Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pivoti , bucse..., scutura , troncane . Sfaturi ?

davincu
post 13 Sep 2008, 14:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Partea dreapta -mai ales- face asa urat incat pe drum rau ( si in Timis avem destule) e foarte neplacut... troncane , pare ca vibreaza si franeaza.
Gropile mari le suporta usor dar denivelarile mici si dese ma omoara.
Am comandat garnituri cauciuc pentru bara de stabilizare 2 buc x9 lei. Tipul de la piese mi-a sugerat sa schimb la flansa de la amortizor -bucsa 15 lei si rulmentul 75 lei (de la amortizor). Ar mai fi bucsele de la bratul inferior =2 buc care par bune , am mai comandat pivot superior 30 lei si inferior 49 lei .
Ajutor ? - 1 Ce ar mai fi de schimbat ?
2 E nevoie de vre-un dispozitiv , presa etc Dupa schimb pivoti trebuie reglate unghiurile ?
Partea de rulare face la anumite viteze un zgomot ca tramvaiul (nu asa tare biggrin.gif ) Mi-sa sugerat sa schimb rulmentii de la roata . Trebuie presa ? Pot fi schimbati fara scule speciale?
Masinutele voastre cum se comporta la gropi ?Ce imi recomandati sa schimb? Eventual stiti vre-o marca de piese care ar fi de evitat? (sunt patit) Daca e nevoie pun totul nou si gata...dar n-as cheltui si munci fara rost !
Astept sfaturile voastre cu bratele deschise !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 14 Sep 2008, 13:13
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




salut

pivot superior si inferiror?

la super5 nu este decit un pivot,cel de jos,care vine prins pe brat.

daca vrei sa faci o treaba buna,incepe prin schimbarea amortizoarelor fata+bucsele de amortizor...
apoi,la brat schimba cele 2 bucse silens,la bara de stabilizare schimba bucsele din capat,iar la caseta de directie,daca rotulele sunt ok,schimba capetii de bara.

in cazul in care trebuie schimbati pivotii,poti pune de dacia nova,supernova sau solenza.

rulmentii sunt 2 la numar,pe o parte si din cite stiu io sunt conici.

obligatoriu dupa ce umblii la directie,tre sa mergi sa faci geometria rotilor.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 14 Sep 2008, 22:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Eu m-am tavalit un pic pe sub masina - nu am fost atent la pivot de brat superior- convins fiind ca are. Tipul de la pravalia cu piese mi-a spus ca el are de vanzare!!!
Asa ca eu l-am si comandat ! Vad eu ce-mi aduce .Momentan banii-s la mine !
Am nevoie de lamuriri : zici ca daca rotulele sunt ok... unde sunt plasate rotulele alea ?
Multam de sfatul cu capetii de bara . Am notat !
Tot tipul ala zicea de bucsa si RULMENT DE AMORTIZOR nu stiu ce-i ala. Eu stau cam prost cu denumirile .Am desfacut refacut stricat si reparat fara sa intreb pe nimeni si pe vremea cand nu era net si fara sa am un guru biggrin.gif
Acuma se poate sa tin de volan si sa intreb ce-i acela.

Rulmentii... am nevoie de presa ca sa-i scot ? Se potrivesc de la nova sau solenza ? E diferenta de pret ? De calitate ? Ce imi recomanzi ?

Planul meu e sa schimb bucsele de la bara stabilizatoare care sunt vizibil duse , apoi flansa amortizor (bucsa si rulment ) +rulment roata doar pe o parte si sa vad cum se aude. Probabil si capetii de bara . Vreau sa o fac boboc si multumesc de acum pentru ajutor !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 16 Sep 2008, 22:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




16-09-2008
Am primit piesele .
Adi R5 , multumesc mult ! Daca nu-mi spuneai...
Desi ploua , m-am bagat sub masina si cu regret va spun ca nimic nu se potriveste !
Am primit pivot superior ! Masina intradevar nu are asa ceva ! Cel inferior nici nu seamana cu ce am primit. Iar cel superior nici nu exista!

Rulmentii 2 buc/ roata , sunt 6205 , identici ca dimensiuni , dar nu sunt conici !!! Probabil voi demonta sa vad cu ochii mei ce rulmenti am pe masina .
Orice sfat e mai mult decat binevenit !
17-09-2008
Piesele au fost schimbate . Confuzia zic ei , anul de granita 1985 intre 2 tipuri diferite de r5.

Azi am dat jos roata , fulia...acum ploua. Ca sa schimb rulmentul va trebui sa dau jos ori planetara , ori sa desfac ceva: capat de bara , pivot sau poate telescop.
Mi-ar prinde bine ca cineva care a mai schimbat <rulment fata> sa-mi spuna ce sa demontez ca sa pot monta rulmentul dinspre interior spre exterior.
Multumesc mult !


This post has been edited by davincu: 17 Sep 2008, 19:07


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 17 Sep 2008, 23:32
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




salutare
sa le luam pe rind
cind mai mergi pe la magazine dupa piese spui Renault SUPER 5 ,din anul 19xx... (super5 s-a lansat din 04.10.1984)

nu am avut ocazia sa schimb,dar am avut ocazia sa "oblojesc" un 5 cu rlumentul de la roata sarit (masina era remorcata si nu avea planetare,iar rulmentul nu fusese asigurat)

ptr a lucra la rulment ..
-se slabeste planetara in partea de la roata (tubulara sau cheie inelara cotita de 32...sau 30 nu imi vine in minte clar acu)
-se demonteaza roata (logic,nu?) smile.gif
incepem "eliberarea" fuzetei
-se slabesc cele 2 suruburi care tin telescopul in fuzeta (cheie de 18,dar poate fii si de 19)
-se slabeste surubul care tine discul de frina prins de fuzeta
-se demonteaza etrierul,cu tot cu placute,desfacind cele doau suruburi care il sustin de fuzeta (cheie inelara cotita sau tubulara cu prelungitor de 18,poate fii si 19) inainte sau dupa desfacerea suruburilor se baga o surubelnita sau un levier mai mic intre placutza de frina si disc,pe partea ci cilindrul receptor,si se indeparteaza placuta de disc,ptr o scoatere mai usoara a etrierului de pe disc.
-se desface capatul de bara (cheie de 17,in unele cazuri am desfacut si cu 16),apoi se depreseaza..de obicei din 2-3 ciocane aplicate pica
-se desface surubul care tine pivotul in fuzeta (cheie de 16,dar poate fii si 17)
-se scoate surubul de la pivot
-se scoate pivotul din fuzeta ,cu ajutorul unei rangi bagate peste brat pina sub caroserie sau undeva intre bara stabilizatoare si brat si apasata (aici e bine sa mai fie o persoana care sa se apese pe ranga,iar una care sa "ghideze" fuzeta si sa bata in brat)
-se desfac cele 2 suruburi de la telescop cu cheia de 18-19

...si ar trebuii sa ramai cu fuzeta in mina.
Capul de planetara se poate scoate acum,din fuzeta, sau cind scoti pivotul.

-se demonteaza discul de frina (acesta se poate demonta si dupa ce ai dat jos etrierul si iti ramine mai mult loc de actiune)

La rulment..cel din interior,pe partea cu planetara,tre sa ai o siguranta. o scoti cu ajutorul unor surubelnite sau cu un cleste "zegher"...apoi treci la ciocan(presa daca este)..pui un dorn de bronz (sa fie dintr-un material mai moale sa nu afecteze butucul) pe butuc,si dai pina iese butucul afara. Camasa de rulment ramasa in fuzeta o scoti cu o surubelnita sau cu o daltitza mica (mare grija la ochi) iar partea ramasa pe butuc cu o presa extractoare..daca nu ai aceasta presa,incerci cu o daltitza pina se misca sa faca loc la surubelnita sau levier mai mic..si tot asa pina iese.
odata scoasa si camasa de interior de pe butuc,poti incepe operatiunea inversa.

in cazul in care sub rulmentul de la exterior (ala de pe butuc) ai ceva distantier,lasa-l acolo. Sa nu pui multa vaselina ptr ca s-ar putea sa nu mai poti baga rulmentul din interior la loc (cit sa poti pune siguranta la loc)

Uita-te bine,rulmentii tre sa fie conici si vin montati fatza in fatza. (sper sa intelegi ce am vrut sa zic cu asta)

sau varianta 2....dupa demontarea fuzetei,te duci la un atelier auto cu rulmenti in buzunar si fuzeta in plasa si rogi un mecanic sa ii schimbe.

succes si tinem legatura.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 19 Sep 2008, 20:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Le-am dat jos ! Foarte multumesc de rabdare si explicatii . Speram sa fie mai putin de lucru... Voi reveni !
20-09 -08
Revin!
@ Adi R5 :- Oarecum suntem "consateni" ! Sunt tot Aradean , desi de 25 de ani am plecat de-acasa .
Asadar l-am schimbat.
Sus in capatul telescopului se mai gaseste ceva . O flansa de cauciuc cred.
Daca e deteriorata oare se poate observa fara sa dau jos telescopul ? Cum e acolo ? Cu arcul gata presat sau se comprima la montarea telescopului pe masina?
Am auzit ca la R megan -cred ; se cam duce dupa 15-20.000 km .???!!
Am avut telescopul cu arcul libere de fulia rotii si parea ca se prezinta bine , dar intreb si eu !
Un week-end placut tuturor !


This post has been edited by davincu: 20 Sep 2008, 17:32


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 19 Sep 2008, 22:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




prefram sa vin sa le "ciocanesc" personal ..daca eram "consateni" smile.gif)
imi era si mie mai usor..io sunt de principiul: teoria te omoara.

oricum ma bucur ca ai reusit sa deslusesti cele trebuincioase din explicatiile mele.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 21 Sep 2008, 02:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




no? cum stai cu treaba?


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 22 Sep 2008, 22:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Stau bine !
Vezi ca am raspuns la mesajul tau , dar l-am pus in continuarea a ce ziceam acum cateva zile adica un post mai sus .
Da daca tot veni vorba : am schimbat rulmentul fata dreapta si a disparut zgomotul pe roata aia ca sa aud mai bine cum urla celelalte. Am comandat deja rulmenti si pentru celalte roti.
Ca sa ma revansez dau un sfat tare : - sa nu lucrezi la masina cand bei ! Sau sa nu bei cand lucrezi ! Acum trebuie sa schimb discul de frana ... l-am pocnit 251.gif , desi stiam ca e fonta si ca nu-i voie cu ciocanu .
Maine ar trebui sa primesc o bara fata de la un gentleman din acest forum ( a mea are 4-5 cm lipsa la capatul de pe aripa stanga si arata urat ! )
P-aici (Timis) au aparut vw golf o multime. Super preturi si aratoase rau. As putea chiar sa dau o fuga si sa-mi aduc ceva ieftin si mult mai bun decat r5 meu.
Mie in schimb mi-sa pus pata sa o fac fata-mare pe frantuzoaica , chiar daca asta ma va costa mai mult !
Asa ca voi mai avea de povestit si de cerut ajutor !




--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 23 Sep 2008, 22:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




cu placere! in legatura cu bucsa aia de cauciuc (inelul ala gros),daca tot e desfacut ,e pacat sa nu il schimbi (aprox 20ron/buc)..iar ala cu rulment...pui un pic de vaselina si merge mai departe.
disc de frina ar trebuii sa potriveasca de la nova/supernova...poate chiar si de la solnitza.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 24 Sep 2008, 22:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Am luat deja discuri frana noi 80 ron/bucata , pentru rs5 , adica 160ron dintr-o lovitura (de ciocan).
Sunt cam necajit . In timp ce rulam am observat ca-mi ies niste firisoare de fum de sub bord . Am tras pe dreapta , capota si decuplat rapid bateria . Apoi am cautat si la tabloul da sigurante s-a topit cea de la pozitii stanga si a mai topit 2-3 cm in jurul ei. Am scos sigurantele topite si am putut porni linistit , doar ca nu aveam lumina pozitie spate stanga.
Acuma o sa am de lucru suplimentar . Si asa nu prea aveam timp...

Am schimbat discurile de frana , cumparat rulmenti pentru toate rotile si bara fata intreaga ca a mea era un pic ciobita.Bara asta SH e intreaga dar arata
tare rau plasticul , matuit si cu aspect de burete , parca ar fi fost curatat cu peria de sarma . Stie cineva metoda de reconditionat plasticul ?


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 25 Sep 2008, 23:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




la bara spate eu am dat cu spray negru mat...mult spray..in 4-5 straturi cu pauza de 5-10 minute intre ele..in garaj sa fii fost 15-20C...in prealabil am bagat bara in vana si am spalat-o bine-bine cu o perie si apa si detergent..dupa ce s-a uscat am degresat-o cu diluant..dar nu asa..juma de zi am frecat cu diluant la ea...

istoriawpw19yr3.th.jpgthpix.gif istoriawpw20tg2.th.jpgthpix.gif

This post has been edited by Adi R5: 25 Sep 2008, 23:49


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 27 Sep 2008, 01:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




m-ai intrebat cum se comporta,cum rezista..deci, acu vorbesc din "experienta pe propria piele"

in prima tentativa,adica la masina mea..sa tot fie vreo 1an jumate de cind am vopsit ornamentele spate..cele de pe lateral nu se cer...asa,pe plasticurile care vin in spate,deasupra stopurilor...nu au nici un defect,se tin bine..plasticul care vine sub numar,pe hayon...ala nu l-am degresat foarte bine si tin minte ca l-am facut la repezeala..cca 20 min cu tot cu montat...in jurul butonului de deschidere a portbagajului da semne de oboseala..dar nu foarte vizibile...pe unele locuri vopseaua a fost foarte subtire...e adevarat,doar 3 straturi am aplicat..insa mai merge asa....oricum cind voi face bara spate si fata la mine ,il reconditionez si pe el.
Bara din poze..intre timp a fost lovita/sparta..vopseaua nu a sarit...aici se vede munca depusa le degresare.

in concluzie: daca este bine-bine degresat ,se poate face lucru bun si cu spray negru mat.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 28 Sep 2008, 23:50
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Am schimbat rulmentu si la cealalta roata si un pivot. Acuma nu mai huruie in masina si dupa pivot si o bucsa de capat de bara-stabilizatoare a scazut mult din troncanit.
Ambi capeti de bara-directie au uzura si trebuie sa-i schimb , numa ca am incercat sa desfac unul si n-am reusit . Mai incerc daca am timp .
Intrebare : ca sa desfac cele 4 suruburi cu care-i prins telescopu in caroserie trebuie sa asigur arcul ? Adica trebuie sa-l leg sau sa-l fixez ? Sau ansamblul arc-telescop este impreuna . Asta ca sa pot unge rulmentul de sus si eventual schimba garnitura . Mi-a fost teama sa slabesc suruburile alea 4 ca dupa aceea poate n-am scule sau dispozitive cu care sa pun arcul inpoi !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 3 Oct 2008, 23:30
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




care 4?
doar 2 suruburi ai in caroserie la compartimentul motor..si le desfaci su cheie de 13 (tubulara +prelungitor de preferinta)
odata desfacute "sandramaua" arc+telescop coboara,iar dc desfacu si alea 2 cu cheie de 18/19 de la fuzeta il poti scoate afara

daca vrei sa schimbi bucsa de la telescop si sa ajungi si la bucsa aia cu rulment din capul amsamblului..atunci ai nevoie de 2 sau chiar 3 "gheare" (presa) cu ajutorul carora sa comprimi arcul pina in momentul in care acesta joaca liber intre taler si capat. (cunosc caz in care omul a folosit la comprimat sirma groasa..dar nu recomand)


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davincu
post 6 Oct 2008, 21:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 September 07
From: Timisoara




Da ai dreptate . Am fost sa ma conving si nu stiu cum de eu am retinut ca-s 4 .
Probabil am vazut dublu !
Asta vroiam sa stiu ! Multumesc , deci imi trebuie "gheare". Iti zic si eu o treaba : in loc de sarma am folosit cu ani in urma un lant si surub cu piulita . Asta in lipsa de scule mai bune . Vorba ceea :
Cu o scula buna tot prostul face treaba struna , da ia sa-ti dau eu scula mea sa vedem daca mai faci treaba cu ea ! Asta asa pentru descretirea fruntilor . Sper sa nu deranjez .
R5 esti un mare domn , iti multumesc inca o data pentru ajutorul acordat !


--------------------
renault 5 gts benzina - TM 03 TIJ 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 6 Oct 2008, 22:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.432
Joined: 29 August 06
From: A R A D




cu placere si alta data!


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th August 2025 - 01:12
Dacia