Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diferente loturi automobile europa est si vest, As dorii sa stiu daca chiar exista si de ce?

Dodone
post 2 Jun 2008, 00:03
Post #31


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




@ ssilviu
Ai uitat sa-ti imaginezi ca masinile se construiesc si pe loturi sau chiar in fabrici diferite.
In primul caz, cele expuse mai sus nu sunt o problema pentru ca se lucreaza cu coduri nu cu denumiri, nu-i asa ?
Iar fabricile au livrari ritmice, nu fac stocuri uriase, care sa necesite spatii uriase pt. depozitare.
Iar la suprafata dubla, o constructie nu costa neaparat dublu. Si nici terenul de sub ea nu e dublu. S-au inventat etajele, lifturile, rafturile de 9-12 m. inaltime. radmasa.gif
Timpul pentru citire se masoara in milisecunde.
Modificari in procesul de productie se fac tot timpul prin modificari de soft sau folosirea mai multor softuri , in functie de situatia data. Se folosesc servere nu doar PC-uri.
Viziunea ta despre vanzarile de masini low cost e f. ingusta, ba chiar egocentrista: se rezuma doar la Romania. Pai tu crezi ca in partea asta de lume doar noi suntem o piata emergenta !?
Iar la masinile low cost suma reducerilor de costuri, de la cat mai multe repere, maximizeaza profitul.
O buna parte din aceste detalii le cunosc de la cumnata mea, care este de ani buni Material Planner Manager la o firma multinationala din TM si asigura cateva mii de repere, care vin pe pe 3 continente, pentru cateva linii de productie diferite, unde lucreaza aprox. 4.500 de angajati in 4 schimburi. Si nu lucreaza cu stocuri mari.
Asa ca, think again.
@ Vlad B
Te rog, nu ma felicita.

This post has been edited by Dodone: 2 Jun 2008, 00:09


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad B
post 2 Jun 2008, 00:23
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 28 January 08
From: Ploiesti/Bucuresti




Pai el a meritat. A exprimat in mare parte si viziunea mea asupra subiectului, ceva mai dezvoltat, un pic exagerat pe alocuri. Fiecare are dreptul la opinia sa si eu inclin catre varianta prezentata de ssilviu smile.gif.

Evident, adevarul e undeva la mijloc iar noi nu-l vom afla niciodata.. si poate nici nu vrem asta, pentru ca ar durea cel mai probabil. Poate afli ca producatorul masinii tale si-a batut joc de tine si ti-a dat un stift fata de ce vinde altora si sigur nu ti-ar conveni. Totusi, nu m-ar surprinde nimic pt ca traim in.. Romania smile.gif.

LE: Noi tot ne dam cu presupusul ca sa ardem gazul laugh.gif.. dc e cineva care lucreaza intr-o fabrica auto si stie ceva concret, atunci ar fi interesant. Altfel, degeaba smile.gif

This post has been edited by Vlad B: 2 Jun 2008, 00:27


--------------------
Renault Clio 3 - PH 86 BAD 2007 // 1.4 Dynamique
Monopost Renault 2007 // F1 Team R27
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 2 Jun 2008, 07:22
Post #33


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Hai sa va spun ce a patit o firma de materiale de constructii din TM. Nu e folclor, sunt lucruri vazute de mine.
Lucram la constructia unei case a unor prieteni si o firma ne livra ritmic materiale la comanda. Le aduceau cu un Mercedes Sprinter de 3,5 tone, aproape nou. Fiind drumul numai denivelari, am observat ca usile din spate au un joc in mers, sus-jos, nefiresc de mare, la fel ca la bus-urile Fiat vechi.
L-am intrebat pe sofer daca e normal sa se intample asa ceva la o masina asa de noua. Mi-a spus ca e fabricat in Turcia si ca mai au unul la firma, identic, cumparat la mana a doua din Germania, produs in Germania. Acesta avea un rulaj de peste 100.000 de km., dar se comporta total diferit, era mult mai rezistent. Diferenta de calitate era net vizibila.
In TM au cumparat pt. transportul in comun peste 50 de autobuze Mercedes noi, fabricate tot in Turcia.
Am discutat cu un sofer care lucreaza pe autobuze si mi-a spus ca dupa cateva luni au inceput sa iaba varii probleme cu multe piese, mai putin cu grupul motopropulsor (motor+c.v.), care sunt fabricate in Germania.
Nu am nimic personal cu firma Mercedes sau cu turcii (fac si ei ce poate sleep.gif , sau doar ce platesti...), dar am vrut sa dau exemple ca exista diferente vizibile de calitate, in functie de cat platesti pe un produs.



--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad B
post 2 Jun 2008, 09:20
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 28 January 08
From: Ploiesti/Bucuresti




Chestia asta o fi valabila numai pt cativa producatorii europeni, sau se joaca si asiaticii cu noi? Toyota, Honda etc. oare fac compromisuri la calitate pt patria noastra scumpa?


--------------------
Renault Clio 3 - PH 86 BAD 2007 // 1.4 Dynamique
Monopost Renault 2007 // F1 Team R27
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Jun 2008, 09:59
Post #35


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(Dodone @ 2 Jun 2008, 01:03)
Ai uitat sa-ti imaginezi ca masinile se construiesc si pe loturi sau chiar in fabrici diferite.
In primul caz, cele expuse mai sus nu sunt o problema pentru ca se lucreaza cu coduri nu cu denumiri, nu-i asa ?


Nu vad ce legatura au codurile si denumirile cu ce am zis mai sus. Nu are importanta daca pe masina scrie in litere "pentru romania" sau in cod.

QUOTE(Dodone @ 2 Jun 2008, 01:03)
Iar fabricile au livrari ritmice, nu fac stocuri uriase, care sa necesite spatii uriase pt. depozitare.

Nici nu am zis ca se lucreaza din stoc. Din contra. Mai deloc. Masina care va intra in productie azi acum o saptamana nu avea nici o piesa produsa. Dar, se asigura un buffer de piese temperar. Ca nu este de 10.000 de piese este altceva. Dar e suficient de mare cat sa poate sa acopere o productie de 2-3 zile lejer. Erori si ambuteiaje in procesul de productie exista peste tot, si nu ai vrea ca pentru doua ore de probleme la o un furnizor sa opreste linia de productie. De altfel trebuie sa fii naiv sa crezi ca nu exista nici un pic de stoc si ma o piesa din componenta masinii nu sta deloc de la momentul crearii la furnizor pana la montarea pe masina. Nu ar fi deloc convenabil.

QUOTE(Dodone @ 2 Jun 2008, 01:03)
Iar la suprafata dubla, o constructie nu costa neaparat dublu. Si nici terenul de sub ea nu e dublu. S-au inventat etajele, lifturile, rafturile de 9-12 m. inaltime. radmasa.gif

Sincer sa fiu eu unul nu as rade in locul tau. Pentru ca daca stau bine sa ma gandesc, tocmai din dorinta de a reduce costurile, deja rafturile alea sunt impinse la maxim spre inaltime chiar si in conditii normale de utilizare. Asa ca daca vrei sa mai pui ceva, trebuie sa o faci pe suprafata normala. Dar na, era simplu sa te gandesti: moama ce destept sunt eu, au aia rafturi inalte de 2 metri si uite solutia, le mai intaltam cu 2 metri si gata problema spatiului rolleyes.gif Ca ei nu puteau sa faca asta de la inceput ...
QUOTE(Dodone @ 2 Jun 2008, 01:03)
Timpul pentru citire se masoara in milisecunde.

Eu nu m-am referit neaparat la citire wink.gif

QUOTE(Dodone @ 2 Jun 2008, 01:03)
Modificari in procesul de productie se fac tot timpul prin modificari de soft sau folosirea mai multor softuri , in functie de situatia data. Se folosesc servere nu doar PC-uri.


Softul ala suplimentar costa. Capacitatea suplimentara de procesare costa. Si multe costa in plus. Dar na, asa cum ziceam si mai sus, e doar chestie de fiecare cum vrea sa creada. Eu cred ca acele reduceri nu se justifica financiar. Altii cred ca da. Avand in vedere faptul ca un Megane in vest e mai scump decat in .ro cu 50% la care mai trebuie sa adaugi si costurile suplimentare de productie pe linia de montaj pentru modificari, rezulta ca piesele alea pe care le cumpara reno pentru masinile mai proaste trebuie sa fie aproape la jumatate fata de cat costa alea pentru un model destinat Vest-ului. Si la un asemenea pret cred ca ar trebui sa observam lesne diferentele cu ochiul liber. Si la aspect si la fiabilitate.

Pana una alta nu avem nici un argument pentru faptul ca exista diferente de calitate intre masini. La exterior nu se observa nimic iar in ceea ce priveste fiabilitatea, avem si pe forum multe masini care au depasit 100.000 de km fara probleme pe drumurile execrabile din Romania. Dar na, pesemne ca au fost dintr-un lot din ala de masini pentru Vest rolleyes.gif

Asa ca fiecare crede ce vrea. Eu am terminat ce aveam de spus. Plus de asta, daca Renault chiar face masini mai slabe pentru Romania dar la un pret pe masura, tind sa le multumesc din toata inima. Am dat pe un Megane cu 6000 de euro mai putin din Franta, imi merge perfect si eu unul nu vad nici o diferenta fata de cel mai scump. Si atunci ce rost ar fi avut sa dau bani mai multi?

Iar daca pot sa produca un Megane Sedan la doar 14.000 de euro, de ce nu l-ar vinde la pretul asta si in Franta? Ca ar sparge piata. Ati vazut si voi ce succes nebun are Loganul pe acolo. Au drumuri bune, trafic decent si motorina calitativa. Asa ca toate problemele pe care le are de exemplu Megane 2 facelift (ambreiaj incins in trafic greu, flanse sau greieri, injectoare infundate etc) nici nu s-ar regasi in Vest. Deci ar sta foarte bine cu fiabilitatea. Asa ca, de ce nu vand?

LE. Si mi-am amintit ceva. Orice piesa care e schimbata trebuie testata. E adevarat, poate isi permit sa puna o piesa de o calitate mai slaba, dar trebuie sa stie cat de slaba. Si trebuie testata. Ca daca faci rabat de la calitate te trezesti ca iti pica la 5000 de km sistemul de directie. Sau de franare. Deci noile componente trebuie testate. Iar costuri suplimentare. Plus de asta, stiti ca mocheta aia e testata in multe moduri? Unul dintre ele este si sensibilitatea la oamenii cu alergii? Dar na, e simplu sa pui o alta mocheta ... icon_mrgreen.gif

This post has been edited by ssilviu: 2 Jun 2008, 13:46


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogul
post 2 Jun 2008, 14:20
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 12 February 08
From: Timisoara




O sa dau si eu un exemplu ce lam vazut de curant .Mi s-o stricat o macara de la un geam binenteles ca preturile de noua erau destul de mari pt o bucata de plastic cu un cablu asa ca directia un shrot cand demontez usa de pe laguna din shrot diferentele erau destule gaurile de la macara erau date invers motorasul difera complet de la mine la acea din shrot, alt producator motorasul mai mic si nu cred ca avea functia "merge singur pana sus si coboara iarasi singur " scuze nu stiu denumirea tehnica mergea ca la logan ti apasat coboara si la fel urca nivelul de echipare cred ca era cu unu mai jos decat al meu si era benzinar sincer multe diferente am crezut ca vad (cred defapt ca eram subiectiv ca nah stitii voi "masina mea e cea mai tare...tongue.gif)si intradevar erau dar dupa acea am intrebat de masina daca o supravietuit soferul si de ce sa lovit.
Masina lovise un copac soferul supravietuise avea casco si era cumparata de noua din Romania...


--------------------
Renault LagunaII - TM 01 BOG 2001/08/Dynamique/1.9 dci
Symbol 2007 1.5 dci TM 13 SMP

Life's a B*** and then u die...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeodr
post 2 Jun 2008, 16:29
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 18 March 07
From: brasov




interesant !!..subiect,...am avut un bun prieten,care a lucrat,la Autocamioane Brasov,in trecut,pe vremea comunismului.Atunci,aveau un sistem,de exemplu,(tipul lucra la testare motoare,pe banc)..cele cu procentaj de randament,peste 85%,mergeau la export,cele peste 50%,la intern,iar cele sub 50%,erau piese de schimb,..... wacko.gif ..ceva de genel acesta,face si Renault,in Turcia ,unde au cea mai moderna fabrica a grupului??? blink.gif ..!!!


--------------------
LAGUNA 1ph2 NEVADA GRANDTOURS CONCORDE - BV 77 EME ..1998 luna noiembrie 06..avion cu motor..!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 2 Jun 2008, 17:26
Post #38


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




cu un mic amendament, ca lucratorii din fabrici sunt turci si nu nemti.. un fel de nea Dorel de Bursa wink.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 3 Jun 2008, 20:36
Post #39


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




@ ssilviu
As mai fi avut si alte argumente impotriva unor afirmatii facute de tine, dar bat in retragere pentru simplul motiv ca nu am timpul pe care mi l-as dori eu pt. net in general, pentru forumuri in mod special (mai sunt activ pe inca cateva forumuri ).
Auguri. smile.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 4 Jun 2008, 07:24
Post #40


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Sunt convins sleep.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 17 Jun 2008, 21:00
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Din pacate tind sa cred ca autoturismele produse pentrui piata din RO sunt putin mai slabe calitativ. Fac aceasta afirmatie dupa ce am mers cu un prieten sa cumpere o Octavia, cumparata de noua din Ro, care mergea bine, dar nu avea o izolatie fonica si un interior cu material de aceeasi calitate fata de masina precedenta, tot Octavia, insa cumparata din afara. Aceste lucruri l-au facut sa se duca in Germania, de unde a cumparat tot Octavia, insa fara senzatia avuta cu cea din Ro. Cred ca diferenta nu e decat la ceea ce se poate lipsi o masina, gen izolatie fonica, alt material de tapiserie, alta calitate a mochetei, alte anvelope, piele ecologica si ni naturala ori alte lucruri care nu afecteaza performantele, ci estetica si confortul.


--------------------
renault espace - bulgariax4 2.2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 01:36
Dacia