Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme Megane Classic, Bujii si cablaj motor

cristinalina
post 28 Jul 2008, 14:22
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Salutare!

Este prima data cand scriu pe forum-ul acesta, n-am avut rabdare sa citesc tot regulamentul, nu stiu daca s-a mai discutat despre aceasta problema, daca s-a discutat, va rog sa-mi indicati si mie unde gasesc mai multe informatii, pana atunci, va rog sa fiti indulgenti. biggrin.gif

Asadar, am un Megane model LA0505 (unii spun ca e classic), motor 1,9 cmc, pe motorina, care necesita reparatii.

Am fost cu masina la Tester, la Mach 1, iar diagnosticul a fost: probleme cu bujiile si CEVA la cablajul de la motor.

Practic, masina nu se accelereaza, merge ca si cand as avea frana de mana trasa si se aprinde pe bord martorul de functionare bujii incandescente si martor pentru defectiune electronica (e un semnal luminos pt amandoua).

Am cumparat bujii si nu vreau sa schimb cablajul la motor, fiind prea scump, nu vreau sa-l repar la Mach 1 pentru ca e prea scump, vreau sa vad concret care este problema si sa-l repar. Cei de la Mach 1 mi-au spus ca e CEVA - vreau sa stiu CE, dar pentru asta trebuia sa achit 550 RON?!

Nu am deloc experienta cu masinile, habar nu am ce-i cu defectiunile astea, nu cunosc service-uri in Bucuresti, m-am dus la Mach 1 pentru ca am citit pe internet ca e specializat Renault, dar nu mi-a placut cum m-au tratat asa ca am nevoie de ajutorul vostru.

Va rog sa-mi spuneti de un service normal, nu neaparat specializat Renault, care sa ma ajute in problema asta, sa-mi explice si mie exact ce are cablajul si sa mi-o repare la un pret CORECT, in functie de timpul efectiv lucrat si gravitate, nu estimari de genul: "Pot sa gasesc problema si s-o repar in 10 minute, sau poate dura 10 ore, dar iti iau bani ca si cand as fi lucrat 6 ore!"

In concluzie, vreau sa schimb bujiile si sa repar cablajul la motor. Imi poate recomanda cineva un service de incredere?

Multumesc anticipat si sper sa ma ajutati cu niste raspunsuri.

Cristina



--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 28 Jul 2008, 14:50
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Masina am inteles ca este diesel.... acuma mai ramane sa aflam daca este Dti sau dCi...daca te uiti in talon poti sa ne spui codul motorul ca sa stim cum sta treaba...

Bujiile la diesel au rol numai in pornire motorului...dupa asta ele ies din activitate... deci este exclus sa-ti influnteze mersul motorului....

Becul care spui ca ti se aprinde in bord banuiesc ca este cel cu spirala...

Eu banuiesc ca ai probleme cu EGR-ul care fiind imbacsit nu mai functioneaza calumea....cel mai probabil din cauza mersului subturat...

Dar spune-ne prima data exact ce motorizare ai ca sa putem sa ne dam cu presupul dupa aceea...

Uite si cateva topicuri care sa te ajute sa-ti dai seama:

Bujii incandescente diesel:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=85529&hl=EGR

EGR:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=61013&hl=EGR



This post has been edited by cj98czh: 28 Jul 2008, 14:55


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 28 Jul 2008, 15:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Pe masina scrie 1,9 dci, in talon scrie F9Q-K7. Becul care se aprinde este cel cu spirala si cel de deasupra lui - ambele sunt intr-o casuta, adica nu separat.
Intr-adevar, masina porneste din prima, nu am probleme cu pornirea. Cand apas acceleratia, se aprinde becul acela si merge infranata.
La inceput, o turam mai tare, adica peste 5000 ture, si isi revenea - becul se stingea, masina mergea normal. Aveam probleme cu ea numai dimineata, dupa 12 ore in care nu o foloseam, adica nu la fiecare oprire - pornire. In doua saptamani lucrurile nu au mai stat la fel, incepand sa-mi faca probleme toata ziua, iar acum becul se aprinde de fiecare data cand accelerez.

Am dus-o la Tester si asta a fost diagnosticul. E posibil sa se fi inselat?

<span class='edit'>28 Jul 2008, 15:21:</span>
MHY, nu stiu de ce, nu pot sa-ti dau reply, asa ca iti scriu aici: N-am dus-o in BZ pt ca eu locuiesc acum in Bucuresti si nici nu cred ca mai este in stare masina sa ajunga pana in BZ. Stiu ca service-urile Renault sunt scumpe, de aceea as vrea sa gasesc un service normal care sa-mi repare defectiunile sesizate de Tester-ul de la Renault. Desi acum, nu stiu daca mai pot fi sigura de verdictul dat. sad.gif




Noutati cu privire la problema mea: Am fost astazi la un service neautorizat Renault, dar care mi-a fost recomandat cu incredere de un prieten.

Intai, tin sa va spun ca am plecat cu masina de acasa, becul care semnaliza bujiile s-a aprins, desi a pornit, ca de obicei, la prima cheie, a mers infranata, nu se accelera cum trebuie cam vreo 5 km, adica jumatate de drum pana la service. Dupa 5 km, becul a inceput sa se si stinga, aproape ca nu se mai aprindea, masina se tura normal si a inceput sa mearga incredibil de bine.

Am ajuns in service, le-am explicat ca eu am probleme cu bujiile ca asa mi-a iesit la tester, ei mi-au zis ca sigur nu cu bujiile am probleme daca masina porneste din prima, mai ales ca e pe diesel, bla, bla. Deci ei baga mana in foc ca nu bujiile sunt problema, asa ca nu mi-au schimbat bujiile.

Apoi am facut cateva ture cu masina, a condus unul din ei si nu si-au putut da seama ce alta problema ar avea, masina mergand perfect. Totusi, becul de bujii se mai aprindea si nici de asta n-au stiut ce sa zica. Fum nu scoate, nu pare sa aiba nimic infundat, asa ca am ajuns de unde am plecat. N-au vrut sa-mi faca nimic la ea si m-au sfatuit sa ma mai duc la un test la altii, ca sigur cei la care am fost prima oara habar n-aveau sa interpreteze datele.

I-am intrebat daca am probleme cu EGR-ul, mi-au zis ca nu, ca s-ar fi simtit cand am mers cu ea.

In ceea ce priveste cablajul la motor, au aruncat o privire superficiala si mi-au zis ca ei nu cred sa fie vreo problema. Ca ar trebui sa desfaca toate firele sa verifice, dar de ce, cand asta poate iesi foarte bine la test.

Asa ca eu sunt in ceata total si va rog sa ma sfatuiti ce sa fac sau care e mai priceput in ale masinilor, sa-mi spuna si mie ce ar putea fi ca am vazut ca si cei din service-uri tot ce facem noi aici, pe site, fac si ei - isi dau cu presupusul!?!? mad.gif

This post has been edited by cristinalina: 29 Jul 2008, 12:12


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2008, 12:17
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai in prima faza eu zic sa iesi putin pe autostrada cativa km si sa o duci turata...

schimbi la 3500-4000 ...si vezi dupa aceea cum merge..

Fa asa vreo 30 de km...si vezi..o tii turata in trepetele 3 si 4...

La stilul tau de condus la ce turatie schimbi vitezele?

Filtrele de aer si motorina cati km au de cand au fost schimbate?

This post has been edited by cj98czh: 29 Jul 2008, 12:21


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 29 Jul 2008, 12:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Schimb vitezele la 2500 - 3000 ture.
De cand am problema asta cu ea schimb si la 3500, doar doar s-o misca.

Recunosc ca am mai mers cu ea subturata, pe rampe in general, ca realizam tarziu ca trebuie sa schimb viteza. Ce am stricat?


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2008, 12:24
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu stiu daca ai stricat cat s-a imbacsit si infundat....de aceea ti-am recomandat o forja pe autostrada...cu reprize pana in 4000, se va curata putin turbina, EGR, etc, etc...

Nu mi-ai spus de filtre...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Jul 2008, 12:24
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu ai stricat nimic, ai umplut traseul de admisie de funingine...

Desi nu se imbacseste asa repede. Daca zici ca in general schimbai sus, nu se imbacsea daca mai uitai sa schimbi de cateva ori...



29 Jul 2008, 13:25:
Becul ala se aprinde cand e inregistrata o eroare. Nu se poate sa nu apara nimic la diagnoza...

This post has been edited by R19/16v: 29 Jul 2008, 12:25


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 29 Jul 2008, 12:29
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Nu stiu la ce filtre te referi. Acum invat componentele masinii biggrin.gif
Stiu ca cei la care m-am dus prima oara, mi-au curatat VANA (nu ma intrebati care vana ca nu stiu) care era infundata si mi-au zis ca in viitor ar trebui si aceea schimbata.
De alte filtre nu stiu. Masina are 160 000 km, revizii facute la 10 000 km si la fiecare revizie i s-au schimbat niste filtre. Ultima revizie a fost la 150 000. Eu am luat-o cu 154 000 km si ma gandeam sa-i fac revizia la 165 000.


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Jul 2008, 12:31
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. De la 150k la 165k sunt 15k km, fa-o la 10k km.
2. VANA este EGRul...



--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2008, 12:32
Post #10


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Ti-au curata EGR-ul.... mari sanse ca el sa-ti faca probleme in continuare...

Fa "testul" de autostrada si spune-ne dupa aceaa...cum merge..spor!!!


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Jul 2008, 12:33
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Da, sunt de acord cu czh. Si totusi doamna/domnisoara zice ca merge destul de corect cu ea...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2008, 12:35
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Mda...schimba bine vitezele...dar totusi zice ca a luat masina la 150.000 de km....cine stie pana atunci cum a fost....

Recomand si eu reviziile la maxim 10.000 de km cu schimbarea tuturor filtrelor...

This post has been edited by cj98czh: 29 Jul 2008, 12:36


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 29 Jul 2008, 14:13
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




29 Jul 2008, 13:25:
"Becul ala se aprinde cand e inregistrata o eroare. Nu se poate sa nu apara nimic la diagnoza..."

R19/16V, la diagnoza mi-au spus ca sunt probleme grave cu bujiile incandescente, CEVA la cablajul de la motor (dar ca sa-mi spuna ce, ar fi trebuit sa mai achit 550 RON si nu am fost dispusa si nici nu sunt, mai ales ca in service-ul in care am fost azi mi-au zis ca pe tester trebuia sa apara exact unde e problema la cablajul de la motor, cablajul fiind toate firele care intra/au treaba cu motorul si ca pentru asta e tester-ul, ca sa te duca la sigur, nu sa bajbai dupa un fir care a facut scurt. Mi-au mai spus ca in diagnoza lor trebuia sa imi spuna exact pentru ca stiau exact, nu sa-mi ceara alti bani pentru asta!) + vana infundata pe care, vezi doamne, au curatat-o.

Ulterior, aflu ca nici cu bujiile nu am probleme - deci ce diagnoza e aceea?

Maine m-am programat la Cobalcescu sa repet testul ...


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mojorisin
post 29 Jul 2008, 15:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 24 July 07




incep sa imi dau seama ce norocos am fost sa fac o diagnoza dupa program cu 10 roni.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 107 cai alerti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 29 Jul 2008, 16:04
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Nu ma ofticaaaaaaa! sad.gif


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2008, 16:19
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.330
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Diagnoza ai facut-o intr-o reprezentanta Renault???? ca daca nu, nu dau 2 bani pe ce au spus ei acolo...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 29 Jul 2008, 17:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Da, la Mach 1, care e reprezentant Renault.
Maine vad si verdictul celor de la Cobalcescu. Va tin la curent.


--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Columb23
post 29 Jul 2008, 19:19
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 9 July 04




am avut si eu genul asta de problema... masina mergea cand bine, cand innebuneau beculetele, se tura singura, mergea infranat etc..

am dus-o tot la mach1 si se pare ca au rezolvat-o ... i-am intrebat ce a fost si au zis ca au gasit ceva la cablajul pe langa o mufa care facea cateodata masa sau scurt (n-am inteles exact nici eu)... cert e ca nu a mai facut de atunci. si mie mi-au recomandat sa am in vedere sa schimb cablajul motor (e posibil sa mai faca si pe viitor).

si eu tot megane1 am, dar pe benzina.


--------------------
Renault Megane 2001 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheorghetrusca
post 3 Aug 2008, 14:56
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 26 July 08




Bujiile ti le poti schimba tu, este foarte simplu.Comanzi bujiile la o firma specializata, iti recomand cu incredere firma Rune, tel. 0212217116 sau 0729218235. ATENTIE! NU AM NICI O LEGATURA CU EI. Dar eu am cautat bucsile de la bara de stabilizare si la ei am gasit cel mai mic pret. La Serus mi-au cerut 200 lei ( pe 4 bucsi de cauciuc ), iar de la ei le-am cumparat cu 60 de lei. Pentru cealalta problema iti dau numarul unui electrician auto destept si ieftin (iti spune el cat te costa, nu-i oferi tu): Dudu- 0721058080.Iti doresc succes!


--------------------
Renault Megane Classic 1996 - B 27 GHI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristinalina
post 7 Aug 2008, 10:43
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 28 July 08




Gheorghetrusca, multumesc pentru intentia de a ma ajuta, dar am vazut mesajul tau prea tarziu.

Am zis ca merg cu masina la Cobalcescu la un alt test si ca va tin la curent. Asadar, am fost, mi-au descoperit probleme la bujii - TOATE ARSE - le-am schimbat. Nu mi-au gasit nimic la cablajul la motor, in schimb, problema de care ma izbeam eu (nu se accelera, mergea infranata) era de la un senzor de la acceleratie care nu era in concordanta cu senzorul de la calculator. M-au intrebat daca am spalat motorul si mi-am adus aminte ca l-a spalat tatal meu, pentru prima oara de cand e masina asta, inainte s-o omologheze (parca asa se zice...) la RAR si ca dupa 2 saptamani am inceput sa am probleme. Mi-au sters toate mufele si masina a inceput sa mearga.

Am scos masina din service fix acum o saptamana. L-am intrebat pe mecanic daca ma pot baza pe masina asta sa fac un drum pana in Croatia. Mi-a raspuns ca nu crede ca voi mai avea probleme cu masina mult timp de acum inainte. Timp de o saptamana masina a mers perfect.

Ei bine, aseara, am incercat sa conectez un gps in masina, urmand ca maine, adica vineri, sa plec in Croatia. Surpriza! Priza de la bricheta nu mergea. Mi-am amintit ca am facut un scurt cu bricheta acum ceva timp si mi-am dereglat si radioul si geamurile care se deschideau fara cheie in contact si cu usile deschise si probabil si altele dar nu mi-am dat eu seama. Am schimbat siguranta de la radio si toate neregulile astea au disparut, dar n-am mai incercat niciodata bricheta. Aseara am vazut ca nu intra curent in "priza" aceea. Un coleg a scos toate sigurantele si le-a bagat la loc - a vrut sa verifice daca e vre una arsa. Sigurantele erau bune. In fine, nu i-am dat de cap.

Apoi am plecat cu masina. Am mers 3 km. Am oprit sa iau pe cineva de la munca. Cand am pornit motorul din nou, mi s-a aprins becul SERV si pe ecranul cu kilometrajul a inceput sa se aprinda intermitent "OIL _ _ _ _ _". Am verificat nivelul uleiului si era fix sub prima liniuta de la gradatie. Am pus 200 ml ulei ELF, pe care il aveam in masina. S-a stins becul SERV si pe bord apare OIL OK.

Sun fostul proprietar, care imi este coleg de serviciu si-mi spune ca masina asta n-a pierdut niciodata ulei si ca daca nu se scurge pe undeva e grav. Si nu s-a scurs pe nicaieri! wacko.gif

Am mai mers 7 km pana acasa, fara probleme, fara becuri aprinse pe bord.
Azi dimineata, cand sa pornesc masina, nu a mai pornit.

Pe bord ramaneau aprinse urmatoarele becuri: STOP, semnul de ulei (cel cu picatura), bateria si ... citez din cartea tehnica: "Martor pentru controlul gazelor de evacuare". STOP, ulei, baterie - raman aprinse de fiecare data cand bag cheia in contact si se sting dupa ce pornesc motorul. Acel martor pt controlul gazelor nu s-a aprins niciodata pana acum! Acum, pentru ca nu pot porni motorul, imi raman toate 4 aprinse.

Ce poate fi? Sunt speriata! Mi-e frica sa nu fi stricat motorul. Nu am mers fara ulei... cand m-a avertizat, am pus ulei. Nu inteleg de ce pierde masina ulei. E normal? Fostul proprietar spune ca nu ar trebui sa piarda ulei.

Are 11 000 km de la ultima revizie si implicit de la schimbarea uleiului si filtrului de ulei. Sa fie doar asta?

Daca ati avut asemenea probleme, va rog sa ma ajutati.

Problema e ca nici nu pot s-o duc in service de vreme ce nu se misca ... sad.gif









--------------------
Renault Megane 2003/LA0505 - BZ 06 RSK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 22:35
Dacia