Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

AC pornit, motor mai lenes.

lazar.b
post 10 Jul 2008, 13:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 08




Salut!

Din februarie anul acesta sunt posesorul unui Clio III Privilege, motor 1.4, benzina, 100 CP.
Nu am mers foarte mult cu masina, nu am avut timp de plimbari prea dese in afara orasului. Pana acum am adunat cu ea aprox 4500 km. Am folosit doar benzina fara plumb de 95 si 98 de la OMV, Petrom sau PetromV.
Problema pe care o am de cand am terminat perioada de rodaj este ca daca folosesc aerul conditionat, se simte cum motorul pierde putere, accelereaza mai greu, nu mai e la fel de sprinten. Deasemeni, in treptele 1 si 2 se simte mult mai bine scaderea de putere, mai ales ca scade viteza, fara a ridica piciorul de pe acceleratie, sau frana etc.
Sunt constient ca in momentul in care instalatia pentru aer conditionat intra in functiune, motorul primeste o sarcina in plus. Dar ma indoiesc ca ar trebui sa se simta atat de slabit.

Multumesc anticipat pentru parerile voastre.


--------------------
Renault Clio III 2007 / 1.4 16V Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 10 Jul 2008, 14:05
Post #2


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




sa inteleg ca tu nu ai mai avut masina cu aer conditionat?
e normal sa se simta ,mai ales ca nu i un monstru de 4-5 litri.....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lazar.b
post 10 Jul 2008, 14:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 08




Ba da, un Astra 1.7 CDTI de 85 cai, diesel, pana sa iau Clio III. Dar nu se simte scaderea de putere a motorului (cel putin nu cat sa fie sezizabila) asa cum se simte la Clio.
Oare cat din puterea motorului se pierde efectiv, in mod normal, cand porneste instalatia de AC?

This post has been edited by lazar.b: 10 Jul 2008, 14:13


--------------------
Renault Clio III 2007 / 1.4 16V Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 10 Jul 2008, 14:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




Salut,

e normala scaderea de putere, la orice motor se simte. smile.gif
Este diferenta intre un motor pe benzina si unul pe motorina.
Ai AC manual sau automat?
Obisnuiesti sa turezi motorul sau nu?


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiClioTrei
post 10 Jul 2008, 14:19
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 February 08




intr'adevar, compresorul climatizarii este inca un consumator si pare unul dur... inca un motor pana la urma... aud ca apare o crestere de consum de 1-2l/100km (daca nu mai mult! scrie in manual parca...). am motor identic, se simte chiar si in regim de autostrada o infima decelerare atunci cand pornesc aerul, parca isi pierde nitel suflul pana ce calculatorul regleaza automat turatia. tine cumva de capacitatea motorului as zice... spre exemplu, am avut un logan 1,4 75CP 8v! fluctuatia era si mai dramatica fata de 1,4 100CP 16v (clio 3). bref, eu unul simt diferenta si apreciez prin comparatie motorul clio3.

mai e o chestie... daca este dotata cu climatizare automata, e un mic avantaj, cel putin teoretic. climatizarea nu merge in flux maxim decat primele minute, pana aduce temperatura la nivelul pe care il doresti in habitaclu. si doar atunci iti da un mic shoc in turatie. apoi ritmul scade si nu face decat sa mentina temperatura interioara. asta inseamna consum mai mic si in acelasi timp motorul se relaxeaza. e un compromis... pe 1,6 se va simti si mai putin imi inchipui, daca nu deloc. nu stiu care e capacitatea optima. oricum, nu moare sub noi, asta e cert smile.gif


--------------------
Renault Clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lazar.b
post 10 Jul 2008, 14:31
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 08




@MMVI

Am cumparat masina cu sistem de climatizare automata (Clio III Privilege).
De obicei, in oras unde se simte diferenta, merg pana la 3000-3500 rpm, dar cel mai drastic simt scaderea de putere la turatii joase, 2000-3000 (tocmai pentru ca motorul nu dezvolta aceeasi putere ca la turatii de peste 3000).
Pana la urma se justifica scaderea de putere, atat ca mi se pare ca este prea mare, mai ales ca nu pot merge prin oras turand motorul constant peste 4000-4500 rpm (unde puterea lui creste, dar consumul este deasemeni ridicat).


--------------------
Renault Clio III 2007 / 1.4 16V Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
herculane
post 10 Jul 2008, 14:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.237
Joined: 30 April 07




si la clio sport se simte cand dai drumul la clima, asa ca nu ai de ce sa-ti faci probleme smile.gif

eu, la al meu 1,6, atunci cand merg cu inca 3-4 persoane in masina (foarte rar, intr-adevar) si clima pornita tin masina peste 3000rpm, altfel e moarta smile.gif. daca ma grabesc, nu cobor sub 4000. evident, consumul creste pe undeva pe la 15-16%, dar aici nu vb de consum smile.gif



--------------------
Renault Clio III Exception 1.6 16v 2007 / Ford - xxxxx Mondeo Titanium 2.0 16v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lazar.b
post 10 Jul 2008, 14:43
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 08




Ok, sunt mai linistit smile.gif
N-am avut nici o problema cu ea pana acum si nu vroiam sa "sara iepurele" chiar de aici, mai ales ca e vara si daca merg cu masina, climatizarea este pornita 95% din timp, fiind pe Auto.

This post has been edited by lazar.b: 10 Jul 2008, 14:44


--------------------
Renault Clio III 2007 / 1.4 16V Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sp!ke
post 10 Jul 2008, 14:44
Post #9


Membru dreptaci


Group: Members
Posts: 421
Joined: 13 October 07
From: Bucharest




@lazar.b

E normal sa scada puterea. Compresorul de aer consuma ~5kw, asta inseamna ~6-7 cp. Scaderea de putere se simte mai accentuat la turatii joase si in primele minute de la pornirea instalatiei, pana se creaza presiune in instalatie.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw 2007/2009 Laureate
Renault Logan... by Dacia...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiClioTrei
post 10 Jul 2008, 14:53
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 February 08




uau... nu e nevoie chiar de 4000-4500 numai ca sa invingi rezistenta aerului conditionat smile.gif io schimb constant la 3000... cu sau fara aer conditionat. si totusi fumez lejer partenerii de trafic cu berline biggrin.gif tongue.gif nu, acu' serios, eu unul nu simt o diferenta asa de mare incat sa urc inca 1000 de turatii ca sa obtin aceeasi plecare de pe loc...

INSA! acum, tot gandindu'ma la chestia asta: exista o fractiune de secunda, indiferent cat de sportiv sau moale o calc la plecarea de pe loc, cand efectiv parca tace... (am zis PARCA) e un mic shoc de fiecare data cand pleaca de pe loc cu aerul pornit. mic, foarte mic! adica pleaca o secunda sau doua normal, apare acest mic "zvac" de o fractiune de secunda, ca o mica stopare, si apoi tureaza si accelereaza normal... parca e o fractiune in care calculatoru' isi face treaba da' e putin "luat prin surprindere" smile.gif

nu stiu ce sa zic, per total, e normal. consumator feroce pe un motor totusi mic... cineva cu 1,2? senzatii? ar fi de pus unul langa altul cele 3 motoare, asa, de curiozitate smile.gif sa tzopai de pe unul pe altul ca sa vezi diferenta.


cumva in afara subiectului, fara o legatura anume: parca cei la Top Gear au facut un test semi-amuzant, semi-serios prin care aratau ca e mai eficient dpdv carburant sa mergi cu geamuri deschise pana la 80km/h si aer conditionat peste 80km/h... ceva cam asa suna rezultatul. verificau teoria cum ca mersul cu geamuri deschise face sa apara un consum de 5-6l/100km. chestie scrisa in manual. smile.gif in fine...


--------------------
Renault Clio III 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sp!ke
post 10 Jul 2008, 15:02
Post #11


Membru dreptaci


Group: Members
Posts: 421
Joined: 13 October 07
From: Bucharest




QUOTE(AndreiClioTrei @ 10 Jul 2008, 14:53)
................

INSA! acum, tot gandindu'ma la chestia asta: exista o fractiune de secunda, indiferent cat de sportiv sau moale o calc la plecarea de pe loc, cand efectiv parca tace... (am zis PARCA) e un mic shoc de fiecare data cand pleaca de pe loc cu aerul pornit. mic, foarte mic! adica pleaca o secunda sau doua normal, apare acest mic "zvac" de o fractiune de secunda, ca o mica stopare, si apoi tureaza si accelereaza normal... parca e o fractiune in care calculatoru' isi face treaba da' e putin "luat prin surprindere" smile.gif

..............
*



Si asta e normal. Calculatorul decupleaza AC-ul in momentul in care se doreste demaraj puternic si il recupleaza cand s-a stabilizat regimul de turatii.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw 2007/2009 Laureate
Renault Logan... by Dacia...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lazar.b
post 10 Jul 2008, 15:08
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 February 08




Am uitat sa mentionez si faptul ca la ralanti scade cu 50-100 rpm sub turatia normala (adica fara AC) si variaza intre aceasta turatie scazuta si cea normala, fara sa accelerez, dand senzatia de un tremurat slab intregii masini. Din nou, la turatia normala de ralanti, nu tremura, nu se misca acul turometrului din dreptul gradatiei de 900 rpm (sau 800, nu stiu care este exact).


--------------------
Renault Clio III 2007 / 1.4 16V Privilège
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 10 Jul 2008, 15:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




Fluctuatiile pot fi din cauza carburantului de slaba calitate.
Mie cand mi s-a predat masina mi s-a atras atentia sa folosesc benzina cu CO98, citez: "pentru ca cea cu CO95 nu este de calitatea corespunzatoare".
Am incercat totusi si benzina cu CO95 si nu am fost multumit de prestatia motorului.


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcristina
post 10 Jul 2008, 15:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 350
Joined: 18 April 07
From: Ploiești/Tîrgu Mureș




QUOTE(AndreiClioTrei @ 10 Jul 2008, 15:53)

nu stiu ce sa zic, per total, e normal. consumator feroce pe un motor totusi mic... cineva cu 1,2? senzatii?
*




Mdeh, senzatii mai tari, normal, mai ales in depasiri sau in rampa... icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Clio III 1.2 2006 Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 10 Jul 2008, 15:28
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




QUOTE(MMVI @ 10 Jul 2008, 16:19)
Mie cand mi s-a predat masina mi s-a atras atentia sa folosesc benzina cu CO98, citez: "pentru ca cea cu CO95 nu este de calitatea corespunzatoare".
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Oare ce scrie pe usita de la rezervor ? unsure.gif Dealerii astia sunt dusi rau...

CO mai mare inseamna rezistenta la compresii mai mari in cilindri. La masini sport, da, scrie clar ca minim 98. Aaaa ca benzinele de pe la noi sunt si mai botezate si mai nustiucum...ori ca e de 95 ori ca e de 100+ tot botezata e. Daca iti gasesti benzinaria/pompa, atunci e excelenta cea de 95.


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 10 Jul 2008, 15:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




QUOTE(dantes @ 10 Jul 2008, 15:28)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  Oare ce scrie pe usita de la rezervor  ? unsure.gif Dealerii astia sunt dusi rau...

CO mai mare inseamna rezistenta la compresii mai mari in cilindri. La masini sport, da, scrie clar ca minim 98. Aaaa ca benzinele de pe la noi sunt si mai botezate si mai nustiucum...ori ca e de 95 ori ca e de 100+ tot botezata e. Daca iti gasesti benzinaria/pompa, atunci e excelenta cea de 95.
*


radmasa.gif


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hornedfiend
post 10 Jul 2008, 18:31
Post #17


nimeni


Group: Members
Posts: 249
Joined: 26 May 07




Ce-i drept eu am avut si o corsa 1.2 80 cai cu a.c manual si nu se simtea asa tare compresorul ala dar nici nu racea suficient de bine (probabil ca era compresorul ceva mai slab). Eu am clima si nu simt absolut nici o diferenta cand porneste compresorul de A.C si face chiar cum spune AndreiClioTrei (la inceput rupe - baga la maxim- apoi se mai lasa sa mentina temperatura) dar eu nu simt nici o diferenta la puterea masinii.


--------------------
Renault Clio 3 1.6 16V 2007 Exception
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:05
Dacia