Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Usoara scurgere ulei 1.5dci, Pareri privint cauza si costuri remediere

papa_mulo
post 25 Nov 2009, 14:22
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Megane-ul din semnatura a facut in garantie reviziile la 10.000 si 20.000 km. Pe la 25.000 km parca a iesit din garantie si am hotarat sa fac reviziile de acum inainte la 15-20.000 km.
Acum are 36000 si ma pregatesc sa merg la a treia revizie la service autorizat(dar am sa cumpar eu uleiul si filtrele).
Problema din titlu: incepand de pe la 34000 km a inceput sa imi arate mesajul "TOP-UP OIL LEVEL" dar nu mereu, doar cand masina era inclinata(suita pe bordura) sau oprita de putin timp si nu avea timp uleiul sa se aseze in baie. Am pus problema pe seama unui usor consum de ulei oarecum normal. Dimineata cand masina era pe teren drept(neiclinata) nivelul era OK indicand doua cerculete.
Am cumparat ieri un litru de ulei si am completat azi cu 200 ml. Am desfacut de curiozitate si capacul de plastic al motorului si am observat scurgerea pe care o vedeti in cele doua poze. Se pare ca totusi nu consumul de ulei intre doua revizii e problema...
Ce parere aveti? E doar un racord slabit sau vreo problema majora? La ce cheltuieli sa ma astept cand merg la revizie?

PS: pana acum nu am mai desfacut respectivul capac, imi aduc aminte insa ca la revizia de 20000 am stat langa masina si cand a desfacut mecanicul capacul m-am uitat special sa vad daca e vreo scurgere de ulei pe undeva si nu am observat nimic, banuiesc ca la 20000 nu exista problema asta.




25 Nov 2009, 15:42:
Am gasit o discutie cu o problema asemanatoare intre timp:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=75648&hl=ulei&st=0

Scuze ca am deschis topicul!

This post has been edited by papa_mulo: 25 Nov 2009, 14:42


Attached thumbnail(s)
2009_1125scurgereulei0006.JPG ( Size: 321.19k ) Number of downloads: 756
2009_1125scurgereulei0007.JPG ( Size: 308.86k ) Number of downloads: 877


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 25 Nov 2009, 16:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




exact pe acolo aveam si eu pata de ulei, vezi ca am pus si eu poze pe un topic dedicat, nu a stiut nimeni sa imi raspunda pe forum ce piesa este acea de unde au aparut petele de ulei. Din ce am vazut eu pe acolo are legatura cu gazele pe care le foloseste turbina pentru a dezvolta puterea necesara motorului. Oricum am mers in service unde prima data m au intrebat daca e in garantie masina, lucru care mi s-a parut ciudat, insa am raspuns sincer "da" dupa care mecanicu a zis ca nu e nici o problema si ca o sa etanseze cu ceva silicon special acel furtun. Oricum sper sa nu imi para rau de raspunsul dat atunci, insa au trecut peste 10 mii km de la problema respectiva masina nu da nici un alt simtom de oboseala, si oricum a iesit si din garantie, era important la momentul la care am intrebat eu daca putea cineva sa imi explice circuitul gazelor pe acolo si daca e normal sa apara acele pete de ulei, acu daca e sa se intample ceva voi afla pe propria piele, Mai exact era de stiut de unde vin gazele cu vapori de ulei, e normal, de unde scapa? si important unde se duc daca dauneaza la ceva?


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 25 Nov 2009, 19:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Da, exact pozele tale le vazusem si arata exact acelasi lucru ca si la mine! Eu nu o mai am in garantie din august...sa vedem ce mi-o zice mie la revizie!
Ma ingrijoreaza ca desi am pus la pranz 200 ml ulei, dupa vreo 2-3 ore dupa ce am plecat, tot acelasi nivel de 2 cerculete imi arata, iar dupa ce am oprit motorul la un moment dat iar imi arata ""TOP-UP OIL LEVEL". Cu alte cuvinte 200ml nu au schimbat nimic...o sa mai pun maine 200 ml, dar deja ma intreb oare care e diferenta in cantitate de ulei intre un cerculet si maximul de cerculete daca cu 200 ml nu am castigat nici un cerculetz! Oare cat ulei ai in masina cand ai toate cerculetele(probabil 4.5 l) dar cel mai important, oare cat ulei ai in masina cand mai arata doar un cerc?


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 25 Nov 2009, 21:52
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




intre minim si maxim pe joja e aproximativ un litru diferenta


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
utzi22
post 25 Nov 2009, 21:53
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 20 November 07
From: Undeva langa Bucuresti




Nu stiu daca e normal sau nu, dar si la mine e la fel.


--------------------
Renault Megane Sedan Privilège 1.5dci 85cp / septembrie 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 26 Nov 2009, 09:54
Post #6


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




QUOTE(valikris2002 @ 25 Nov 2009, 16:07)
Oricum am mers in service unde prima data m au intrebat daca e in garantie masina, lucru care mi s-a parut ciudat, insa am raspuns sincer "da" dupa care mecanicu a zis ca nu e nici o problema si ca o sa etanseze cu ceva silicon special acel furtun. Oricum sper sa nu imi para rau de raspunsul dat atunci,
*


Mai bine spuneai ''nu'' si vedeai ce-ti recomanda... wink.gif
In alta ordine de idei mazga aia apare din cauza turbinei care scapa ulei pe la lagare... toate fac asa intr-o anumita masura, dar nu trebuie sa dea prea mult. Poti sa incerci sa strangi mai bine tot ce inseamna coliere pe traseul de acolo... sau si mai bine intai il dai jos si-l cureti dupa care il strangi. Chestia cu siliconu' este o tampenie... blink.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 26 Nov 2009, 10:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




chestia cu siliconul a fost sa etanseze acel furtunel, au trecut 10 mii km si nu mai e nici o problema, coliere nu prea ai pe unde sa pui. Ideea era de ce vine asa mult ulei pe acolo, sau asa era si inainte si a cedat furtuneluil ala de au aparut petele de ulei?
Am raspuns "da" ca m a luat gura pe dinainte, asa sunt uni mai sinceri, cate odata pierd cate o data castiga in viata, asta e, ramane de vazut cat de onest a fost mecanicul


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calaretz
post 30 Nov 2009, 17:14
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 12 May 09




Aceiasi problema cind masina era in garantie, s-a strans furtunul si cam atat , in schimb am o alta problema...un fel de ''bataie'' cam 30 de sec.la prima pornire a zilei sau dupa ce masina nu e pornita cam 5 ore, pina urca uleiul sau ma rog pana se ung toate componentele.Din cate am inteles unele fac altele nu, ma intreb cat este de normal si daca stie cineva ce provoaca acea ''bataie''. multmesc si scuze de off topic.


--------------------
renault laguna 1 & mercedes c 180 kompressor 2004

fan renault posesor de mercedes
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zizu
post 1 Dec 2009, 04:42
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 27 December 07




stai linistit eu am etansat cu silicon acolo si am mai facut cel putin 140 000 km si nu a mai aparut ulei pe acolo


--------------------
renault megane 2007 expresion 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 22:07
Dacia