Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

416 Pages « < 197 198 199 200 201 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Accidente, Cu Renault si nu numai, ale noastre sau ale altora

Jenkins
post 16 Feb 2016, 18:56
Post #5941


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Legea zice ca trebuie sa reduci viteza pana la limita oricarui pericol, deci la 10m de trecere ar trebui sa ai o viteza mai mica. La examen te depuncteaza daca nu faci asa ceva, indiferent daca e vreunu care vrea sa treaca sau nu.

This post has been edited by Jenkins: 16 Feb 2016, 18:57


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 16 Feb 2016, 19:57
Post #5942


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




QUOTE(Macione @ 16 Feb 2016, 18:36)
Daca mergi regulamentar cu 50 de km/h iar cand mai ai 10 m pana la trecere pietonul se arunca pe trecere, cum opresti?

Cf. regulamentului de aplicare a codului rutier, trebuie sa:
Art. 123
Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
a)la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
b)in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
d)la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
e)la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
f)cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda;
g)pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
h)in zona de actiune a indicatorului de avertizare "Copii" in intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului "Accident";
i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
j)la schimbarea directiei de mers prin viraje;
k)cand vizibilitatea este sub 100 m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.


Altfel spus, daca mergi cu 55km/h si ai radar, iar un nene ce merge agale spre trecere, poti fii amendat pt. depasire de viteza legala cu 25km/h.

This post has been edited by m3st_tce: 16 Feb 2016, 19:58


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandar
post 16 Feb 2016, 19:58
Post #5943


Membru autentic


Group: Members
Posts: 345
Joined: 5 October 14
From: Timisoara




Ehh, hai Filipe, ca acuma esti si tu mai catolic decat Papa. Chiar sunt situatii neplacute cu pietonii care fug pe trecere (fara sa se asigure) sau cu masini parcate pe/langa trecerea de pietoni sau pur si simplu n-ai vizibilitate din diverse motive. Poti rula tu si cu 20kmph daca pietonu' apare acolo cand tu mai ai 5m pana ajungi la trecere.
Acuma cativa ani era sa raman fara permis pentru ca nu am acordat prioritate unui pieton care traversa o trecere pe care era parcata o masina. A aparut brusc de dupa masina de care am amintit. Chiar daca aveam doar vreo 30kmph, trebuia sa arunc o ancora ca sa ma opresc instantaneu.


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCi 88 kW
Renault Laguna II GT 175
Renault Laguna II GT 205
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Feb 2016, 20:02
Post #5944


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(m3st_tce @ 16 Feb 2016, 19:57)
i)la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
*

OK, deci dacă există doar indicator, dar nu și marcaj, înseamnă că nu sînt obligat să reduc viteza. Idem și dacă drumul are două benzi pe sens. Corect?


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 16 Feb 2016, 20:04
Post #5945


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




Desigur, realitatea bate Codu'. Insa situatia trebuie dovedita, preferabil cu martori. Sa-mi iau permanent un insotitor pentru situatiile incare vreun destept parcheaza ca boul pe trecere, iar un gogoman sare pe trecere?!? Pt. ca altfel, legea "oarba" se aplica - fereasca Dumnezeu!


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 16 Feb 2016, 20:05
Post #5946


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




as vrea sa iti impartasesc parerea, dar nu e vina pietonului ca erau masini parcate pe trecere sau ca nu aveai vizibilitate. In fine, pentru mine subiectu se rezuma la faptul ca mucix a injurat ca birjaru ca a trecut unu strada pe trecerea de pietoni. Si vorba aia, un baiat cu apa calda la robinet. mellow.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 16 Feb 2016, 20:07
Post #5947


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




QUOTE(VladSoare @ 16 Feb 2016, 20:02)
OK, deci dacă există doar indicator, dar nu și marcaj, înseamnă că nu sînt obligat să reduc viteza. Idem și dacă drumul are două benzi pe sens. Corect?

Interesant.
Desigur, poti sa scrii chestia asta la rubrica obiectii si sa mergi in instanta, la contestatie. Poate ai noroc. wink.gif


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 16 Feb 2016, 20:10
Post #5948


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Ma, eu daca imi recunosc partea de vina, ala tot o vita fara spirit de conservare este. Pe langa asta, este si datoria lui sa se asigure. Discursul meu 'telectual se referea la cat de imbecil poti fi, sa vezi ca o masina are sanse mari sa se opreasca in tine, iar tu sa dai inainte, ca mâța. Indiferent cine avea legea in brate.


P.S. tocmai mi-a amintit consoarta ca era si cu o bicicleta in carca zootehnicul, nu ca ar fi vreo diferenta.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreist
post 16 Feb 2016, 20:11
Post #5949


betiv fumator consumator de porc


Group: Members
Posts: 819
Joined: 24 November 14




Nu era scris prin lege ca pietonu trebuie sa se asigure inainte de a pune piciorul pe carosabil ? ( foarte greu de deomnstrat intradevar ) - DAR...
Eu am izbit pe unu la vre-o 30km/h dupa 20-25m de la o trecere de pietoni, si dupa ce a fugit ala din spital, l-am cautat sa-mi plateasca pagubele.

This post has been edited by andreist: 16 Feb 2016, 20:12


--------------------
Renault W209/R129/Symbol M113/K9K 702
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Feb 2016, 20:13
Post #5950


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(PhilipMorris @ 16 Feb 2016, 20:05)
nu e vina pietonului ca erau masini parcate pe trecere sau ca nu aveai vizibilitate.
*

Nu. Dar că în condițiile alea el îmi sare brusc în față, în fugă, e vina lui.
Teoria e foarte bună, dar să nu-mi spui că tu mergi cu 30 la oră și cu piciorul pregătit deasupra frînei la absolut fiecare trecere de pietoni din drumul tău, că nu te cred.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 16 Feb 2016, 20:15
Post #5951


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




Decat la alea cu indicator de 30 și mai nou e o gramada în bucale.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexandar
post 16 Feb 2016, 20:30
Post #5952


Membru autentic


Group: Members
Posts: 345
Joined: 5 October 14
From: Timisoara




QUOTE(PhilipMorris @ 16 Feb 2016, 20:05)
as vrea sa iti impartasesc parerea, dar nu e vina pietonului ca erau masini parcate pe trecere sau ca nu aveai vizibilitate.
*



Pai si atunci ce facem? Il cautam pe ala care a parcat pe trecerea de pietoni? Sau ne oprim in fiecare situatie de genu' asta si ne uitam daca e cineva dupa masina parcata pe/langa trecere?


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCi 88 kW
Renault Laguna II GT 175
Renault Laguna II GT 205
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m3st_tce
post 16 Feb 2016, 20:32
Post #5953


Membru autentic


Group: Members
Posts: 504
Joined: 6 May 12




QUOTE(andreist @ 16 Feb 2016, 20:11)
...
Eu am izbit pe unu la vre-o 30km/h dupa 20-25m de la o trecere de pietoni, si dupa ce a fugit ala din spital, l-am cautat sa-mi plateasca pagubele.
aplauze.gif


QUOTE(VladSoare @ 16 Feb 2016, 20:13)
...
Teoria e foarte bună, dar să nu-mi spui că tu mergi cu 30 la oră și cu piciorul pregătit deasupra frînei la absolut fiecare trecere de pietoni din drumul tău, că nu te cred.

Intotdeauna! mincinos.gif


--------------------
Renault Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active *** 2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 16 Feb 2016, 21:53
Post #5954


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(m3st_tce @ 16 Feb 2016, 19:57)
Altfel spus, daca mergi cu 55km/h si ai radar, iar un nene ce merge agale spre trecere, poti fii amendat pt. depasire de viteza legala cu 25km/h.
*



una dintre multele aberatii in legile made in RO, normal mi se pare de datoria pietonului sa se asigure inainte de a pune piciorul pe carosabil, indiferent de situatie, din moment ce el patrunde in spatiul destinat tie si nu invers.

Am intampinat multe situatii in trafic cu pietoni care vorbeau la telefon si nici macar nu s-au uitat in stanga cand au pus piciorul pe trecere, considera ca daca e trecere automat toti opresc... cataodata imi vine sa ii ating putin cu bara poate data viitoare vor fi mai atenti...
nu e de mirare ca se intampla atatea accidente, chiar astazi cand am pornit masina la 50m de ea erau 2 masini de politie pe girofar (str. Emil Racovita - la Profi) cand am trecut faceau masuratori pe trecere, si era implicat un Taxi, bine, banuiesc ca in cazul acesta este vina taximetristului (stim toti cum sunt , plus ca nu stiu cum mai vad prin parbrizul ala plin de LCD-uri...)


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 16 Feb 2016, 23:20
Post #5955


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




QUOTE(VladSoare @ 16 Feb 2016, 20:13)
i.
Teoria e foarte bună, dar să nu-mi spui că tu mergi cu 30 la oră și cu piciorul pregătit deasupra frînei la absolut fiecare trecere de pietoni din drumul tău, că nu te cred.
*



Eu merg asa, decat pe centura dintre Chitila si DN1, la toate trecerile alea idioate tongue.gif


Eu nu stiu cum ai putea sa opresti de la 50 daca mai ai 5 m pana in trecere, ca in conditii normale franezi in 10-15 m + distanta parcursa pt timpul de reactie. De obicei ai timp sa treci, ca 50km/h inseamna vreo 13 -14 m/s, iar pietonul normal la cap face 1 m/s pe trecere. ca ramai fara permis asa...asta e.



--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 17 Feb 2016, 09:09
Post #5956


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Patita de mandea. Bine, nu e pe trecere, dar cam asta e situatia in care te pune unul care iti sare in fata. Din nou, nici nu mai conteaza cine are dreptate sau nu, interesul fiecaruia ar trebui sa fie sa nu moara.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 17 Feb 2016, 09:22
Post #5957


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




sau sa nu intre in puscarie. wink.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 17 Feb 2016, 09:26
Post #5958


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Eu sunt de acord cu tine. Eu daca intru in puscarie inca mai am posibilitatea sa imi impart samanta, chiar daca o fac printre zabrele. A aluia se opresste brusc.
Eu nu disput aici cine are dreptate sau nu conform legii, vorbesc strict din punct de vedere al evolutiei, daca vrei. tongue.gif

This post has been edited by MuciX: 17 Feb 2016, 09:27


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 17 Feb 2016, 10:09
Post #5959


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(SandelBS @ 16 Feb 2016, 23:20)
Eu nu stiu cum ai putea sa opresti de la 50 daca mai ai 5 m pana in trecere, ca in conditii normale franezi in 10-15 m  +  distanta parcursa pt timpul de reactie. De obicei ai timp sa treci, ca 50km/h inseamna vreo 13 -14 m/s, iar pietonul normal la cap face 1 m/s pe trecere. ca ramai fara permis asa...asta e.
*

Păi nu e vorba de oprit în cinci metri. E vorba că eu, evaluînd împrejurimile, apreciez că nu va fi nevoie să opresc, pentru că pietonul se află departe și nu-și manifestă dorința de a traversa. Dar cînd ajung în dreptul lui, idiotul vede un tramvai în zare și o ia brusc la fugă prin fața mea, fără să se uite în nici o parte.
La fel și pe bulevardele largi. Legea spune că trebuie să-i dau prioritate doar dacă e pe sensul meu. Deci dacă-l văd pe sensul opus, și apreciez că mai are mult timp pînă să ajungă pe al meu, nu trebuie să opresc. Dar dacă e pe sensul opus și aleargă ca disperatul, reușind să ajungă pe sensul meu chiar în ultima clipă și sărindu-mi în față? Pentru că cretinul nici nu m-a văzut, că era cu ochii după un autobuz pe care s-a hotărît brusc să-l prindă.

This post has been edited by VladSoare: 17 Feb 2016, 10:11


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 17 Feb 2016, 10:17
Post #5960


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Toate astea pot fi evitate, atat timp cat mergi suficient de incet in dreptul trecerii, asta era ideea aici si au dreptate.
?t=10m59s

Minutul 10:59


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 19 Feb 2016, 00:33
Post #5961


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Mda, aia cu minutul 10:59 e elocventa.
Mai e si asta, daca va aduceti aminte de ea.

Ideea e ca omenirea se chinuie sa faca strazi si cai ferata CA SA SE MEARGA PE ELE.
Pietontii exemplificati pe aici ar muri oricum eventually. Daca n-ar fi masina la locul si timpul nepotrivit, oricum ii asteapta vreo gura de canal / groapa / shantz / altceva, niste metri mai incolo...Iar pe shantz nu-l mai da nimeni in judecata, right?

Asa ca nu le mai plangeti de mila astora care sar din scurt pe trecerea de pietoni. Da, e trist ca o patzesc, o parte dintre ei probabil chiar sunt oameni cumsecade care doar au savarsit o gresala exceptionala.
Dar mult mai mila mi-e de soferi la faze din astea. Oamenii, si ei cumsecade, erau in mijlocul unei actiuni perfect rezonabile (asum aici mers cu viteza legala), doar ca s-a nimerit sa fie vreun aiurit prin zona...Circ, tam-tam, viata stricata, etc. Ar trebui ca legea sa permita sa-si vada de viata in continuare ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Pentru a discerne restul situatiilor (pieton angajat in traversare in mod rezonabil, masina destul de departe, sofer aiurit de data asta), solutia e simpla: camere. Peste tot. In masina, pe shapca pietonului, pe stalpii de iluminat, in spatele porumbelului care se intampla sa zboare pe deasupra...
Bine, asta e doar solutia simpla si ieftina. Ar reduce masiv din accidente, dar nu de tot. Pentru ca problema in fond e ca majoritatea homo sapiensilor sunt prea tampiti ca sa conduca vehicule.
Solutia radicala (si care ar rezolva un procent si mai mare din problema) ar fi ca oamenii sa nu mai conduca. S-o faca masinile insele. O sa vina si asta...I'm working on it biggrin.gif
Nu scapam de tot nici atunci. O sa fie "liniste" cu lunile sau anii, iar cand e sa mai fie cate o belea or sa moara cate 10 - 50 - 100 in cate vreun accident singular. Dar sa ajungem noi acolo...50 intr-un an la o populatie de nooshpe milioane...ar fi super statistica...

This post has been edited by aaddrryyss: 19 Feb 2016, 00:35


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 19 Feb 2016, 11:02
Post #5962


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Tu gandesti strict din prisma soferului care are drepturi. Sunt destui care pe ploaie dau drumul la AC sa nu li se abureasca parbrizul, improasca pietonul care asteapta la trecere, isi regleaza temperatura sa fie optima si intre timp injura pietonul care, atent la toti nesimtitii care erau sa il omoare in viata lui, ezita la trecere, punand doar un picior pe trecere, ca nu cumva soferul sa nu fie unul cu drepturi, care gandeste "lasa-l sa mai astepte, ca nu crapa". Soferul, ca sa fie jmeker pana la capat, mai da si cate un claxon superior, sa il atentioneze ca masina calca, nu phoote.
Mergi pe jos mai mult si mai vorbim dupa. Oricum, in general, soferii cei mai buni sunt si cei mai atenti pietoni. La extrema cealalta sunt cei care nu au avut permis niciodata, si care sunt adevarate pericole, tocmai pentru ca nu stiu la ce pericole se expun. Aici intervine respectul de care ar trebui sa dam dovada noi, astia 'nteligenti.

This post has been edited by PhilipMorris: 19 Feb 2016, 11:02


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 19 Feb 2016, 11:13
Post #5963


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




De respect ar trebui sa dam dovada cu totii.

Eu am vorbit prin prisma mea. Nu sunt infailibil, dar stiu cat de mult imi dau silinta sa nu fac parte din acea categorie de soferi pe care ai descris-o la inceput. Stiu cat incerc sa corectez comportamentul atunci cand realizez ca e deplasat, sau cand mi se atrage atentia.
De aceea am si descris situatiile intalnite de mine, pentru ca nu am incercat sa fac ceva impotriva acelor pietoni, sau sa ma simu superior lor, doar pentru ca eu eram in masina. Este foarte simplu: nu suntem niciunii dintre noi perfecti, asa ca ar trebui sa fim cu totii flexibili.
In locul meu, in masina aia, putea sa fie unul care facea atac de panica atunci cand a sarit ala pe trecere, caz in care nu ar mai fi franat, iar pietonul era facut franjuri. Murea pietonul cu legea si prioritatea in mana? Murea. Fix la asta m-am referit.


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 19 Feb 2016, 11:18
Post #5964


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(PhilipMorris @ 19 Feb 2016, 11:02)
Sunt destui care pe ploaie dau drumul la AC sa nu li se abureasca parbrizul
*

Ce-i rău în asta? huh.gif

Cu nehotărîții de pe margine mai e cum mai e, dar pe mine să intrigă ăia care intră pînă în mijlocul străzii, apoi se opresc acolo, în fața mea, și se uită ca boii să vadă dacă am de gînd să opresc. wacko.gif
Nu pricep care-i ideea. Ce-o fi în mintea lor? "Hai să vedem, oare mă lovește, sau nu?"

This post has been edited by VladSoare: 19 Feb 2016, 11:19


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 19 Feb 2016, 11:22
Post #5965


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




a mancat un "nu".


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 19 Feb 2016, 11:23
Post #5966


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Ii stiu si pe aia care se opresc sfidator pe trecere ca ei au drepturi. Ce foiam eu sa scot in evidenta era confortul oferit de masina proprie, nu ca ar fi gresit sa pornesti ACul happy.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 19 Feb 2016, 11:31
Post #5967


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Pai de cele mai multe ori, este vorba de o alegere. Unul alege sa mearga cu masina, altul alege sa mearga pe jos. De ce sa fie unul responsabil sau dator pentru alegerea celuilalt.
Spre exemplu eu aleg sa merg pe jos de cele mai multe ori, tocmai pentru ca nu vreau stresul in plus cauzat de traficul de Bucuresti si parca e mai important ala decat A/C-ul. Ar trebui sa ma uit cu jind la ala din masina? Nu, eu am ales sa merg pe jos.
Asta mi se pare o atitudine ramasa de pe vremea lui Ceasusescu, atunci cand "aia de jos" aveau boala pe burgheji, ca "aia de ce sa aiba mai mult ca mine, ce io nu muncesc?"

This post has been edited by MuciX: 19 Feb 2016, 11:32


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 19 Feb 2016, 15:04
Post #5968


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




QUOTE(VladSoare @ 19 Feb 2016, 11:18)
... dar pe mine să intrigă ăia care intră pînă în mijlocul străzii, apoi se opresc acolo, în fața mea, și se uită ca boii să vadă dacă am de gînd să opresc. wacko.gif
Nu pricep care-i ideea. Ce-o fi în mintea lor? "Hai să vedem, oare mă lovește, sau nu?"
*



In cazul unora e asa cum descrii tu; aia chiar au o problema la mansarda.

Dar nu-i mereu la fel. Se mai intampla ca pietonul ala oprit in mijlocul trecerii, sa vada mai multe decat tine.
De exemplu:
- tie iti vine din spate o masina care dintr-un motiv sau altul nu va mai putea frana si te va tampona. Automat te impinge in el iar omul isi cantareste urmatoare miscare. Am fost martor la asta.
- pe alta banda vine unul care nu va opri asa cum au facut tu. Pietonul n-are incotro decat sa mai zaboveasca nitzel in dreptul tau. Am fost martor si la asta.
- Iar asta a fost cea mai dubioasa, mi s-a intamplat mie. Batranica ce trecea strada, tragand dupa ea un catel in lesa. Firul (lung) de la lesa, subtire si negru. Cainele mic si negru, imbracat in "haine" negre. Context: noapte, asfalt negru, cainele muuuult in urma stapanei.
Nene care trecea din sens opus batranicii mi-a vazut intentia de a pleca de pe loc imediat ce ea trecuse de mine. Omul a zabovit in dreptul meu pana a trecut si cainele.
M-am uitat foarte mirat la el si i-am facut si un gest de exasperare cu mainile: "trecem si noi maine, cetatene"? Omul si-a indreptat degetul in directia cainelui, am inteles cum sta treaba, i-am aratat un thumbs up. El la fel. In spate, o duba (cu vizibilitate obscurata de masina mea) incepuse sa claxoneze nerabdatoare.

Ca idee (tocmai din cauza ca umblu mult si ca pieton) cand ma apropii de trecere si sunt si oameni care vor sa traverseze, franez de o maniera convingatoare de la distanta mai mare. Sa ii fie clar omului ca n-am cum tehnic sa dau peste el. Ma apropii "lenes" de trecere iar in cazul ala el trece repede si cu convingere. Economisesc timp, evit o franare completa, iar acceleratia care urmeaza e mai blanda (ca uzura asupra masinii) decat o re-pornire de pe loc.

Daca franarea principala s-ar desfasura in metrii imediat invecinati trecerii, cetateanul ce a facut deja 2 pasi nu ar avea incredere, ar sta pe loc fixandu-ma cu privirea, pana s-ar convinge ca chiar opresc. Pierde si el timp, pierd si eu timp, uzez masina mai mult.

Sa nu se inteleaga de aici ca am intelegere / compasiune pentru aia care "sar" pe trecere. Din punctul meu de vedere sa aibe conversatie placuta cu San' Petru...singura mea jale aici e ca nu-mi da legea voie sa-i vand lucrurile decedatului ca sa-mi recuperez prejudiciul la masina, iar in rest sa-mi vad de viata ca si cum nu s-ar fi intamplat.

Tocmai m-a lovit o nelamurire...soferii urasc visceral biciclistii...legea zice ca n-ai voie sa treci calare pe bicla pe trecerea de pietoni, tocmai ca sa nu iei prin surprindere soferii. Aparent daca esti culcat la pamant pe trecerea de pietoni de o masina, esti de vina pentru problema. De ce biciclistul "e de vina" (presumably din cauza vitezei de deplasare mai mare decat a unui pieton care nu fuge), dar un pieton care "fuge" / "sare" (acelasi pacat ca biciclistul) nu mai e considerat de vina ?

This post has been edited by aaddrryyss: 19 Feb 2016, 15:06


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 19 Feb 2016, 15:44
Post #5969


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Sa ne zica tata Liviu cum in tarile nordice biciclistii se pot si culca pe jos in mijlocul strazii, pot merge pe mijlocul strazii, pot face ce vor ei, se pot incheia la sireturi pe mijlocul trecerii si tot ei sunt suverani. Legal, daca ai dat peste el ai subto original.
Noi vrem asa, sa fim civilizati ca in vest dar sa ne facem dreptate in stil rusesc.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 19 Feb 2016, 15:49
Post #5970


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




Pt ca bicicleta e vehicul nu pieton. Idem scuteru.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
416 Pages « < 197 198 199 200 201 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

7 User(s) are reading this topic (7 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th August 2025 - 08:46
Dacia