Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

supraturare motor si pierdere putere, in treptele 4 si 5, la 1.5dCi 82CP

zugry
post 29 Dec 2012, 11:27
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




In ultimele 2 luni am constatat o problema urata: cand trec in treptele 4 si 5 si apas acceleratia mai tare ( ca sa depasesc ) motorul se supratureaza (acul turometrului zboara brusc de la 2 la 3.000 de ture dupa care revine la 2100-2200...) fara a transmite putere in roti... pur si simplu aud un urlet al motorului fara sa simt si zvacul automat...

pur si simplu nu am puterea necesara pentru depasiri, ceea ce e ... nasol sad.gif

are cineva idee ce poate fi?


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanmegane
post 29 Dec 2012, 11:32
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 2 December 12




Poate discul de ambreiaj ?


--------------------
Renault Megane - GR 49 xxx 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 29 Dec 2012, 12:33
Post #3


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Ambreiajul, exista topic aici.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 29 Dec 2012, 12:45
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Verifica daca se manifesta problema in toate treptele.
Verifica indicatoarele din bord cand se manifesta problema: daca nu iti corespunde turatia cu viteza cum o aveai in mod normal (sa zicem ca in a 3-a la 60 la ora aveai inainte 3000 de ture iar acum ai 3500) atunci e clar ca pierderea de turatie o ai la ambreiaj si trebuie inlocuit kitul, mai putin rulmentul, daca nu pierde lichid de frana.
Problema poate fi data nu neaparat de uzura ambreiajului, cat de un simering de priza dus (si scapa ulei din cutie in carterul ambreiajului) sau de rulmentul de presiune hidraulic ce scapa lichid de frana. In ambele cazuri, daca se contamineaza discul de ambreiaj, trebuie inlocuit kitul.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dany75
post 30 Dec 2012, 01:44
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 18 November 12




Patineaza ambreiajul este axact cum spune colegul Laurentziu83.


--------------------
Renault Megan - b 75 dny 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 2 Jan 2013, 09:18
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




QUOTE(Laurentziu83 @ 29 Dec 2012, 12:45)
Verifica daca se manifesta problema in toate treptele.
Verifica indicatoarele din bord cand se manifesta problema: daca nu iti corespunde turatia cu viteza cum o aveai in mod normal (sa zicem ca in a 3-a la 60 la ora aveai inainte 3000 de ture iar acum ai 3500) atunci e clar ca pierderea de turatie o ai la ambreiaj si trebuie inlocuit kitul, mai putin rulmentul, daca nu pierde lichid de frana.

Problema poate fi data nu neaparat de uzura ambreiajului, cat de un simering de priza dus (si scapa ulei din cutie in carterul ambreiajului) sau de rulmentul de presiune hidraulic ce scapa lichid de frana. In ambele cazuri, daca se contamineaza discul de ambreiaj, trebuie inlocuit kitul.
*



Am verificat cele subliniate de tine: supraturarea se manifesta foarte rar in treapta a 3a si des in a4a si a5a. Dar nu cum spui tu, adica nu prin lipsa de corespondenta intre turatie si viteza, in sensul ca acel zvac de cateva sute de ture in sus se manifesta doar pentru 2-3 secunde (imediat cand schimb si doar daca accelerez mai tare - atunci cand vreau sa fac o depasire), dupa care revine la turatia normala si se comporta normal.
Daca ar pierde ulei, ar fi normal sa ramana niste pete in parcare, nu?
Daca nu pierde ulei, inseamna ca trebuie schimbat kitul de ambreiaj fara rulment? Un coleg de pe forum mi-a spus ca trebuie inlocuit cu totul...

This post has been edited by zugry: 2 Jan 2013, 09:18


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 2 Jan 2013, 09:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Dupa cate se pare problema este la kitul de ambreiaj, in sensul ca a inceput sa patineze (indicata de diferenta de turatie), discul de ambreiaj fiind uzat. Uzura este inca in faza incipienta intrucat nu face in toate treptele, dar va avansa.
Se schimba si placa de presiune intrucat vin impreuna, chiar daca e ok (placa de presiune de regula se decaleste si se manifesta prin intarirea pedalei de ambreiaj in faza incipienta si imposibilitatea introducerii in viteze in faza avansata). Cat despre rulmentul de presiune, acesta este o necunoscuta pana se da cutia de viteze jos (exact ca si pompa de apa), insa e bine sa fii pregatit sa-l schimbi si pe el. Rulmentul de presiune nu vine impreuna cu kitul, intrucat este hidraulic.

Pete pe asfalt e posibil sa nu apara daca nu sunt scurgeri mari. De asemenea, discul de ambreiaj e posibil sa se fi uzat din cauza utilizarii preponderent urbane, cu patinari dese, etc, in acest caz nemaifiind cazul de pierderi de ulei sau lichid.

Oricum, ce este clar e ca trebuie data cutia jos si inlocuit kitul de ambreiaj.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 2 Jan 2013, 09:42
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




QUOTE(Laurentziu83 @ 2 Jan 2013, 09:36)
Dupa cate se pare problema este la kitul de ambreiaj, in sensul ca a inceput sa patineze (indicata de diferenta de turatie), discul de ambreiaj fiind uzat. Uzura este inca in faza incipienta intrucat nu face in toate treptele, dar va avansa.
Se schimba si placa de presiune intrucat vin impreuna, chiar daca e ok (placa de presiune de regula se decaleste si se manifesta prin intarirea pedalei de ambreiaj in faza incipienta si imposibilitatea introducerii in viteze in faza avansata). Cat despre rulmentul de presiune, acesta este o necunoscuta pana se da cutia de viteze jos (exact ca si pompa de apa), insa e bine sa fii pregatit sa-l schimbi si pe el. Rulmentul de presiune nu vine impreuna cu kitul, intrucat este hidraulic.

Pete pe asfalt e posibil sa nu apara daca nu sunt scurgeri mari. De asemenea, discul de ambreiaj e posibil sa se fi uzat din cauza utilizarii preponderent urbane, cu patinari dese, etc, in acest caz nemaifiind cazul de pierderi de ulei sau lichid.

Oricum, ce este clar e ca trebuie data cutia jos si inlocuit kitul de ambreiaj.
*



Multumesc frumos, o sa incep un search dupa kitul de ambreiaj prin Galati smile.gif
Vad ca iti place Reno-ul si te pricepi, asa ca indraznesc sa-ti mai adresez o intrebare: la ultimul drum in service Renault mi-au zis ca trebuie sa schimb tamponul motor, ca de la trepidatii voi avea si alte consecinte neplacute. Este adevarat? Intradevar trepideaza, dar pe mine nu ma deranjeaza prea mult... masina are 134.000km si 6 ani si 7 luni...
si mai am o dilema: uneori dimineata, la pornirea la rece, se simte miros de esapament in habitaclu. Ai idee pe unde intra? Sau de ce doar uneori...?

Multumesc frumos!


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 2 Jan 2013, 10:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Tamponul motor va da trepidatii in habitaclu. In principiu nu ar fi alte efecte negative imediate, dar altereaza confortul. Pe termen lung, vibratiile care se transmit in toata masina...
Traseul evacuarii la diesel se verifica foarte simplu, in sensul ca scaparile se vad imediat, cu urme negre de funingine. Daca e etans, atunci mai degraba tine de curentii de aer din zona.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikidnl
post 12 Jan 2013, 11:37
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 January 07
From: Bucuresti




Salut
...acelasi fenomen de patinare a ambreiajului l-am patit si eu (in fine la alt tip de masina; un mitsubischi Lancer cu motor 1.8 D) iar dupa ce am dat cutia de viteze jos sa constatat ca soarele din placa de presiune sa decalit, efectul fiind ca presiunea exercitata de placa de presiune asupra discului de ambreiaj era prea mica si de aici patinarea ambreiajului. Interesant este faptul ca la ochi nu se putea vedea nimic (aveam si o placa de presiune noua) modificat intre placa noua si placa uzata. Diferenta mi-a fost aratata de de un mecanic dibaci care a pus ambele placi de presiune pe jos si apoi s-a urcat pe ele cu calcaiul, exact in centru soarelui. Atunci am observat ca la placa uzata presiunea exercitata de greutatea omului reusea sa invinga taria soarelui, adica, practic lamelele acelea se dadeau peste cap. In schimb la placa noua nu se intampla acest lucru. Deh, cat traieste omul invata si tot prost moare.
In alta ordine de idei toate explicatiile lui Laurentziu83 sunt foarte pertinente si la obiect. Ma bucur ca printre noi muritorii, exista si oameni foarte priceputi si pasionati care citesc si se implica la acest forum.

This post has been edited by mikidnl: 12 Jan 2013, 11:39


--------------------
Renault Megene II bicorp - B-87-SDM 2004 1.5 dCI
B 87 SDM
1.5 dci, 60 kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 06:30
Dacia