Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Traumatizanta experienta a calcarii unui caine

Vesnic_nemultumitu'
post 23 May 2008, 23:14
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Buna ziua. Avertisment: e o poveste cam trista, cine n-are stomac... mai bine nu citeste.

Sunt incepator. 2000 Km si deja am avut atatea experiente neplacute, incat aproape la fiecare drum am avut cate o "surpriza". De la o idioata beata care-mi sare in fata masinii la nici un metru distanta (o nunta pe mijlocul strazii), pana la vitezomani care indreapta "curbele" pana se integreaza total in parapet sau decoleaza de pe asfalt pana in santul de vizavi... de tamponari vazute pe drum... nu mai vorbesc.
Acum doua saptamani, am asistat "in direct" la "sarja" unui catel alb pana sub rotile unui tractor de pe sensul opus. Am vazut totul in direct, am vazut cum intra sub roata, cum i se deformeaza gura si capul, totul parca s-a intamplat cu incetinitorul. Am vazut totul in oglinda retrovizoare, la cativa metri de mine.

Am inteles atunci, de ce prietenii m-au avertizat sa nu incerc sa evit un caine hotarat sa intre sub roti. Pur si simplu nu se poate...
De ce ? Pai... cainele ala mi-a trecut prin fata, hotarat sa se ia de tractorul cu remorca ce venea din sens opus. eu am franat la timp, l-am claxonat, iar el a continuat sa se duca spre tractor. Cand a ajuns intre mine si tractor, s-a dezorientat o clipa, a avut o mica ezitare, iar eu credeam ca va sta cuminte acolo pana trece pericolul... (de aici tot ce am vazut a fost in oglinda retrovizoare stanga).
Ei bine nu a stat cuminte... s-a decis sa atace din nou cand a vazut ca tractorul si-a redus viteza cu un sfert. Probabil ca l-a considerat un semn de slabiciune, a prins curaj, asa ca s-a dus drept in fata rotii, cu gura deschisa s-o muste. Chiar vroia sa muste roata...

Am realizat atunci un adevar dur, simplu si lipsit de sentimente: daca un caine e hotarat sa intre sub roata, atunci acolo va ajunge, deoarece manevrabilitatea lui este superioara celei a unei masini. O incercare de evitare sau franare va fi vazuta de catel ca o slabiciune, si acesta isi va ajusta traiectoria ca sa ajunga unde si-a propus. Pur si simplu cainele este capabil de manevre mai abile decat o masina.

Mai mult, daca soferul intra in manevre periculoase, nu numai ca nu va putea manevra mai bine ca un caine dar mai si risca sa intre in situatii mult mai periculoase.

Un alt lucru care m-a surprins a fost reactia remorcii la impact. Eu ma asteptam sa-l niveleze pe catel. Ei bine nu, a trecut peste el de parca avea o caramida in burta. Pur si simplu roata remorcii s-a ridicat, de o clipa am crezut ca printr-o minune a trecut pe deasupra catelului. Catelul era de dimensiuni mici spre medii. Mai mult spre mic.

Apoi am realizat ce inseamna pentru o masina sa faca manevre de schimbare a directiei cand trece peste asa ceva. Parerea mea este ca se poate pierde complet controlul asupra directiei, daca rotile se ridica de parca trec peste o bordura.
Probabil insa ca in cazul unei masini mici, cele mai multe impacturi au loc cu aparatoarea, farurile, etc. si mai putin cu rotile direct.

In concluzie, situatia mi se pare deosebit de periculoasa nu numai pentru catel dar si pentru masina si ocupanti.
Daca aveti experiente triste de acest gen... poate ca nu strica sa stim si noi, cei incepatori la ce sa ne asteptam si cum sa reactionam in aceste situatii... astfel incat o situatie trista pentru caine sa nu se transforme intr-o tragedie mult mai mare.


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 24 May 2008, 01:26
Post #2


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




pai fiind incepator as putea sa ti dau un sfat:nu mai cere pareri despre cum sa reactionezi in astfel de situatii!!!

in alta ordine de idei,chiar nu inteleg rostul acestui topic....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 24 May 2008, 02:19
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Ideea e alta... mai incearca. Si daca ti se pare inutil topicul, imagineaza-ti utilitatea raspunsului tau.

Eu personal, daca vad un topic pe care-l consider inutil, in care nu am nimic de spus, atunci nu spun (varianta IGNORE). Dar asta sunt eu...

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 24 May 2008, 02:27


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 24 May 2008, 02:41
Post #4


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




raspunsul meu mi se pare destul de util:pot sa ma apuc acum sa ti insir nspe mii de variante cum ar fi"trebuit" sa reactionezi in aceea situatie....data viitoare (sper sa nu mai existe o data viitoare)nu ti vei mai aminti nici macar una...reflexele tale te vor calauzi intocmai....dar asta sunt eu...


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 24 May 2008, 06:23
Post #5


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Desi nick-ul ales de tine sugereaza un grumpy pus pe harta, nu cred ca este cazul ! Ai dat peste un gotty-grumpy care mai are si experienta ! biggrin.gif
Vesnic vor fi incepatori si veterani, soferi de duminica cu permis de 20 ani si "pustani" cu 1M Kilometri in spate ...

Nu cred ca poti primi sfaturi, asa cum sugereaza si gotty mai "abrupt", este adevarat, dar ai sa constati singur ca, odata cu cresterea numarului de kilometri parcursi, vei actiona din ce in ce mai mult ghidandu-te in mare masura dupa un feeling al derularii evenimentelor, nu dupa rationamente complicate.
Intrutotul nu pot fi de acord cu gotty privind inutilitatea topicului deoarece pentru incepatori (si sunt destui care citesc forumul) este util sa constientizeze ca ei conduc "crispat" = condusi de rationamente care nu pot urmari derularea evenimentelor in timp real iar un "veteran" are format un "instinct al interpretarii peisajului" care-l ajuta sa actioneze in virtutea unei experiente si mai rar surprinsi de eveniment. Cu cat mai repede dobandesc acest reflex, cu atat mai bine dar pana acolo este reconadabil sa fie precauti.
Ai sesizat foarte bine, "manevrabilitatea" masinii nu se compara cu a nici unui animal, nici macar a unei vaci care merge agale, daca te afli in raza de actiune a cornului sau al cozii. Chiar daca le zaresti numai in zare, tot trebuie sa reduci viteza si sa casti ochii deoarece lasa in urma "ariergarda" urat mirositoare si greu de spalat. tongue.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 24 May 2008, 06:41
Post #6


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




Caini mi-au sarit si mie in fata... inainte sa fac o manevra / frana brusca ma uit in toate oglinzile, daca nu este nimeni in imediata apropiere incerc o manevra de evitare, il alt caz il iau in plin si sufar consecintele. Pana acum am reusit sa franez de 2 ori maxim sa evit un caine, dar nu era nimeni in spatele meu. Ca sa iti povestesc si eu ce s-a intamplat cu unul din ei... mergea cainele linistit pe sens opus, se gandeste ca ar fi bine sa treaca strada si asa si face. O mica plimbare... cand ajunge in dreptul meu, credeam ca o sa am timp sa trec, dar el nu vroia sa cedeze asa ca a luat-o la fuga in fata mea.... a urmat o frana brusca si i-am atins doar coada. Daca nu franam era clar ce se intampla icon_mrgreen.gif

In acelasi timp un coleg a avut o experienta ghinionista din punctul asta de vedere... Pe autostrada i-a sarit un caine in fata... a reusit sa il evite... si dupa 1-2 km alt caine i-a sarit in fata si l-a luat in plin pentru ca nu a mai avut cum sa il evite. Rezultat? Bara sparta si acum asteapta sa se duca cu masina in service. In orice caz, daca tu crezi ca nu poti face o manevra de evitare in siguranta nu incerca sa o faci chiar daca instinctul iti spune sa il eviti. In cel mai bun caz o sa tragi stanga de volan si cine stie ce se poate intampla.


[ semnat, tot un incepator ] blush.gif

This post has been edited by blak2oo8: 24 May 2008, 06:41


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 May 2008, 09:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




La faze de acest gen toti suntem"incepatori"! sleep.gif Nu cred ca loveste cineva in fiecare zi cate un caine ca sa poata zice ca-i o chestie uzuala.
Draga Vesnic_nemultumitu',oricata experienta vei acumula la volan,lovirea unui animal cu masina oricum va avea urmari neplacute si aici nu ma refer numai la pagubele aduse masinii ci si la discomfortul pshic ce urmeaza unei astfel de intamplari.
Mai vreau sa-ti spun ca sunt deacord cu cele spuse mai sus de colegii nostri cu mult mai multa experianta intr-ale soferiei si anume ca dupa ce te vei acomoda ca sofer si-ti vei fi definit o maniera proprie de a conduce,in momentul in care te vei mai intalni cu vre-o situatie ca cea descrisa de tine la inceputul topicului vei reactiona strict dupa inspiratia de moment si nu dupa cine stie ce schema logica.Instinctual vei incerca sa eviti animalul dar experienta te va obliga sa iei decizia cea mai buna.Iti doresc sa nu mai ai parte niciodata de asemenea incidente.Ciao!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 24 May 2008, 10:31
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




Multumesc tuturor pentru sfaturi. Am mai cerut sfaturi si cu alte ocazii, privind reactiile in anumite situatii specifice, le-am retinut si chiar mi-au folosit in situatii limita.
Desi nu am cum sa neg importanta reflexelor si a flerului de moment, nu cred ca sunt inutile informarile de acest gen.
E o vorba: se poate invata din proprie experienta sau din experienta altora. Eu incerc sa invat din amandoua.
Chiar si instructorii am vazut ca dau astfel de sfaturi, privind reactiile in situatii cu potential periculos (bine, e vorba de situatii mult mai des intalnite).

Cand merg pe soselele patriei, eu vad tot timpul presuri de-astea pe acolo. Cateodata unul-doua, dar chiar si cinci-sase. Nu mi se pare un eveniment chiar asa de rar. In doar 2000 Km m-am confruntat personal cu cel putin noua situatii limita de acest gen. Nu ma refer la catei care latra masina dar pastreaza o distanta de bun simt.
Prima oara eram cu instructorul si doua pisici s-au hotarat sa se gheraiasca drept in fata masinii. Dupa ce-am franat total, s-au mai gherait un pic si au plecat.
. A doua oara aveam viteza foarte mica, tocmai plecasem de pe loc... cand am pus frana, cainele era in fata masinii... atat de aproape ca nu-i vedeam nici coada ridicata. Desi nu cred ca aveam mai mult de 5-10 km/h, daca nu franam total, atunci treceam peste el, ca el nu se dadea la o parte.

In altele doua a fost vorba de pasari (gaste cu boboci sau altele), chiar si vaci, dar nu le mai insir, ca acolo mi-e clar: opresc, ca ele nu stiu sa se fereasca, dar nici nu au ca obiectiv sa stea in fata masinii.

Iar in altele trei a fost vorba de oameni. Un beat care a cazut pe sosea chiar cand treceam pe acolo (preventiv schimbasem deja banda, ca altfel il luam sigur, dar asa a cazut la un metru distanta).
Alta mi-a sarit in fata la nici un metru distanta. Deoarece era vorba de un grup vesel de nuntasi, decizia mea preventiva a fost sa trec printre ei cu viteza 1-a si cu un picior pe frana. Tot in grupul ala, un cetatean vesel s-a asezat pe mijlocul strazii cu sticla in mana si ii saluta bucuros pe toti cei din masini.

Am insirat toate aceste evenimente tocmai pentru a sublinia importanta sfaturilor si cat de des sunt utile. Aceste sfaturi au venit in principal de la instructor:

- nu treci in viteza pe langa un autobuz oprit in statie, fiindca se intampla des sa-ti apara din fata autobuzului cate un pieton dezorientat. Tu nu-l vezi de autobuz, el nu te vede de autobuz... si daca mai e si trecere de pietoni pe care n-o vezi de autobuz...
- pe treceri, nu te bazezi pe anticiparea ritmului de traversare al unei persoane, deoarece cateodata acestea iau decizii proaste si imprevizibile. Se intampla sa se decida brusc si neinspirat sa se intoarca... il iei in plin si de pe trecere se ajunge in penal...

Cred ca ideea de baza este aceea de a a-mi calcula abordarea unor situatii cu potential periculos astfel incat sa pot controla situatia de unul singur indiferent de miscarile (greselile) celorlalti, atat cat este posibil.

Instructorul ii spunea conduita preventiva, iar in ziua de azi nu se mai pomeneste nimic de ea prin scolile de soferie.

Ca pieton, chiar saptamana trecuta am traversat prin fata unui autobuz oprit pe prima banda (era trecere de pietoni), iar instinctul mi-a spus sa scot mai intai capul pe a doua banda, sa vad ce vine. Pai venea o masina in viteza, iar duduia de la volan (o pustoaica aranjata sexy) conducea cu bratele pe volan, pentru ca in maini avea un pachet de tigari din care scotea una. S-a uitat doar putin ingrijorata la mine, pe cand imi facea freza trecand in viteza pe langa capul meu... De ce ? A presupus ca pietonii sunt atenti si se feresc... mai ramane sa dea peste un pieton cu aceeasi logica...

In incheiere, pot spune ca nu e o experienta rara. Daca impart 2000 km la 9 experiente, rezulta cam una la 220 km, adica aproape la fiecare drum.

Exista oameni care au o gandire care se bazeaza doar pe inspiratia de moment iar altii care-si fac "planuri" dinainte. Tine si de constructia fiecaruia, ca natura se bazeaza pe diversitate. Ambele metode dau rezultate (mai depinde si contextul), combinarea lor e si mai buna... dar nu sunt de acord ca daca cineva are experienta si instincte formate, atunci documentarea este inutila pentru toti ceilalti. Pentru mine nu e.

Scuze ca m-am intins atata, dar cel putin pentru incepatori fara experienta si reflexe, atitudinea de genul: "lasa ca ma descurc la fata locului" mi se pare de-a dreptul periculoasa nu doar superficiala.

Am vrut sa subliniez prin ce trece un incepator. Eu am fost surprins si nepregatit sa descopar cat de dese sunt aceste situatii, poate tocmai pentru ca nu mi-a spus nimeni.

This post has been edited by Vesnic_nemultumitu': 24 May 2008, 12:03


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 24 May 2008, 18:49
Post #9


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Aici trebuie sa te contrazic oarecum:

QUOTE
... cel putin pentru incepatori fara experienta si reflexe, atitudinea de genul: "lasa ca ma descurc la fata locului" mi se pare de-a dreptul periculoasa nu doar superficiala.


Intodeauna "te descurci" la fata locului !
Nu poti premedita un traseu decat in coordonatele lui geografice. Ce difera este experienta si calmul cu care abordezi situatia.
Pentru un incepator este, zic eu, important sa-si dezvolte atentia distributiva si sa urmareasca, chiar inainte de a-si dobandi permisul, modul de a conduce, conduita si "tehnica" unor soferi cu experienta.
Pentru un observator atent si pertinent aceste observatii pot fi o foarte buna scoala "pe pielea altuia". Din povesti este mai greu !


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 24 May 2008, 21:44
Post #10


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




Vesnic_nemultumitu' : Mie imi plac mult animalele, mai ales ca am 2 caini la ai mei si o pisica la mine acasa. De multe ori am franat si evitat animale de pe sosea, dar numai cand conditiile imi permiteau. Nu as intra in copac pentru nimic, nici macar pentru un om sincer sa fiu (desi sunt sigur ca reflexele ma vor "obliga" sa o fac).

Eu am calcat un singur caine, tot cand eram incepator. Era o haita mare de caini care latrau la masini, cand i-am vazut, am incetinit, si mergeam numai din ambreiaj tocmai sa evit sa-i lovesc, si unul din ei a bagat capul fix sub roata fara ca eu sa fac vreo manevra, si evident nu l-am vazut, doar am simtit cum trec peste el. A fost foarte neplacut sa-l vad plin de sange cum s-a zbatut cateva secunde si a murit, mai ales stiind ca a fost vina mea (teoretic, ca practic nu prea aveam ce face).

Sfatul meu e sa conduci cat mai mult si sa-ti formezi reflexe. E greu sa prezici ce vei face in anumite situatii, cel mai bine e sa fii pregatit. Dar nu intra in copac pentru nimeni, nu cred ca merita sa-ti risti sanatatea pentru un prost care merge aiurea pe carosabil, fie el om sau caine. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa tii fix de volan si sa nu te uiti. Sunt situatii, chiar la viteze mari, in care poti evita un accident fara sa provoci altul, deci numai experienta te poate ajuta, sfaturile noastre in niciun caz.


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 24 May 2008, 22:01
Post #11


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




La ideea cu tine ca pieton pe trecere, dupa un autobuz. Duduia putea sa mearga cu 65 si tie sa ti se para ca mergea cu 100... eu urasc pietonii care nu se asigura si se arunca fix in fata masinilor, pentru ca au prioritate. Ceea ce ai facut tu ar trebui sa faca orice pieton. Eu am fost la situatii limita tocmai din cauza asta... stateau la o sueta mai aveam 10 m pana la trecerea de pietoni, se intorcea omu si se arunca pe trecere.... in 10 m la 65 de km nu opresti chiar asa usor. Acum o sa sariti ca la trecerea de pietoni trebuie sa incetim... ok.. de acord, dar unele nu le vezi pentru ca s-a sters marcajul iar semnul e undeva printr-un pom, sau acoperit de vrun autobuz. Situatii si situatii....


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 24 May 2008, 22:03
Post #12


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Dintr-o incercare de evitare a unui animal poti sa ajungi la necaz. A fost un caz recent in comuna bunicilor mei cand o tipa cu prietenul in masina a ocolit o matza pe sosea si-a luat in plin o podisca. Tipul a murit pe loc, tipa a ajuns in stare grava la spital.
Nu-i de gluma sau de facut mila. Esti tu sau el. Pui mijlocul masinii pe animal sa nu sparga proiectoarele, daca n-ai viteza mare incerci sa franezi ca sa incetinesti, daca ai viteza, accelerezi blana ca sa ridici cat se poate botul masinii. Daca se sparge ceva, acopera Casco si e doar plastic, daca nu, rezolva numai spalatoria.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
A l e x
post 24 May 2008, 22:09
Post #13


Showing the fangs of rage


Group: Moderatori
Posts: 5.413
Joined: 28 May 06




Bliss, si eu stiu o masina care s-a rasturnat ca a evitat un caine. Dar aici nu e situatie in care soferului i s-a facut mila de animal, ci probabil situatie cand soferul s-a speriat si a tras tare de volan. Atunci da, se intampla un dezastru (sau se poate intampla).

Dar daca iti stapanesti masina, e uscat pe jos si n-ai viteza ametitoare, poti evita un caine fara sa pui pe nimeni in pericol. Cazuri si cazuri, totul depinde de experienta si reflexe, ca totul se decide intr-o fractiune de secunda la fata locului.


--------------------
. . .
No remorse, no repent.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 22:24
Dacia