Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

PS Laguna2, cai putere

adi_0434
post 23 Jul 2008, 14:07
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




eu sunt sigur ca am 107 , dar cineva spunea ca rolul trs-ului este de a actiona geometria variabila la turbina blink.gif
Mesaj 10


Cel mai simplu este sa se uite daca are TRS (cum a spus Silviu) pentru ca diferenta esentiala intre cele doua este de putere care vine de la geometria variabila.
Deci daca in partea cea mai din stanga sus in compartimentul motor (cum privesti spre masina) ai o piesa neagra din care ies niste furtunase de aceeasi culoare din care unul coboara spre jumatatea turbocompresorului care se cheama turbina, atunci ai geometrie variabila deci 120 de cai.



This post has been edited by adi_0434: 23 Jul 2008, 14:10


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 23 Jul 2008, 19:31
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(myky @ 23 Jul 2008, 12:33)
Tipul F9Q-T7-54      Serie CO74730
*




QUOTE(adi_0434 @ 23 Jul 2008, 13:57)
alte pareri sunt binevenite biggrin.gif
sa vezi dracie ,am motor de 120cp si nu stiam radmasa.gif
*




QUOTE(adi_0434 @ 23 Jul 2008, 14:07)
eu sunt sigur ca am 107 , dar cineva spunea ca rolul trs-ului este de a actiona geometria variabila la turbina  blink.gif
*


Eu sunt ala care spunea...TRS-ul e nr 2 din imaginea atasata de cj98czh iar cu nr 11 e senzorul de presiune de supraalimentare.
Eu m-am uitat printr-un soft si ambele coduri de motoare (si F9Q 754 de 107 cai si F9Q 750 de 120 sunt prezentate in schite cu TRS. Daca ambele au trs atunci diferenta trebuie sa ramana la geometria variabila.... adica acest TRS nu ar trebui sa fie legat de turbina printr-un furtunas prin care este comandata vacuumatic geometria variabila.
Deci la codul de motor F9Q 754 corespunde o masina ce scoate 107 cai....sigur....numai daca nu e trecut gresit de RAR ca nu ar fi prima oara.

This post has been edited by dan73205: 23 Jul 2008, 19:32

Attached thumbnail(s)
trs.jpg ( Size: 222.38k ) Number of downloads: 129
senzorpres.jpg ( Size: 233.39k ) Number of downloads: 141


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 23 Jul 2008, 21:11
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




cand am cumparat masina am facut test dino si are 107 ,singura explicatie ar fi ca si pe motoarele de 79 kw sunt puse turbine cu geomertie variabila ,poate o fi doar diferenta de soft intre ele!!!

This post has been edited by adi_0434: 23 Jul 2008, 21:12


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Jul 2008, 21:16
Post #34


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




100% ca au turbina cu geometrie fixa cele de 107 cai


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 23 Jul 2008, 21:30
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




pai si trs-ul ala de ce mai e pus acolo?


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Jul 2008, 21:30
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(adi_0434 @ 23 Jul 2008, 14:07)
eu sunt sigur ca am 107 , dar cineva spunea ca rolul trs-ului este de a actiona geometria variabila la turbina  blink.gif
  Mesaj 10


Cel mai simplu este sa se uite daca are TRS (cum a spus Silviu) pentru ca diferenta esentiala intre cele doua este de putere care vine de la geometria variabila.
Deci daca in partea cea mai din stanga sus in compartimentul motor (cum privesti spre masina) ai o piesa neagra din care ies niste furtunase de aceeasi culoare din care unul coboara spre jumatatea turbocompresorului care se cheama turbina, atunci ai geometrie variabila deci 120 de cai.
*




Ete fas biggrin.gif
Amandoua au trs, doar ca una are geometrie variabila si una are wastegate.

La geometrie variabila se regleaza palele, iar la geometrie simpla se inchide mai mult sau mai putin valva wastegate (valva de descarcare) .

Amandoua sunt comandate vacuumatic si controlate de trs.


EDIT: Am gasit o poza pe forum cu o turbina de 120. Cea de 107 are capsula dispusa orizontal, nu vertical.


This post has been edited by andu911: 23 Jul 2008, 22:18

Attached thumbnail(s)
xxxx.JPG ( Size: 84.05k ) Number of downloads: 209


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 23 Jul 2008, 22:22
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Bine ca s-a lamurit chestiunea asta. Eu nu am vazut un motor (turbina) de 107 cai, era o deductie bazata si pe faptul ca un mecanic mi-a aratat mai demult furtunasul ce coboara de la TRS la turbina si mi-a zis ca ala comanda geometria variabila. Diferenta constructiva trebuie sa fie tot la turbina pentru ca in rest motorul e acelasi.
Cred ca nu va afla de pe acest topic ce putere are...pana acum se ducea la Renault si ii bagau aia VIN-ul pe calculator si afla.
LE: editam in acelasi timp cu andu911....confirm, la mine (geometrie variabila) capsula e in sus adica furtunul intra in ea de sus in jos.

This post has been edited by dan73205: 23 Jul 2008, 22:26


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Jul 2008, 22:32
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




iar eu am de 107 cu cutie de 6, deci nu-i o regula... asa ca cel mai bine baga nasu in spatele motorului si vede exact


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 24 Jul 2008, 21:25
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




mi-a aparut o problema de curand: mergeam pe e85, am oprit la buzau la petrom v, am bagat motorina si am plecat. mi s-a aprins imediat beculetul groazei, ala cu rezistenta in bord (bujie incandescenta) si nu mai avea putere. abia urca in ture, am deschis geamul sa aud turbina, nimic. suieratul ala nu se mai auzea deloc, masina nu mai tragea. am deschis capota si am piesa nr 2 din schema motorului tacanea. facea ca masina de cusut. am oprit motorul, am repornit si....gata. merge ca inainte. ce sa se fi intamplat?


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 24 Jul 2008, 22:16
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Asta inseamna ca piesei cu nr 11 (senzorului de presiune) i s-a rupt unul din cele trei fire electrice. S-ar putea sa nu vezi pentru ca probabil izolatia inca rezista dar daca le indoi usor pe fiecare o sa descoperi unde e rupt.
http://www.reno.ro/rezistenta-portocalie-i...ere-t87739.html
La inceput eu eram un pic confuz in legatura locatia firului care a fost gasit rupt in service la Mach 1 pt ca nu am asistat la operatie...m-am lamurit ulterior pentru ca mi s-a mai rupt de trei ori.
PS: scuze de off topic dar ma gandesc ca daca pleaca la drum lung si se intrerupe de tot contactul la acel fir o sa fie destul de neplacut pentru el.

This post has been edited by dan73205: 24 Jul 2008, 22:31


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cridaia
post 25 Jul 2008, 12:12
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.100
Joined: 25 February 08
From: Sannicolau Mare, Timis




wacko.gif si pana la urma ma poate lamuri cineva ? sunt tot mai confuz


--------------------
Volkswagen Passat - Break 2009 - BlueMotion - TM 98 BUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 25 Jul 2008, 15:02
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Pai mai uita-te la poza aia atasata de andu911. Ce e cu rosu vrea sa fie capsula aia in care intra furtunul din TRS (care nu e prezent in poza) si care e dispusa orizontal (asa cum ne asigura tot andu) la motorul de 107 cai spre deosebire de cel de 120 unde, asa cum se vede si in poza, e dispusa vertical. E destul de vizibil daca te uiti in spatele motorului la turbina de pe laterala dreapta a masinii.

This post has been edited by dan73205: 25 Jul 2008, 15:04


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:56
Dacia