Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ambreiaj..., Cum sa il folosim sa nu se strice?

mmgmarius
post 5 May 2008, 10:13
Post #1


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Citeam pe forum un topic si un coleg spunea cateva lucruri despre ambreiaj. Atunci mi-am pus intrebarea: Cum trebuie folosit ambreiajul astfel incat sa nu se strice?
Am tot citit pe forum ca multa lume are problema cu ambreiajul asta.

Deci, cum se foloseste corect ambreiajul?

This post has been edited by mmgmarius: 5 May 2008, 10:14


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 5 May 2008, 10:19
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cred (sper) [in teorie cel putin] ca cea mai scurta explicatie ar fi: turatii cat mai mici {optim - fara ca pedala de acceleratie sa fie apasata} daca pedala ambreajului este intre punctele de minim sau maxim. {ex: minim = podea , maxim=neapasata}.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 5 May 2008, 10:20
Post #3


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




se apasa cu piciorul stang!

asteptam cu interes noi topicuri:cum acceleram,cum franam...cum desurubam....


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pharaoh_c
post 5 May 2008, 10:22
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 25 October 06
From: Timisoara / Arad




QUOTE(gotty @ 5 May 2008, 10:20)
se apasa cu piciorul stang!

asteptam cu interes noi topicuri:cum acceleram,cum franam...cum desurubam....
*




Dar daca am cutie automata? blink.gif Ce ma fac? radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna II 2.0T 170CP Lux Dynamique 2007
Renault Laguna 2, 2.0T 170CP Lux Dynamique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 5 May 2008, 10:24
Post #5


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




iti faci un foot-rest dintr-un papuc cu blanita roz blush.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 5 May 2008, 10:32
Post #6


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




QUOTE(gotty @ 5 May 2008, 10:20)
se apasa cu piciorul stang!

asteptam cu interes noi topicuri:cum acceleram,cum franam...cum desurubam....
*




Eram sigur ca imi va da cineva in cap... ideea e urmatoarea: Am permis de cateva luni, nu am mai avut masina pana acum. Deci sunt la inceput si e foarte posibil sa gresesc in folosirea ambreiajului (sau a franei cum ai dat tu exemplu). Poate eu consider functionare normala si nu e asa... crezi ca cei care au acum prebleme stiau ca nu il folosesc corect?


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 5 May 2008, 10:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




incerca sa-l patinezi cat mai putin (eliberezi ambreiajul, nu tii masina din ambreiaj aiurea, daca n-ai nevoie) si nu stai cu piciorul pe ambreiaj la stop. Cand e mai mult de stat scoti din viteza. Si evident nu-ti sprijini piciorul pe pedala ambreiajului in mers si evita si baltile...


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeodr
post 5 May 2008, 15:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 18 March 07
From: brasov




majoritatea posesorilor de Renault ,fie el Megane, vin din DACIA 1310 BERLINA SAU BREAK !!!. ambrejul acestor masini,de altfel f rezistent ,tinea f JOS !!!. si era f TARE !!La masinile moderne ,gen Megane,este INVERS, tine SUS ,pedala este moale,si usor de manevrat, DAR...!!,pe multi vad ca ii dezavantajeaza aceasta postura!!...la Megane,ambreajul este HIDRAULIC,lucru care ,personal mergind cu masina de drive test,.am observat ,...iti arunca mult mai repede pedala inapoi,de aici tendinta de a patina INUTIL,ANGRENAJUL,MAI ALES IN TRAFIC,AGLOMERAT!!!...personal,eu nu fac patinare,decit in viteza 1,si acolo ff putin,in rest....apas pedala obligatoriu pina la fund,energic....schimb viteza,ridic piciorul usor,uniform,la Megane se ridica singura pedala,si numai dupa aceea apas acceleratia...!! La prima vedere poate fi asa o explicatie de copii timpiti,..dar..iti protejaza,un component ff scump al masinii,orcare ar fi ea!!!..si mai este o tehnica ,personala,inainte de o trecere de pietoni,sau semafor,debraiati,rapid,scoate-ti masina pe liber,si controlati-o din pedala de frina (va asigur eu ca tine fff bine,la Megane)..nu stati secunde in sir cu piciorul pe ambreaj,sau sa debraiati brusc in timp ce frinati!!!..si conteaza ff mult aprecierea fiecaruia in a merge cu treapta de viteza potrivita.NU plecati niciodata de pe loc cu a 2-ua,nu mergeti sub turat,nu accelerati brusc,cu patinarea cauciucurilor,etc,etc,etc.....


--------------------
LAGUNA 1ph2 NEVADA GRANDTOURS CONCORDE ..1998 luna noiembrie 06..avion cu motor..!!! - BV 77 EME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 5 May 2008, 16:05
Post #9


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




QUOTE(romeodr @ 5 May 2008, 15:37)
nu stati secunde in sir cu piciorul pe ambreaj,sau sa debraiati brusc in timp ce frinati!!!..si conteaza ff mult aprecierea fiecaruia in a merge cu treapta de viteza potrivita.NU plecati niciodata de pe loc cu a 2-ua,nu mergeti sub turat,nu accelerati brusc,cu patinarea cauciucurilor,etc,etc,etc.....
*



no ma scuzati ca intervin,din nou,.....mai era un topic pe aici:de ce nu e bine sa parcam cu rotile bracate......... blink.gif

de ce va mai luarati dragii mosului masina cu ambreiaj,de ce nu v ati luat cva? blink.gif

daca nu plecati cu a doua(de cate ori n ai avut nevoie de aceasta viteza sa iesi dintr un morman de zapada?),nu mergeti subturat(de cate ori n ai mers la "relanti",prin marile aglomeratii urbane?),nu patinati cauciucurile(de cate ori n ai calcat o pe coada sa nu te prinda tramvaiul sau sa iesi din interectie?),folositi cu incredere ambreiajul in felul urmator:apasari scurte la cuplarea vitezei si debraieri si mai scurte,nu solicitati ambreiajul mai mult decat este nevoie excl.gif

nu uitati ca este un ansamblu pus pe masina ca sa va ajute,sa aveti un condus cat mai placut,nu este un bibelou pe care sa nu l atingeti in veci!


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeodr
post 5 May 2008, 16:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 18 March 07
From: brasov




..IN 10 KM.pot sa stric si ambreajul,de pe cotelul acela al lui BEEECALI !!!..CHIAR DACA ESTE POATE AUTOMATA DRACIA ACEEA A LUI..!!!cu ambreajul este ,bine sa te porti,frumos,mai ales cind esti incepator....dupa aceea ....cind il simti,cind defapt simti toata masina.....parerea mea este ca ambreajul de pe Megane este competitiv,numai la motorizarea 1.4 ....pentru restul motorizarilor,discul este sub dimensionat!!!!..ca este acelasi DISC !!!


--------------------
LAGUNA 1ph2 NEVADA GRANDTOURS CONCORDE ..1998 luna noiembrie 06..avion cu motor..!!! - BV 77 EME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 5 May 2008, 17:30
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




parerea mea este ca ambreajul de pe Megane este competitiv,numai la motorizarea 1.4 ....pentru restul motorizarilor,discul este sub dimensionat!!!!..ca este acelasi DISC !!!
*

[/quote]
Stii precis sau speculezi? De ce ar fi acelasi disc cand e vorba de motorizari diferite? blink.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeodr
post 5 May 2008, 17:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 18 March 07
From: brasov




PE 1.4 SI PE 1.6 sigur este acelasi ambreaj.....la diesel,sigur este altul.....ORICUM NU AM AUZIT LA 1.4 PROBLEME,...PARE MULT MAI FIABIL,ACEST MOTOR!!!!


--------------------
LAGUNA 1ph2 NEVADA GRANDTOURS CONCORDE ..1998 luna noiembrie 06..avion cu motor..!!! - BV 77 EME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 5 May 2008, 17:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




[quote=romeodr,5 May 2008, 18:44]
PE 1.4 SI PE 1.6 sigur este acelasi ambreaj.....
Le-ai vazut comparativ? Sau din auzite?
Nu ma edific deloc! sad.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeodr
post 5 May 2008, 18:43
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 18 March 07
From: brasov




ambreajul pe 1.4 si 1.6 ,este de 200mm,cutia de viteze JH3......este posibil,ca sa nu faca fata ,la cuplul,motorului 1.6.......dar asa ca o parere personala cred ca nu este folosit cum trebuie,datorita sistemului hidraulic,care aduce pedala prea repede inapoi!!!..parere personala,poate gresesc!!!


--------------------
LAGUNA 1ph2 NEVADA GRANDTOURS CONCORDE ..1998 luna noiembrie 06..avion cu motor..!!! - BV 77 EME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 5 May 2008, 18:55
Post #15


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




QUOTE(romeodr @ 5 May 2008, 17:44)
PE 1.4 SI PE 1.6 sigur este acelasi ambreaj.....la diesel,sigur este altul.....ORICUM NU AM AUZIT LA 1.4 PROBLEME,...PARE MULT MAI FIABIL,ACEST MOTOR!!!!
*




Parca topicul era despre ansamblurile ambreiaj. Nu despre motorizari si fiabilitatea lor... smile.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 14:23
Dacia