supraturare motor si pierdere putere, in treptele 4 si 5, la 1.5dCi 82CP
![]() ![]() ![]() |
supraturare motor si pierdere putere, in treptele 4 si 5, la 1.5dCi 82CP
zugry |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 December 07 From: Galati, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer GT Line
- de Bucuresti... :)
1,5 dCi 110CP - aprilie 2015 Renault rulez...
|
|||
fanmegane |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 2 December 12 ![]() |
Poate discul de ambreiaj ?
|
--------------------
Renault
Megane
- GR 49 xxx
2005
|
|
nonic |
![]()
Post
#3
|
![]() Together we can do more Group: Members Posts: 3.964 Joined: 22 May 09 From: Ploiesti ![]() |
Ambreiajul, exista topic aici.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5 dci
2004 Privilege Sedan
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Verifica daca se manifesta problema in toate treptele.
Verifica indicatoarele din bord cand se manifesta problema: daca nu iti corespunde turatia cu viteza cum o aveai in mod normal (sa zicem ca in a 3-a la 60 la ora aveai inainte 3000 de ture iar acum ai 3500) atunci e clar ca pierderea de turatie o ai la ambreiaj si trebuie inlocuit kitul, mai putin rulmentul, daca nu pierde lichid de frana. Problema poate fi data nu neaparat de uzura ambreiajului, cat de un simering de priza dus (si scapa ulei din cutie in carterul ambreiajului) sau de rulmentul de presiune hidraulic ce scapa lichid de frana. In ambele cazuri, daca se contamineaza discul de ambreiaj, trebuie inlocuit kitul. |
--------------------
.
.
.
|
|
dany75 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 18 November 12 ![]() |
Patineaza ambreiajul este axact cum spune colegul Laurentziu83.
|
--------------------
Renault
Megan
- b 75 dny
2007
|
|
zugry |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 December 07 From: Galati, Romania ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 29 Dec 2012, 12:45) Verifica daca se manifesta problema in toate treptele. Verifica indicatoarele din bord cand se manifesta problema: daca nu iti corespunde turatia cu viteza cum o aveai in mod normal (sa zicem ca in a 3-a la 60 la ora aveai inainte 3000 de ture iar acum ai 3500) atunci e clar ca pierderea de turatie o ai la ambreiaj si trebuie inlocuit kitul, mai putin rulmentul, daca nu pierde lichid de frana. Problema poate fi data nu neaparat de uzura ambreiajului, cat de un simering de priza dus (si scapa ulei din cutie in carterul ambreiajului) sau de rulmentul de presiune hidraulic ce scapa lichid de frana. In ambele cazuri, daca se contamineaza discul de ambreiaj, trebuie inlocuit kitul. Am verificat cele subliniate de tine: supraturarea se manifesta foarte rar in treapta a 3a si des in a4a si a5a. Dar nu cum spui tu, adica nu prin lipsa de corespondenta intre turatie si viteza, in sensul ca acel zvac de cateva sute de ture in sus se manifesta doar pentru 2-3 secunde (imediat cand schimb si doar daca accelerez mai tare - atunci cand vreau sa fac o depasire), dupa care revine la turatia normala si se comporta normal. Daca ar pierde ulei, ar fi normal sa ramana niste pete in parcare, nu? Daca nu pierde ulei, inseamna ca trebuie schimbat kitul de ambreiaj fara rulment? Un coleg de pe forum mi-a spus ca trebuie inlocuit cu totul... This post has been edited by zugry: 2 Jan 2013, 09:18 |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer GT Line
- de Bucuresti... :)
1,5 dCi 110CP - aprilie 2015 Renault rulez...
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Dupa cate se pare problema este la kitul de ambreiaj, in sensul ca a inceput sa patineze (indicata de diferenta de turatie), discul de ambreiaj fiind uzat. Uzura este inca in faza incipienta intrucat nu face in toate treptele, dar va avansa.
Se schimba si placa de presiune intrucat vin impreuna, chiar daca e ok (placa de presiune de regula se decaleste si se manifesta prin intarirea pedalei de ambreiaj in faza incipienta si imposibilitatea introducerii in viteze in faza avansata). Cat despre rulmentul de presiune, acesta este o necunoscuta pana se da cutia de viteze jos (exact ca si pompa de apa), insa e bine sa fii pregatit sa-l schimbi si pe el. Rulmentul de presiune nu vine impreuna cu kitul, intrucat este hidraulic. Pete pe asfalt e posibil sa nu apara daca nu sunt scurgeri mari. De asemenea, discul de ambreiaj e posibil sa se fi uzat din cauza utilizarii preponderent urbane, cu patinari dese, etc, in acest caz nemaifiind cazul de pierderi de ulei sau lichid. Oricum, ce este clar e ca trebuie data cutia jos si inlocuit kitul de ambreiaj. |
--------------------
.
.
.
|
|
zugry |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 December 07 From: Galati, Romania ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 2 Jan 2013, 09:36) Dupa cate se pare problema este la kitul de ambreiaj, in sensul ca a inceput sa patineze (indicata de diferenta de turatie), discul de ambreiaj fiind uzat. Uzura este inca in faza incipienta intrucat nu face in toate treptele, dar va avansa. Se schimba si placa de presiune intrucat vin impreuna, chiar daca e ok (placa de presiune de regula se decaleste si se manifesta prin intarirea pedalei de ambreiaj in faza incipienta si imposibilitatea introducerii in viteze in faza avansata). Cat despre rulmentul de presiune, acesta este o necunoscuta pana se da cutia de viteze jos (exact ca si pompa de apa), insa e bine sa fii pregatit sa-l schimbi si pe el. Rulmentul de presiune nu vine impreuna cu kitul, intrucat este hidraulic. Pete pe asfalt e posibil sa nu apara daca nu sunt scurgeri mari. De asemenea, discul de ambreiaj e posibil sa se fi uzat din cauza utilizarii preponderent urbane, cu patinari dese, etc, in acest caz nemaifiind cazul de pierderi de ulei sau lichid. Oricum, ce este clar e ca trebuie data cutia jos si inlocuit kitul de ambreiaj. Multumesc frumos, o sa incep un search dupa kitul de ambreiaj prin Galati ![]() Vad ca iti place Reno-ul si te pricepi, asa ca indraznesc sa-ti mai adresez o intrebare: la ultimul drum in service Renault mi-au zis ca trebuie sa schimb tamponul motor, ca de la trepidatii voi avea si alte consecinte neplacute. Este adevarat? Intradevar trepideaza, dar pe mine nu ma deranjeaza prea mult... masina are 134.000km si 6 ani si 7 luni... si mai am o dilema: uneori dimineata, la pornirea la rece, se simte miros de esapament in habitaclu. Ai idee pe unde intra? Sau de ce doar uneori...? Multumesc frumos! |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer GT Line
- de Bucuresti... :)
1,5 dCi 110CP - aprilie 2015 Renault rulez...
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Tamponul motor va da trepidatii in habitaclu. In principiu nu ar fi alte efecte negative imediate, dar altereaza confortul. Pe termen lung, vibratiile care se transmit in toata masina...
Traseul evacuarii la diesel se verifica foarte simplu, in sensul ca scaparile se vad imediat, cu urme negre de funingine. Daca e etans, atunci mai degraba tine de curentii de aer din zona. |
--------------------
.
.
.
|
|
mikidnl |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 19 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut
...acelasi fenomen de patinare a ambreiajului l-am patit si eu (in fine la alt tip de masina; un mitsubischi Lancer cu motor 1.8 D) iar dupa ce am dat cutia de viteze jos sa constatat ca soarele din placa de presiune sa decalit, efectul fiind ca presiunea exercitata de placa de presiune asupra discului de ambreiaj era prea mica si de aici patinarea ambreiajului. Interesant este faptul ca la ochi nu se putea vedea nimic (aveam si o placa de presiune noua) modificat intre placa noua si placa uzata. Diferenta mi-a fost aratata de de un mecanic dibaci care a pus ambele placi de presiune pe jos si apoi s-a urcat pe ele cu calcaiul, exact in centru soarelui. Atunci am observat ca la placa uzata presiunea exercitata de greutatea omului reusea sa invinga taria soarelui, adica, practic lamelele acelea se dadeau peste cap. In schimb la placa noua nu se intampla acest lucru. Deh, cat traieste omul invata si tot prost moare. In alta ordine de idei toate explicatiile lui Laurentziu83 sunt foarte pertinente si la obiect. Ma bucur ca printre noi muritorii, exista si oameni foarte priceputi si pasionati care citesc si se implica la acest forum. This post has been edited by mikidnl: 12 Jan 2013, 11:39 |
--------------------
Renault
Megene II bicorp
- B-87-SDM
2004 1.5 dCI B 87 SDM
1.5 dci, 60 kW |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 06:30 |