Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

GM - probleme majore., Merrill Lynch: posibil faliment al General Motors

aphophis
post 22 May 2009, 20:50
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




vad ca e data din ce in ce mai sigura intrarea gm-ului in faliment

GM, la 2 săptămâni de faliment

QUOTE
General Motors (GM) mai are aproape 2 săptămâni până la termenul-limită impus de administrația Barack Obama pentru prezentarea unui program viabil de restructurare, iar experții consideră că grupul va declara falimentul, după 100 de ani de activitate și 10 luni de eforturi disperate de relansare.

Considerat un simbol decăzut al industriei americane, GM încearcă să scape de datorii de 27 miliarde de dolari, să obțină concesii pentru reduceri de costuri uriașe de la confederația sindicală United Auto Workers (UAW) și să renunțe la serviciile a aproape 1.600 de dealeri pe piața SUA, toate acestea până la termenul-limită de la 1 iunie, informează Mediafax.

Majoritatea experților consideră că realizarea acestor obiective într-un termen atât de scurt este imposibilă, iar GM va urma rivalul Chrysler sub protecția legii falimentului.

„Cred că este inevitabil. Nu știu cum ar putea să scape”, a arătat un analist.

Cotă de piață mică, datorii mari

Loviturile încasate de GM în ultimele luni variază de la prăbușirea vânzărilor și a cotei de piață la o gamă de produse învechită, care nu profită de inovațiile tehnologice și a fost depășită substanțial în ultimii ani de companiile rivale, în special de modelel hybrid dezvoltate de Toyota și Honda.

Problema imediată și cea mai importantă a concernului auto este situația financiară extrem de dificilă, cu datorii uriașe, care reprezintă și principalul motiv pentru care analiștii, experții și ceilalți jucători din industria auto consideră că GM nu va reuși să ajungă la un plan de restructurare coerent și va intra într-un faliment complex, caracterizat de litigii cu creditorii și investitorii.


http://www.capital.ro/articol/gm-la-2-sapt...ent-119678.html


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 27 May 2009, 19:25
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Am inteles ca s-a cam falimentat GM. NU? Asa am auzit la radio!

Falimentul GM va consta in vanzarea activelor grupului catre guvernul SUA
Planul constructorului auto General Motors (GM) de intrare in faliment implica vanzarea rapida a activelor performante ale companiei care un nou grup detinut initial de guvernul Statelor Unite, a declarat marti o sursa apropiata situatiei, relateaza Reuters.
Falimentul GM va consta in vanzarea activelor grupului catre guvernul SUA
Comentarii (0)
Sursa ramasa sub anonimat nu a dat indicatii asupra pretului de vanzare a activelor. Noua companie ar trebui, cel mai probabil, sa solutioneze toate cererile creditorilor GM. Activele nevandute vor ramane sub protectia legii aplicabile institutiilor falimentare, pentru satisfacerea altor cereri extraordinare.

Planurile guvernului includ oferirea de participatii la noua companie sindicatului GM si detinatorilor de obligatiuni, desi structura manageriala a grupului inca este negociata, a mai spus sursa.

Mai mult, guvenul va extinde o linie de creditare noii companii si va sterge cea mai mare parte a datoriilor de 15,4 miliarde dolari in urma imprumuturilor de urgenta primite de GM din partea guvernului american.

Gigantul auto are ca termen limita 1 iunie pentru a se restructura, sau ar putea avea aceeasi soarta ca rivalul Chrysler, care a intrat in faliment. Oficialii companiei nu au fost disponibili imediat pentru comentarii.

General Motors se afla la numai cateva saptamani de un faliment despre care expertii sustin ca este necesar pentru indeplinirea cererii administratiei Obama de refacere a unui simbol al industriei americane.

Dupa 100 de ani in care compania a fost prezenta pe piata auto mondiala si 10 luni de incercari nereusite de restructurare, GM incearca sa reduca datoriile cu 27 miliarde dolari, sa castige concesii din partea sindicatului muncitorilor din industria auto si sa scada cu aproape 1.600 numarul dealerilor din Statele Unite, inainte de 1 iunie, termenul limita impus de guvern.

Dar pe masura ce timpul trece, expertii sunt de parere ca GM va avea aceeasi soarta ca si compania rivala Chrysler si va inainta cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 27 May 2009, 23:13
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




Esecul privind conversia de obligatiuni aduce GM la un pas de intrarea in faliment


QUOTE
General Motors Corp., cel mai mare constructor auto american, a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni, in contextul in care termenul limita de 1 iunie acordat pentru restructurare se apropie, iar falimentul este tot mai iminent.

Conform unei scheme initiale, detinatorii de obligatiuni emise de GM ar fi trebuit sa primeasca 10% din capitalul grupului. Insa oferta GM nu a fost primita bine, iar consiliul de administratie se va reuni pentru discutarea masurilor ce vor fi luate, dupa acest esec, scrie AFP. Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre conditiile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intrarii GM in faliment. Grupul auto avea active de 91 miliarde dolari la finele lui 2008.

Analistii atrag atentia ca intrarea in faliment a grupului va fi mult mai complicata decat cea a companiei rivale Chrysler, care nu are afaceri foarte extinse in afara granitelor.

Intre timp, procesul de faliment al companiei Chrysler LLC, care a inaintat in 30 aprilie cerere pentru intrarea in faliment, da incredere consumatorilor ca si GM va reveni pe piata rapid, in cazul in care va avea aceeasi soarta.

Chrysler este gata sa iasa din faliment si va face acest lucru, cel mai probabil, la 30 de zile dupa intrarea sub protectia legii si nu dupa 60 de zile, conform estimarilor anterioare, a declarat pentru Bloomberg o sursa apropiata discutiilor.

GM, care a primit imprumuturi guvernamentale de 19,4 miliarde dolari de la inceputul lui 2009, a incercat sa reduca costurile si datoriile pentru a putea primi in continuare mai multe fonduri de acest fel. Reprezentantii companiei au declarat in mai ca se asteapta la 7,6 miliarde dolari din partea Trezoreriei, dupa 1 iunie.

Spre deosebire de Chrysler, companie ale carei datorii sunt detinute de zeci de institutii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitl anului. De asemenea, in incercarea de a face cat mai rapid rost de lichiditati, GM vrea sa vanda Opel, afacerea sa cheie de pe piata europeana.

Guvernul Germaniei a clarificat ca GM va avea cuvantul final asupra cumparatorului Opel, dar oficialii de la Berlin vor juca un rol important in decizie, pentru ca li se cere ca ofere miliarde de euro drept garantii pentru imprumuturi, ca parte a unui acord. Fiat, producatorul auto de piese auto din Canada, Magna, si holdingul industrial RHJ International au inaintat oferte pentru Opel.

Opel are 25.000 de angajati la patru fabrici din Germania, iar viitorul producatorului auto a devenit un subiect de dezbatere politica la Berlin, inaintea alegerilor federale din 27 septembrie.

Oficialii de la Berlin vor sa pastreze cat mai multe locuri de munca si fabrici ale Opel, pentru evitarea falimentului diviziei GM. Vanzarile auto din SUA sunt la cel mai scazut nivel din anii '80 si nu exista indicii privind o revenire. GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari. Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari. (NewsIn)



http://www.standard.ro/articol_96202/esecu...n_faliment.html



--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 28 May 2009, 12:55
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




ESte pe duca GM, insa dupa faliment se va reorganiza. Sa nu ne facem iluzii ca va disparaea marca GM, insa vor fi alti stapani acolo. Cateodata lucrul asta este folositor pentru ca vin oameni noi cu alte strategii. In aceasta etapa de criza nu mai poti merge pe automobile gigant, nici macar in S.U.A. !


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 29 May 2009, 13:55
Post #35


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




excl.gif



--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 1 Jun 2009, 07:52
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




probabil in cateva ore va fi anuntat falimentul gm. In urma acestui faliment SUA va injecta 30.1 miliarde de dolari in gm, alaturi de guvernul canadian ce va injecta si el 9.5 miliarde de dolari. In felul asta GM va fi practic nationalizat, devenind proprietatate celor 2 guverne. Astfel 60% din GM va apartine SUA, in timp ce Canada va avea 12%. Sindicatele au si ele parca vreo 10%

QUOTE
General Motors' bankruptcy endgame appears to be at hand, with word coming out that the automaker will indeed file for Chapter 11 protection early on Monday morning, which in turn is expected to trigger $30.1 billion in U.S. government loans. That funding will arrive on the heels of the $19.4 billion GM has already received since late last year, and Canada is expected to chip in an additional $9.5 billion. In exchange for that $30.1 billion in financing, Capitol Hill will receive a 60% share of GM, while Canada's investment will reportedly net it a 12% stake.

In related news, Automotive News is reporting that GM will appoint Al Koch to a newly created chief restructuring officer post. Koch, a corporate turnaround expert, has already been working with GM since January through his advisory firm, AlixPartners LLP. According to AN, Koch will oversee "bad" GM – that is, the liquidation of assets deemed to be dead weight in the drive to a leaner, more competitive GM (think: Hummer, Saturn, Saab, etc.). Recently minted GM CEO, Fritz Henderson, will continue to lead the corporation and, of course, all warranties will continue to be honored.

As part of the Chapter 11 bankruptcy proceedings, GM will see its stock-trading ticker removed from the Dow and S&P 500 on Monday, with those who have still been stubbornly holding on to stocks effectively losing everything.

President Obama will address the nation on GM's historic bankruptcy beginning at 11:55 a.m. EDT, with Fritz Henderson slated to address media members at around 12:15 p.m. in New York.


http://www.autoblog.com/2009/05/31/report-...pen-chief-rest/

<span class='edit'>1 Jun 2009, 17:26:</span>
e oficial. Gm e in faliment, datorita datoriilor de 172 de miliarde de dolari, la bunuri in valoare de 82 de miliarde de dolari.

QUOTE
The die is cast: General Motors has filed for bankruptcy. As expected, the automotive giant filed for Chapter 11 bankruptcy protection this morning in a New York court, listing $82 billion in assets and $172 billion in debts.

As we told you earlier, the century-old company will gain extensive assistance from the U.S. government, the former chipping in $30 billion in financing (GM has already received over $19 billion), that latter of which is expected to work extensively with the automaker as it goes through bankruptcy proceedings that will see the company's assets split into "Good GM" and "Bad GM," the latter of which will be liquidated.

According to the Detroit Free Press, the Obama administration has said that it will manage its holdings in GM (the government gets a 60% stake) in a "hands-off" non-interference fashion, with no White House employees serving on the board or being employed by the automaker. However, Capitol Hill will get the chance to influence company proceedings, as it will vote on core issues of governance that include "selecting the company's board of directors and major corporate transactions." While that may not equate to day-to-day management decisions, the government will certainly have the ability to influence company plans through appointments and such decision-making processes.

You can read more about the filing and the ramifications at the link below.


This post has been edited by aphophis: 1 Jun 2009, 17:26


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 2 Jun 2009, 07:39
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Americanii sunt curajosi. Au incredere in tineri:

http://www.gandul.info/lumea/un-tanar-care...ml?3929;4476305

Brian Deese, un tânăr de 31 de ani, este omul pus de administrația Obama să restructureze General Motors și să rescrie astfel regulile capitalismului american, relatează The New York Times. Deese nici măcar nu a absolvit încă Universitatea Yale, pe care o începuse, și nu a pus niciodată piciorul într-o unitate de asamblare a automobilelor. Totuși, s-a remarcat ca director pe politici economice în campania electorală a lui Barack Obama și apoi ca membru al Grupului de Lucru pentru politici economice din echipa de tranziție Obama-Biden. Acum, este văzut ca „una dintre cele mai influente voci” din administrația Obama când vine vorba de strategii pentru industria auto din Statele Unite.

Deși nu a stat niciodată să despice firul în patru pentru a înțelege ce s-a întâmplat cu o industrie auto aflată în declin încă de acum 30 de ani, Brian Deese a fost trimis în postura de „salvator” al acestei ramuri chiar din noaptea în care alegerile din SUA s-au încheiat, relatează NYT. „A fost o perioadă – între 4 noiembrie și mijlocul lui februarie – când am fost singurul membru al grupului pentru industria auto (n.r. al echipei de tranziție Obama). A fost groaznic”, recunoaște viitorul absolvent de Yale.

Acum însă, cei care lucrează cu el consideră că va putea duce la capăt ceea ce ar putea fi numit cel mai important experiment al liderului de la Casa Albă în materie de intervenție a statului în economie. Este adevărat că cei care iau marile decizii referitoare la gigantul din Detroit sunt membri mai proeminenți ai administrației, însă Brian Deese este cel care poate răsturna aceste decizii sau care poate înclina decisiv balanța de o parte sau de cealaltă atunci când există opinii divergente.

Artizanul fuziunii Fiat-Chrysler

Este exact ce s-a întâmplat în urmă cu o lună, când membrii noii administrații erau divizați în ceea ce privește soarta Chrysler. Brian Deese a explicat atunci că este împotriva unei decizii de a lăsa compania să falimenteze, potrivit unor persoane prezente la dezbatere. Deese nu a fost singurul care s-a pronunțat în favoarea fuziunii cu Fiat, dar ceea ce a convins a fost argumentația sa că falimentul Chrysler va avea efecte „perverse” precum creșterea costurilor asigurărilor medicale, a ajutoarelor de șomaj etc.

Rezultatul a fost preluarea unei părți din Chrysler de către italienii de la Fiat. „Era în Sala Roosevelt și vorbea aprins pentru a convinge că, dacă ar fi fost făcută o comparație, costurile pe care le-am suporta dând o șansă Fiatului nu ar fi mai mari decât costurile ascunse ale unei lichidări”, a povestit Lawrence H. Summers, directorul Consiliului Național Economic. Totuși, fuziunea (preluarea a 20 până la 35% din acțiunile companiei) cu Fiat nu poate fi catalogată tocmai ca un „succes” – deși guvernul federal a promis până la 8 miliarde de dolari ca garanții până când compania își va relua activitatea, Fiat nu pare tocmai dispusă să își respecte promisiunea de a investi la rândul ei în retehnologizarea Chrysler.

Chemat să găsească o soluție pentru General Motors

Rolul lui Brian Deese este unul destul de neobișnuit pentru cineva care nici nu are o profesie de economist și nici studii de specialitate și care nici măcar nu a petrecut prea mult timp studiind viitorul industriei auto americane, comentează New York Times. Tot el este cel care trebuie să formuleze și explicațiile oficiale – mai exact, de ce sunt cheltuiți aproape 50 de miliarde de dolari din banii contribuabililor pentru o salvare a industriei auto care este deja extrem de nepopulară. În ceea ce privește viitorul mamutului General Motors, soarta sa a fost deja hotărâtă: ieri, compania, considerată un simbol al industriei americane, a declarat falimentul, la peste 100 de ani de la înființare. Guvernul federal al SUA și cel al Canadei vor deține 72% din acțiunile General Motors (GM) după restructurarea companiei, care nu a mai putut fi salvată decât prin naționalizare. Preluarea de către stat se va face printr-un nou împrumut de 30 miliarde dolari pe care Administrația Obama vrea să-l acorde GM, pe lângă cele 19,4 miliarde deja oferite.



--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boga81
post 2 Jun 2009, 08:01
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 18 September 08
From: Bucuresti




e oficial: GM in faliment

http://www.motorauthority.com/official-gm-...cy-in-2009.html

General Motors today announced that it has filed for Chapter 11 bankruptcy following an agreement reached with the U.S. Treasury and the governments of Canada and Ontario to accelerate its reinvention and create a leaner and stronger "New GM".


--------------------
Suzuki SX4 1.6 4x4 Navi - ex: '08, Sandel 1.5 dCi
MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
Gone CrAzY! Back soon...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 2 Jun 2009, 08:04
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Era singura varianta sa mai salveze ceva!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 3 Jun 2009, 10:39
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




http://www.mediafax.ro/economic/hummer-aju...ml?1686;4480569

Hummer, companie a GM vanduta chinezilor. Uite ce face criza din americani (cowboy).
Hummer ajunge la chinezi

GM a încheiat un acord privind vânzarea brandului Hummer
Puțin peste jumătate din mașinile disponibile în programul "Rabla" au fost vândute
Guvernul cere schimbarea regimului juridic al caselor ANL, pentru a fi vândute
Zeci de spanioli își vând organele pe internet din cauza crizei economice
Două tablouri de Tonitza vor fi scoase la licitație
printeaza articol twitter trimite e-mail trimite pe ym foto [1] [1] video [0] [0] audio [0] [0] redimensioneaza
DETROIT/NEW YORK / 10:02, 3.06.2009

General Motors (GM) a încheiat un acord pentru vânzarea mărcii de autoturisme de teren Hummer către producătorul de utilaje grele Sichuan Tengzhong din China, măsură care face parte din procesul de reorganizare a grupului american falimentar.

GM încearcă să vândă mărcile, diviziile și activele neprofitabile, pentru a ieși din procedura de faliment ca o companie de dimensiuni mult mai reduse, însă profitabilă și cu o capacitate mare de adaptare la mișcările din piață.

Grupul american a declarat falimentul luni și a anunțat marți că s-a înțeles cu Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery pentru vânzarea Hummer, precizând totodată că detaliile financiare ale acordului nu au fost încă puse la punct.

Analiștii estimează că GM ar putea obține circa 100 milioane de dolari pentru Hummer, marcă emblematică pentru industria autovehiculelor 4x4 din SUA.

Compania chineză a anunțat că va păstra actuala conducere executivă a Hummer și "echipa operațională".

GM a anunțat ulterior că Tengzhong va semna, după preluarea Hummer, un contract pe termen lung pentru asamblarea și furnizarea de componente și materiale pentru automobile.

Potrivit acordului de vânzare a Hummer, compania chineză va prelua toate contractele de dealership ale mărcii americane.

Tranzacția trebuie să obțină aprobarea autorităților și este așteptată să se încheie în trimestrul al treilea al acestui an.

Hummer este prima marcă de automobile a unuia dintre cei trei mari constructori auto americani (GM, Ford și Chrysler) preluată de o companie chineză.

Grupul Tengzhong, format în anul 2005 prin fuziunea mai multor companii din China, asamblează vehicule pentru utilizare specială, componente structurale pentru autostrăzi și poduri, utilaje pentru construcții și echipamente grele pentru industria energetică.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 4 Jun 2009, 22:14
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




radmasa.gif radmasa.gif tare de tot gag-ul lui tom stewart despre falimentul gm:

http://www.autoblog.com/2009/06/03/video-j...nies/2#comments


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 8 Jun 2009, 21:08
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




Se pare ca gm va renunta la producerea urmatoarelor modele: Chevrolet Kodiak , GMC Topkick , si GMC C4500, C5500 , C6500, care reprezentau oferta gm in clasa utilitarelor medii. Probabil si vanurile din aceeasi categorie produse de gm vor avea in curand aceeasi soarta:

topkickfired_opt.jpg

GM stops trying to sell medium duty truck line, will cease production of Chevy Kodiak and GMC Topkick

QUOTE
For the past four years, General Motors has been trying to sell its medium duty truck business, which produces the giant Chevy Kodiak and GMC Topkick. Navistar, Isuzu and other unnamed suitors were all at one point in discussions with GM to make a deal, but none ever happened and today the automaker announced that it would will "wind down" production of the Kodiak and Topkick and cease production altogether on July 31st.

In addition to the consumer-oriented models from Chevy and GMC, the medium duty truck operations also produced the commercial grade C4500, C5500 and C6500 models. Halfway between a full-ton pickup and an actual semi, these mammoth haulers were best suited for just that: towing. Chances are if you ever saw one on the road, there was a trailer behind it.

The Topkick also earned acclaim for its acting prowess in the Transformers film franchise playing the Autobots' weapons specialist, Ironhide. Unfortunately, success on celluloid didn't transfer to sales on the street, and it looks like Ironhide may be taking his last curtain call in Transformers 2: Revenge of the Fallen.


http://www.autoblog.com/2009/06/08/gm-stop...ll-cease-produ/


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 12 Jun 2009, 18:14
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




o chestie neobisnuita pentru un producator auto, face gm zilele astea. Vrea sa produca o masina mica in state, si pt asta vrea sa foloseasca o uzina de acolo. INSA.. pentru asta vrea ca autoritatile locale sa le platasca o suma cat mai mare. In avans, nu prin scutiri de taxe cum se practica in restul lumiii. Se pare ca pana acum Tennessee , a licitat cel mai mult.. 200 de miliaone de dolari

QUOTE
Provided that it survives bankruptcy, General Motors plans to build a small car somewhere in the US. The General has stated that it is investigating three sites to build the yet unnamed vehicle; Janesville, Wisconsin; Orion, Michigan; and Spring Hill Tennessee. GM previously announced that all three facilities would close, though it subsequently said that one location would ultimately reopen.

GM hasn't publicly laid out parameters for picking which plant will produce the new vehicle(s), but the state of Tennessee says that the biggest requirement is money. Governor Phil Bredesen reportedly told The Tennessean that GM has asked for at least $200 million to stay in the game, characterizing talks with the General as "Tell me how big of a check you're going to write." We're not talking tax breaks, either, as Bredesen is quoted in the article as saying:

    "They don't care about tax credits and those other kinds of things...it certainly was a new look for me at how they're approaching this thing, which is absolutely, 'Tell me how big of a check you're going to write.'"

GM isn't talking about its specific requirements for the small car plant, saying that the talks are "private discussions." Officials from Michigan and Wisconsin are following suit, but Tennessee is taking a different stance. Bredesen says the state doesn't have the kind of money that GM is asking for, and he told The Tennessean that "this is not a year in which I've got a spare couple of hundred million dollars from the rainy day fund to use for something like this."

GM has not yet come up with a timetable for announcing the winner of the small car facility sweepstakes. Thanks for the tip, JayP!


http://www.autoblog.com/2009/06/12/report-...prin/1#comments


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 10 Jul 2009, 00:00
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




General Motors vinde tot

QUOTE
Concernul General Motors a obținut aprobarea pentru a-și vinde cea mai mare parte din active către un cumpărător finanțat de către trezoreria SUA, potrivit Bloomberg.


Nimeni nu poate contesta faptul că singura alternativă la această operațiune de vânzare este lichidarea, care ar avea consecințe dezastruoase pentru creditorii GM, pentru angajați, furnizori și comunitățile care depind de companie”, a declarat Robert Gerber, judecătorul specializat pe proceduri de faliment care a dat undă verde General Motors pentru vânzarea de active.

Harry Wilson, consilierul trezoreriei americane pe segmentul auto, a declarat că GM nu ar rezista unei proceduri standard a Capitolului 11 din legea falimentului, iar guvernul și-ar fi retras o finanțare de 33 miliarde dolari (23,6 mld. euro) dacă Gerber nu ar fi aprobat vinderea de active. “Tribunalele specializate pe procedura de faliment au puterea să autorizeze vânzarea de active cât timp ele mai au valoare, pentru a preveni moartea pacientului pe masa de operație”, a explicat Gerber.

În urma acestei operațiuni, statul american va primi 60% din noul GM, în schimbul celor 50 miliarde dolari (35,7 miliarde euro), un sindicat al muncitorilor va primi 17,5% pentru renunțarea la drepturile din asigurările de sănătate, iar guvernul canadian va primi 11,7% în schimbul împrumuturilor acordate.

Activele noii companii GM sunt estimate a atinge valoarea de 38 miliarde dolari (27,1 mld. euro). Deținătorii de obligațiuni și alți creditori vor împărți restul de 10% din companie, plus garanții de 7,4 miliarde dolari (5,3 mld. euro). Problemele GM au început să iasă în evidență tot mai mult din noiembrie 2006, când miliardarul american Kirk Kerkorian și-a vândut participația de 7% deținută atunci în GM. În acel an, oficialii GM refuzaseră o ofertă venită din partea Renault-Nissan, care voia să cumpere 20% din acțiuni și să ajute concernul american aflat în dificultate.
În februarie 2008, GM a anunțat pierderi de 39 miliarde dolari (33 mld. euro). Între septembrie 2007 și martie 2008, GM a pierdut aproape un miliard de dolari pe lună. În august 2008 au fost anunțate alte pierderi, de 15,5 miliarde dolari (12 mld. euro).

În martie 2009, președintele Barack Obama a condiționat acordarea de ajutoare către companie prin implementarea unui plan de restructurare autentic. GM a declanșat procedura de faliment pe 1 iunie 2009, având active de 82,3 mld. dolari (58,8 mld. euro) și datorii de 172,8 miliarde dolari (123,5 mld. euro).


http://standard.money.ro/articol_102425/ge..._vinde_tot.html

10 Jul 2009, 21:29:
avem un nou gm, detinut de statul american radmasa.gif

QUOTE
Constructorul american de automobile General Motors a anuntat astazi lansarea formala a noului GM, iesit din faliment, entitate creata in jurul activelor "sanatoase" ale grupului si detinuta in mare parte de statul american, scrie AFP.

"Noua companie General Motors si-a inceput azi din nou activitatea, dotata cu o noua structura, cu un bilant contabil mult mai solid si cu un plan de afaceri menit a plasa consumatorii in centrul activitatii de productie", a declarat grupul intr-un comunicat preluat de NewsIn.

"Este inceputul unei noi ere", a declarat directorul general Fritz Henderson, cu ocazia unei conferinte de presa.

Exprimandu-si recunostinta pentru ajutoarele acordate de guvernul american si canadian, care au contribuit cu 60 miliarde dolari la efortul de sustinere a celui mai mare producator mondial de automobile, Henderson a tinut sa sublinieze ca noul GM va fi "centrat pe dorintele consumatorilor".

GM se va concentra pe patru marci principale - Buick, Cadillac, Chevrolet si GMC.

Tribunalul din statul american New York care se ocupa cu falimentul companiei a aprobat duminica vanzarea activelor GM catre o "noua" companie GM, al carei pachet majoritar de actiuni va fi detinut de guvernul american.


http://bloombiz.ro/auto/noul-gm-sau-mitul-pasarii-phoenix

This post has been edited by aphophis: 10 Jul 2009, 21:29


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Jul 2009, 21:32
Post #45


-


Group: Members
Posts: 22.801
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nici acum nu au crapat astia?


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 11 Jul 2009, 00:05
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Nu crapa, stai tu fara grija. Se vor reorganiza, vor produce masini mai mici pentru ca nu doresc sa ramana doar japonezii pe piata lor (bineinteles pe langa Ford, care cica nu are probleme). GM va fi mai mult decat a fost pana acum, parerea mea. La americani miliardele nu sunt chiar o problema, noi ne scremem pt 100-200 de milioane. blink.gif


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 11 Jul 2009, 05:45
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




cred si eu, cand statul detine gm, ca miliardele de dolari nu vor fi problema, isi vor permita sa vina cu masini ieftine, sub costul de productie. Dumping adica..


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smailmiami
post 16 Jul 2009, 19:32
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 318
Joined: 7 September 06




Bai si eu care credeam ca ii cumpara Renault, cum minteai tu ca ai citit nu-stiu-unde acu vreo 2 saptamani.


--------------------
Daewoo Leganza - DJ-10-DKL 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 18 Jul 2009, 14:48
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




cred ca iti dai seama ca gm dat (aka daewoo) e alta mancare de peste fata de general motors (chestia aia detinuta de statul american, canadian si sindicate)


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smailmiami
post 18 Jul 2009, 15:19
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 318
Joined: 7 September 06




Nu mai insist, stii tu la ce ma refer. Din pacate, mi-am confirmat o presupunere.


--------------------
Daewoo Leganza - DJ-10-DKL 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Master01
post 18 Jul 2009, 16:14
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 13 January 09
From: Suceava




Eu cred ca pana la urma GM se descurca singur. Daca este nevoie il ajutam noi, ii mai bagam odata in faliment si ii vindem pe un dolar (sau euro) ca ne descurcam. Ce bucurosi vor fi americanii.............sa vina vreun argentinian sa le cumpere GM precum a cumparat si ARO. biggrin.gif


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC - Nr. de SV 2005/1598 cmc 1,6 16 V
Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 20 Jul 2009, 16:16
Post #52


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleD...eID=64419&vf=12

GM about-turn: US Commodore won’t be resurrected
Fuel-economy regulations doom revival of Holden Commodore as a Chevrolet Caprice in the US

GM axed the Pontiac brand as part of its filing for Chapter 11 bankruptcy, and Lutz admits increasingly tougher fuel economy regulations have forced the company to abandon its plans to reintroduce a V6- and V8-powered Commodore-based large sedan to the US market.
“The G8 will not be a [Chevrolet] Caprice, after all,” said Lutz. “I’d said we were studying it, giving it a serious look, because a car like the [Commodore-based] G8 was just too good to waste.
“That’s all still true, but with my new ‘marketing’ hat on, upon further review and careful study, we simply cannot make a business case for such a program. Not in today’s market, in this economy, and with fuel regulations what they are and will be.”
It’s another blow to Holden, which had been hoping to revive the billion-dollar export deal that collapsed when Pontiac was disbanded.
Lutz, a renowned fan of V8 cars as well as Holden, says losing the Commodore in North America is a shame because the Pontiac G8 had been well received. He says the decision doesn’t mean GM is turning its back on performance or rear-wheel-drive cars, though.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 8 Aug 2009, 12:57
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




inca o miscare tipica gm, noul gm, care a mai primit un bonus de la statul american, adica faptul ca toate uzinele/bunurile contaminate/poluante ale vechiului gm, nu vor trebui curatate pe banii gm-ului, ci posibil pe banii statului

QUOTE
Among those clamoring for attention and payouts from Motors Liquidation Co., the company that assumed General Motors' unwanted assets after its Chapter 11 filing, are the environmental and economic redevelopment departments of state governments. According to reports, when GM exited bankruptcy, its polluted factory and land sites were consumed by the Motor Liquidation, allowing the automaker to avoid the responsibility of cleaning up its mess, and state leaders fear there won't be any money to clean the locations.

Before bankruptcy, GM estimated it had $1.9 billion in environmental issues and litigation liabilites. Motors Liquidation Co., though, has only about $1.2 billion to manage the entire wind-down of its affairs -- and as one might expect, attorneys handling the matter are expected to get a huge chunk of that. The figure to clean up sites in places like Buick City (pictured, before the buildings were demolished), Michigan and Massena, New York has been pegged at $530 million. However, the way it's looking, there won't be anywhere near that much money to get the job done.

The affected areas are afraid they will have to pay for the clean ups or simply let the land go unused. The problem with that: those local governments don't have the money. And they can't expect a developer to spend millions to clean up an old mess. If not Motors Liquidation or GM, civic representatives want the government to foot the bill since the current administration orchestrated the deal. No one knows how it will -- or won't -- be resolved, but the EPA has said that it's in touch with states and Motors Liquidation to "identify any environmental cleanup requirements that existed at the time of bankruptcy."


http://www.autoblog.com/2009/08/07/report-...free/2#comments


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Edmonde
post 8 Aug 2009, 21:03
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 5 May 09




Fara suparare, dar cand Renault a fost in faliment si a fost preluat de stat cum a fost? Asa si in cazul GM, foarte bine ca s-a reorganizat si a iesit din faliment, este un lucru bun. Oricum, diviziile pe care le-a pastrat sunt si cele care fac si au facut masini foarte bune.

GMDAT, sau Chevrolet EU raman in patrimoniul firmei, lucru oarecum de bun simnt pentru ca Epica, Captiva si mai noi Cruze sunt masini bune si accesibile.

Sa nu uitam ca GM a fost numarul 1 mondial, lucru care da de gandit jucatorilor de pe piata : au bani, au mijloace tehnologie si cercetare bine pusa la punct, au un cuvant de spus in piata auto, mai mult decat firmele japoneze, coreene sau alte natii.


--------------------
Renault Koleos Privielege
Théorie de la théorie, mais la pratique nous tuer
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Edmonde
post 9 Aug 2009, 11:32
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 5 May 09




Au fost in faliment, GM o sa fie dizolvat impreuna cu datoriile, iar acum au facut GM Next, firma nou in cadrul careia au ramas doar brandurile profitabile : Chevrolet, Cadillac, GMC si Buick.

Asadar, e liber la cumparaturi pentru cine doreste sa cumpere branduri precum Opel, Saab, Saturn,etc.

This post has been edited by Edmonde: 9 Aug 2009, 11:33


--------------------
Renault Koleos Privielege
Théorie de la théorie, mais la pratique nous tuer
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 16 Aug 2009, 19:26
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




unul din primele chestii care arata ca government motors incepe sa fie favorizat de stat. Cica cei de la gm au anuntat ca volt-ul va avea o automonie de 230 de mile pe galon radmasa.gif Partea faina e ca ei au ajuns la acest numar, bazandu-se pe un document in completare, facut de cei de la epa,parca special facut sa avantajeze aceasta masina. Epa fiind agentia guvernamentala care stabileste consumurile oficale ale masinilor ce se vand in state. Partea faina e ca nissan le-a dat-o peste bot celor de la gm cu pseudomarketingul asta, calculand ca leaf-ul ar ajunge la 368 de mile pe galon (mai mare inseamna mai bine)..

http://www.autoblog.com/2009/08/11/gm-ceo-...230-mpg-in-the/


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 18 Aug 2009, 15:23
Post #57


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Și Saab se pare că va ajunge la Koenigsegg(sper să le fi scris corect numele)…


--------------------
Dacia Duster - RO 44 AWD 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 9 Sep 2009, 21:14
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




saab-ul a ajuns si pe mana chinezilor: http://www.autoblog.com/2009/09/09/report-...y-stake-in-saa/



oricum ce se banuia de la inceput se confirma, banii aruncati in curul gm-ului si a chrysler-ului nu vor fi recuperati in intregime niciodata, mare parte din ei vor fi pierduti

SUA va pierde aproape toți banii investiți pentru salvarea GM și Chrysler

QUOTE
Autoritățile din SUA estimează că o mare parte din împrumuturile acordate de stat constructorilor auto General Motors (GM) și Chrysler pentru a-i salva de la colaps nu vor putea fi recuperate niciodată, potrivit Mediafax.




Deși contribuabilii își vor recupera o parte din investițiile făcute în Chrysler și GM, este puțin probabil ca fondurile să fie recuperate în totalitate", se arată într-un raport al Congressional Oversight Panel, un comitet al Congresului care supraveghează măsurile de relansare economică din SUA.

Raportul citează estimări făcute de Trezorerie și de Biroul Congresului pentru Buget.

Ajutoare considerabile

Trezoreria consideră că o mare parte din cele 23 de miliarde de dolari, reprezentând împrumuturi inițiale acordate de stat celor două companii auto, nu vor putea fi rambursate. În principal, sunt șanse de recuperare extrem de reduse pentru aproximativ 5,4 miliarde de dolari alocate Chrysler.

În total, din toamna anului trecut, guvernul a promis sau a acordat companiilor auto ajutoare de peste 60 de miliarde de dolari.

"Creditele inițiale asigurate în toamna anului trecut, când industria auto era în declin și nu existau planuri de restructurare, nu vor fi, probabil, rambursate în totalitate", a afirmat șeful Congressional Oversight Panel, Elizabeth Warren.

Oficialul a precizat că este dificil de anticipat suma care va putea fi recuperată, deoarece împrumuturile au fost convertite în acțiuni, iar profitabilitatea investițiilor depinde de performanțele constructorilor auto din următorii doi ani.

Guvernul SUA deține 10% din Chrysler și 61% din GM.


http://www.capital.ro/articol/sua-va-pierd...ler-124848.html

This post has been edited by aphophis: 9 Sep 2009, 21:15


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smailmiami
post 9 Sep 2009, 22:43
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 318
Joined: 7 September 06




Am mai discutat odata de valoarea reala a banilor investiti in GM, Chrysler si alte companii falimentare.


--------------------
Daewoo Leganza - DJ-10-DKL 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 9 Sep 2009, 22:46
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.493
Joined: 14 January 06




care valoare reala? ca nu valoreaza mai mult ca hartia igienica.. icon_mrgreen.gif bine. ma refer la actiuni

Cat despre banii "investiti" de Statele Unite Socialiste, d-zeu cu mila, revenim la ce am zis mai sus. La cat valoreaza gm acum..

This post has been edited by aphophis: 9 Sep 2009, 22:47


--------------------
Kia Rio - --- 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th August 2025 - 21:58
Dacia