Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Alternator - incarcare, alternator

johnny.m
post 25 Jun 2008, 13:17
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 3 February 08




am probleme cu alternatorul, nu mai incarca, mi-a mancat toata bateria mi-a indicat ca nu mai incarca si mi-a vorbit computerul, dar acum nu mai mi se aprinde nici bateria nici STOP la punerea contactului.
Am pus alta baterie am pornit masina si cand am vrut sa o pun pe a mea cand am ridicat bornele s-a oprit motorul .
Ce ar putea sa fie ??
Ace as pute sa fac? sa inlocuiesc alternatorul? stie cineva cum ca nu prea ai loc.
Mersi mult pt. ajutor.


--------------------
renault 25 tx renault 25 tx 1990, 2,2i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 26 Jun 2008, 13:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




Fii atent !
Cu un voltmetru de curent continuu ( poate fi si un multimetru digital care se gasesc prin targ la 10 -15 Ron ) , pune-i o baterie buna pe masina ( cea cu care ai pornit-o ) si masoara simplu tensiunea la bornele bateriei in 2 situatii :
1. masina la relanti si nici un far, semnal aprins - vezi cat indica ...
2. Masina cu farurile aprinse, pozitii, avarii, la fel si motorul turat pe la 2000 -3000 ture - iar vezi cat indica...

Scrie ambele valori si mai vorbim ! Daca erai din Bucuresti treceam eu si ti-o vedeam, nu de alta dar tare mi-s dragi Re 25....Eheeeee


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break 1987 - B-08-BYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 Jun 2008, 13:56
Post #3


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Un sfat.... nu mai lua bornele jos cand motorul merge ca s-ar putea sa nu o mai pornesti in vecci...sau ma rog dupa ce schimbi calculatorul si 50% din instalatia electrica.... caz patit de un amic de-al meu...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnny.m
post 2 Jul 2008, 20:54
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 3 February 08




am pornit masina si indica 11,9V si la relantiu si turata si cu faza lunga pornita am intrebat pe cineva si mi-a spus ca nu incarca alternatorul, intr-o carte pentru baterii spune ca teebiuie sa am 13 - 14V.


--------------------
renault 25 tx renault 25 tx 1990, 2,2i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 13 Jul 2008, 13:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




E clar, alternatorul tau nu incarca deloc!
Verifica puntea cu diodele intai fiindca este cel mai simplu si doar daca diodele sunt bune, citeste mai departe...
Cea mai intalnita cauza ar fi ca s-au uzat carbunii si\sau colectorul din Cupru pe care calca ei. Chestia e ca nu se pot schimba doar carbunii singuri ( ca la alternatorul de Dacia ), ci ei sunt prinsi intr-o montura impreuna cu regulatorul de tensiune si fac impreuna un corp comun. Costa cca 150 Ron cu totul.
Dar simpla inlocuire a acestei piese nu da rezultate fiindca carbunii vechi au sapat santuri adanci de citiva mm. pe colectorul alternatorului si daca montezi piesa cu carbunii noi acestia nu vor face contact bine pe colector si tot nu va incarca bateria.
Asa ca trebuie rectificat si colectorul ( pe strung neaparat ) pentru a fi neted si cei 2 carbuni sa calce bine pe toata suprafata lor de contact.
Asta numai daca este suficient de gros colectorul ca sa-ti permita rectificarea, ca daca nu strungarul trebuie sa-ti confectioneze alt colector pe care sa-l bage presat ( cu strangere ) pe rotorul de la alternator. Trebuie sa fie meserias bun si sa-l centreze bine pe strung .
Eu asa am procedat dar m-a costat mult toate operatiile astea cred ca m-au dus pe la 250 -300 Ron, in conditiile in care am demontat si montat singur totul !
Plus ca am avut ghinionul ca regulatorul de tensiune NOU CUMPARAT in care sunt montati carbunii sa debiteze 16- 18 V, mult peste valoarea nominala - asa ca n-am putut sa-l montez deoarece se distrugea acumulatorul rapid. Am pus un regulator vechi de la SH cu carbunii acceptabili si pe care i-am mai luat putin cu smirghel.
Acum nici nu stiu ce sa te sfatuiesc, poate ar fi mai bine sa iei un alternator bun de la dezmembrari, ai si ceva garantie la el si poate iesi mai ieftin...


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break 1987 - B-08-BYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 22:08
Dacia