Comportament ciudat pe apa
![]() ![]() ![]() |
Comportament ciudat pe apa
Fubiansky |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 362 Joined: 23 July 07 From: Arad ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm
2002 Privilege
|
|||
norby_puma |
![]()
Post
#2
|
![]() Inginer in devenire Group: Members Posts: 587 Joined: 3 April 08 From: Satu Mare ![]() |
in legatura cu ABS-ul nu stiu ce sa spun.vezi dupa ce iti vin cauciucurile mai face asa.daca da atuncea s-ar putea sa ai ceva probleme cu ABS-ul.Cauciucurile dupa parerea mea sunt bune.Eu cand am luat masina, caucicurile de pe ea cica erau originale si erau michelin(cauciucuri de 3 ani si 75000 km)erau in stare buna dar le-am schimbat sa fiu sigur.Cred ca nu este o alegere rea fiind o marca foarte buna(eu acuma am Dunlop Sport SP 01)
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9 dCi
- SM 60 TNG
2004/Emotion
|
|
budyspy |
![]()
Post
#3
|
ce nu te omoara, te intareste!!!!! Group: Members Posts: 88 Joined: 16 August 07 From: slobozia ![]() |
ai grija la uzarea cauciucurilor pe exterior. dupa ce le schimbi, iti recomand sa le faci unghiul de fuga. nu este normal ca un cauciuc sa fie uzate doar pe o parte a lor, ci trebuie sa fie uzate uniform. e posibil ca abs-ul sa fi intrat si pe acest fond, al lipsei unei bune aderente.
cauciucurile michelin sunt bune, dar am impresia ca o sa te coste mult. |
--------------------
renault
laguna II
2007/1,9 dci/expression
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Neaparat sa-ti reglezi geometria ca altfel este pacat de cauciucuri . Eu nu stiu de Michellin dar am preferat Vredestein Hi-Trac si pot sa-ti spun ca-s super : aderenta buna , silentioase, aspect...
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
andreis |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Prima la mana, ai o problema serioasa la geometrie, un cauciuc se uzeaza uniform, nu doar pe interior/exterior. Mergi si fa-ti o geometrie computerizata si schimba cauciucurile. Faptul ca ABS-ul intra e bine, dar ca intra mereu nu e un semn asa de bun. Normal ca daca mergi pe cauciucuri tocite, patineaza si intra ABS-ul mai repede si mai mult...
Geometrie->Cauciucuri noi->Test pe ploaie (vezi daca ai acelasi comportament rutier), daca e la fel->Verificare ABS. Drum bun ![]() This post has been edited by andreis: 25 Sep 2008, 22:07 |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
Fubiansky |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 362 Joined: 23 July 07 From: Arad ![]() |
Am uitat sa spun...sunt uzate si in interior si in exterior.
Geometria am facut-o de 2 luni ca imi tragea dreapta. Se comporta asa doar cand drumul este ud...cand e uscat nu face. Maine am sa schimb cauciucurile de pe spate cu cele de pe fata sa vad cum se comporta. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm
2002 Privilege
|
|
Irish |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 11 September 08 From: Bacau . ![]() |
Dak ai senzori de presiune in roti ,schimba doar "cauciucele" ,jantele lasale la locul lor ca ai sa ametzesti senzori si nai sa stii d c
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
- BC 05 JMU
1.8 Dynamique
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#8
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
QUOTE(Fubiansky @ 25 Sep 2008, 22:31) Am uitat sa spun...sunt uzate si in interior si in exterior. Se comporta asa doar cand drumul este ud...cand e uscat nu face. Maine am sa schimb cauciucurile de pe spate cu cele de pe fata sa vad cum se comporta. Cati ani au cele 4 cauciucuri si cati km? Eu zic sa schimbi toate gumele ca din alta parte nu are de unde sa fie... le : daca intra Abs'ul pe ud si pe uscat nu intra insemana ca nu ai o aderenta buna la franarea pe ud...siiii este normal sa intre abs'ul pe ud mai des decat pe uscat This post has been edited by MHY: 26 Sep 2008, 13:02 |
--------------------
------
------
------
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
abs-ul este in stanga jos, subt bara de protectie fata.sigur ai prbleme cu abs-ul.pe ploaie trebuie sa intre ESP-ul daca aluneci.abs-ul se aprinde numai cand ai probleme cu frana.nu sunt proifesionist, dar nu e de joaca, fa o interventie la service sa vezi ce are, poate un test clip.
|
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
1. Din ce stiu eu, uzura interior+exterior apare daca se circula mult cu presiune prea mica in pneuri.
2. Nu uitati ca dimineata sunt deja 5-7 C, adica temperaturi la care cauciucurile de vara, cu atat mai mult si uzate, incep sa nu mai faca fata la capitolul aderenta. Daca la asta se adauga si un carosabil ud + denivelari, ABS-ul va functiona din greu. LE 3. Dupa ce ai refacut geometria nu a inceput din nou sa "traga" intr-o parte ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
cobretti3x |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 21 August 08 From: Baia Mare ![]() |
Ce temperatura a fost afara?????? Poate din cauza frigului senzorul regleaza ABS-ul sa acctioneze altfel. Doar parere
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Expresion
- MM-07-FCL
140Hp 2002 Laguna 2
1.9 dCi 140Hp 2002 |
|
Fubiansky |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 362 Joined: 23 July 07 From: Arad ![]() |
Masina merge drept nu trage in nicio parte.
Oricum de la cauciucurie e problema pentru ca azi era uscat si nu mai intra ABS-ul. Culmea e ca sunt de iarna cauciucurile deci partea cu temperatura cade. Eu ma gandesc la 4 bucati michelin de vara dar sa vad ce raspuns primesc. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm
2002 Privilege
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#13
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
Tot nu ai raspuns la intrebarea mea cu km si anii pe care le au gumele..in fine..ai idee la ce temperatura incep sa fie eficente cele de iarna? Eu stiam ca sub -7....nu 5-7 grade..Sunt multi care au gume de 5 ani pe masina cu km fara numar ,cu gume de iarna pe care le tin vara si invers...si mai au pretentii sa franeze calumea..
This post has been edited by MHY: 26 Sep 2008, 16:26 |
--------------------
------
------
------
|
|
Fubiansky |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 362 Joined: 23 July 07 From: Arad ![]() |
MHY...nu ai inteles la ce ma refer.
Nu stiam ce sa intamplat de nu am putut sa ma opresc chiar si cu ABS-ul. Nu am mai patit asa ceva pana acuma, sa intamplat deodata fara sa dea niciun sem. Cauciucurile au 2 ani si in jur de 60 000 Km. Greseala mea a fost ca nu am stiut ce fel de cauciucuri am (ma refer la anotimp) si intamplator am dat de acelasi model cum il am si eu si scria ca sunt de iarna, eu crezand ca sunt all season. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm
2002 Privilege
|
|
gicusor2000 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 September 08 ![]() |
QUOTE(Fubiansky @ 26 Sep 2008, 17:38) MHY...nu ai inteles la ce ma refer. Nu stiam ce sa intamplat de nu am putut sa ma opresc chiar si cu ABS-ul. Nu am mai patit asa ceva pana acuma, sa intamplat deodata fara sa dea niciun sem. Cauciucurile au 2 ani si in jur de 60 000 Km. Greseala mea a fost ca nu am stiut ce fel de cauciucuri am (ma refer la anotimp) si intamplator am dat de acelasi model cum il am si eu si scria ca sunt de iarna, eu crezand ca sunt all season. 60.000 km e suficient.schimba-le de urgenta.in germania la 45.000 cel mult le schimba. |
--------------------
renault
laguna 2
- B 01 KGB
1.8 16v, 2001, PRIVILEGE
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Cauciucurile de iarna folosite pe timp de vara, se uzeaza mult mai repede si in plus de asta creste pericolul de explozie.
Materialul din ele permite aderenta si la temperaturi sub 7 grdC acolo unde cele de vara devin "opinci". Mai ai ceva ''floare'' pe ele ca daca nu atunci de ce te miri ca iti intra ABS-ul? Profilul de iarna se cunoaste de la o posta si ma mir ca nu ti-a atras nimeni atentia. Si altceva:acu ca vine iarna, tu intentionezi sa-ti iei cauciucuri de vara? |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
Fubiansky |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 362 Joined: 23 July 07 From: Arad ![]() |
Cauciucuri de iarna am.
Aici e problema ca toti imi spuneau ca sunt all season. Matrix....Sa stii ca mai au "carne" pe ele si de aceea nu le-am dat prea mare importanta...doar cele din fata sunt uzate pe exterior/interior si asta nu pot sa-mi dau seama din ce cauza. Masina nu a avut probleme la directie doar atunci cand tragea dreapta dar nu am facut cu ea asa doar 50 Km apoi am mers sa-mi fac geometria. Presiunea a fost tot timpul 2.2 (asa imi arata pe CB). Asa arata cauciucurile mele: Attached thumbnail(s) img.jpg ( Size: 26.08k ) Number of downloads: 69 |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm
2002 Privilege
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Uzura interior+exterior apare din cauza presiunii prea mici in pneuri. Uzura pe centru apare din cauza presiunii prea mari.
Cauciucurile de iarna se fac muci vara pe asfalt incins. Chiar daca mai au santuri, posibil ca din cauza caldurii de asta vara sa fi pierdut uleiurile volatile si adio proprietati elastice. Eu in locul tau as opri la primul magazin si as schimba gumele pe fata in functie de buget. Adica: 1. Bani putini - 2 gume all season 2. Bani mai multi - 2 gume de iarna cu care sa treci iarna iar la primavara 2 gume de vara. 3. Bani si mai multi - 4 gume de vara + 4 gume de iarna pe care sa le rotesc functie de temperatura si conditii meteo. Pe termen lung e cel mai economic mod. This post has been edited by Thanatos: 27 Sep 2008, 07:38 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
WinderBlue |
![]()
Post
#19
|
![]() Dubito ergo cogito, cogito ergo sum, sum ergo Deus est. Group: Members Posts: 87 Joined: 29 October 05 ![]() |
O problema asemanatoare cu a ta am intalnit-o la un prieten ce are un Golf 4. Am condus masina pe carosabil uscat iar la franare, cand masina ajungea la o viteza mica , cca. 15 km/ h, intra ABS-ul. Cauciucurile nu aveau probleme. La sfatul meu am facut un test de diagnoza si s-a descoperit eroare senzori ABS. La o turatie echivalenta cu cca 10 km/h senzorii indicau 0... deci blocare rotatie si intra in actiune ABS-ul. Acesti senzori, la Laguna sunt pozitionati pe rulmenti. E indicat sa faci neaparat un test CLIP pentru siguranta ta si a celorlalti.
This post has been edited by WinderBlue: 27 Sep 2008, 12:10 |
--------------------
Dacia
Sandero Steway II Prestige / 2017 / 0.9 TCe.
Prestige
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Daca problema ar fi legata de senzorii ABS, nu crezi ca trebuia sa se comporte anormal indiferent de conditii (umed/uscat) ??
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
WinderBlue |
![]()
Post
#21
|
![]() Dubito ergo cogito, cogito ergo sum, sum ergo Deus est. Group: Members Posts: 87 Joined: 29 October 05 ![]() |
Cel mai bun raspuns il poate primi dupa efectuarea unui test CLIP. Nu are sens sa-mi dau cu parerea in legatura cu o problema a sistemului de franare. Nu e de joaca.
|
--------------------
Dacia
Sandero Steway II Prestige / 2017 / 0.9 TCe.
Prestige
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Mai poti face o manevra : sa inversezi temporar rotile fata cu cele de pe spate si sa vezi cum se comporta. Daca si atunci are acelasi comportament atunci trebuie sa faci un test Clip. In mod normal cauciucurile se rotesc intre ele dupa un anumit numar de kilometrii tocmai pentru a evita uzura neuniforma. Banuiesc ca nu ai facut acest lucru si de aici uzura pe laterale chiar daca ai avut presiune normala. Daca esti atent o sa observi ca rotile fata se inclina atunci cand iei viraj si asta-i valabil la orice masina.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
"Besti@!" |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 3 June 08 ![]() |
Clar iti intra ABS-ul din cauza cauciucurilor uzate !!!
Cauciucurile sunt destul de late si se face destul de usor aqvaplanare ! La masinilea astea nu mai merge cu cauciucuri uzate !!! ...Mare atentie si in viraje ca la o viteza de 80-90km/h o sa te trezesti in viraje k se duce ca sania 1m -2 (in cazuri fericite). Eu am trecut pe Laguna de pe o Dacie pe care o am si acum cu cauciucuri de 155 si va spun k pe ploaie si mai ales pe zapada sta ma bine Dacia pe strada . Si eu am cauciucurile uzate la Laguna si aceleasi figuri face pe ploaie asa k tr schimbate k vine si iarna. Cu Dacia pot merge fara probleme cu 120 pe ploaie ..dar cu Laguna, fara cauciucuri (preferabil cucanale pt. ploaie) nu pot merge peste 80 in conditii de siguranta ! |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 Versiune 1.9 dci
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Tu chiar vrei sa credem? Deci in aceleasi conditii mergi cu Laguna cu 80 pe cand cu Dacia cu 120...da-o incolo ca e gogonata rau. Acvaplanare faci numai in cazul ploilor foarte puternice pe sectoare de drum cu drenaj prost sau daca intri cu viteza pe portiuni unde balteste apa. Mie o singura data mi-a intrat ESP-ul cand am prins cu partea stanga o baltoaca serioasa pe drum avand ceva peste suta (depaseam un camion si nu am vaut prea bine din cauza apei pe care o improsca) si am mai mers de multe ori in conditii de ploaie torentiala chiar cu viteza destul de mare...nici pomeneala de ce spui tu.
This post has been edited by dan73205: 27 Sep 2008, 17:20 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
QUOTE(Thanatos @ 27 Sep 2008, 07:37) Uzura interior+exterior apare din cauza presiunii prea mici in pneuri. Uzura pe centru apare din cauza presiunii prea mari. Cauciucurile de iarna se fac muci vara pe asfalt incins. Chiar daca mai au santuri, posibil ca din cauza caldurii de asta vara sa fi pierdut uleiurile volatile si adio proprietati elastice. Eu in locul tau as opri la primul magazin si as schimba gumele pe fata in functie de buget. Adica: 1. Bani putini - 2 gume all season 2. Bani mai multi - 2 gume de iarna cu care sa treci iarna iar la primavara 2 gume de vara. 3. Bani si mai multi - 4 gume de vara + 4 gume de iarna pe care sa le rotesc functie de temperatura si conditii meteo. Pe termen lung e cel mai economic mod. bun am cumparat masina prin decembrie 2006 avea cauciucuri de iarna uzate cam jumatate si le-am schimbat acum o saptamana dupa vreo 30 000 de km si am mers si vara si iarna fara probleme deci treaba cu mucul (ca sa te citez ![]() Doamne Ajuta !!! This post has been edited by przamfiri: 27 Sep 2008, 22:18 |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:13 |