Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 10 11 12 13 14 > »  
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie

Prognosis
post 26 Nov 2010, 12:23
Post #331


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Diorama mea in atentia presei locale
http://trenulete.info/diorama-mea-in-atentia-presei-locale/

Ieri 25 noiembrie 2010, in ziarul Adevarul de seara a mai aparut un articol despre diorama mea si intentia de a infinta un Club de Modelism la Slobozia. Poate ca de data aceasta, autoritatile vor fi mai cooperante si ma vor sprijini sa ofer copiilor si pasionatilor din orasul Slobozia, un punc de atractie si de pornire in ceea ce priveste arta modelismului feroviar. Consider ca este oportun pentru acestia sa aiba un loc unde pasiunea lor sa poata prinde contur, unde sa se schimbe imresii si experiente, unde sa se realizeze arta in mediu controlat. E pacat sa nu vada lumea aceste lucrari, e pacat sa nu existe in oras un loc unde copii sa exerseze si sa invete sa construiasca. Cred ca un mic efort din partea Consiliului Judetean, a Primariei, ar aduce un lucru bun orasului si ar dovedi ca administratia se implica in actul de promovare a talentelor locale si de incurajare a pasiunilor constructive.

clubul-214x300.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 27 Nov 2010, 14:05
Post #332


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




poate ca acum se misca ceva smile.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 28 Nov 2010, 17:28
Post #333


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




@ Multumesc

Vagon clasic – iluminare cu leduri
http://trenulete.info/vagon-clasic-iluminare-cu-leduri/

Un simpatic vagon clasic cu luminator, sosit de pe meleaguri banatene, a primit un iluminat pe baza de leduri alb-cald si felinare pentru lampi finale. Dupa principiul aplicat si la alte vagoane cu luminator, am folosit prisma de plexiglas de 5 mm grosime, in care am pozitionat peduri alb/cald. Capetele lentila au fost slefuite cu smirghel pentrua inlatura efectul de lupa al luminii. Ledurile sunt pozitionate spre sus cu fasciculul iar lumina este reflectata de tavanul luminatorului pe care am lipit staniol astfel incat sa fie iluminate si ferestrele luminatorului.

Cele 5 leduri plafoniere sunt legate in paralele si inseriate cu un mini bec de 12 volti, iar felinarele sunt inseriate cu un rezistor de 820 ohmi. In cabina de toaleta se afla amplasata puntea redresoare miniaturala. Colectarea se face de pe axul osiillor, cu lamele elastice model Rally (trimise de client)…

th_28nov10-02.jpg th_28nov10-13.jpg

This post has been edited by Prognosis: 30 Nov 2010, 10:52


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 4 Dec 2010, 11:03
Post #334


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Corăbiile antice, o altă față a modelistului din mine

A fost o vreme in care am cochetat cu mare placere, cu pasiune si cu rabdare, cu modelismul naval. Pasionat jucator de RuneScape, inca de la lansarea jocului, am indragit multe si am incercat sa reproduc din mediul virtual, corabiile folosite in joc. Nu am avut planuri, doar am studiat unele imagini din play-on si dupa aceste repere, plus imaginatie, am reprodus acele frumuseti. Multa vreme corabiile au stat in rafturile unui restaurat al unui amic, care a cumparat toate corabiile intr-un moment in care viata mea s-a schimbat, m-am imbolnavit de astm si mi-am pierdut serviciul. Corabiile au fost pentru un moment din viata, forma prin care mi-am asigurat banii necesari tratamentelor. Mai tarziu am regretat instrainarea lor, mai ales ca acum nu as mai putea suporta praful de smirghel rezultat din prelucrarea lemnului, insa ele raman un reper al trecerii mele pe acest pamant!
th_Flotila12.jpg
Pentru ca sunt aproape o suta de poze cu aceste corabii, imi cer scuze pentru redirectionare si invit pe cei interesati sa le vada pe situl meu sau pe photobuchet
http://trenulete.info/corabiile-antice-o-a...tului-din-mine/
http://s1204.photobucket.com/albums/bb409/...abii/?start=all


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 5 Dec 2010, 17:40
Post #335


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagon mic – iluminare pe led-uri

http://trenulete.info/vagon-mic-iluminare-pe-led-uri/

In urma cu ceva timp au sosit de la Botosani o serie de 4 vagoane mici, de la Piko, model vechi, care aveau ca destinatie demontarea si utilizarea sasiului pentru constructia viitoarelor automotoare Malaxa 900/77. Dupa investigatii amanuntite am ajuns la concluzia ca sasiul este mai scurt si ca atare am renuntat la casarea lor. Dupa ce saptamana trecuta am modificat cuplele acestora, astazi am inceput dotarea lor cu iluminat interior.

Rigletele sunt facute din placa de circuit si contin 4 diode 1N4005 pe post de punte de diode, un rezistor de 1k si cele 3 led-uri tip smd. Diodele si rezistorul sunt montate in partea de sus si astfel sunt ascunse sub acoperis, dupa schema simpla din imagine
th_PC050001.jpg

… , iar pe placa, direct pe partea cuprata sunt doar cele trei “becuri” smd de culoare galbena, dat fiind faptul ca vagoanele sunt antice si iluminarea se facea cu becuri a caror lumina era galbuie.

Osiile fiind prinse in umeras metalic, colectarea este simpla, fara lamele, doar doua fire lipite atent pe umerul metalic care preia de pe varfurile ascutite ale osiilo,r cu frecare minima si fara sa fie nevoie de lamele. Un sistem foarte bun si eficace de colectare a tensiunii, un pol de la o osie si al doilea de la cealalta.
Placa este gaurita pentru trecerea ghidurilor de fixare a vagonului pe sasiu. Demontarea si extragerea placutei pentru interventii se face fara alte probleme.

Un capacitor va fi incorporat in cabina de toaleta pentru a acoperi caderile de tensiune din timpul rulajului.
Urmeaza si restul de vagoane, ultimului urmand a se monta si felinare superioare pentru lampile finale. Asta insa dupa ce facem rost si de alte osii metalice intrucat vagoanele originale erau dotate cu osii de plastic.

th_PC050006.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 7 Dec 2010, 17:24
Post #336


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagon mic – iluminare pe led-uri – 2
http://trenulete.info/vagon-mic-%E2%80%93-...e-pe-led-uri-2/

Am continuat cu iluminarea vagoanelor din acest set. Am lucrat placutele de circuit, toate o data pentru usurarea productiei. Le-am facut putin mai lungi pentru a se spijini mai bine pe carcasa cabinei si pentru a fixa un inaltator pe capete astfel incat sa nu se mai vada pe geam ledul. Practic am mai ridicat placuta cu inca 2,5 mm, dar inca se vad ledurile si ca atare voi proceda la alta modificare pentru vagonul urmator, urmand sa aplic procedeul si la cele deja instalate.
th_PC060006.jpg
th_PC060009.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 11 Dec 2010, 12:58
Post #337


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Autobuzul Karosa B-732 – montaj kit (nerecomandabil)

http://trenulete.info/autobuzul-karosa-b-7...nerecomandabil/

th_Karosa-B-01.jpg

De curand a sosit din tara, pentru montaj, un autobuz tip Karosa B-732, realizat de firma SDV models din Cehia. Kitul a ajuns la mine pentru ca posesorul s-a trezit in situatia penibila de a nu putea rezolva montajul din cauza proastei exemplificari din foaia de explicatii. Asta e foarte drept, reamintesc faptul ca in urma cu un an si ceva, am mai trecut si eu prin astfel de momente atunci cand am montat Remorcherul auto TATRA, produs de aceeasi firma si vandut mai peste tot la noi in tara. Poate ca la alt producator, macheta sa fie de o calitate mai buna, insa SDV Models , cel putin prin ceea ce a aparut pe piata romaneasca, fac de rusine modelismul cu astfel de porcarii vandute pasionatilor fara experienta. Matritele foarte proaste, uzate si cu lipsuri ori bavuri imense, piesele deformate ori ciobite, plansa de explicatii sumara si gresita pe alocuri, nu fac decat sa iti creeze o stare completa de iritare si de disconfort atunci cand te apuci sa montezi un kit produs de aceasta firma din Cehia. De aceea inteleg frustrarea colegului care a renuntat la a mai lucra acest model. Personal l-as fi aruncat la gunoi si in nici un caz nu as mai incerca aceasta experienta. Macheta este execrabila, realizata fara corectitudine sau exactitate a pieselor, predispune la sinucidere pentru cine nu are rabdare sau experienta, de aceea nu recomand nimanui sa incerce kiturile de la SDV Models, decat daca vrea neaparat sa invete serii noi si lungi de injuraturi specifice ….

Drept pentru care, m-am incapatanat sa duc la bun sfarsit aceasta macheta de mare porcarie.
Mai intai am scos geamurile care nu se incadrau corect in locasurile lor si care fusesera lipite totusi fortat si manjite cu aveziv si amprentele titularului.

Ca atare am indepartat amprentele si adezivul in exces prin razuire cu caterul, slefuire cu smirghel foarte fin si apoi finisate cu pasla si pasta decapanta.
A urmat procesul de debavurare si finisare a cauciucurilo… a ramelor geamurilor si a tuturot muchiilor execrabil turnate.
Am indepartat toate gurile de turnare lasate parca inadins ca sa ingreuneze munca modelistului…
Am decupat si finisat toate componentele recuperabile de pe rama de turnare.
Am reglat si finisat axele rotilor care se potriveau cu orice, numai cu rotile si sasiul acestei masini NU!
Am refacut chiar si gaurile axelor care erau la cu totul alt diametru si pozitie pe sasiu, decat ar fi trebui pentru ca rotile sa vina in pozitia corecta.
Indepartarea tururor gurilor de turnare si aducerea placii de mobilier la cotele interioare a vehiculului prin slefuire cu smirghel…
Regaurirea si montarea rotilor pe ax…
Vopsirea cu Revell aluminiu acrilic a podelelor si a scarilor…
Montarea caroseriei a fost cea mai mare provocare. Asta pentru ca nici in ruptul capului, peretii nu se potriveau nici intre ei si nici cu sasiul. Explicatiile de pe planseta nu le mai descriu… e inutil!

In final, a rezultat o jucarie acceptabila, insa procesul de montare si rezultatul final nu fac sa merite nici banii si nici volumul de munca, pentru ca macheta rezultata este sub orice critica, incorecta si greu de adus in stadiu de expunere pe o diorama… Il inteleg pe deplin pe fostul propietar! Inca o data, sfatuiesc pasionatii de montaj kituri sa nu piarda banii si timpul cu o asemenea mizerie de montaj. Chiar ma gandesc cum de sunt avizate sa iasa pe piata astfel de porcarii si tocmai din Cehia, o tara unde se pune mare pret pe calitatea produselor. E pacat ca un vehicul atat de frumos si de faimos in Europa, sa nu aiba parte de o macheta pe masura.

th_Karosa-B-15.jpg

<span class='edit'>11 Dec 2010, 16:16:</span>
Se vind urmatoarele locomotive H0 pentru colectarea de fonduri in vederea achizitionarii unei 060 EA Delfin, pe care administratia Blumenberg o doreste cu ardoare in Depoul PanArin. http://www.daciaclub.ro/-VAND-locomotivele...20-t200093.html

This post has been edited by Prognosis: 11 Dec 2010, 15:17


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 14 Dec 2010, 22:58
Post #338


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Trenulete.info, Orașul din sufragerie și Prognosis vă urează Crăciun fericit!
http://trenulete.info/trenulete-info-ora%C...raciun-fericit/

Steluțe argintii coboară acum din cerul înghețat, căzând lin pe pajiștea amintirilor de Crăciun din copilărie. Șuieratul trenulețului ce se învârte în jurul Bradului de Crăciun, mirosul cozonacilor, focul ce arde zglobiu să vă umple casa de lumină, colindele copiilor să vă aducă zâmbete pe chip, iar dragostea să vă mângâie sufletul.
La Mulți Ani! și trenulit fericit!
th_Sarbatorifericite.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 17 Dec 2010, 08:51
Post #339


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagon mic – iluminare pe led-uri – 3
http://trenulete.info/vagon-mic-%E2%80%93-...ri-%E2%80%93-3/

Continuarea lucrarii de iluminarea a vagoanelor mici.
th_PC160004.jpg

Pentru ca led-urile erau vizibile pe geam dintr-un anumit unghi, dar si pentru ca lumina generata de micile smd-uri galbene nu era pe placul meu, am continuat cu al treilea vagon din aceasta serie, insa am imbunatatit sistemul. Asta inseamna capatarea experientei, experienta pe care o impartasesc cu voi, citititori pasionati de trenulete.

Am hotarat ca trebuie sa urc placa de circuit pana la limita plafonului si pentru ca plasticul geamurilor nu imi permitea, am decis ca este cazul sa fac unele modificari. Astfel am scos sectorul de masa plastica transparenta aferent ferestrelor….

Si cu un cater, pe o coperta de agenda, am taiat usor si am separat ferestrele de partea superioara. Atentie la taiere, nu presati prea tare pentru ca materialul este casant. de asemeni am folosit freza pentru a indeparta gura de turnare de pe interiorul plafonului vagonului.

Dupa finisarea taieturii, cu Revell am lipit ferestrele la locul lor pe peretii laterali. Pe placa de circuit am plantat led-uri alb cald, de 3mm diametru, la care le-am slefuit lentila pentru modificarea unghiului de disipare a luminii si pentru eliminarea fasciculului.

Pentru fixarea placii de plafon am folosit banda dublu adeziva…

Rezultatul este pe masura efortului. Lumina este mult mai realista si in plus nu se mai vad lampile. La fel am procedat la toate vagoanele si la cel postal, astfel incat acum exista un set de 4+1 cu iluminare. Vagonul postal are si lumini finale dupa cum am descris in subiectul respectiv.

Pentru ca in decursul anilor, incepand dn 2007, numeroase persoane m-au ajutat cu diverse donatii, sustinand activitatea mea de modelist sarac si incepator, pentru ca in acest moment visul dioramei este implit, pentru ca Depoul PanArin a ajuns in stadiul in care isi permite sa sustina o campanie de mediatizare a modelismului feroviar, Duminica 19 decembrie, un grup de copii va vizitia Diorama la mine acasa, prilej cu care am hotarat donarea a doua seturi de vagoane clasice pe osii, unul fiind acesta, precum si doua locomotive cu abur Piko Junior, impreuna cu sinele aferente si variatoarele Piko necesare rularii garniturilor.

Sper ca in acest fel, sa incurajez modelismul feroviar in randul copiilor din Slobozia, oferind din putinul pe care il am, asa cum si mie mi-au fost facute donatii pentru sustinere la timpul potrivit. Vin sarbatorile, prilej cu care inimile noastre isi recapata marinimia si iubirea cu care bunul Dumnezeu ne-a inzestrat, dar pe care, le folosim atat de putin in restul timpului.

th_PC160008.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 27 Dec 2010, 11:52
Post #340


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Urez tuturor vizitatorilor sitului www.trenulete.info, Sarbatori fericite! si un an nou, mai bun! Prosperitate si bunastare, sanatate ! La multi ani ! si trenulit fericit!

Filmarea de Craciun 2010
http://trenulete.info/filmarea-de-craciun-2010/
&feature=player_embedded


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bazul
post 30 Dec 2010, 09:04
Post #341


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 30 December 10




Buna Ziua!

Eu lucrez la un proiect in Autodesk Inventor si incerc sa realizez o locomotiva Electroputere Seria 60. As avea nevoie de niste schite, in special la suspensie.
Daca aveti asa schite, sau stiti unde as putea sa gasesc asa ceva, va rog sa-mi ziceti si mie.

Multumesc mult!


--------------------
Oltcit R11 Club 1992 - 414341
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 30 Dec 2010, 09:44
Post #342


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Incercati sa luati legatura cu creatorii din MSTS de pe situl http://trenulezze.ro/


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGHDAN_GNP
post 30 Dec 2010, 19:15
Post #343


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 4 August 09




Buna seara!

De mult tin sa va felicit pentru munca deosebita!

Diorama arata extraordinar !

Felicitari pentru tot ce faceti ! Tineti-o tot asa!


--------------------
DACIA SUPER NOVA 2002 - TL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 30 Dec 2010, 19:18
Post #344


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




QUOTE(BOGHDAN_GNP @ 30 Dec 2010, 20:15)
Buna seara!

De mult tin sa va felicit pentru munca deosebita!

Diorama arata extraordinar !

Felicitari pentru tot ce faceti ! Tineti-o tot asa!
*




Va multumesc!


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 30 Dec 2010, 22:25
Post #345


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Deja ma repet, dar e cel mai tare Jurnal de bord, de departe smile.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 4 Jan 2011, 17:32
Post #346


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-wt-11-311-lima/

Cu o particularitate destul de evidenta, acest vagon produs de Lima este ceva mai reusit decat alte vagoane Lima care au trecut pe la mine. Impresia artistica este generata de accesoriile din cutie. Un set de burdufuri, cuple si amortizoare, pentru varianta cu burduful cuplat, adica intins, un set cu burdufurile stranse, precum si platforma de trecere dintre vagoane, articulata. Cu multe detalii si ingrijit lucrat, produsul te incanta la prima vedere. Spun asta pentru ca o data pus pe linii, magia dispare si face loc dezamagirii. Boghiele prezinta un grad redus de mobilitate in plan orizontal dar si vertical, facand deraierea constanta si producand o mare cantitate de injurii pe metrul liniar de cale ferata.

Problema este simplu de rezolvat, dupa ce se reuseste demontarea completa a vagonului, prin largirea in plan inainte-inapoi a gaurii in care intra axul boghiului, astfel incat boghiul capata o mai mare mobilitate. Pentru rezolvarea deraierii in curbe, este deajuns sa inlocuiti osiile standard Lima, cu axul din plastic, care tin rotile la maxim presate in interiorul sinei. Schimbarea acestora este necesara si pentru introducerea iluminatului cu un minim de interventii. Eu am inlocuit osii cu unele izolate pe o parte, de la Piko, osii la care am ajustat distanta ditre roti, reducand astfel incat osiile sa joace usor intre cele doua sine. In acest mod, am rezolvat problema deraierii vagonului.
Pentru ca tot am desfacut integral vagonul, am imbunatatit imaginea interiorului vopsind canapelele cu maro Revell si podeaua cu bronz aluminiu si astfel am obtinut si efectul de amplificare a luminii prin reflexia din podea.
Pentru colectarea tensiunii, lamele de la Rally sunt ineficiente, dat fiind lungimea boghiului. Ca atare am folosit pentru lamele, fasie de tabla elastica de cupru, taiata in latime de 2,5 mm si pe lungimea de 46 mm, de care am lipit un fir facut din trei fire litate impletite, ca sa dea elasticitate si ca sa treaca usor prin gaura originala din mijlocul axului boghiului, fara a mai fi nevoie alta interventie.
Pentru plafon, am realizat un sistem pe baza de folie de forex de 2,5 mm grosime. Am dorit sa fac un model la care sa nu folosesc placa de circuit, tinand cont ca multi dintre modelisti nu au acasa posibilitatea scrierii si decaparii in acid a placilor de circuit. Se poate folosi cu succes si placa de circuit pentru teste. Eu am folosit forex pe care am plantat ledurile alb-cald, polizate in cap pentru inlaturarea lentilei, si contactor de fir de cupru de la cablu de retea pentru legaturile intre led-uri. Am folosit principiul celor 4 diode montate la capete doua cate doua, pentru redresarea curentului, astfel incat plafonierele sa arda indiferent de sensul de mers. Ingroparea ledurilor in forex a creat inca un avantaj, ascunzand astfel corpul diodei, afara ramanand numai o jumatate de milimetru din caparul polizat al diodei led.

Initial am folosit numai 4 led-uri in paralele si inseriate cu un rezistor de 620 ohmi, dar pentru ca se luminau prea putine compartimente, am marit la 7 leduri inseriate cu un mini bec de 12 volti in loc de rezistor. Practic sunt iluminate individual 7 compartimente din 8 posibile.

Astfel, un vagon ce mi-a produs multa panica la primul rulaj, a ajuns sa ruleze perfect si sa dispuna si de iluminat corect in compartimente. Maine urmeaza si perechea sa!

th_Lima-11-311-04.jpg th_Lima-11-311-10.jpg

5 Jan 2011, 15:32:
QUOTE
Deja ma repet, dar e cel mai tare Jurnal de bord, de departe


Multumesc

This post has been edited by Prognosis: 5 Jan 2011, 14:32


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 10 Jan 2011, 14:06
Post #347


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




BR 64 Gutzold pe diorama lui Prognosis

http://trenulete.info/br-64-gutzold-pe-dio...-lui-prognosis/

O mica filmare si cateva noi poze cu Diorama lui Prognosis in anul de gratie 2011, an pe care il dorim cu totii mai bun.

A fost 2010 un an destul de prost pentru modelism, cel putin la mine, dar m-am bucurat nespus cand am vazut ca promovarea modelismului feroviar in Romania a mai facut cativa pasi! Imi doresc din toata inima ca in acest an sa pun bazele clubului de modelism feroviar Ialomita si sa mut diorama intr-un spatiu expozitional. Am promisiuni! De la politicieni fireste!


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 10 Jan 2011, 15:45
Post #348


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.510
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Markos @ 30 Dec 2010, 22:25)
Deja ma repet, dar e cel mai tare Jurnal de bord, de departe smile.gif
*



subscriu

daca nu comentam nu inseamna ca nu citim wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 11 Jan 2011, 10:42
Post #349


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Ruta Constanta Trams la download freeware

Site-Ruta-Constanta.jpg

Aceasta ruta este freeware, dar poate fi oferită doar de mine catre site-urile selectate de pe Internet pentru difuzare. Ruta contine fisiere cu texturi, cladiri si vehicule a caror copiere a fost permisa din rute freeware de pe internet, baza fiind ruta de tramvaie Stadtbahn U79. Fiecare tip de vânzare și de transfer (Ebay, Download, partajarea de fișiere, etc) este strict interzisă. Nu este permis să se ofere patch-uri, care să modifice în nici un fel ruta, linia de cale sau aspectul general fara consultarea si acodul meu.

Toate detalii de instalare, materialul rulant si accesoriile necesare se pot dowloada GRATUIT
http://trenulete.info/ruta-constanta-trams-la-download-2/

11 Jan 2011, 14:21:


This post has been edited by Prognosis: 11 Jan 2011, 13:21


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 17 Jan 2011, 10:28
Post #350


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Casuta Sybille de la Auhagen Montajul kitului cu codul 12 223



Un kit foarte usor de realizat, facut bine de Auhagen, fara bavuri, cu piesele executate corect, mai putin la streasina, unde acoperisul nu prezinta muchia corecta pentru lipirea corespunzatoare a acestora.

http://trenulete.info/casuta-sybille-de-la-auhagen/

Pe diorama sau in vitrina, casuta poate fi dotata cu iluminat interior. Aspectul final conteaza foarte mult daca avem grija sa curatam cu smirghel fin excesul de adeziv. Dupa cum vedeti, casuta este foarte frumoasa si cocheta. Aspectul ei se poate imbunatati daca montam in mansarda, pe terasa sau in balcon diverse accesorii, mese, scaune, umrelute, personaje.

th_H-Sybille-17.jpg

Mi-as fi dorit foarte mult sa reproduc gara si depoul din Slobozia. Din pacate nu reusesc sa obtin planurile acestor cladiri. Toata lumea imi spune ca sunt secrete, ca sunt obiective strategice si ca atare nu pot sa dea documentatie.... mai mare rasul! Tara lui Papura Voda si a lui Secretica Institutionescu...

17 Jan 2011, 17:00:
Casuta Michaela de la Auhagen Montajul kitului cu codul 11 387

http://trenulete.info/casuta-michaela-de-la-auhagen/

Acest kit de la Auhagen este casuta mea preferata de pe diorama. Este lucrat chiar ceva mai ingrijit decat Sybille, dar are si el neajunsurile sale. Matriele sunt ceva mai bune decat cea de laSybille, nu sunt asa multe de debavurat. Probleme apar la montarea gardului, care nu se potriveste cu platforma betonata si trebuie intervenit in ajustarea pieselor de beton. Nici desenul explicativ nu este edificator in cazul gardului. Trebuie sa studiezi atent poza de pe cutie si sa intuiesti cam cum vine. In fapt, matrita gardului este singura la care trebuie sa intervii masiv pentru inlaturarea marginilor hidoase si a bavurilor dintre piesele matritei, usor dezaxate, de unde si inconvenientele.

La final, iese o lucrare placuta, rezultatul fiind cam de nota 7 pentru firma Auhagen. Cu cele cateva probleme ale sale, casuta Mihaela este mai placuta la montaj, nemaifiind nevoie sa se intervina prin debavurare masiva, daca se urmareste decuparea atenta a pieselor de pe ramura.

th_H-Michaela-1160010.jpg

This post has been edited by Prognosis: 17 Jan 2011, 16:00


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 20 Jan 2011, 17:11
Post #351


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Plansa nr. 20 din setul de planse de la STIPP, set din care am prezentat prima oara constructia remizei realizata inca din 2009.

Prezentate pe coala A4, diversele piese din acest set, sunt foarte usor de realizat si rezulta mult mai ieftin decat o casuta kitt din plastic. Procedeul de lucru este relativ simplu. Eu am complicat nitel lucrurile, adaugand la foaia de hartie un suport mai solid, anume cartonul prespan de 1 mm grosime, pentru a da o stabilitate marita constructiei. Se poate realiza prin doua metode. Fie pur si simplu decuparea reperelor si lipirea lor conform schitei, doar din hartie, fie printarea lor pe coala autoadeziva, decuparea peretilor din carton prespan, montarea casei si apoi lipirea autocolantului. Eu am folosit o metoda intermediara, si anume, am decupat peretii din prespan, am decupat modelul de pe hartie si dupa ansamblarea peretilor, am lipit cu prenadez modelul de hartie.

Am inceput insa cu bridele de sustinere de sub acoperis, lipite dupa cum am zis cu prenadez pe suport de carton prespan de 1 mm grosime si decupate ulterior cu caterul si rigla. La fel am procedat si cu placa acoperisului, pe care le-am lasat la uscare.

Am continuat cu realizarea peretilor pentru buncarul de carbuni, acesta fiind cam de 2 mm grosime, am folosit ca suport interior bucatele de carton ondulat de la cutii de parfum (ambalaj), carton care are grosimea adecvata si pe care am lipit modelul de hartie cu prenadez. Buncarul este reproducerea unui model de lemn.

Camera magaziei este executata conform descrierii de mai sus. Fireste, se poate decupa fereastra, asa cum am facut la remiza, pentru a se monta luminaa interioara. Eu nu am prodecat asa pentru ca vreau sa completez doar cu un stalp de iluminat exterior, de genul celor facute de mine acasa, si nu voi mai pune lumina interioara

Cladirea aceasta, prezinta un perete in spate, gros de 3mm, ca un zid de protectie si corp comun cu peretele din spatele magaziei. Am folosit ca suport interior (sub hartie), placa de forex de aceiasi grosime, bine finisata ca sa prinda prenadezul, peste care am lipit si pliat modelul de hartie dupa acelasi procedeu ca cel descris in introducere.

Platforma se sustinere a magaziei, a fost realizata tot prin lipirea modelului de hartie pe suport de prespan, pe care am montat peretii casutei si zidul din spate impreuna cu buncarul de carbuni, dupa care am adaugat acoperisul si bridele de intarire prezentate mai sus.

La fel am procedat si cu stalpul de sustinere si cu pompa de motorina, lucrate insa direct din hartie. Nu recomand folosirea aracetului, intrucat modelul din hartie absoarbe umiditatea si se onduleaza. Am lucrat doua astfel de magazii, una din hartia originala, una copiata la xerox color (laser) pe coala autoadeziva. Acest procedeu este mai simplu pentru ca inlatura folosirea prenadezului, insa necesita atentie sporita la fixare, orice niscare ulterioara nefiind permisa. prenadezul te lasa insa cateva minute sa misti hartia ajustand pozitia corecta a decorului printat.

Urmeaza ca dupa uscare si intarire, sa fac retusurile cu carioca sau creoiane colorate acolo unde imbinarea de hartie este prea evidenta, adaugarea unor lampi exterioare si a unui stalp de iluminat cu led alb-cald, decorarea cu iedera si arba sau flori, imbatranirea si murdarirea pe ici pe colo, in punctele esentiale.

Rezulta o lucrare simpla dar frumoasa, pentru modelisti nepretentiosi, asta pentru ca nu apare in relief scobitura de la imbinarea caramizilor, insa destul de placuta privitorului. O macheta simpla si usor de facut, timpul alocat fiind de de circa 2-3 ore de munca.

Setul de planuri cuprinde mai multe cladiri pe care voi incerca sa le realizez in zilele ce vor urma si pe care le voi prezenta dupa finalizare. Cine are nevoie de aceste modele ma poate contacta!

Loktankstelle-00.jpg

http://trenulete.info/cladirea-loktankstelle-de-la-stipp/


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 20 Jan 2011, 17:15
Post #352


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




ehe- asa am si eu o locomotiva de cand eram mic, felicitari cu diorama


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 21 Jan 2011, 16:37
Post #353


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




QUOTE(aleksanders @ 20 Jan 2011, 18:15)
ehe- asa am si eu o locomotiva de cand eram mic, felicitari cu diorama
*


Ce lokomotiva? In ce stare e? La ce scara? Ai poze?


Am continuat aceasta lucrare realizand mai intai carbunele din buncarul de lemn. Am folosit o bucata de celuloza cu granulatie mai mare, ca sa semene cu bucatile de carbune, decupata pe marimea interioara a buncarului si vopsita cu negru mat revell.

Dupa montare, am folosit un betigas de curata urechile, muiat in diluant si cu care am intins vopsea prin zonele de atingere. Am raspandit astfel mizeria in mod artistic… pe la colturi, pe peretii din vecinatate, pe acoperis, pe coloane si pe podele.

Folosind culori apropiate am vacsuit marginile taieturilor la acoperis si la pereti, astfel incat sa dau o nuanta de vechi si murdar.

Din pacate intampin probleme cu imaginile asa ca momentan nu pun decat o singura poza aici. Restul pot fi vazute aici:
http://trenulete.info/cladirea-loktankstelle-de-la-stipp/ Imi cer scuze membrilor forumului pentru trimitere.

th_Loktankstelle-16.jpg

21 Jan 2011, 18:46:
Cladirea Spritzenhaus de la Auhagen Stipp http://trenulete.info/cladirea-spritzenhau...-auhagen-stipp/

th_Spritzenhaus-07.jpg

O alta constructie din hartie, tot din setul Auhagen Stipp , este magazia Spritzenhaus (adica locul unde nemtii se duc sa sprituiasca in pauza de masa :-D …)

Folosind aceleasi metode ca la Cladirea Loktankstelle, am realizat montarea celor doua repere, magazia propriuzisa si sopronul acoperit de langa ea. Am inceput cu sopronul, ai carui pereti i-am dublat la interior cu prespan de 2mm grosime. Pentru indoirea muchiilor corect, am folosit un plastic de la trotuare de casute, pe ale carui margini drepte am indoit la vinclu hartia decorativa.

Pentru magazie, am dublat peretii cu prespan de 1 mm grosime, taiat pe masura desenului, din care am facut o cladire interioara, pe care am lipit peretii de hartie.

Montarea peretilor de carton a fost mai usoara daca am folosit ca fixare initiala, hartie autoadeziva din aceea care se foloseste la aplicarea preturilor pe diverse produse la magazine, cu care fixat pentru moment peretii unul de altul.

La interior am tapetat peretii cu coala autoadeziva crem, sa dau nuanta de perete zugravit, iar pentru podea am folosit tot coala autoadeziva gri. Am decupat intrandul usilor, pentru a le face functionale. Usile sunt facute separat astfel incat acestea sa se deschida. In loc de balama am folosit o hartie gumata lipita intre suprafata decorativa. Canturile le-am vopsit cu culoarea usii. La interior, intre cele doua straturi decorative, am introdus o fasie de carton de carti de vizita, pentru a intari suprafata usilor.

In momentul de fata, din colectia Auhagen, am deja lucrate urmatoarele cladiri.
th_Spritzenhaus-10.jpg
a mai ramas Gara si biroul de miscare cu cladirile administratiei depoului, pe care intetionez sa le realizez zilele urmatoare. In final, toate aceste cladiri vor decora noua bucata de mini-diorama, care va fi conectata la Diorama lui Prognosis, parte ce va reprezenta un mic depou epoca 3-4, cu placa turnanta si alte accesorii, toate lucrate in stil home made, din hartie si forex. In paralel lucrez la placa turnanta si la automotorul Malaxa.

This post has been edited by Prognosis: 21 Jan 2011, 17:46


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 21 Jan 2011, 18:14
Post #354


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




exact ca cea din poza din postarea 351- si este in stare perfecta de functionare, poze cand ajung pe la ai mei parinti unde este depozitata cu cele 2 vagonete - stiu ca este facuta in ddr si vagoanele aveau o modificare facuta de taicamiu- si anume niste plumbi centrali ca sa nu deraieze fiind prea usoare smile.gif

This post has been edited by aleksanders: 21 Jan 2011, 18:14


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 21 Jan 2011, 21:00
Post #355


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




QUOTE(aleksanders @ 21 Jan 2011, 19:14)
exact ca cea din poza din postarea 351- si este in stare perfecta de functionare, poze cand ajung pe la ai mei parinti unde este depozitata cu cele 2 vagonete - stiu ca este facuta in ddr si vagoanele aveau o modificare facuta de taicamiu- si anume niste plumbi centrali ca sa nu deraieze fiind prea usoare smile.gif
*


Frumos! Sper sa te vad cu ele pe linii!

22 Jan 2011, 18:32:
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp - corpul nr. 1
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de-la-auhagen-stipp/

Setul de cladiri Depou de la Auhagen continua cu combinatia Briescht, din care am lucrat azi plansa nr. 1, aferenta cladirii celei mai mari din ultimul grupaj, care reprezinta gara, biroul de miscare si magaziile de marfa si coletarie.

Plansa nr. 1, cladirea principala a statiei, fiind partea centrala, de care se leaga toate celelalte corpuri, a fost prima pe lista in mod firesc.
La aceasta cladire am decis decuparea ferestrelor si montarea lor in relief, astfel incat cladirea sa poata fi dotata si cu iluminat interior. Pentru asta trebuie decupate cu caterul ramele ferestrelor de pe plansa printata

Apoi, cele doua parti de ziduri se monteaza de proba dupa ce toate muchiile s-au indoit la cote.

Din prespan de 1 mm grosime, se taie dublurile la pereti si se decupeaza ferestrele si usile, astfel incat lumina sa poata trece din inteior. Trasarea corecta se face aliniind modelul printat cu piesa taiata din prespan si trasand cu creionul circumferinta decupaturilor astfel incat acestea sa se suprapuna perfect la montare.

Se montea dublurile la pereti avand grija sa se potriveasca bine deculajele, se lipesc cu prenadez de modelul printat si pe spate se asigura cu banda aveziva la pozitie pana se intareste lipitura. Urmeaza conturarea interioarelor decupajelor, cu pensula fina si cu o culoare cat mai apropiata de modelul printat. Eu am dat cu un maro caramiziu palid.

Urmeaza decuparea ferestrelor de rezerva si lipirea lor cat mai centrat la interiorul constructiei, fiecare la locul potrivit, astfel inacat eventuala iluminarea sa se vada prin ferestre iar modelul sa capete profunzime in dreptul acestora.

Dupa o prima proba de planeitate si fixarea ferestrelor, urmeaza micile retusuri la imbinari si confectionarea cutiei postale. Eu am mai adaugat si pervaze exterioarea la ferestre, pe care le-am vopsit cu o culoare adecvata.

Intre timp, se lipeste acoperisul de dublajul din carton prespan si se lasa la uscat.

Dupa uscare, am vopsit cu gri partea inferioara a acoperisului, in zonele unde se vede din exterior dedesubt. Dupa uscare am lipit acoperisul la pozitia corecta si am presat bine pentru ca lumina sa nu patrunda printre marginile lipiturii. Pentru siguranta, pe interior se lipeste hartie adeziva inchisa la culoare pe toata lungimea imbinarilor.

La final am confectionat din forex de 3 mm grosime si trepte la usa laterala. Urmeaza confectionarea corpului nr. 2. La final se vor monta cosurile de fum si se vor adauga vegetatia si iluminarea.
th_P1220018.jpg

This post has been edited by Prognosis: 22 Jan 2011, 17:32


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 23 Jan 2011, 18:05
Post #356


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -2
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...uhagen-stipp-2/

Constructia statiei de la Auhagen a continuat azi cu realizarea cladirii nu.2 din ansamblul depoului. Conform schitei aceasta cladire este o anexa laterala a statiei principale. Continuand traditia si avand deja ceva experienta, am realizat si aceasta lucrare la fel ca si pe cele anterioare.

In cadrul acestei sectiuni am intampinat o problema de proiectare a acoperisului, care nu era conforma cu realitatea in zona imbinarii cu acoperisul cladirii centrale. Dupa cateva probe, am gasit solutia si am adaptat forma acoperisului astfel incat cele doua sa se imbine perfect.

Aici se vede forma originala a acoperisului si trasat cu creionul, liniile dupa care am efectuat taieturile potrivit modificarilor mele. Este practic o greseala de proiectare a realizatorilor kitului, pe care am rezolvat-o cu usurinta prin modificarea geometriei imbinarilor conform pozelor.

th_P1230008.jpg

24 Jan 2011, 09:26:
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -3
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...uhagen-stipp-3/

Ansamblul de cladiri Statie Depou a continuat cu al 3-lea corp de cladire, o magazie cu rampa, atasat la randul sau de cladirea centrala, pe lateralul ei. Este vorba de plansa nr. 3 din aceasta grupare de planse. Nu intotdeauna explicatiile de montare sunt clare si de cele mai multe ori, interventia modelistului, cu imaginatia si talentul sau, fac lucrea mai reusita decat a fot ea proiectata…

Fiind ceva mai mica, a fost mai usor de montat, mai ales ca experienta se adauga treptat si creste viteza de operare. In general, la astfel de machete, dureaza mai mult pana se coace ideea, decat lucrarea in sine. Daca s-ar lucra direct si numai din hartie, ar fi mult mai usor, dar lucrarea nu ar mai avea rezistenta, ramanand ceva mai fragila.

Si in cazul acestei magazii, am decupat ramele usilor si ale ferestrelor pentru a se vedea in relief si pentru a introduce lumina dupa ce va fi montata pe mini-diorama pe care o pregatesc, ca un accesoriu la Diorama Blumenberg. Va fi practic un modul atasabil la ea, ceva mai mic, un restrans depou din epoca 3-4, cu cele necesare reparatiilor si gararii unor aburoase. Cu acest modul, mai mic, vreu sa pot sa ma deplasez si eu la diversele expozitii de modelism feroviar din tara.

Asadar, magazia prevede si o rampa de descarcare, in stanga imaginii, care ar fi trebuit sa fie montata numai prin indoirea hartiei printate. Eu am facut rampa mai solida, din prespan de 2,2 mm grosime, peste care am lipit decorul printat, pentru a crea o rampa mai rigida decat cea din hartie, care oricum avea defect de proiectare… si nu se imbina corect la final.

Pe sub cladire, am fixat cu bucatele de autoadeziv care sa tina apropiate corpurile, pana cand avea sa se usuce prenadezul cu care le-am imbinat. Se observa in plus o bucata frontala de prespan, care face legatura intre cele trei corpuri.

Acea bucata are menirea de a intari constructia pe dedesubt, iar pe la suprafata, se va decora cu aleee de trecere intre cele doua usi, cea de la cladire si cea de la magazie, precum si cu vegetatie. In plus am mai agaugat si trepte in relief la usile de acces.

La capatul rampei, din betisor de frigarui, am facut si un mic stalp de sustinere.Pe partea din spate, exista usa la aceasta magazie, dar nu are si rampa, fapt care ma pune in dilema. Ar trebui sa fac eu rama si pe partea din spate? Hmmm! Voi vedea la final cu apare.

th_P1230020.jpg

This post has been edited by Prognosis: 24 Jan 2011, 08:26


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 25 Jan 2011, 09:24
Post #357


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -4 final
http://trenulete.info/cladirea-briescht-de...-stipp-3-final/

Astazi am ajuns la final cu aceasta lucrare. Ultimile piese lucrate au fost sopronul de la intrarea spre rampa depozitului, magazia de lemne, si cateva maruntisuri la decor.
La final a rezultat un ansamblu de constructii de epoca 3-4, cu mai multe cladiri, ansamblu cu care voi dota modulul pe care doresc sa-l realizez in completarea Dioramei Blumenberg. Lucrarea, destul de laborioasa, s-a intins pe parcursul mai multor zile, dar a rezultat ceva mult mai realist decat plasticul din comert, cu ceva mai multa munca de modelism, fapt extrem de placut dat fiind rezultatul excelent si pretul foarte mic al lucrarii. Practic am luat modelul facut la calculator pe stic, l-am printat pe laser si l-am folosit impreuna cu cartonul prespan, cateva bete de chibrituri, hartie si alte maruntisur pe care nu le mai enumer. Rezultatul m-a satisfacut. Pentru cei interesati de planuri, pot sa ma contacteze pe mail…

th_P4-11.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 30 Jan 2011, 10:09
Post #358


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




In sfarsit intru si eu in randul lumii pe acest forum cu profil auto, prezentandu-va... Colectia mea de Dacia LOGAN 1/68

Mi-am intregit colectia de autoturisme Dacia LOGAN cu inca trei modele. Astfel in acest moment parcul auto 1/68 contine 5 vehicule. Mai lipseste un Sandero! Jucariile sunt marca Norey Renault Toys. Pacat ca nu sunt 1/87, ar fi stat frumos pe Diorama…

th_P1290043.jpg

Mai multe poze http://trenulete.info/colectia-mea-de-dacia-logan/

31 Jan 2011, 10:25:
Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima -2
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...2%80%93-lima-2/

Garnitura mea de vagoane Wt11-311 de la Lima, s-a imbogatit cu inca doua vagoane. Unul Cls. I si altul postal. Ambele vagoane au fost procurate de pe Okazii.ro. Despre modifcarile aduse acestui tip de vagon am scris in pagina Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, dar la acest exemplar chiar am avut ceva de munca in plus, pentru ca fostul propietar a avut o tentativa de iluminare extrem de empirica si de nereusita, operatiune in care a deteriorat rau plafonul si boghiele. A folosit led-uri de 5 mm, alb neon, lipite cu adeziv direct sub acoperis, iar lamele colectoare le-a lipit sub boghie in pozitii in care bloca aproape rotile tip Lima (izolate la ambele capete).

Dupa ce am indepartat constructia empirica cu toate elementele sale, am schimbat osiile cu unele Piko, am indepartat cei doi omuleti, Goliati adevarati care isi frecau capetele diforme de plafon… am vopsit interiorul vagonului. Pentru canapele am utilizat un maro Revell palid, iar podeaua am dat-o cu bronz aluminiu de la chimicale din colt…

Am folosit dupa acelasi principiu ca la Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, led-uri alb/cald, pe care le-am polizat in cap pentru indepartarea lupei si eliminarea efectului de centrare a luminii.

Pentru colectarea tensiunii am folosit o lamela elastica de cupru, ultima pe care o mai aveam in speta, boghiele acestea fiind extrem de lungi in comparatie cu altele, fapt care a solicitat folosirea unor lamele lungi.

Urmeaza montarea luminilor in vagonul postal, chestie destul de periculoasa, pentru ca acolo, daunele prooduse de fostul propietar sunt si mai dramatice…

th_Lima-11-311-17.jpg

This post has been edited by Prognosis: 31 Jan 2011, 09:25


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 1 Feb 2011, 10:00
Post #359


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Vagonul postal Lima 105 114 Kol

http://trenulete.info/vagonul-postal-lima-105-114-kol/

Ultimul din garnitura Lima Wt 11 311, vagonul postal 105 114 Kol, a fost achizitionat odata cu ultimul Wt descris mai jos. Vagonul a fost torturat de vechiul propietar in incercarea sa de a monta iluminat interior, cam dupa ureche. Pentru a repara ceea ce a deteriorat amicul, a trebuit sa desfac complet vagonul, operatie care s-a dovedit destul de complicata intrucat proiectarea lui e cam ciudata. Plasticul transparent aferent geamurilor este dintr-o bucata pentru toate ferestrele laterale si din capete si este introdus in toate fantele si decupaturile posibile, fapt care ingreuneaza demontarea lui, mai ales ca podeaua care le uneste fusese lipita de anteposesorul lui cu prenadez pe sasiu. Demontarea se face foarte usor daca se introduc scobitori intre ferestre pe ambele parti ale vagonului, apoi intr-un capat se imping ferestrele de la usa dintre vagoane si se trage cu totul in exterior…. Dupa demontare si curatare, am vopsit podeaua cu bronz-aluminiu si am montat in interior diverse lazi de transport si colete postale.

Dupa cum se vede, plafonul a fost si el deteriorat prin lipirea directa a diodelor cu un adeziv foarte dur, pe care l-am indepartat cu mare dificultate…

Fiind in garnitura mea ultimul vagon, am decis ca trebuie sa posede lumina finala. Am folosit un LED nou, de 2 mm fasciculul de lumina, pe care l-am introdus prin perete, iar la exterior am confectionat corpul felinarului din plastic negru, gros de 2,5 mm, material provenind de la clipsul de inchidere/sigilare a unei magistrale IDE pe priza de pe placa de baza a unui PC.

Pentru iluminare am folosit in loc de placa de circuit, o bucata de forex (comatex) de 3 mm grosime, pe care am plantat puntea redresoare, cele trei diode de iluminat, becul de limitare curent inseriat cu led-urile plafoniere, (pe care le-am polizat in capat pentru inlaturarea lupei), care sunt montate in paralel. Pe aceeasi placa am mai montat un rezistor de 1k inseriat cu ledul de lampa finala. Cablajul este din fir de cupru provenind din cablu de retea, prin acest procedeu pot sa ma declar ca inventator al procedurii de impletire de circuite, cablurile fiind trecute pentru siguranta lor, prin diverse gauri de traversare sus/jos a placii de cablaj… un procedeu mult mai simplu si mai practic pentru cei ce nu stapanesc sau nu au posibilitati pentru placarea circuitelor in acid.

Tot ansamblul se monteaza direct pe vagon, sub plafon si se fizea usor cu doua bucatele de hartie autoadeziva (pentru pus preturi pe produse). Legaturile la boghie sunt facute cu fire litate subtiri si flexibile, pe lamele de colectare descrise in postul vagonului Wt 11.311

Pentru ca lumina sa se vada si in geanul extensiei de observator de pe acoperis, am decupat la traforaj partea din interior unde era asupat luminatorul observatorului, si am lipit geamul direct pe ferestrele aferente.

Pe laterala felinarului am lipit hartie alba pe care am trasat dungile rosii de semnalizare lampa finala.

Si astfel, garnitura mea de vagoane Lima si-a capatat un binemeritat loc pe diorama, mai ales ca vagoanele sunt foarte frumoase, cu elemente si repere diverse, cu multe accesorii pentru montat, de la burdufuri extinse pana la amortizoare pana la piesa de podea pe care se calca la trecerea dintre un vagon in altul. Mai sunt in set numeroase accesorii care se monteaza sub vagon, suporturi pentru scari, trepte diverse, conducte, compartimentul de acumulatori, rezervoare de aer etc.

Multumiri lui PetricA pentru procurarea vagoanelor!

Si un sfat pentru detinatorii de asftel de vagoane LIMA, nemultumiti de felul in care ruleaza. Vagoanele au tendinta de a sari de pe linii in curbe, pe macaze, in pante. Asta din cauza:

1. a boghielor care nu au un grad prea mare de libertate in plan vertical. Se rezolva prin largirea usoara a gaurii axului de pivotare.
2. osiile sunt prea stramte pe ecartament. Se rezolva prin scoatrea unei roti de pe axul ei cilindric si slefuirea usoara a cilindrului astfel incat distanta dintre rotile osiei sa se reduca cu aproximativ 0,5 mm.

th_Lima-105-114Kol-10.jpg


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prognosis
post 2 Feb 2011, 11:03
Post #360


Membru adoptat


Group: Members
Posts: 926
Joined: 7 October 08
From: Slobozia




Filmare cu garnitura de vagoane clasice de la Lima
http://trenulete.info/filmare-cu-garnitura...ice-de-la-lima/

Frumoasa garnitura produsa de Lima, in rulaj pe diorama mea, dupa modificarile aduse vagoanelor in Atelierele PanArin de la Slobozia.


3 Feb 2011, 08:20:
Vagonul 66183 Roco – lampa finala
http://trenulete.info/vagonul-66183-roco-lampa-finala/

Prima etapa, cea de montare a instalatiei de colectare a tensiuni. Lamele colectoare sunt lipite la cald pe o bucatica de comatex, montata sub vagon, in dreptul osiei, pe sasiu, astfel incat sa permita miscarea naturala a suprtului de osie/arcuri, specifica acestui tip de vagon. Dupa uscare, brida de sustinere a lamelei a fost vopsita in culoarea vagonului.
Photobucket
Firele trecute prin podeaua sasiului, au fost fixate pe acesta cu ajutorul hartiei autoadezive.
Partea a doua, confectionarea felinarului. Am ales un led de 2 mm diametru. Pentru felinar am folosit o bucata de plastic negru, gaurit si taiat corespunzator,
pe care le-am imbinat prin gaura facuta in panoul vagonului. Nimic nu este lipt, astfel incat oricand se poate schimba led-ul numai prin extragerea felinarului.
Ultima parte, instalatia de redresare si stabilizare. Am decupat greutatea din duramid din interiorul vagonului pentru a face loc puntii redresoare si condensatorului de stabilizare. Ledul este inseriat cu un rezistor de 1k, dupa care urmeaza condensatorul montat in direct la iesirea puntii redresoare miniaturale.
Totul intra frumnos in carcasa, se vopseste partea vizibila de sub sasiu si…… se da pe linie!

th_P1310008.jpg th_P1310011.jpg

This post has been edited by Prognosis: 3 Feb 2011, 07:20


--------------------
- - -
Freedom is not free!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 21:43
Dacia