Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Caseta de directie sau bieleta, Legatura prin filet defecta?!

vepman_ro
post 13 Jul 2008, 21:43
Post #1


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Se pare ca astazi mergand sa rezolv cu sonda de ulei am depistat altceva ...La miscarea volanului pe loc am constatat uin zgomot ciudat ( metal - metal ) . La un studiu amanuntit s-a constatat ca jocul nu este din caseta de directie sau coloana ci din legatura din capatul cremalierei cu bieleta. Am desfacut burduful , si capatul de bieleta nu era bne strans . L-am strans si dupa vreo 10 km pe piatra cubica am facut o noua verificare ( bataie care a aparut si in mers la hopuri sau directie brusca pe loc )la fel , bieleta nu era bine stransa . Am desfacut cap de bieleta si filetul exterior nu prezenta urme de uzura.
In momentul in care l-am infiletat 3/4 inca mai prezenta un joc neacceptabil.
Este posibil ca filetul din cremaliera sa fie uzat , este posibil ca acel cap de cremaliera sa fie fisurat ?
Mentionez ca bieletele , burdufuri , pivoti bucsi si altele au fosts cimbate in luna noiembrie 2007 si amla activ undeva la 7000km.
Am gasit o caseta de directie Sh la 300 ROn si montaj 50 Ron .
Ma intreb ce rezolvare imi recomandati ? Este un caz intalnit ?
Mi se pare dubioasa treaba , in mod normal materialul cremalierei nu este mai dur decat cel al bieletei ?
Schimbarea casetei de directie este cea mai buna solutie ?

Pareri?
Saptamana asta trebuie sa o rezolv ....plec in concediu Rep. Moldova ..drumuri mult biggrin.gif mai bune decat la noi ..biggrin.gif

PS: In cutia de viteze am verificat nivelul de la fluture : si ce constat ?
Uleiul amestecat cu apa , am eliminat uleiul si mi-au iesit 4 litri si ceva biggrin.gif deci exagerat d emulta apa ? pe unde a intrat oare ohmy.gif?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Jul 2008, 22:12
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. Nu prea cred ca avea cum sa intre apa de una singura.
2. Poate ca bieleta originala ar fi fost mai moale decat cremaliera, dar la una d-asta "sub patent"... cine sa mai stie?

Verifica filetul din interiorul cremalierei cu un surub potrivit (atentie la pas!)

Eu, personal, n-am auzit niciodata de o asemenea situatie...

Daca ajungi sa cumperi o caseta "noua", uite-te la stratul de crom de pe cremaliera. Trebuie sa fie impecabil! In cel mai rau caz are voie sa prezinte urme de frecare pe lungimea sa.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 13 Jul 2008, 23:52
Post #3


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Oky mersi frumos ! ams a tin cont de parerile voastre ...


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 17 Jul 2008, 00:11
Post #4


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Am rezolvat problema cu caseta de directie ..ams chimbat-o ...arata sub o forma acceptabil a. Ideea este ca ama juns la problema : doua ture stanga si doar o tura jumatate in dreapta . Ideea ca nu asta ar fi problema ci in cazul; in care duc la maxim stanga ( 2 ture) incepe planetara si bate. In cazul in care aduc rotile drepte volanul este drept .
Ma intrebd e unde o fi ? oare la montarea pinionului pe cremaliera baietii sa fiomis spre stanga cativa dinti ?
Am dreptate ? Daca incerc sa aduc din bielete imi permite lungimea filetului ? axul canelat de la volan imi permite sa il readuc apoi pe pozitie dreapta ( spitele sa le aduc in pozitie normala ) .


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Jul 2008, 00:15
Post #5


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. Imperativ fa geometria!
2. Axul canelat iti permite sa plimbi volanul cam in orice pozitie vrei tu - sunt multe caneluri.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 21 Jul 2008, 21:46
Post #6


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Mersi frumos R19.
S-a rezolvat prin intermediul unei "geometrii " . A fost nevoie sa se umble la directie si la repozitionarea volanului . Acum totul mi se pare in regula , nu mai bate planetara stanga ( ce este drept nu a batut de 2 ori ) fiind foarte atent sa nu rotesc excesiv, la vremea respectiva volanul . Acum am o tura si 3/4 stanga si identic dreapta ..este normal ? oare voi cate aveti ? 2 ture complete stanga 2 dreapta ?

This post has been edited by vepman_ro: 21 Jul 2008, 21:48


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 05:54
Dacia