Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Zgomot interior, problemele hatchbach-urilor

cipikao
post 22 Oct 2009, 19:30
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Cred ca fiecare cunoaste aceasta problema a masinilor hatchbach. Pentru ca a 3-a usa da direct in habitaclu [interior], odata cu trecerea anilor si mai ales pe drumurile noastre, acea usa vibreaza si da un zgomot urat in interior dand impresia ca masina e o... "troaca". Aceasta e si problema golf-urilor, touring, variant, grandtour sau cum si-or mai numi producatori masinile pe care noi romanii le numim comby. Ce ar trebui schimbat acolo chedarul sau incuietoarea, pentru ca acea usa sa nu mai troncane la gropi?


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 22 Oct 2009, 19:47
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Poate ca ar mai trebui facut un mic reglaj ,sa se inchida mai "fortat" .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 22 Oct 2009, 20:49
Post #3


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Sau poate un cui de hayon de la Solenza.


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 23 Oct 2009, 19:38
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Renatgo la ce fel de reglaje te referi? Cumva la incuietoarea portbagajului? Ce as putea sa-i fac acolo sa se inchida mai fortat cum spui tu?


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 23 Oct 2009, 21:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Incearca sa reglezi incuietoarea de pe caroserie (parca aceea este reglabila ...) fa-o cu atentie ,pana ce haionul nu mai joaca deloc pe cheder .Daca acel cheder este uzat ,"calcat" mai precis ,reglajul nu prea are efect ,oricum ...incearca ! Succes ! up.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 5 Nov 2009, 19:50
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Multumesc renatgo am facut cum ai spus tu si am rezolvat. In multe alte topicuri bubu782001 vorbeste de izolare fonica, care la buburuzele noastre este deficitar facuta. O mare parte a zgomotului exterior intra in habitaclu si pe la usi din cauza lipsei mai multor chedere, si tot de aceea se aude si troncanitul ala urat al usi la inchidere. Ce am putea face din punctul asta de vedere? Eu ma gandesc sa pun inca un chedar pe fiecare usa dar cum?


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Nov 2009, 20:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Risti sa nu mai inchizi bine usa pe urma.
Uita-te pe aceste poze http://www.reno.ro/galerie/thumbnails-208.html
in care este prezentata antifonarea unui Clio 2. Surprinzator cat de mult se aseamna Clio cand este chelit (fara covorase plastice alea alea) cu Twingo cand este la randul lui chel.
Acolo arata cum sa pus materialul isonorizant, cam tot ce si cum.
Cu privire la zgomotul motorului (sau vibratiile bordului) am pus doua attachmenturi in care arata cum se "captuseste" un bord din plastic - cazul lui Clio.
La noi nu e mare diferenta tot plasticul ala chior este numai ca in majoritatea cazurilor este colorat in GRI.
Twingo mai are o problema. Priveste in interiorul lui suprafetele neacoperite de nimic (tabla direct) cum ar fi: pe portiere, in partea din spate, la hayon etc.
Astea TREBUIE acoperite. Pe esterior este clar ca e cam imposibil de facut ceva fara sa afectam aspectul habitaclului. Insa se poate pune pe interior - cu arata la Clio acela - Dynamat-ul in portiera. Este greu...se lasa cu zgarieturi %, insa are avantajul ca aduce o ameliorare a zgomotului din habitaclu. Chiar daca acesta inca va persista..va fi mult mai infundat spre inexistent (habitaclul va rezona la frecventele foarte joase datorita materialului izolant).
In plus se obtine efectul de portiera "plina" cu o inchidere mult mai ferma.
Dezavantaje:
In momentul de fata este prea naspa afara sa poti lucra afara.
In garaj trebuie sa ai spatiu + sa fie incalzit.
La lumina zilei se fac cele mai de calitate lucrari (lumina artificiala nu ne avantajeaza la lucrari de genul asta).

Avantaje:
Pana spre primavara / vara se pot cumpara incet, incet materialele de isonorizat (Dynamat-ul este destul de scump).


This post has been edited by bubu782001: 5 Nov 2009, 20:35

Attached thumbnail(s)
titom60_1135274364_tdb.jpg ( Size: 45.28k ) Number of downloads: 999
titom60_1135274385_casquette_tdb.jpg ( Size: 40.8k ) Number of downloads: 1070


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 5 Nov 2009, 22:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




cipikao,imi pare bine ca s-a rezolvat ! up.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_remusik_
post 6 Nov 2009, 12:00
Post #9


sharpest blade


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 09




am cautat pe net, preturi la Dynamat.......scumpa rau folia aia(458 ron-pachetul contine 1 folie 1372 x 813 x 12mm.). Si ma gandesc ca varianta de care zice Bubu cu acea folie de bitum,s-ar putea sa "ingreuneze" masina cu ceva kg. Daca rezultatele ar fi cele care se vor sa fie,atunci efortul financiar ptr Dynamat,ar merita.


--------------------
reno twingo 2002
...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Nov 2009, 16:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Din cate am citit, chiar ar face minuni Dynamat-ul asta. Si asta nu pe forumuri romanesti unde tot ce orice este de reclama, straluceste si este FANTASTIC (remember razatoare Vorner), insa pe cele straine unde baietii chiar il laudau cu performantele in a amortiza zgomotele. Are avantajul ca este relativ subtire, este usor iar daca rezultatul nu este pe deplin satisfacator se poate pune inca o folie PESTE obtinanu-se chiar performante in eliminarea zgomotelor + o auditie impecabila (bine aici mai conteaza si sistemul audio, difuzoarele etc).

This post has been edited by bubu782001: 6 Nov 2009, 16:36


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 6 Nov 2009, 18:46
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Din ce ai detaliat tu bubu si din imaginile de pe acel site nu e tocmai floare la ureche izolarea buburuzei. E clar ca nu oricine poate face asta chiar daca sa spunem ca si-ar permite din punct de vedera financiar. Doar izolarea unei usi cere multa indemanare si cunostinte de mecanica, electrica si electronica, gandestete ca trebuie sa scoti tot din usa ca sa poti lucra acolo, nu ca ar fi foarte complicat dar repet nu oricine o poate face. Si mai e ceva, masinile scumpe...Mercedes, BMW etc. nu numai ca sunt foarte bine izolate fonic dar sunt si foarte robuste iar robustetea amplifica starea aia de compact de intreg... nu stiu daca ma fac inteles...iar buburuzele noastre par fragile in comparatie cu ele si nu stiu daca ar da efectul dorit...oricum primul care face asta ... e tare!


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Nov 2009, 00:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Efectul dorit sigur o sa il dea. Depinde acum si ce doresti.
Efectul de solid, daca asta implica si impresia de siguranta, este absolut logic ca NICI O MASINA DIN LUME DIN CLASA MINI SI SUPER MINI nu o sa il aiba. Insa soliditatea nu are a face cu antifonarea - uita-te la autobuzele alea vechi romanesti, sau Roman Diesel - vibreaza si tremura tot in ele si mai au au un zgomot de zici ca se dezmembreaza - in ciuda faptului ca totusi sunt mult mai solide ca un BMW sau un MERTAN.
Totul tine de 2 chestii: de tipul materialelor de isonorizare folosite, si de modul in care masina este antifonata.
Nu stiu ce vorbesti tu de compact, intreg insa masina mea ESTE foarte compacta si intreaga - nu am ABSOLUT nimic sa ii reprosez in privinta asta si asta o spun despre mai multe Twingo (sunt 100% sigur ca asta pot sa ti-o confirme si colegii de pe forum).
Am condus si BMW si un Volvo (eu zic ca sunt clase superioare, in plus Volvo era NOU nout - 5200 km). In privinta efectului de intreg (compact) nu am vazut nici o diferenta fata de Twigo.
Insa la isonorizare..DA..diferentele sunt foarte mari. O sa razi insa Twingo-ului meu nu ii vibreaza tablele pe ea..nu tremura si nu are efect de GEL. Singura problema este ZGOMOTUL evacuarii (problema clasica a masinilor hatch - deoarece toba se afla SUB habitaclu si nu sub portbagaj) si zgomotul motorului la turatii mari.
Ce alte probleme mai am cu privire la chestii aiurea..vibratiile plasticelor de la bord - asta tot din lipsa folosirii materialeor antivibratii / isonorizante, insa dupa cum ai vazut mai sus..se pot rezolva.
Problema cu masinile din clasa superioara este ca acele isonorizari si pregatiri ale habitaclului, SUNT GANDITE su testate si rastestate - BMW cheltuie o gramada de bani si pariez ca sacrifica o gramada de masini + materiale isonorizante in diferite teste. De aceea masinile astea au o isonorizare mai ridicata. Sunt amplasate microfoane in masina care capteaza si cel mai mic scart - urmand ca pe dupa acel test inginerii sa descopere sursa acelui scart. Totul se face in UZINA, pai tu IN FATA BLOCULUI vrei sa o faci cum o face ala in uzina ? Cu echipamentele si cunostintele lui? Deci in treburile astea daca vrei PERFORMANTA - vezi ca sunt firme ce se ocupa special de asta - insa te costa cat inca un Twingo toata treaba, dar ESTE CALITATE si ASTEPTARILE SUNT PE MASURA.

De pe un forum
"Si Dynamat Extreme si Dynamat Original sunt bune in felul lor , in situatii diferite ! Eu am ambele si pot spune ca nu este deloc Extreme-ul mai bun decat Originalul sau invers , pt ca arata altfel , au alta compozitie si se folosesc in locuri diferite . Eu am si in usile fata si in portbagaj , impartind cat mai bine un Dynamat Trunk Kit cum am stiut , incat sa fie bine peste tot .
Portierele se "sigileaza" pe tabla , astfel incat vibratiile nu mai ajung la plastic , deci nu va mai avea de ce sa vibreze ele . Pentru plastic exista Brax si Dietz NoizeEX ( o pasta care se intinde pe plastice si le intareste f mult , eliminand vibratiile ) .
Dynamat se poate pune si pe "fata de usa" pe interior , adica spatele a ceea ce se vede din exteriorul masinii , dar se creaza o incinta cu o alta folie , la interior , unde vine plasticul prins si astfel NU vor mai fi acele zgomote nedorite .
Partea buna : scapi de zgomote , sunetul coboara in frecventa , zgomotul de inchidere al masinii seama cu S-Classe ,
Partea proasta : ingreunezi portiera"

Deci SE POATE.

This post has been edited by bubu782001: 7 Nov 2009, 00:17


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_remusik_
post 2 Dec 2009, 16:01
Post #13


sharpest blade


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 09




astept pareri...
...am vazut din intamplare in Bricostore un buretel cu o minunata folie de aluminiu atasata.grosime- 8mm , "izolator fonic"(dupa cum scria) si avea minunatul pret de aprox. 24 ron mp
intrebare:...ar avea efectul scontat ptr insonorizare?

PS: nu era autocolant,asta presupunand o lipire cu adeziv

This post has been edited by _remusik_: 2 Dec 2009, 16:03


--------------------
reno twingo 2002
...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 2 Dec 2009, 16:06
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu stiu. Si nimeni nu cred ca poate sa-ti raspunda la intrebare, atata timp cat nu incearca.
Problema mare e urmatoarea: daca tot muncesti sa izolezi fonic...macar fa-o cu folos.
Spun asta deoarece sunt sanse sa fie un "vax" ala si sa nu dea nici un rezultat - insa ai pierdut 2 zile muncind aiurea.
Tot la fel poate sa dea rezultate DE EXCEPTIE acel izolator si sa fie o treaba foarte reusita. Tocmai de aceea ma tem sa ma apuc - nu sunt genul sa fac teste muncind aiurea.
Prefer sa iau DIN START un material care sa fiu sigur ca este recomandat pentru asa-ceva.
Oricum deja sa terminat cu perioada de munca. Este prea rece sa mai facem lucrari la masina + ca se inopteza foarte repede. Astea e treaba de primavara sau vara.

This post has been edited by bubu782001: 2 Dec 2009, 16:06


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_remusik_
post 2 Dec 2009, 16:14
Post #15


sharpest blade


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 09




am sa incerc si va anunt cum se prezinta......decat sa regret ca nu am incercat,mai bine sa regret ca am incercat(chiar daca iese prost) 04.gif


--------------------
reno twingo 2002
...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 2 Dec 2009, 18:02
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Si cam pe unde ai de gand sa pui? Peste tot? Adica in usi, sub scaune , sub bord in porbagaj etc.? Cred ca esti primul care incearca asta pe un Twingo. Sper sa fie efectul dorit. Sa ne ti la curent.


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_remusik_
post 2 Dec 2009, 18:35
Post #17


sharpest blade


Group: Members
Posts: 33
Joined: 29 September 09




absolut peste tot unde e tabla(ascunsa)
....va trebui sa scot absolut tot din masina ,dupa care am sa vad cum si cu ce o lipesc. Sper sa iasa Ok
...oricum va fi un exercitiu interesant ptr ca numai asa voi vedea daca imi "raman" piese dupa ce montez la loc =)))


--------------------
reno twingo 2002
...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 2 Dec 2009, 19:26
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




Vezi ca mai afli informatii si aici: http://www.daciaclub.ro/Go-to-last-page-pa...65509-s150.html

2 Dec 2009, 19:28:
Daca iti raman piese scoatele pe forum la vanzare. java script:emoticon(':ad%20sub%20masa:')

This post has been edited by cipikao: 2 Dec 2009, 19:28


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Recristalizatu
post 5 Jan 2010, 07:31
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 December 09




salut cipikao nu am voie sa trimit PM trimite o adesa de mail sa vb nu e atat de complicat ( in legatura cu ventilatia) scuze


--------------------
Renault Twingo 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danvespa
post 28 Apr 2010, 11:45
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 January 10




Am cautat cateva variante mai ieftine de insonorizare pt. Twingo, cai nu prea e de buzunarul oricui acest Dynamat, desi tare mi-ar mai placea. Si uite asa am gasit ceva idei despre folosirea unor vopsele speciale pt antifonare pe baza de bitum, care se stie ca are bune proprietati de izolare atat fonica cat si anti rugina. Se pare ca este chiar ieftina solutia si nici nu presupune nu stiu ce mare efort in aplicare. Iar Twingo nu este tocmai un Mercedes ca sa zici ca iti ia 5 ore sa desfaci mochete, plastice, etc.
Aici pun unul dintre link-uri cu un tip care face treaba asta la un Logan: http://www.dragosmanea.ro/insono/
Eu am facut rost de vreo cativa mp de burete siliconic, cu o grosime de 5 mm, si cu o fata adeziva cu care as vrea sa imbrac pe interior toate plasticele din masina in incercarea de a scapa de simfonia greierilor, pe care sunt supus sa o ascult mereu cand merg cu masina.
Deci, voi izola podeaua, portbagajul si lateralele acolo unde se poate cu aceasta vopsea pe baza de bitum, voi trage peste un strat de Fonomin (pe care fostii mei colegi de la muzica il foloseau ca sa isi izoleze camera de repetitii wink.gif ) iar apoi voi pune acest burete siliconic cum am mai spus in interiorul plasticelor. Sper ca rezultatul sa fie unul bun. Am de gand sa ma apuc incepand de saptamana viitoare.


--------------------
Renault Twingo 1997, 1.2 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 28 Apr 2010, 12:09
Post #21


-


Group: Members
Posts: 22.775
Joined: 19 April 05
From: Romania




Fiecare material in parte are rolul lui. Daca nu le folosesti unde trebuie, rezultatele nu sunt pe masura.

This post has been edited by IRONICK: 28 Apr 2010, 12:09


--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIHAELY
post 28 Apr 2010, 14:41
Post #22


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 291
Joined: 26 January 09
From: BC.




danvespa...
ar fi intresant sa faci poze cu fiecare etapa pt. un tutorial..
Bafta si .. spor la treaba..


--------------------
renault twingo/megane II nov. 2001 initiale paris/2003dinamyque 2.0 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danvespa
post 29 Apr 2010, 18:25
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 January 10




Am sa incerc sa fac si pozele insa deocamdata incerc sa imi fac timp sa ymblu dupa cele necesare si doar apoi voi incepe.
Tot referitor la zgomote, am un scartait urat de tot atunci cand apas ambreiajul si azi cand am ridicat capota am observat ca se aude din zona unde cablul de ambreiaj se continua cu tija care intra in cutie. Imi este imposibil sa imi dau seama daca e cablul cel care scartaie sau e tija. Poate s-a mai intamplat cuiva !?


--------------------
Renault Twingo 1997, 1.2 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 16:01
Dacia