Turometru -650
![]() ![]() ![]() |
Turometru -650
agapi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III
- BBBBBB
2006, 1,2 V
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cum iti dai seama ca e la 650 ? de curiozitate ...
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
agapi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 24 July 06 ![]() |
Asa mi s-a spus la service si nu numai. Iti dai seama ca nu inventez si nici nu deschid topic-uri de dragul de a face conversatie.
|
--------------------
Renault
Clio III
- BBBBBB
2006, 1,2 V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
N-am spus ca ai inventat doar ca am intrebat de curiozitate si eu. Pai si daca ti-au spus la service de ce te deranjeaza turatia ? sau faptul ca "aprope a murit" la semafor ? si la masinuta mea se mai intampla dar foarte rar si isi revine rapid
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Tudor |
![]()
Post
#5
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Motorul 1,2 16v este un motor deosebit: Renault a redus la maxim greutatea pistoanelor, astfel ca a putut obtine un relanti la o turatie redusa fata de obisnuinta celorlalte motoare Renault. Turatia redusa de referinta este cea de 650 rpm (fata de standard 800 rpm) si ea determina o economie de combustibil in traficul urban aglomerat cu multe stationari involuntare. In concluzie, stai linistit, asa e si proiectata sa fie ... daca vezi ca sta la 800 rpm (si nu ai a/c-ul pornit) atunci puneti intrebari.
Faptul ca motorul nu merge perfect rotund la relanti, asta este o caracteristica a motoarelor multisupapa (16v), cauta si vei gasi, s-a discutut pe forum. Faptul ca "a dat sa moara": daca n-a murit si nu se intampla decat rar e ok (nici benzina nu are calitate constanta), iar la 650 rpm chiar ca relantiul e tinut la limita. Datorita turatiei foarte mici se intampla ca la ultimul dintre cilindrii putinul amestec aer-benzina care ajunge sa fie atat de putin incat sa nu reuseasca sa genereze combustie si de aici sincopa. Motorul e controlat electronic si este tras voit la turatia minima pe care o poate sustine. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
mpretorian |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 18 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am tot motorasul asta de 1.2 si va pot spune ca Renault se lauda ca a facut masina de serie cu cel mai mica turatie de relanti. Daca se porneste un consumator, gen becuri de faza, incalzirea lunetei motor "da" sa se opreasca, si apoi se tureaza. Am fost in service si mi-au spus: "asa fac toate"...
Problema am rezolvat-o foarte elegant: un filtru aer K&N. In plus masina nu mai este atat de deranjata de aerul conditionat, care ii sugea toata puterea la turatii mici, si m-a facut de cateva ori sa opresc motorul caci nu o turam sa compensez. In mod normal zgomotul motorului creste la montarea unui filtru "sport". In cazul Clio-ului am observat altceva. In zona de turatii unde motoarele Renault devin extrem de zgomotoase 3000-3500-4000 (in functie de motor) acest zgomot de "rezonanta" nu mai apare. Nu stiu daca influenteaza cu ceva acest filtru speranta de viata a motorului dar nici nu ma intereseaza, caci oricum nu vreau sa o pastrez 1000 de ani. |
--------------------
Renault
Clio 3
- B
2006 - 1149cm de forta bruta
|
|
MuciX |
![]()
Post
#7
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Asta e noua... eu nu am patit niciodata sa dea sa se opreasca la pornirea dezaburirii sau a farurilor. Mai mult, abia daca e sesizabila variatia de turatie cand pornesc a/c la ralanti.
@Tudor: nu stiam de faza cu turatia asa mica... interesant... mersi de pont. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 21:37 |