plecare cu motor rece, ce se intampla?
![]() ![]() ![]() |
plecare cu motor rece, ce se intampla?
gicusor2000 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|||
cobretti3x |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 21 August 08 From: Baia Mare ![]() |
Nu e asa cum crezi tu. Apa se incalzeste de la motor si pleaca catre radiator ca sa fie racit din nou. Prin radiator trece doar in momentul in care apa din motor este prea fierbinte. Se deschide termostatul si permite trecerea apei prin radiator pentru a fi adus la temperatura normala de functionare. Este bine sa lasi masina sa functioneze 1-2 minute pentru a se unge piesele aflate in miscare precum si axul de la turbina. Sper ca am fost destul de explicit.
Numai bine si drumuri bune |
--------------------
Renault
Laguna 2 Expresion
- MM-07-FCL
140Hp 2002 Laguna 2
1.9 dCi 140Hp 2002 |
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
De obicei sunt echipate cu termostat dar poate fi si scos . Eu cred ca tie iti este frica de un soc termic (din cate am inteles eu )- fisuri ... . Poti sta linistit ca nu se intampla asa ceva!
Pompa de apa iti scoate lichidul de racire din motor in radiator pt a fi racit. In cazul in care nu ai termostat lichidul inepe sa circule o data cu pornirea. In cazul in care ai termostat o sa -ti scoata lichidul din motor dupa ce a atins o anumita temperatura ( de obicei pe la 90 C). Ungerea se face in 5-10 secunde sau chiar mai repede ...daca ar dura 1-2 minute ar fi f. grav. NU MAI FOLOSI PRESCURTARI DE GENUL "cv", "dc", "dk", "k", "sh", "tz" ..etc CITESTE REGULAMENTUL FORUMULUI This post has been edited by claus: 7 Oct 2008, 11:35 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
in cartea masinii zice sa faci incalzirea in mers... fara accelerari mari si un mers usor... se incalzeste mult mai bine asa... repet asa scrie in carte... si de aia asa fac si eu... cunosc unii care iarna stau cu masina pornita 5-10 minute inainte sa plece...
|
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
am inteles.la service mi-a zis unul sa nu plec dimineata cand o pornesc , ci sa o las 5 minute sa merga si plec dupa.mi se intampla sa o pornesc dimineata si dupa 20 secunde plec, de multe ori o accelerez si mai tare, ies din intersectie si imi place cum se duce, un demaraj super, parca ar fi porsche:))).e pe benzina 1,8 16v
cu stima tuturor |
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
ce se intampla cand merg cu motorul rece?nu rasp nimeni?
cica in mers s-ar face incalzirea motorului,asa e? |
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
cassius_clay |
![]()
Post
#7
|
![]() Diesel power Group: Members Posts: 150 Joined: 6 November 07 From: Buzau ![]() |
Cred ca deja ti s-a raspuns.Bineinteles ca in mers se incalzeste motorul.
Este recomandarea constructorului sa se plece imediat cu masina.Si nu doar Renault recomanda asta. Sper ca am fost suficient de explicit. |
--------------------
Renault
Megane
Authentique 2007
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
QUOTE(cassius_clay @ 9 Oct 2008, 10:46) Cred ca deja ti s-a raspuns.Bineinteles ca in mers se incalzeste motorul. Este recomandarea constructorului sa se plece imediat cu masina.Si nu doar Renault recomanda asta. Sper ca am fost suficient de explicit. k.merci mult.eram in dubiu, unii spun ca tre s-o lasi sa se incalzeasca 3-4 minute si pleci dupa. bafta tuturor |
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
gruita2005 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de la Baia Mare Group: Members Posts: 1.220 Joined: 22 February 08 From: Baia Mare ![]() |
Incalzirea motorului se poate face si pe loc dar constructorii de masini recomanda sa se faca in mers pt. a se incalzi tot ansamblul motor-transmisie, adica si ambreiajul, cutia de viteze, planetarele etc. Daca masina este in mers se incalzesc toate aproape uniform altfel doar motorul si tobele se incalzesc
![]() |
--------------------
Ford
Mondeo II
- MM 05 PMD
1997, 1.6 16V, 90CP
|
|
cassius_clay |
![]()
Post
#10
|
![]() Diesel power Group: Members Posts: 150 Joined: 6 November 07 From: Buzau ![]() |
Explicatii sunt mai multe.Ideea de baza e simpla : se pleaca in momentul pornirii.
Si e bine sa cauti si in cartea masinii.Daca nu ma insel scrie si acolo.Nu te mai lua dupa "nea Gigi" de la colt. Bafta. |
--------------------
Renault
Megane
Authentique 2007
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Pornesti motorul, pleci frumos fara 3000 de ture.
Motoarele diesel de generatie noua au un randament foarte mare. Daca tu astepti sa se incalzeasca motorul atunci poti astepta mult si bine. La motor rece in stationare ai si un consum mare doarece se cupleaza si bujiile care incalzesc apa din instalatia de racire plus ca si bujiile incandescente se mai cupleaza pentru cateva secunde si la motor pornit. Cam astea ar fi(bine mai sunt si altele) |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Axe |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Ok, hai sa-ti dau un sfat competent
![]() ![]() This post has been edited by Axe: 9 Oct 2008, 15:20 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
multzam de sfaturi,ideea ca masina mea e pe benzina.voi ati comentat de diesel mai mult.dar daca plec si ca sa ies din intersectie accelerez cu viteza 1 si ma duc la 5000 ture????ce se intampla???
multumesc anticipat |
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
gruita2005 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la Baia Mare Group: Members Posts: 1.220 Joined: 22 February 08 From: Baia Mare ![]() |
Daca pleci cu motorul rece cu 5000 de ture se intampla urmatorul fenomen : uzura prematura a motorului. motorul si pe benzina are temperatura normala de functionare de 90 grade celsius, cu cat il forjezi mai tare la alta temperatura decat 90 grade se intampla fenomenul denumit mai sus.
Toate cele bunesi fara plecari in forta cu motorul rece sau aproape rece ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Mondeo II
- MM 05 PMD
1997, 1.6 16V, 90CP
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
QUOTE(Kanny69 @ 9 Oct 2008, 16:01) Pornesti motorul, pleci frumos fara 3000 de ture. Motoarele diesel de generatie noua au un randament foarte mare. Daca tu astepti sa se incalzeasca motorul atunci poti astepta mult si bine. La motor rece in stationare ai si un consum mare doarece se cupleaza si bujiile care incalzesc apa din instalatia de racire (POFTIM??) plus ca si bujiile incandescente se mai cupleaza pentru cateva secunde si la motor pornit (Adica raman cuplate inca cateva secunde dupa pornire. Indiferent daca esti in mers sau nu). Cam astea ar fi(bine mai sunt si altele) Prietene, motoarele diesel au intr-adevar un randament mare. In sensul ca din arderea motorinei prin compresie nu se genereaza tot atata caldura cat din arderea benzinei. Adica din puterea calorica a combustibilului o parte mult mai mica se transforma in caldura si o parte mult mai mare se transforma in lucru mecanic. In rest motorul trebuie sa se incalzeasca cat mai repede dupa pornire motiv pentru care termostatul de racire ramane inchis pana la 90 de grade. Nu exista contraindicatii ca o masina sa stea pe loc cu motorul pornit. O faceti mii si mii de ore din viata masinii stand blocati in trafic. Cat despre incalzirea cutiei de viteze si a planetarelor, cum zicea cineva mai sus, hai sa fim seriosi. A vazut cineva cutie de viteze cu sistem de racire? Nici in formula 1 nu exista. Pentru ca frecarile generatoare de caldura in transmisie sunt foarte mici. Asadar nu se pune problema de incalzirea transmisiei. Faptul ca imediat la pornire uleiul din cutie este mai vascos si dupa ce mergi cateva sute de metri devine mai fluid, nu inseamna ca s-a incalzit uleiul din cutie ci inseamna ca s-au deranjat coeziunile moleculare pe care le-a format uleiul stand in frig. Nimic nou sau spectaculos. Eu prefer dimineata pe ger sa dau drumul la motor cu incalzirea pornita si sa ma retrag in casa 5-10 minute sa mai beau o cafea. Cand revin la masina nu mai am gheata pe geamuri si pot sa pun mana pe volan fara manusi. Cat despre socul termic, adica intrebarea cu care s-a deschis threadul, nu e cazul aici. Soc termic apare la contactul a doua substante cu temperaturi radical diferite. Si nu atunci cand doua substante evolueaza din punct de vedere termodinamic simultan. This post has been edited by Thanatos: 12 Oct 2008, 08:06 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
Axe |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
QUOTE(gicusor2000 @ 9 Oct 2008, 17:09) multzam de sfaturi,ideea ca masina mea e pe benzina.voi ati comentat de diesel mai mult.dar daca plec si ca sa ies din intersectie accelerez cu viteza 1 si ma duc la 5000 ture????ce se intampla??? multumesc anticipat este valabil pentru toate motoarele, iar daca ii dai 5000 rece este posibil sa creezi un locas/adancitura/loc vizitare sau cum vrei sa-i spui prin care pistoanele sa scoata capul din blocul motor sa te salute ! ![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Hai nu fi chiar asa de drastic
![]() Nu sare nici un piston din nici un motor. S-au inventat uleiuri sintetice in ultimii 20 de ani care fac minuni la rece. E adevarat ca ai uzura x1000 daca faci asa ceva, dar slabe sanse sa se strice ceva atunci pe loc. |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Pornesti motorul, pleci frumos fara 3000 de ture.
Motoarele diesel de generatie noua au un randament foarte mare. Daca tu astepti sa se incalzeasca motorul atunci poti astepta mult si bine. La motor rece in stationare ai si un consum mare doarece se cupleaza si bujiile care incalzesc apa din instalatia de racire (POFTIM??)[COLOR=red] plus ca si bujiile incandescente se mai cupleaza pentru cateva secunde si la motor pornit (Adica raman cuplate inca cateva secunde dupa pornire. Indiferent daca esti in mers sau nu). Cam astea ar fi(bine mai sunt si altele) @Thanatos: Care faza n-ai inteles cu bujiile din instalatia de racire? |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Axe |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
E hai ca asta n-am mai auzit, bujiile incalzesc lichidul de racire cand motorul este rece !!!!!!!! Nu te contrazic spun doar ca este prima oara cand aud asta si daca ai dreptate inseamna ca cei care folosesc masina frecvent pe distante scurte raman foarte repede fara baterie ?!
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Nu chiar, nu au consum asa de mare ca si bujiile incandescente.
Si daca nu credeti uitati-va sub furtunul de admisie aer-turbo sa vedeti cele 4 bujii. |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Prietene, da un link de pe undeva sa vedem si noi bujiile alea din instalatia de racire ca sa nu vorbim vorbe.
Eventual pune o poza la masina ta cu acele bujii de incalzit instalatia de racire (adica diferite de bujiile cu incandescenta de la diesel care ridica temperatura in camera de ardere). |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
Axe |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
foarte tare, da hai sa vedem
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
O sa fac poze dupa masa, chiar sambata m-am uitat la ele, e sub EGR daca va ajuta asta. Sunt niste bujii de 10 A. Se cupleaza doar la motor rece, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului si la incalzirea habitaclului. Sunt 4 la numar si sunt situate in acelasi loc. Am vazut o poza si aici pe forum dar momentan le-am gasit.
Si te rog sa nu sari la gatul omului fara sa te documentezi, desi vad ca esti inteligent....@thanatos |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Axe |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
e hai ca omul nu a vrut sa lezeze pe nimeni, cred ca este doar curios ca si mine, te asteptam cu pozele si multumiri
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Exista un sistem de incalzire pentru radiatorul din habitaclu la Mercedes. Acel sistem are un arzator care foloseste motorina din rezervorul masinii exact ca o centrala termica de apartament.
Mai exista la alte masini (Fiat de exemplu) incalzitor suplimentar electric, care consta in una sau doua rezistente electrice (functie de zona geografica in care se vinde masina) de 700W respectiv 1400W care la fel, incalzesc electric apa din radiatorul de incalzire din habitaclu. Dupa cum observi, aceasta incalzire este destinata ocupantilor masinii si nu motorului. Repet: motorul diesel are temperatura flacarii foarte mica in comparatie cu benzina. This post has been edited by Thanatos: 13 Oct 2008, 09:51 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Stai linistit si nu te enerva, o sa-ti pun poze diseara.
Sa pui si tu poze cand iti pica barba ![]() Sper sa intelegi de gluma, daca nu, atunci mii de scuze... |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Axe |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
masina mea din semnatura o avea asa ceva ?
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Kanny69 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Salut, am revenit cu dovezi
Axe: nu stiu daca ai si tu, dar s-ar putea, uita-te si tu sub capotaDSC01067.JPG ( Size: 81.24k ) Number of downloads: 339 DSC01069.JPG ( Size: 130.08k ) Number of downloads: 335 [attachmentid=1627476616 ] Sper sa se vada, n-am mai avut chef sa demontez pe acolo. Attached thumbnail(s) DSC01068.JPG ( Size: 821.69k ) Number of downloads: 329 |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
Axe |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
a dracu inginerie, iti dai seama ca maine pe lumina cotrobai si eu pe-acolo !
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 18:38 |