Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

13 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curatare clapeta aer 1.6l/16V, Tutorial

19vik
post 6 Dec 2012, 15:02
Post #211


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(petrisor_tataie @ 5 Dec 2012, 21:48)
revin cu constatari maine.
*


Ar fi bine sa revii in sectiunea Megane 1 wink.gif Megane 2 1,6 nu are nici surub de reglaj, nici electrovalva de mers in gol, iar carcasa filtrului nu e prinsa in suruburi de galeria de admisie.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axicutu
post 1 Feb 2013, 14:08
Post #212


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 20 February 11




Si eu aveam aceleasi probleme cu turatia, la plecarea usoara de pe loc scadea turatia undeva la 300-400 ture sau la pornirea la rece nu pornea imediat tot timpul.
Am curatat clapeta singura, operatiunea este relativ usoara dupa cum au spus si ceilalti, iar la montare dupa ce am pus clapeta am pus contactul si s-a adaptat singura clapeta. Nu trebuie niciun tester sau cine stie ce scuze. Pui contactul si motorasul il invata singur capatul de cursa. La prima cheie dupa curatare a stat in 1300 ture cateva secunde dupa care a scazut la 1000, iar dupa cateva minute de lasat la relanti ca sa isi mai faca ea ce vrea, a scazut pe la 900 si sta ok acum. Astept sa dau o tura cu ea si revin cu informatii.
La 50000km nu era foarte murdara, nu e ca la motorina sa ajungi sa se gripeze.


--------------------
Renault Megane 2 - B-87-EYR 1.6 16V
Megane 2.2 1.6 16 V
www.portbagajeauto.net
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sosocj
post 1 Mar 2013, 14:31
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 22 November 12




azi am vrut sa desfac clapeta sa o curat, si am vazut ca imi lipseste un furtun care intra in furtunul gros de aer, am loc pentru el, am adaugat si o poza, dar el lipseste. e problema? ce e mai exact acel furtun? unde duce el? sa stiu sa ma uit daca este si e scos, sau nu este deloc... voi toti il aveti acolo? multumesc

Attached thumbnail(s)
01032013839.jpg ( Size: 943.55k ) Number of downloads: 1817


--------------------
Renault Megane II 1.6 16v - CJ-90-SOA 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sosocj
post 4 Mar 2013, 21:30
Post #214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 22 November 12




am curatat si eu azi clapeta, si nu am facut nicio reinitializare, functioneaza perfect


--------------------
Renault Megane II 1.6 16v - CJ-90-SOA 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai.D.G.
post 7 Apr 2013, 13:19
Post #215


Jupanu'


Group: Members
Posts: 1.107
Joined: 23 April 08
From: Pantelimon City




Am curatat ieri clapeta. Era sub orice critica de "incarcata". 65000 de km isi spuneau cuvantul. Relanti instabil 500-300 rpm, demaraj lipsa, trepidatii motor....
Am desfacut tubulatura filtrului de aer, am scos cutia filtrului, dar nu am reusit sa desfac corpul clapetei.
Am demontat galeria de admisie si a mers super. Mi-ar fi luat mai mult sa desfac grila de la stergatoare, capitonajul....
Problema acum e ca la pornire sta la 1100-1200 rpm. Dupa ce plec de pe loc, la relani oscileaza 1200-2000. Parca s-ar juca cineva cu pedala de acceleratie.
Binenteles consum 15% !!!!
Am facut reinitializarea cu frana apasata si apasare buton START dar nu s-a schimbat nimic.
Daca merge tot asa cateva zile, ma duc la un TEST....


--------------------
Renault Fluence 2010 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Apr 2013, 16:27
Post #216


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mihai.D.G. @ 7 Apr 2013, 14:19)
Am curatat ieri clapeta. Era sub orice critica de "incarcata". 65000   de km isi spuneau cuvantul.
*



La ce te referi? Doar la Dacia 1300 trebuia sa cureti carburatorul regulat, ma gandeam ca MEganul e putin mai evoluat, a mea la 140.000 km cum ar trebui sa fie? Nu s-a umblat niciodata la clapeta, ca merge bine motorul, nu o desface nimeni doar de dragul de a o desface.

This post has been edited by argon: 7 Apr 2013, 16:29


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teffanita
post 7 Apr 2013, 22:11
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 11 April 08
From: Bucuresti; Pitesti




"Mihai.D.G." , asa am patit si eu la a mea, chiar dupa ce am curatat clapeta, am montat-o, pornea super ok, doar ca atunci cand o lasam la relanti se tura sigura dupa care cobora. Am incercat si eu reinitializarea, dar nu a mers. Eu am fost cu ea la reprezentanta Renault pentru ca trebuia sa schimb distributia si l-am rugat pe mecanicul care pusese testerul pe ea dupa ce schimbase distributia sa se uite si la turatie si a reinitializat-o el si apoi totul a fost ok. Am vazut ca in posturi , majoritatea au spus ca nu este nevoie, dar la mine chiar nu stiu ce a avut...


--------------------
dacia 1310 1995/ renault megane sedan manager 1.4 16v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai.D.G.
post 8 Apr 2013, 11:13
Post #218


Jupanu'


Group: Members
Posts: 1.107
Joined: 23 April 08
From: Pantelimon City




QUOTE(argon @ 7 Apr 2013, 17:27)
La ce te referi? Doar la Dacia 1300 trebuia sa cureti carburatorul regulat, ma gandeam ca MEganul e putin mai evoluat,  a mea la 140.000 km cum ar trebui sa fie?  Nu s-a umblat niciodata la clapeta, ca  merge bine motorul, nu o desface nimeni doar de dragul de a o desface.
*


La asta ma refer:

Relanti instabil 500-300 rpm, demaraj lipsa, trepidatii motor....


--------------------
Renault Fluence 2010 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 12 Apr 2013, 08:45
Post #219


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




Are cineva idee cat trebuie sa fie deschiderea clapetei la relanti? La mine arata 26 grade si nu cred ca e bine...


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) - BR-11-PBC 2006 Expression
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai.D.G.
post 4 May 2013, 07:51
Post #220


Jupanu'


Group: Members
Posts: 1.107
Joined: 23 April 08
From: Pantelimon City




Revin:
dupa o luna de la curatarea clapetei (600 km parcursi) se pare ca relantiul s-a stabilizat, fara sa mai reinitializez nimic.
Sta la 1000-1100 rpm.
Cred ca e ok.....


--------------------
Renault Fluence 2010 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teffanita
post 4 May 2013, 11:38
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 11 April 08
From: Bucuresti; Pitesti




cred ca este cam mare,cred ca ar fi trebuit sa stea pe la 750


--------------------
dacia 1310 1995/ renault megane sedan manager 1.4 16v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2013, 11:40
Post #222


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E mare rau..


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sosocj
post 4 May 2013, 11:40
Post #223


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 22 November 12




e destul de mare,. mie la 750 imi sta dupa ce se incalzeste...si eu am curatat-o, nu am reinitializat-o in niciun fel, am turat doar motorul de cateva ori, si cand s-a incalzit a revenit la 750 rpm...


--------------------
Renault Megane II 1.6 16v - CJ-90-SOA 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai.D.G.
post 8 May 2013, 07:28
Post #224


Jupanu'


Group: Members
Posts: 1.107
Joined: 23 April 08
From: Pantelimon City




Am uitat sa specific: merg pe GPL.
Ieri si azi am vazut ca a scazut la 750...Deci, dupa incalzirea motorului, scade.
rolleyes.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dumitru_Stelian
post 20 May 2013, 19:36
Post #225


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 16 March 13




Am curatat azstazi clapeta de acceleratie si functioneaza foarte bine.La ralanti cand o pornesc urca turatia la 1300-1500 rpm dupa care coboara la 750-800 rpm fara trepidatii in volan.Tutorialul este foarte bun mi-a fost de ajutor.Totusi o sa ma duc sa ii fac o reinitializare in service pentru o mai mare siguranta.

O seara buna!


--------------------
Renault Megane IV 2020/1.3 Tce 140CP/Intens
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 10 Jun 2013, 17:43
Post #226


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




Am curatat si eu clapeta insa am intampinat probleme. Dupa curatare statea turata peste 1500 rpm la relanti. Am plecat la tester, facut reinitializare insa tot nu sunt multumit. Acum scade foarte greu la turatia normala, de multe ori la semafoare sta la 1000rpm. Cand este ac-ul pornit nu mai scade sub 1000rpm indiferent. Reinitializarea nu am facut-o la reprezentanta. Aveti vreo idee pt problema mea?


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 11 Jun 2013, 21:23
Post #227


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




Am facut si un filmulet cu turatia:
http://youtu.be/tsFtjGUNeU4


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zqxwce
post 5 Jul 2013, 10:55
Post #228


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 10 November 12




" Am curatat si eu clapeta insa am intampinat probleme. Dupa curatare statea turata peste 1500 rpm la relanti. Am plecat la tester, facut reinitializare insa tot nu sunt multumit. Acum scade foarte greu la turatia normala, de multe ori la semafoare sta la 1000rpm. Cand este ac-ul pornit nu mai scade sub 1000rpm indiferent. Reinitializarea nu am facut-o la reprezentanta. Aveti vreo idee pt problema mea? "


Stimate coleg Boditza,

O posibila cauza la problema pe care o ai ar putea fii urmatoarea :

- daca te uiti mai atent la pozele 1 si 2 inainte de curatare clapetei vei observa un amanunt esential pentru tine. Si anume corpul clapetei trage aer fals pe langa garnitura ( atat in partea spre motor cat si in partea opusa ).
Nimeni nu a remarcat acest lucru ceea ce duce la anomalii in functionare.

Remediere :

1.Se repeta operatiunea de curatare a clapetei,garniturii si...eventual inlocuim garnitura si aplicam un silicon elastic de culoare rosu rezistent la temperaturi uleiuri etc. se foloseste si la etansare chiuloasa.
Rezultat : eliminarea tragerii de aer fals.La o noua curatare siliconul de care iti vorbesc se da foarte usor jos ceea ce permite curatarea si o noua etansare cu silicon evident se pune si garnitura.
2.Se curata (desfunda pe toata lungimea ) cele doua furtune care intra in corpul clapetei.
3.Poti decupla bateria inainte de operatia de curatare clapeta:
Calculatorul nu mai vede interventie pe partea electrica

Ca parere proprie reinitialitarea clapetei este frectie la piciorul de lemn.

6 Jul 2013, 10:46:
Salut,
Doresc sa-i multumesc lui Hack pentru excelentul tutorial pe care la postat si as dori sa fac urmatoarea rectificare la tutorialul postat de Hack.
Avem nevoie de tubulara de 10 (nu de 8 ) altfel patiti ca mine.M-am apucat de treaba si nu aveam sculele potrivite.
_______________________________________________________________
Inainte de a va apuca de munca decuplati bateria

La terminare nu este nevoie de reinitializare ( resetarea ) clapetei.

Am procedat asa si merge perfect.Daca doriti explicatii suplimentare va pot da cu privire la decuplarea bateriei si de ce trebuie facut asa.

_______________________________________________________________

Daca nu puteti scoate mufa electrica ,(dupa ce ati decuplat bateria ) si dati din abundenta cu sprey contact electric pe mufa si daca din greseala la scoatrea mufei tata rupeti acel piciorus de blocare ( care nu permite ca ulterior mufa sa iese singura ) ,nu disperati.Rezolvare:
1.Inlocuirea mufei la un service specializat,se poate face ,costuri nu stiu.
sau
2.Dupa bagarea mufei luati o sarma 1.5 mm cu izolatie de plastic neagra ( ca sa nu se vada ) si dati peste mufa tata si peste corpul clapetei ,strangeti bine si este ok -costuri zero.Daca nu vreti sarma folositi acei soricei de plastic (cel mai mare)
Este foarte sigur si nu se desface (mufa electrica nu se va desface ) pana la urmatoarea interventie de curatare.
_______________________________________________________________

Acel furtunas care se baga in corpul clapetei in fata jos ,are si el un sistem de blocare care la scoatere se poate rupe.
Rezolvare
-Inlocuirea acelui furtunas,cost nu stiu
sau
-Folositi un colier mic pentru al stringe la montare (colier metalic asa cum este cel pe care trebuie sa-l desfaceti de pe conducta de plastic care duce la filtru de aer ).Cost 0.5 leu
_______________________________________________________________

Folositi obligatoriu garnitura noua ( intre corpul clapetei si motor )
sau
Folositi vechea garnitura dar impreuna cu silicon rosu de etansare rezistent la temperaturi si ulei.
Motivul:
Pentru o etansare perfecta si sa nu traga aer fals pe acolo.
_______________________________________________________________

In service-urile noastre se c-am rup cele doua sigurante de blocare pe care le-am spus mai sus si ei ( meseriasii ) baga mufa electrica si acel furtunas asa ( fara nici o siguranta ) si aveti surpriza ca acel furtunas iese afara in timpul mersului peste o groapa,si la fel se intampla cu mufa electrica .

VERIFICATI !!!

Daca aveti nervi , rabdare si un pic de pasiune curatati singuri clapeta.Oricum voi lucrati mult mai bine si mai atent decat cei din service-urile din Romania.

Nu uitati folositi sprey contact electric pentru mufa electrica ( curata si ajuta la un contact electric mai bun )

Cu stima.









This post has been edited by zqxwce: 6 Jul 2013, 10:46


--------------------
Renault Megane II 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 8 Jul 2013, 06:48
Post #229


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Se vede foarte clar si in poze ca suruburile alea au cap de 8, poate la tine o fi altfel unsure.gif ...iar cu privire la clema aia de blocare a conectorului electric, nu are nimic daca se rupe, mufa tot nu iese, la mine s-a rupt prima data cand am desfacut clapeta si n-am avut probleme, e drept ca din cand in cand ma asigur ca mufa sa fie introdusa bine.


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zqxwce
post 9 Jul 2013, 08:00
Post #230


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 10 November 12




Salut,
Da,probabil ai dreptate .Poate la mine au fost schimbate in service acum 2-3 ani cand mi sa curatat clapeta.
Oricum felicitari pentru tutorial si ar fii grozav sa fie mai multe.Apropo...mai ai Meganu,cum merge ,ce probleme ai mai avut la el,este bine de stiut(si eventual cum le-ai rezolvat).
Cu stima.


--------------------
Renault Megane II 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zqxwce
post 21 Aug 2013, 11:15
Post #231


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 10 November 12




Salut,

Revin cu o informatie importanta.

Sa tot discutat de reinitializarea clapetei daca se face sau nu .
Dupa ce tot eu am spus ca nu este nevoie revin cu o rectificare de opinie si cu scuzele de rigoare.

Dupa o informare in prealabil am aflat ca dupa curatarea clapetei este nevoie de o reinitializare a clapetei cu ajutorul CAN - CLIP ( acel program de diagnoza Renault ).

De ce ?Hai sa va spun pe intelesul tuturor.Calculatorul masinii are inregistrat anumiti parametri de functionare ,adica la 800 rotatii stie cat sa deschida clapeta la fel si pentru 1000,....ture.Odata cu curatarea clapetei aceasta functioneaza mai usor, efectiv mai bine si pierde acea sincronizare intre setarile memorate si noii parametri de functionare.

In principiu asta se intampla,daca cineva stie sa explice mai corect si pe intelesul tuturor il rog sa faca.

Concluzie:

Dupa curatarea clapetei este obligatoriu reinitializarea cu ajutorul softului de diagnoza Renault.

O zi frumoasa tuturor


--------------------
Renault Megane II 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 21 Aug 2013, 11:22
Post #232


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nevoia initializarii intervine atunci cand nu se executa corect operatia.
Trebuie debranjata bateria inainte de scoaterea mufei din clapeta....ca la orice interventie la electronica.
Curatarea clapetei face ca fluxul de aer sa circule mai bine....nu ca clapeta sa functioneze mai usor.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zqxwce
post 19 Sep 2013, 19:44
Post #233


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 10 November 12




Din pacate ,daca dupa curatare si montare la loc intr-nu mod corect si reinitializare clapeta, relantiul este tot neregulat cateva secunde urca si coboara ,iar in urma testului Can-Clip nu avem nici o eroare cred ca sunt simtome de moarte sigura a acestei piese si necesita inlocuirea ei.
Ce parere aveti?

Stie cineva de unde vin cele 2 furtunase care se introduc in clapeta (unul chiar in corpul clapetei si celalalt in tubulatura de plastic aspiratie aer inaintea clapetei )...si ce rol au ?

Care producator de corp clapete credeti voi ca este mai bun ? si nu au fost probleme :

-VDO sau Meat Doria sau Hoffer sau SIDAT sau Vemo,toti produc corp acceleratie pt. cod original 8200171134

Multumesc.

This post has been edited by zqxwce: 19 Sep 2013, 19:55


--------------------
Renault Megane II 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 20 Sep 2013, 11:56
Post #234


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




Unul dintre furtunase este sigur cel care recircula gazele carter, gazele nearse, sau ceva de genul asta...


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 20 Sep 2013, 19:25
Post #235


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




In clapeta intra furtunul de la canistra de recuperare vapori de benzina din rezervor.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zqxwce
post 21 Sep 2013, 08:46
Post #236


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 10 November 12




Ma gandesc ca este foarte important de stiut de unde vin cele 2 furtunase si ce rol au in functionarea clapetei deoarece in acest fel poate eliminam cauza care duce la murdarirea(inbacsirea)corp clapeta.
Normal aerul aspirat vine curat deoarece trece prin filtru atunci de unde atata mizerie cu urme de ulei (sau cum o fi) in corpul clapetei ?

Pareri care producatori de clapete sunt mai buni si care nu au facut probleme.


--------------------
Renault Megane II 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 5 Oct 2013, 11:26
Post #237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Cum reinitializez clapeta la Megane 2 1.6 16v? Am curatat-o e ft ok totul, merge bine, mergea ok si inainte dar am avut un pitic s-o curat eu. Faza e ca sta cam multisor la 1000rpm cu motoru cald. Scade cam la 9-800rpm si mai jos nu merge la relanti. Am tinut apasat butonul de Start 5 secunde dar nu s-a intamplat nimic.


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Oct 2013, 11:27
Post #238


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asta e din ciclul cum sa te scarpini daca nu te mananca. Ai deconectat bateria cateva minute?


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 5 Oct 2013, 11:30
Post #239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Da din ciclul ala e. Am constatat cu ocazia asta ca clapeta era murdara si am facut bine ca am curatat-o. Inainte sa fac demontarea clapetei am deconectat bateria. Am terminat treaba, am reconectat totul la loc si am pus inapoi bateria.


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexumf
post 5 Oct 2013, 11:43
Post #240


MEMBRU CHELIOS


Group: Members
Posts: 775
Joined: 9 July 08
From: Bucuresti






Mai mergi si o sa-si revină...

This post has been edited by alexumf: 5 Oct 2013, 11:44


--------------------
Renault Megane Coupe 2006
RENAULT MEGANE COUPE 1.6 16v 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 05:04
Dacia