conditiile in care se masoara asa ca lucrurile sunt mai complicate. Aici se vorbea despre masini care respecta anumite norme asa cum au fost fabricate de producatori nu despre faptul ca tu pui catalizatoare si nu mai stiu ce la o masina din 1970 si crezi ca o faci E4. Afla ca nu e asa simplu sa obtii un E4, trebuie mai mult de un catalizator si un EGR cum ar fi un sistemul de injectie al masinii controlat electronic prin soft pe care ma indoiesc ca l-ai putea concepe precum zici. Producatorii germani au anticipat si au produs dupa normele lor D3, D4, D5 inainte ca normele euro sa intre in vigoare dar nu sunt identice decat in ceea ce priveste limitele maxime admisibile nu si in ceea ce priveste modul de masurare. Statul german a incercat sa reduca poluarea prin taxe diferentiate in functie de normele D dar ele nu erau obligatorii asa cum sunt normele euro ca dovada ca se vindeau masini E2 sau E3 alaturi de D4. E4 a fost conceput cu mult inainte de 2005 cand doar a devenit obligatoriu. Eu nu contest ca exista masini de fabricatie germana, mai ales pe benzina, care sunt omologate conform normelor euro inainte de data la care acestea au devenit obligatorii dar nu cred ca gasesti masini germane fabricate in 1999 in brief-ul carora (emis in 1999) sa scrie E4...poate D4. r&d are dreptate...RAR-ul face cum vrea, dupa ureche. This post has been edited by dan73205: 12 Dec 2008, 15:35 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Imi pare rau pt tine dar am scris asa sa inteleaga si aia mici care mai stau pe langa taticul lor cand intra pe reno.ro
imi pare rau pt tine daca iti pare ilogic. 13 Dec 2008, 23:00: Probabil tu ai scris acolo.... 13 Dec 2008, 23:03: Daca normele euro nu se refera strict la noxe atunci sa intelegem ca se refera si la sigoranta pasagerilor ?..eu prostul credeam ca numai la poluare . Imi cer scuze 13 Dec 2008, 23:04: Intradevar RARul face ce vrea pt. ca suntem in Romania (tara tuturor posibilitatilor) Asta e alta treaba! This post has been edited by "Besti@!": 13 Dec 2008, 23:04 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
Brabus |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 24 August 08 From: Baia Mare ![]() |
am povestit in dreapta si stinga (inclusiv cu oameni de la RAR) si 2 zile am "inotat" in google.
dan73205 are dreptate. faptul ca neamtul care e neamt si-a facut un sistem propriu de catalogare a masinilor (pentru a impozita diferentiat si a sustine fabricarea unor masini din ce in ce mai putin poluante) este un aspect. ceea ce scrie nin brief-ul masinii din 1999 e norma lor proprie D4. ceea ce e sigur , normele lor interne D nu corespund in toate cazurile cu normele europene E. ideea cu anul 2005 e ca atunci au adoptat si nemtii in totalitate sistemul E (adica in brief-ul masinilor dupa anul 2005 scrie doar norma E). am vazut cu ochii mei brief-ul unui audi din 2002 in care scria D4 E3. concluzia e simpla: RAR-ul decide! discutiile si contrarile de aici nu isi au rostul. poti sa ai sau nu noroc la RAR. ps. io zic ca e mai naspa sa dai 30.000 euroi pe un mercedes de anul asta care in brief e E5 si la noi sa scrie E4 ca atit stie sistemul - chiar daca oamenii de la RAR stiu si recunosc ca e E5. numa' bine |
--------------------
Renault
Laguna2
2001/Privilege/1.8 16v
|
|
slick99 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
am gasit un megane acum, are datele din poza de mai jos. imi poate spune cineva daca e euro3 sau euro4? sunt in de acum si vreau sa o cumpar. va multumesc mult.
[attachmentid=1627488134] |
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pai scrie foarte clar acolo: euro3 und D4. Adica e euro3 si D4 dupa standardul german. Din ce an e masina?
This post has been edited by dan73205: 14 Dec 2008, 21:07 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
slick99 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
10/2002, am vazut cazuri cand euro 3 und d4 e euro 4 la noi, e benzina 83 kW / 113 PS. nu este in lista celor de la rar cu modele euro 3
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|
ipiq |
![]()
Post
#27
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
ar trebui sa ti-o ia aici ca si euro4
si eu am vazut opel astra euro3 D4 din 2001 inmatriculat la noi ca euro4 cu meganu asta nu stiu... bafta |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
slick99 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti ![]() |
are cineva masina ca asta? care e inmatriculata euro4?؟
|
--------------------
Ford
Fiesta
2003
|
|
ipiq |
![]()
Post
#29
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
m-am uitat mai devreme pe lista de pe rar pusa de colegul Mihai Vulcan
acolo scrie ca motorul de 1.6 de pe opel astra cod Z16XE e euro3 colegul meu cu astra de care povesteam mai sus are exact acelasi motor, acelasi cod, tot, si a inmatriculato ca euro4... ori nu e buna lista aia, ori sunt nu mai inteleg eu nimic... slick: motorul tau nu apare in lista, deci ar trebui sa fie Euro4... |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
przamfiri |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
la noi totul este posibil,hai acasa cu ea slick99 ca se rezolva ti-o trec astia hibrid
la un prieten cu laguna era trecuta la rar ca fiind pe benzina si ea era pe motorina,la el in talon scrie ca poata sa puna si alt tip de cauciucuri iar la mine nu ![]() |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th August 2025 - 11:37 |