Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Incepator iarna, mici probleme

Tamango
post 22 Dec 2009, 21:55
Post #1


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Fiind prima mea iarna ca sofer am niste nelamuriri:

1.Pentru situatia in care nu folosesc masina vreo 2 saptamani: este bine ca iarna, avand in vedere temperaturile f scazute, sa mai pornim la 2-3 zile motorul vreo 5 min. ??? Ma gandeam ca e bine pentru baterie, dar cu ocazia asta nu se face condens in baia de ulei ?

2. Am inteles ca e mai bine sa nu las masina cu frana de mana si s-o bag doar in viteza. Eu am cutie automata si nu are pozitie de parking ca la alea clasice. De fapt, care e pozitia de parcare la QuickShift ? Pe neutru e scoasa din viteza deci obligatoriu trebuie sa trag frana de mana. Intrebare: daca imi ingheata frana de mana ce fac ?

3. Cum pun frana de motor ? De ex daca am viteza inainte de curba si pisc putin frana am derapat, daca iau piciorul de pe acceleratie masina ar trebui sa se mai deplaseze putin la aceeasi viteza apoi sa retrogradeze ea automat, insa nu se intampla asa. Retrogradarea se face pe distanta mare si efectiv iau curba la aceeasi viteza cu care am intrat.

4. Cum fac "balansul" acela ca sa ies de pe o portiune cu pod de gheata ? Neavand ambreiaj, nu am nici cea mai mica idee cum sa-i decuplez transmisia ca la astea normale.

Si daca mai imi aduc aminte va mai pun intrebari, va rog sa nu radeti de mine ... peacefingers.gif intrebare.gif

This post has been edited by Tamango: 22 Dec 2009, 21:56


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shoTgunu
post 22 Dec 2009, 22:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 25 November 08
From: Bucuresti




Salut si bine ai venit.

Pot sa iti spun ca daca ai baterie buna..nu ar trebui sa te ingrijoreze nimic.Poti sa o lasi 1 saptamana in ger si ea o sa iti porneasca la prima cheie.
Eu la masina din semnatura naoptea la -20 de grade mi-a pornit din prima...nepornita fiind de 8 zile.

In a 2 privinta...poti sa tii trasa frana de mana ca nu ingheata....Cel putin la mine nu a inghetat in nicio iarna si o tin si in viteza si cu frana de mana trasa.
La celelalte puncte las colegii sa iti raspunda...nu am nici cea mai mica idee despre masini cu cutie automata.
Bafta


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16V - Numar de numar 2003 Privilege
Life's a bitch... and in the end you marry one... you better hope she sucks
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brohlin
post 22 Dec 2009, 22:15
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 180
Joined: 11 June 07
From: Bucuresti




Treaba cu frana de mana e tricky. Daca ti se uda cablul de la frana de mana, acesta poate ingheta si astfel sa ramana rotile blocate. Ce faci in cazul ala, te bagi pe sub masina cu bricheta?

Daca poti evita treaba asta, atunci fa-o. Daca nu... trage frana de mana, dar nu o forta la maxim.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5 dci +80CP - B-00-??? 2006
What's that coming over the hill / Is it a monster? Is it a monster?... It is my monster!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiqaz
post 22 Dec 2009, 22:43
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 6 December 09




1.IN privinta bateriei nu trebuie sa-ti faci griji daca e o baterie buna si alternatorul i-ti incarca in parametri.


2.Frina de mana se trage de fiecare data cand masina e parcata,astfel se evita multe evenimente neplacute printre care si blocarea cablului din cauza nefolosiri acestuia(eu o folosesc indiferent de anotimp si nu am avut niciodata probleme cu acesta)

3.Am avut ceva masini cu cutie automata si din experienta pot sa spun ca daca nu ai optiunea ,,snow" ca la masinile americane,in momentul in care vrei sa reduci viteza si nu ai posibilitatea sa o schimbi din maneta poti sa apesi fana la limita blocari rotilor,adica pastrata distanta fata de masina din fata si apasat usor frana fara a bloca rotile constatand la ridicarea piciorului ca viteza tinde spre oprire.In momentul in care rotile sunt blocate intervine si deraparea.

4.Esential la o masina cu cutie automata pe timp de iarna sunt cauciucurile,neaparat trebuie sa fie cauciucuri de iarna,iar balansul nu se poate realiza atat de rapid ca la o masina cu cutie manuala.Nu-ti ramane de facut decat sa o bagi in D si dupa aceea in R.

Bafta si fara evenimente!

PS: Din "88 pina acum am avut cel putin 50 de masini(cu asta ma ocup)dintre care 7 sau 8 automate cu care am facut destul de multi km. iarna.Tine minte frana de mana se foloseste indiferent de anotimp(trebuie sa intre in reflex)

This post has been edited by mihaiqaz: 22 Dec 2009, 22:49


--------------------
renault megane 2.2 Hatch - B-51-NNT 2006 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 22 Dec 2009, 23:13
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Ca incepator, mai ales iarna ar trebui sa te preocupe si problemele expuse de tine dar mai ales partea practica. Pot sa-ti spun ce faceam eu, pe vremea aia era voie cu masina in jurul stadionului Lia Manoliu(gasesti tu alt loc) si mergeam acolo, pe ghata/zapada sa fac drifturi, intoarceri, marsarier, slalom, cercuri la limita aderentei, tot felul de prostioare care mai tarziu mi-au prins extrem de bine in situatii reale in care am putut anticipa cum va reactiona masina DACA ... wink.gif
Chiar daca ti se pare o prostie/copilarie asculta un baiat incercat si uns cu toate alifiile smile.gif

This post has been edited by Axe: 23 Dec 2009, 15:06


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiqaz
post 22 Dec 2009, 23:15
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 6 December 09




Sa sti ca e un lucru bun,asa inveti. up.gif


--------------------
renault megane 2.2 Hatch - B-51-NNT 2006 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 22 Dec 2009, 23:17
Post #7


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Multumesc, m-am lamurit. Mai am niste intrebari

- La semafoare, daca nu pun pe "N" si tin piciorul pe frana in modul "A" - drive se strica ceva - adica este echivalent cu a sta cu piciorul pe ambreiaj la o cutie manuala (consuma mai mult sau se uzeaza cutia) ?

- Cauzeaza intr-un fel, schimbarea din modul Drive in modul Manual (si invers) in timpul ce masina se afla in miscare ?

This post has been edited by Tamango: 22 Dec 2009, 23:17


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiqaz
post 22 Dec 2009, 23:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 6 December 09




In momentul in care stai si ti piciorul pe fana fara a te deplasa,consumul este un pic marit din cauza frecari discurilor din interiorul cutiei(adica sta un pic atacata) dar fara a produce uzuraasupra cutiei(la masinile care aveau si comp. bord observam acest lucru)

Schimbarea din modul Drive in cel Manual nu influenteaza cu nimic atat timp cat acest lucru i-ti foloseste(frana de motor)


--------------------
renault megane 2.2 Hatch - B-51-NNT 2006 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 22 Dec 2009, 23:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Aveti perfecta dreptate. Si eu folosesc frana de mana DE FIECARE DATA cand parchez masina. Si chiar de foarte multe ori nu o las bagata in viteza. Nu stiu ...asa mi-a intrat in reflex. Inainte cand eram incepator din greseala mai dadeam cheie si era in viteza - e un risc pe care nu mai vreau sa mi-l asum. Acuma se pune altfel problema - calc de fiecare data ambreiajul la o pornire - MAI ALES pe anotimp rece (usurez rotirea motorului daca este calcat ambreiajul) cel putin pana o ia.
Cu masinile automate nu prea le am. Adica o data am condus...si sincer mi sa parut...ciudat de...OK. Chiar super a fost in oras. Nu am avut insa ocazia sa o scot la drum lung. Insa aici in aglomeratiile astea faceam scurta la picior de la ambreiaj. Nu stiu insa cum m-as fi descurcat fara frana de motor pe care stiu ca ma ajutat la greu in iarna asta.

This post has been edited by bubu782001: 22 Dec 2009, 23:52


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiqaz
post 23 Dec 2009, 10:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 6 December 09




Dupa un timp de acomodare cu cutia automata, sigur nu mai vrei sa conduci masina cu cutie manuala chiar daca consumul este un pic mai ridicat(1l-1,5l la 100km.),confortul la condus este net superior.Iarna daca te-ai invatat cu ea si ai si cauciucuri specifice bune chiar nu ai nici o problema.

Mare grija cu schimbul de ulei si filtru la cutia de viteze automata,la marea majoritate a cutiilor se schimba pe la 40 000 km.Se gasesc in magazinele de piese filtru cutie si garnitura baie ulei(trebuie schimbata obligatoriu).Din cauza nerespectarii acestui lucru se poate avaria grav cutia si de reparat sunt putini mecanici care se pricep la asa ceva la noi in tara si extraordinar de scumpi(mie mi-a cerut sa-mi desfaca decat o cutie 600 euro)

Respect!


--------------------
renault megane 2.2 Hatch - B-51-NNT 2006 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 23 Dec 2009, 10:42
Post #11


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Bine ca mi-ai zis, Bubu are deja 36k km. Sa vedem daca gasesc pe cineva care sa faca operatia asta. La service Reno mi-e cam frica sa mai ma duc ...


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiqaz
post 23 Dec 2009, 10:54
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 6 December 09




Filtrul si garnitura le gasesti la Alpadrino la preturi destul de bune si de schimbat este o chestie destul de simpla,o rampa si orice mecanic poate sa dea jos o baie micuta de ulei si sa schimbe filtrul din interior. Sa cauti uleiul destinat cutiilor de viteze automate si sa te interesezi ce cantitate i-ti trebuie.

Bafta!


--------------------
renault megane 2.2 Hatch - B-51-NNT 2006 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RadNoise
post 23 Dec 2009, 14:08
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 22 November 08
From: Iasi




ai norocul unei masini incredibil de manevrabile, atat la modul general, dar mai ales iarna. pe mine m-a cucerit complet cum se comporta in oras pe frigul asta si prin zapada de >10 centimentri, necuratata de ceva vreme.

referitor la intrebarile tale:
- nu te-as sfatui sa pornesti masina cate 5 minute. valoarea optima la care alternatorul incarca e undeva in jur de 2000 rpm (deci nu la relanti) si comform unor studii facute de diferite companii, se zice ca o pornire a masinii este compensata de 40 de minute de incarcare a bateriei.
- si mie imi mai ingheata uneori frana de mana daca e foarte frig afara, dar nu e asa mare tragedie. o accelerezi ceva mai tare cand faci plecarea de pe loc, si isi da drumul si frana imediat.

cea mai amuzanta chestie (desi putea fi usor tragica) care mi s-a intamplat iarna asta cu twingo a fost ca mi-au inghetat discurile de frana si la apasarea pedalei rotile se invarteau bine mersi fara nicio jena. s-a intamplat toata povestea asta dupa ce am urcat o panta nedezapezita cu discurile incalzite de la traficul de oras si am lasat masina vreo 6-8 ore la ~ -15 grade. m-am amuzat cand la prima apasare a pedalei de frana masina mergea nestingherita inainte. am avut noroc ca era f. mica viteza de deplasare si eram pe un drum laturalnic.


--------------------
Renault Twingo - IS - 07 - CZE 1999
Diagnoza Vw, Audi, Skoda, Seat, Opel, Fiat, Ford - incepand cu 25 lei
http://diagnoza.pinzaru.ro 0745362498 - Radu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 28 May 2010, 13:30
Post #14


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Ok, stie cineva la cati km se schimba OFICIAL la Twingo uleiul la cutia de viteze automata ? Nu am gasit nicaieri sad.gif Luni sunt programat la revizie la Serus si cei de acolo mi-au spus ca nu se schimba. N-as vrea sa fac operatia degeaba, cutia merge foarte bine, nici operatia in sine + uleiul ala special nu costa cine stie cat dar mi-e frica sa nu buleasca cei de acolo ceva la ea.

This post has been edited by Tamango: 28 May 2010, 13:31


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 28 May 2010, 13:55
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Salve Tamango. Trebuie sa ne vedem NEAPART. Am ceva sa-ti arat icon_mrgreen.gif

La "cutia aia automata" care e o cutie CLASICA smile.gif)
Ca la orice cutie JB. Este o cutie clasica cu servomecanism in exterior ce schimba viteza in locul tau.
Tocmai de aceea nu se cheama BVA (Boite de vitesses automatique) ci BVR (Boite de vitesses robotisee)
EXISTA totusi fluidul hidraulic din instalatie (de la servomecanism) - dar nu are legatura cu uleiul din cutie propriu-zis (cel putin asa stiu eu).
Fluidul ala hidraulic este de tip RENAULTMATIC D3 SYN (asa scrie in manual).
Din ce am inteles se verifica DOAR nivelul la fiecare 30 mii (2 ani) si NU Se SCHIMBA ci doar se completeaza daca este nevoie.

Aici ai despre intervalele de intretinere (don't worry ca e Clio..e la fel motorul si cutia). http://krc.vpi.pl/KRC/clio2/Clio2faza2%20d...zna%20FR/02.pdf

Iar aici este despre cutie BVR Quickshift 5 (arata cum se completeaza si cat samd...e chestiune de informat, citit etc) http://krc.vpi.pl/KRC/clio2/Clio2faza2%20d...zna%20FR/04.pdf

This post has been edited by bubu782001: 28 May 2010, 18:05


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 31 May 2010, 21:58
Post #16


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Multumesc mult pentru linkuri, m-am lamurit smile.gif Cu prima ocazie cand pot iesi la o intalnire te caut smile.gif O seara placuta


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 11:27
Dacia