Fum pe evacuare?
![]() ![]() ![]() |
Fum pe evacuare?
@tt@ck |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|||
Solon |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Probabil ca toba finala originala are mai multe site si filtre.In cazul tau avand evacuare pe traseu direct e posibil ca gazele produse sa nu mai aiba timp sa fie filtrate corespunzator.
Nu cred ca ai vreo problema la motor.Bine asta in cazul in care nu mergi cu ea la 5000 rpm. Bafta! ![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
@tt@ck |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
Pai 500 de ture le mai trec atunci cand o alerg! Adik reprize mai vede, si sincer nu cred ca 500rpm sunt exagerate, ca altfel ar fi pus rosu de la 4500rpm! Oricum mi se pare oarecum anormal, finala sau nefinala, sa dea fum alb la schimbare de treapta la doar 30000km in conditiile in care nu mi-am batut joc de ea si pe langa asta i-am schimbat ulei-ul la 5000-6000km( ulei de turatie, full sintetic)
|
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|
ccristian |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 29 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca tot ai deschis o problema legata de evacuare, hai sa exprim o parere legata de diesel-uri. Am vazut recent la o Octavia 2 (nu cred ca avea prea multi km la bord) un fum negru (ca de raba) in momentul cand a accelerat-o in sarcina (era in fata mea). Ma gandesc ca Megane-ul meu ar putea face la fel. Imi puteti spune care ar fi problema ? (primul lucru la care ma gandesc e calitatea motorinei care oricum e proasta in RO de oriunde ai lua-o)
|
--------------------
VW
Passat
- 2005
2010, 2.0 TDI 140CP Ex: Kangoo 2005 dci65/ Megane Sedan 1.5 dCi/ 60 kw CPriv, 2005/ Berlina 1.4L 1998/ Berlina 1.3L 1984 / Seat Leon 2002 1.9TDI 110CP
|
|
rkillera |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 ![]() |
Nu cred ca e nici o problema, toate diesel-urile pe care le-am vazut scot fum negru cand le calci serios, indeferent cat de noi sunt.
|
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Problema este ca se strange motorina in intercooler si la o plecare de pe loc mai tare,scoate fum.Asta se intampla si pe loc,la ITP,la primele accelerari depaseste cu mult noxele admise,de-abia dupa cateva sprituri la 5500 rpm,se curata si noxele vor fi in grafic.
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
Nu cred ca ajunge motorina in intercooler. Mai degraba funingine. Si multe dieseluri nu au intercular si tot scot negreala. E pur si simplu regimul tranzitoriu normal, in care nu exista destul oxigen ca sa arda toata motorina ceruta de "talpa" lui nenea soferu'.
Revenind on-topic, @tt@ck, "fum" alb inseamna motor rece. In mod normal "fumul" cu pricina - care e abur toata ziua (cu adaosuri de chimicale otravitoare ![]() 5000 de ture nu e mult pentru un benzinar, mai ales 16v, cu conditia ca motorul sa fie cald. Ai grija ca fumul acela alb sa nu fie de fapt albastru, pentru ca asta inseamna ca masina consuma ulei, si deci este posibil sa aiba vreo hiba in motor. Verifica nivelul uleiului, daca scoate fum albastru, ar trebui sa consume mult ulei. Oricum chestia asta e improbabila, si nu are legatura cu schimbatul finalei. S-a imbunatatit ceva in mersul masinii de cand ai scos finala? Dar in "sound"? |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
VladK2K |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate nu are legatura cu fenomenul, dar la mine la Cielo, cand se raceste vremea, incepe sa scoata "fum alb" (aburi de fapt) cand schimb vitezele (adica atunci cand motorul ajunge la ralanti si iar la turatie). Fum negru nu a scos niciodata. Cat despre fum negru la diesel-uri, sincer, eu nu am vazut niciodata (bine, bine, autobuzele albe patratoase de la RATB nu se pun)
|
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
alexnet |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 23 June 05 ![]() |
QUOTE(VladK2K @ Sep 16 2005, 07:31 AM) Cat despre fum negru la diesel-uri, sincer, eu nu am vazut niciodata (bine, bine, autobuzele albe patratoase de la RATB nu se pun) Pai nu te astepta sa vezi fum ca la rablele alea de la RATB sau camioanele vechi. Toate scot fum negru cand sunt "calcate pe coada" ![]() |
-------------------- Megane II Sedan 1.5 dCi 80 CP, Gris platine
Confort Expression + clima automata, jante aliaj Iulie 2005 |
|
RCS |
![]()
Post
#10
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
QUOTE(VladK2K @ Sep 16 2005, 08:31 AM) Cat despre fum negru la diesel-uri, sincer, eu nu am vazut niciodata (bine, bine, autobuzele albe patratoase de la RATB nu se pun) ![]() ![]() ![]() ![]() |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
Race |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
VladK2K stai in spatele unuia cu Diesel,si da-i flashuri.In 4 cazuri din 5,omul o sa se supere si o s-o calce.Vezi sa ai lichid de spalat parbrizul in rezervor sa ai cu ce da funinginea la o parte dupa aia
![]() @tt@ck poate ca a modifica doar toba finala nu e de ajuns.Incearca ceva cu diametru mai mare...ai vazut ce evacuari au V8-urile de pe Camaro ? Nu conteaza ca au motoare de 5,7 l si tu 1,6 l,cu cat mai mare cu atat mai bine.Vezi o evacuare 4 in 2 in 1,asta normala nu face fata la puterea bruta a celor 98 inchi cubi ai motorului... Serios acum,toba aia era pusa cu un scop.Pune-o la loc,ca si asa nu castigi nimic cu teava pusa in locul ei. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
rkillera |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 ![]() |
QUOTE(Race @ Sep 16 2005, 11:34 AM) VladK2K stai in spatele unuia cu Diesel,si da-i flashuri. Hai sa nu mai invatam lumea la prostii ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
sorin |
![]()
Post
#13
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Eu zic ca este normal sa iasa fum pe evacuare.M-am uitat si la alte masini si tot fum iese.La diesele negru iar la benzine mai alb deci..Pune la loc toba originala cum spune unu si altul ca unii sunt gelosi ca nu isi pot permite si cand vad la altii
![]() _____________________ M II Estate 1.9 dCi |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
murfi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
uite o alta explicatie:
toba finala cum a zis toata lumea are ceva filtre, deci presiunea din toba intermediara si fata este diferita de cea nominala (inclusiv in catalizator).In concluzie sondele lambda citesc valori eronate si consecintele le poti vedea.... Acum nu bag mana in foc ca aceste valori sunt semnificative dar nu vad de ce nu ar putea sa fie cauza problemei tale. |
-------------------- |
|
andreib |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(eddie33 @ Sep 14 2005, 09:26 AM) Problema este ca se strange motorina in intercooler si la o plecare de pe loc mai tare,scoate fum.Asta se intampla si pe loc,la ITP,la primele accelerari depaseste cu mult noxele admise,de-abia dupa cateva sprituri la 5500 rpm,se curata si noxele vor fi in grafic. In intercooler nu se strange nici motorina nici funingine ci eventual doar ulei si vapori de ulei daca ai turbina obosita, deci ce spuneti voi e cam fals. Funingine se strange la dieseluri numai in tobe, de asta se tureaza de cateva ori mai tare ca sa se curate putin evacuarea. Un motor diesel scoate fum negru mult in 2 cazuri: cand este subturat puternic si cand este calcat brusc (in special la turatii reduse). Daca un motor pe benzina scoate fum nu este un semn bun, iar sondele lamda nu citesc presiune ci concentratia amestecului de gaze, deci nu ar trebui sa fie afectate. Este posibil daca toba este noua sa fi fost unsa cu ulei sau vopsita si atunci sa scoata fum de la astea pana se ard. In max 1000km ar trebui sa se rezolve problema, daca nu se rezolva atunci ai o problema cu motorul. |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
murfi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
QUOTE(andreib @ Sep 16 2005, 07:51 PM) iar sondele lamda nu citesc presiune ci concentratia amestecului de gaze, deci nu ar trebui sa fie afectate. Evident ca sondele lambda nu citesc presiunea, in particular citesc concentratia de oxygen, dar nu stau acum sa scriu ecuatia fluidelor sa explic de ce si aceasta concentratie va fi diferita (in primul rand datorita diferentei de presiune) atunci cand nu mai ai nici un element filtrant pe toba. |
-------------------- |
|
@tt@ck |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
QUOTE(dorin00 @ Sep 14 2005, 12:52 PM) S-a imbunatatit ceva in mersul masinii de cand ai scos finala? Dar in "sound"? Pai in performante nu prea cred, poate ca s-a mai redus lag-ul dintre momentul apasarii acceleratiei si raspunsul motorului; iar ca sound e prea bine! ![]() |
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|
@tt@ck |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
QUOTE(andreib @ Sep 16 2005, 06:51 PM) Este posibil daca toba este noua sa fi fost unsa cu ulei sau vopsita si atunci sa scoata fum de la astea pana se ard. In max 1000km ar trebui sa se rezolve problema, daca nu se rezolva atunci ai o problema cu motorul. Pai tocmai asta e ideea, ca acum nu mai am toba finala! Este o mica teava in locul ei! Ideea este ca de cand am luat masina se vedea putin fum alb la schimbare de treapta in ture dar ulei nu mananca deloc! Si am masurat cand am facut fiecare schimb! |
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|
andreib |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
Atata timp cat modoficati masinile fara sa folositi capul, nu va plangeti ca scoate fum sau nu mai stiu eu ce. Ce ai obtinut scotand finala? O masina cu sound de tractor si care merge implecabil . Felicitari, o sa mi-o scot si eu la masina . Acum ma duc sa rup o teava de apa calda de prin casa
![]() |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
@tt@ck |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
QUOTE(andreib @ Sep 17 2005, 12:03 PM) Atata timp cat modoficati masinile fara sa folositi capul, nu va plangeti ca scoate fum Fara cap? Sound de tractor? Poate mie imi place sa se auda ceva, si sincer nu vad de ce se cheama o modificare fara cap faptul ca am renuntat la toba finala! In afara de sunet-ul care nu aduce a tractor, poate si din cauza ca mai am un catalizator si o intermediara spre deosebire de tractor care are o evacuare aproape directa, masina a iesit la noxe perfect! Daca ma apucam sa umblu la motor, la timpii de deschidere a valvelor, mai spuneam ca am facut modificari fara cap si ca scoate fum din cauza prostiei mele! Pana atunci nu cred ca e recomandata o atitudine ca a ta, mai ales ca nu cred ca stii ce cunostinte am in domeniul motoarelor... Eu am pus intrebarea din topic pt a un ma apuca sa umblu la motor aiurea cautand motive pentru problemele pe care le-am semnalat! And by the way.... Iti urez bafta cu teava, si nu uita sa o spargi cand nu e nimeni din bloc acasa pentru a beneficia din plin de presiune... |
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|
Tudor |
![]()
Post
#21
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
hai sa lamurim un pic cum sta treaba:
1. pt @tt@ck: la motor pe benzina: fum albicios = ok; fum negru = amestecul prea bogat in benzina (ok doar la motor rece, daca cantitatea de fum si gradul de negru sunt mici); fum albastrui = scapa ulei in benzina. 2. pt motoarele diesel, sa explicam modul de producere al fumului negru: - motorina este diferita de benzina, este mai putin rafinata decat benzina, contine mult mai multe resturi vegetale; benzina arde aproape complet, motorina intr-un grad mai redus. - prin arderea benzinei (se poate proba chiar si in aer liber) rezulta un fum foarte vag albicios, prin arderea motorinei rezulta un fum vizibil negricios; fumul negricios este determinat de arderea incompleta - in motor, pe circuitul de evacuare, motoarele diesel depun calamina (cantitatea de depuneri creste atunci cand calitatea motorinei scade, dar depunerile exista chiar si la cele mai "curate" motorine) - motoarele diesel se auto-curata de calamina prin presiune, atunci cand se calca acceleratia mai puternic, cantitatea de calamina acumulata si necocsificata in motor se va evacua brusc, determinand aparitia acelui fum negru. cu cat de la ultima accelerare puternica motorul a mers mai mult si cu cat accelerarea ce produce evacuarea este mai puternica, cu atat fumul evacuat este mai dens, mai mult si mai negru. la motoarele conduse permanent sportiv, acest fum negru este insesizabil chiar si la accelerari "la blana". este bine ca un motor diesel (in special daca e turbo) sa nu fie condus subturat si sa se intalneasca regulat cu accelerari puternice (la blana sau pe'aproape) pentru a evacua calamina si a nu-i permite sa se cocsifice (depunerea de pe interiorul conductelor si de pe paletele turbinei se solidifica in timp, determinand un efect foarte nociv asupra componentelor afectate) - fum negru constant si atunci cand motorul este subturat sau turat mediu semnaleaza probleme la supapa EGR, care nu se mai inchide si introduce prea multe gaze nearse in admisie - in concluzie, la diesel fumul negru este o caracteristica si la un motor corect intretinut apare constant dar in cantitati si consistente nesemnificative. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
@tt@ck |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 12 September 05 ![]() |
Mersi Tudor! Un raspuns mai mult decat multumitor! Acum ce ma intereseaza pe mine de fapt este daca si alti posesori de megane 1.6 au mai observat acest lucru!
|
--------------------
Megane 2
1.6 16V
2003 Hatchback Renault, Megane 2 Bicorp, Confort Dinamique, 1.6 16V 115CP, 2003
|
|
liviutwingo |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 January 08 ![]() |
Nu imi dau seama ce se intampla dar am observat ca masina imi scoate fum negru(1.2 , 16v) si cred ca nu e normal.... Oricum problemele n au aparut acum...ele au aparut de mai mult timp si din pacate circul asa cu ea. La relanti se "inneaca " si uneori chiar daca o accelerez tot moare motorul dar cateodata merege de parca nu ar fi avut nimik, in schimb motorul trage de "rupe".asa ca daca e careva in masura sa imi spuna si mie ce se intampla as ramane recunoscator.
Multumesc anticipat! 3 Jan 2008, 16:11: Apropo daca are cineva de vanzare un radio cd pentru twingo(sau de renault) pentru comenzi la volan ,sau cu banu jos sau la schimb cu un radio cd jvc. This post has been edited by liviutwingo: 3 Jan 2008, 16:11 |
--------------------
renault
twingo
2001 1.2 16v
|
|
30 mdc |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 22 August 07 From: constanta ![]() |
QUOTE(@tt@ck @ 17 Sep 2005, 20:52) Fara cap? Sound de tractor? Poate mie imi place sa se auda ceva, si sincer nu vad de ce se cheama o modificare fara cap faptul ca am renuntat la toba finala! In afara de sunet-ul care nu aduce a tractor, poate si din cauza ca mai am un catalizator si o intermediara spre deosebire de tractor care are o evacuare aproape directa, masina a iesit la noxe perfect! Daca ma apucam sa umblu la motor, la timpii de deschidere a valvelor, mai spuneam ca am facut modificari fara cap si ca scoate fum din cauza prostiei mele! Pana atunci nu cred ca e recomandata o atitudine ca a ta, mai ales ca nu cred ca stii ce cunostinte am in domeniul motoarelor... Eu am pus intrebarea din topic pt a un ma apuca sa umblu la motor aiurea cautand motive pentru problemele pe care le-am semnalat! And by the way.... Iti urez bafta cu teava, si nu uita sa o spargi cand nu e nimeni din bloc acasa pentru a beneficia din plin de presiune... si mie i-mi place sunetul ala "de tractor" dar raman la parere ca si toba finala i-si are rolul ei de aceea nu am umblat la ea pana acum , pentru asta s-au inventat evacuarile sport inclusiv pentru megane |
--------------------
renault
megane 2, megane 4 intense
- ct 30 mdc, ct 30 mdk
2003 1.9dci full , 2018 1,6dci
|
|
lucian_vcn |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 10 January 08 ![]() |
Pai dak mergi la consum cu masina...si schimbi pana la 2000 de ture..e normal sa mai apara si fum negru...eu l'am pus pe unu sa stea oleak in spate...si'am alergat'o oleak mai turat...si nu s'a observat urma de fum negru...precizez k are 40.000 de km..si reviziile intotdeauna i le fac cu 2000 de km inainte de "termen"
|
--------------------
Renault
Megane
2006 Sedan
|
|
30 mdc |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 22 August 07 From: constanta ![]() |
am 160000km si nu scoate fum gen vw
|
--------------------
renault
megane 2, megane 4 intense
- ct 30 mdc, ct 30 mdk
2003 1.9dci full , 2018 1,6dci
|
|
dl_io |
![]()
Post
#27
|
membru marcant Group: Members Posts: 409 Joined: 17 December 07 From: IASI ![]() |
Salut ! Am un megane cu 155.000 de km si de ceva timp scoate un fum negru de nu mai vad aia din spate nimic ( atunci cand o calc ) Stiu ca trebuie sa scoata fum la "blana" , dar mie imi scote foarte mult si tot timpul ( si la relanti ) . E enervant al naibii . E de la egr ? Stiu ca am avut acum vreun an probleme cu egr-ul si din cauza asta tot drumul ( 70 km ) nu puteam sa merg peste 80 de km , parca lucra la 30% din capacitate . Dupa aia si-a revenit singura . Motorina pun de la petrom si lukoil si i`am schimbat recent filtrul de aer , cel de motorina are vreo 15.000 de km , il schimb saptamana viitoare ( daca are vreo relevanta ) . Astept o idee , poate rezolv problema . Multumesc frumos !
This post has been edited by dl_io: 12 Sep 2008, 18:21 |
--------------------
renault
megane
2004 1.5 dci
|
|
Ryk |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.563 Joined: 14 February 08 From: Bucuresti / Ploiesti ![]() |
dl_io cum a zis Tudor mai sus, poate fi de la egr pt. ca nu mai se inchide bine si baga multe gaze nearse in admisie. Eu zic sa mergi sa verifici egr-ul.
|
--------------------
Renault
Megane III
- N-am...
2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
|
|
dl_io |
![]()
Post
#29
|
membru marcant Group: Members Posts: 409 Joined: 17 December 07 From: IASI ![]() |
Salut ! Cam tarziu , dar azi am avut ceva timp si am scos egr-ul si l-am curatat bine . Inainte ma rupea cu fumul negru , acum nu mai scoate deloc la mers normal si foarte putin cand o calc tare . Era imbacsit . Inca o chestie ... am gasit ulei in furtunul ala gros care duce spre turbina ( nu stiu exact cum se cheama , e ala pe care-l scoti ca sa lucrezi mai usor la scoaterea egr-ului ) . E vreo problema ?
off - topic : Ieri , dupa ce am schimbat intr`a treia ( aprox 40 km/h ) a luat-o volanul razna stanga-dreapta si nu mai puteam controla masina . Am oprit , am pornit iar , a mai facut o data si dupa aia nu a mai facut . Are cineva vreo idee de la ce poate fi ? Caseta? Mersi si numai bine ! 10 Oct 2008, 11:32: Am rezolvat cu trasul stanga-dreapta . Erau bieletele moarte de tot . Ciudat e ca au numai 5000 de km . Celelalte le-am tinut pana recent , adica 150.000 de km . In fine ... Poate ma poate ajuta cineva cu faza cu uleiul in furtunul ala . Este normal ? Mersi ![]() This post has been edited by dl_io: 10 Oct 2008, 11:32 |
--------------------
renault
megane
2004 1.5 dci
|
|
DIDE |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 2 May 08 ![]() |
Furtunul acela merga in intercooler si e normal sa fie putin ulei acolo. Daca insa este mult ulei e un semn ca turbina pierde ulei pe la lagare.
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SCENIC 1/2
- HD-01-RXE
2001/RXE
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 00:46 |