Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ce se petrece...?, cand se apasa acceleratia cu motorul oprit

aaddrryyss
post 15 Aug 2008, 21:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Salut,

Problema: taximetrist iesit d'amboulea in fata mea, pus frana violenta, dupa care masina din spate se propteste in posteriorul masinii mele.
Din nu stiu ce motiv bizar, mi s-a oprit si motorul, desi am apucat sa apas ambreiajul (posibil insa sa il fi apasat destul de tarziu).

Prima reactie (dupa gandurile de bine urlate spre taximetrist in timp ce acesta o stergea cu un ranjet pe bot), a fost sa trag masina in afara strazii. Cum eram la nervi, am efectuat de cateva ori manevra obisnuita de apasat acceleratia - dat drumul la ambreiaj, fara sa realizez ca defapt motorul nu mai merge (aveam geamuri deschise, harmalaie multa p'afara...).
Dupa ce am lamurit situatia cu nenea de ma pocnise in spate, ma asez din nou la drum, si constat ca sunetul de la motor era foarte-foarte diferit fata de cum eram eu obisnuit. Mi se parea ca e un sunet ca de toba sparta, insa la un volum sonor mult mai redus(ca si cum as fi ascultat la calculator o inregistrare cu asa ceva, insa as fi dat volumul mai catre minim).Treaba a durat cam 4-5-6 km, si a inceput usor-usor sa dispara. Pare-mi-se ca disparitia completa a simptomului a coincis cu o acceleratia foarte viguroasa, in urma careia totul a revenit la normal (din punct de vedere al acusticii motorului).

Intrebarea mea e: ce anume se petrece cand acceleratia e apasata (destul de zdravan as zice) de cateva ori in timp ce motorul e oprit ? Pe vremea cand acceleratiile erau cu cablu, imi inchipui ca ar fi intrat niste combustibil in cilindri care...nu stiu...ramanea pur si simplu acolo pana la prima pornire ? La Meganasele noastre cum e ? E tot actionare mecanica sau e ceva electronic ?
Sa iau masuri legat de incident sau sa stau linistit avand in vedere ca lucrurile par sa fi intrat in normal ?

P.S. motorul e diesel.

This post has been edited by aaddrryyss: 15 Aug 2008, 21:41


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 15 Aug 2008, 21:47
Post #2


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




acceleratia e electronica si nu cred ca are vreo treaba cu zgomotul faptul ca tu ai calcat-o "la rece" de cateva ori.
insa faptul ca te-a lovit ala din spate poate avea legatura cu zgomotul ... nu ai spus cat de tare te-a lovit ? ce avarii ai ? poate e/a fost doar ceva ce vibra sau intra in rezonanta cu evacuarea sau poate e evacurea fisurata....


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- - Smoked taillights BMC filters-Chrome window trims-Xenon
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu83
post 15 Aug 2008, 21:47
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 22 March 07
From: Bucuresti




La megane 2 acceleratia e comandata electronic. Deci daca aveai motorul oprit nu cred ca s-a intamplat nimic.


--------------------
Renault Megane 2.2 / Passat B6 --- 1.6 16v / 1.4 TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 15 Aug 2008, 21:49
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Pedala de acceleratie este in fapt uin potentiometru pe care-l actionam cu pedala. Calculatorul daca este alimentat, sesizeaza aceasta manevra dar nu are ce sa faca cu ea, pentru simplu fapt ca executantul nu este activ. In cazul tau (1,5DCI) injectoarele. Neavand presiune de combustibil generata de pompa nu are ce sa faca. Mai mult, turatia fiind zero, oricum calculatorul nu ia in consideratie manevra soferului. Pedalaintra in functie numai dupa ce se depaseste turatia de 500rot/min. Se considera ca pana acolo este turatia de pornire si implicit debitul de pornire calculat si transmis spre injectoare este relatic fix, si se numeste chiar debit de pornire. Oricum daca na se realizeaza cel putin 180bar injectoarel nu pornesc.

Concluzie....zgomotul trebuie cautat inalta parte. De ex. poate ai avut afectata galeria de esapament de la tipul care te-a lovit din spate??


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 15 Aug 2008, 22:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Mda...am uitat sa mentionez ca avariile au fost nesemnificative. Practic am avut niste vopsea rosie depusa peste plasticele mele gri...Cand am dat cu mana mai insistent, s-a luat si au ramas doar niste zgarieturi absolut superficiale pe bandou. Tipul din spate spune ca bandoul meu a flexat doua-trei degete insa cand a dat cu spatele a revenit la loc (era un Daewoo Damas, deci a avut vizibilitate buna neavand "bot" la masina). Dealtfel am plecat fiecare la ce treburi am avut, fara sa mai mergem la politie.

In concluzie, daca avarii serioase n-am avut, am banuit ca e de la acceleratie.
Ma rog, orice o fi fost, acum is gone. Ce-i drept, ansamblul de injectie fiind electronic m-am mai linistit.


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 15 Aug 2008, 22:17
Post #6


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




eu as zice sa arunci un ochi atent pe sub partea din spate ... asa de siguranta ... eventual chiar cu motorul pornit si verifica si traseul de evacuare.


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- - Smoked taillights BMC filters-Chrome window trims-Xenon
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 15 Aug 2008, 23:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




daca te-a atins mai mult spre partea din stanga, este posibil ca in momentul impactului sa fi atins si evacuarea care stim cu totii ca nu e dintr-un material foarte rezistent si mai ales ca lucreaza la temperaturi foarte mari, este posibil sa o fi impins putin, sa se fi deplasat sitele din toba si apoi dupa ce gazele le-au impins sa fi ajuns la normal. totusi nu strica o verificare a evacuarii.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hypo RS
post 15 Aug 2008, 23:12
Post #8


Lentilescu Obezel


Group: Members
Posts: 215
Joined: 26 November 07
From: Bucuresti




Clar trebuie o verificarea, nu se stie ce si cum e p'acolo. Chiar daca daunele par superficiale, eu in postura ta mas duce la un service.


--------------------
Renault Sport Clio 172 - B -- XUU 2003
Hyundai Accent 2005 B xxxxxx
Biciclist urban... Univega HT 560 usor modificata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red_dog
post 16 Aug 2008, 01:00
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 13 December 07




dry.gif dry.gif mai oameni buni eu ma joc ca nebunu ca pedala de aceleratzi cand e motorul oprit cred ca am un tic biggrin.gif si logic daca e electronica nu vad sa aibe nici cea mai mica legatura cu notoru.cand am citit titlul m-am speriat wacko.gif asa ca o sa ma joc si de acum in colo


--------------------
megane EX-treme 2 - gr-63-dog 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin-axv
post 16 Aug 2008, 01:14
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 26 November 07
From: OLTENITA




da practic la acceleratie este un senzor post-336-1110552459.gif


--------------------
Renault Megane Renault Clio 3 2003/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryk
post 16 Aug 2008, 02:55
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.563
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti / Ploiesti




clar acceleratie nu are nici o legatura ca e actionata electric. S-a explicat mai sus cum functioneaza. Zgomotul acela vine de la evacuare sigur.


--------------------
Renault Megane III - N-am... 2014 hatchback / 1.5 dCI 110CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chiribasa
post 16 Aug 2008, 08:44
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 16 July 08




Si eu am tedinta sa mai apas acceleratia cand stau pe loc cu motorul oprit dar nu am sesizat nici un fel de probleme pana aku!!! Si eu zic ca tot de la evacuare poate fi prb. mellow.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 1.6 16 valve 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 16 Aug 2008, 08:52
Post #13


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Evacuarea, asa zic si eu. Desi e destul de ascunsa toba finala, se poate sa o fi miscat impacul.


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kappa_ii
post 16 Aug 2008, 10:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 24 February 05




cind te-a lovit din spate - aveai cutia de viteze cuplata ! in ce treapta de viteza erai ? se poate sa iti fi "bruscat" motorul -


--------------------
Megane 4 1.33 116cp Business 2019-10
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 16 Aug 2008, 10:42
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Eram intr-a 2-a, ma cam pregateam de a 3-a. M-am gandit si la bruscat motorul insa...impactul a fost dupa ce eu devenisem complet stationar, si inca aveam piciorul strivind frana.
Dupa cum v-am spus, am apucat sa apas si ambreiajul (eram cu piciorul prin zona, pregatindu-ma oricum sa schimb treapta de viteza). Desi l-am apasat tarziu si motorul apucase sa moara la franare, cand m-a atins nenea ala sunt sigur ca ambreiajul era si el apasat la maxim, deci motorul asa oprit cum era a fost decuplat.

Ideea cu accelelratia mi-a venit de la dacia veche a lu' tata, la care prin copilarie ma mai jucam la pedale (cu motorul oprit) iar apoi nu mai putea tata s-o porneasca din cauza ca "ii innecam cilindrii".

Ma rog, in concluzie o s-o sui intr-o zi pe rampa sa ma uit la toba finala.
Multumesc pentru pareri si observatii.


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
segcm
post 16 Aug 2008, 20:46
Post #16


... Entertainer


Group: Members
Posts: 642
Joined: 7 December 04
From: UE




1. Verifica daca a fost "bruscata" toba finala sau ceva de genul. Cum spuneau si ceilalti colegi, este posibil sa-ti dea vibratii si zgomote.
2. Posibil sa fi fost un soc pentru motor si din diverse motive posibil EGR-ul sau alt senzor sa fi fost "deranjat" apoi si-a revenit.
3. Pentru orice eventualitate daca vezi ca motorul pare mai "miscator" in compartimentul sau, verifica suportii de suspensie/prindere ai motorului si ai cutiei de viteze.

PS Eu daca eram in locul tau, ii rupeam "fasu" taximetristului. Altadata nu se mai baga...


--------------------
Renault Grand ESPACE - 2.0 dci Automat - ** *1 *** 2012 Initiale Paris
Fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 17 Aug 2008, 01:13
Post #17


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




e posibil ca in momentul socului sa se fi intrerupt alimentarea automat.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 09:27
Dacia