Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Revizie 1.5dci - ce e bine si ce nu, Ce ar trebui sa schimbam la revizia unui diesel...

cip2k7
post 20 Oct 2008, 22:20
Post #1


Resistance Is Futile


Group: Members
Posts: 436
Joined: 23 July 07
From: Timisoara




Eu am facut pana acum 2 revizii cu masina (10.000 km, si 20.000km), pe care o am de 15 luni. Intre prima revizie si cea de a doua, am simtit cumva ca masina nu mai este asa de responsiva, ca si cand motorul nu ar avea putere suficienta (observam mai ales la ambreiaj asta, uneori "tremura" cand schimbam vitezele, cand acceleram apasam pedala mai mult decat inainte, etc.), asta pana cand am facut revizia de 20.000km, cand au schimbat si filtrul de motorina. Nu stiu daca el este cauza, dar de atunci masina a devenit mult mai responsiva, ca in prima zi de functionare.

Citeam zilele trecute pe forum un post si un domn mentiona ca el a insistat ca la revizie sa ii schimbe filtrul de motorina. Mie mi s-a spus la service ca filtrul se schimba o data la 20.000km. Intrebarile mele sunt:

1. Care este rolul filtrului de motorina?
2. E mai bine sa schimbam acest filtru o data la 10.000 km, sau e suficient o data la 20.000 km?
3. Cam cat costa un astfel de filtru? (sunt putin lenes, as putea cauta factura si sa citesc acolo... dar poate stie cineva un pret)

Ce alte elemente trebuie schimbate pentru a intretine masina in conditiile optime? (ma refer aici la motorul meu de 1.5dci, dar poate ca la toate diesel-urile se aplica)


--------------------
Renault Megane Sedane II.2 Privilege 1.5dci 85CP 2007
All-In-One Dedicated Multimedia Unit + Xenon + LLumar-Powered Lighting + Magnat-Powered Acoustics
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 21 Oct 2008, 08:00
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




1. Rolul e cel din definitie: sa filtreze motorina pana a ajunge in pompa de injectie;
2. Perioada de schimb recd. de R este de 20.000 km. In tarile normale, unde se presupune ca motorina este cf. specificatiilor, perioada de schimb este de 60.000 km. La noi e functie de noroc. La alimentare cu motorina botezata si cu impuritati cat cuprinde, e necesar sa se schimbe si la cateva mii de km;
3. Cu pretul e o intreaga istorie. In primul rand trebuie sa te lamuresti de care filtru ai. Poate fi cu senzor pentru apa sau fara senzor. Cel cu senzor poate sa-l aiba pe lateral sau frontal sub racordurile de conducte. Cel cu senzor lateral se fabrica si fara sigla "piese originale Renault", ceeace determina un pret la cca. 1/2 fata de cel asa zis original (absolut identice intre ele). Cel cu senzor frontal este deocamdata numai "piesa originala Renault", la un pret de cca. 240 RON. R.M. meu din semnatura are filtru cu senzor frontal. Contrar a ceeace mi s-a spus la magazin (nu incape), am montat unul cu senzor lateral, achizitionat la un pret fara concurenta (73 RON), fabricat in H. La pretul asta eu zic ca imi permit sa-l schimb o data cu uleiul.
Cred ca m-am intins cam mult, dar poate aceasta experienta personala pote fi si altora de folos.


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 21 Oct 2008, 08:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Eu am noroc cu un filtru demontabil la care schimb numai cartusul cu 30-40 lei.
Periodic, la 2-3000 km verific filtrul de motorina si de aer.Cel de aer il scutur de praf eventual schimb daca e super imbacsit iar pe cel de motorina il desfac si verific prezenta apei sau aimpuritatilor.
La praful si motorina de la noi nu poti sti niciodata cand ai filtrele imbacsite.
20000 km fara sa te uiti macar la filtru mi se pare foarte mult, o cantitate cat de mica de motorina proasta poate sa iti infunde filtrul si in 100 km de la schimbare.
Tocmai spunea cineva ca i s-au stricat pompa si injectoarele de la apa din motorina.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 21 Oct 2008, 12:39
Post #4


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Eu il schimb la fiecare 20000Km... cum il recomanda RR. Idea este ca nu-mi prea place sa fiu sclavul masini (in loc sa schimb filtrul la fiecare cateva mii de km mai bine pun un filtru la filtru radmasa.gif ). radmasa.gif Dar asta nu inseamna ca nu am grija de ea. tongue.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 08:24
Dacia