2 probleme la buburuza
![]() ![]() ![]() |
2 probleme la buburuza
tsilviuc |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 14 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
1995
- IS-16-FLY
|
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Daca sta martorul de incarcare aprinsa inseamna ca ai probleme cu incarcarea - de asta si palpaie toti consumatorii. Ma mir totusi cum nu ti-a terminat si bateria asta. Prima oara verifica conexiunea intrea alternator si baterie sa fie bine facuta (demonteaza papucii aia curata-i samd).
De asemenea verifica tresa de masa - este peundeva pe langa baterie. Ia un aparat de masura, seteaza-l pe VOLTI curent continuu, si verifica alternatorul astfel: - pune voltmetrul pe bornele bateriei cu motorul oprit. Ar trebui sa ai un 12,2V - 12,8V. - roaga un prieten sa porneasca motorul, si vezi pe voltmetru incarcarea pe bornele bateriei, incarcarea la relanti cu toti consumatorii opriti. Ar trebui sa ai 13,8V - 14,2V. - roaga acelasi prieten ![]() - tot la relanti incepe progresiv sa dai drumul la consumatori pe rand... pozitii, faza scurta, faza lunga, dezaburirea luneata si oglinzi, ventilator climatizare, casetofon etc. Practic porneste toti consumatorii pe care ii ai pe masina. Pe masura ce pornesti consumatorii, tensiunea NU TREBUIE SA SCADA sub 13,5V si NICI SA SARA DE 14,5V si trebuie sa fie constanta. Daca ai tensiunea sub 13,5V respectiv peste 14,5V in oricare din aceste conditii, atunci ai probleme cu alternatorul. Daca nu te descurci recomand sa te duci la o firma de verificat / reparat / reconditionat alternatoare. In general au tot ce le trebuie sa reconditioneze alternatorul. A 2-a problema tind sa cred ca este din cauza "socului automat" daca vrei tu sa ii zici asa... cel mai corect fiind IAC - Idle Air Control. Asta este de fapt un motoras pas cu pas care are prostul obicei sa pice (mecanic se gripeaza). Cam ce ai putea tu sa faci este sa demontezi corpul clapeta si sa il cureti bine, bine, respectiv gaura aia din corpul clapeta, in care intra acel IAC (supapa lui de fapt). IAC-ul la tine (motorul C3G) se poate schimba deci daca este pe moarte trebuie sa cauti unul si sa il schimbi. Daca nu te pricepi, sfatul meu este sa consulti un mecanic bun. Ca sfat este sa iei destul de serios aceasta probleme pentru ca vine iarna. Atunci o sa ai MARI probleme daca le lasi acuma... Numai bine. PS daca e sa am ceva banuti acuma sa-mi mai iau o alta masina, NICIODATA nu o sa mai iau masina frantuzeasca. Poate sa aiba si 100 de valve. Pe cuvantul meu. Si STIU ce zic cand spun asta. This post has been edited by bubu782001: 19 Sep 2010, 23:50 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tsilviuc |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 14 July 10 ![]() |
mersi frumos bubu .. maine dupa ce ajung de la munca am sa pun aici modelul alternatorului . in leg cu IAC .. nu ma pricep dupa cum am spus .. dar daca sunt indemanatic si ma duce capul .. crezi ca as putea sa ma bag fara risc sa curat singur corpul clapeta? si nu stiu cu ce solutie sa curat ..
P.S. : tu stii mai bine .. dar eu ma bucur ca imi papa putin gaz .. 5-6 in oras .. are f mult loc pt pasagerii din spate .. lucru de admirat pt o masina de talia ei .. si pe mine m-a adus sanatos si de unde am luat-o si de pe unde am mai fost . ![]() This post has been edited by tsilviuc: 19 Sep 2010, 22:57 |
--------------------
Renault
Twingo
1995
- IS-16-FLY
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Cureti cu spray pt carburatoare, se gaseste la magazinele de profil auto. Corpul clapeta la tine este un tutorial aici pe forum despre C3G cum se curata samd. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=127...dpost&p=1585145
This post has been edited by bubu782001: 19 Sep 2010, 23:19 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
gedan |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
pentru problema cu bateria, ar fi mai usor sa pui o alta baterie, eventual de la un prieten, ca sa vezi daca se comporta la fel. e cel mai rapid test!
mersul neregulat este o problema de aer, asa cum zice bubu. regulatorul se curata usor! faptul ca "da in nas" la plecare sau la relanti poate fi si o problema de fise. la fel, o inlocuire cu orice set de fise de renault poate fi edificatoare. |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#6
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 19 Sep 2010, 23:31) PS daca e sa am ceva banuti acuma sa-mi mai iau o alta masina, NICIODATA nu o sa mai iau masina frantuzeasca. Poate sa aiba si 100 de valve. Pe cuvantul meu. Si STIU ce zic cand spun asta. Lumineaza-ne si pe noi, astia din intuneric! |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Lumineaza-ne si pe noi, astia din intuneric! R19/16v faptul ca esti MODERATOR nu iti da dreptul sa ma iei peste picior. Daca citesti cu atentie fraza o sa observi ca nu a fost un sfat sau o sugestie, ci o decizie personala. Pur si simplu este decizia mea de a nu mai cumpara vreodata masina frantuzeasca. Te deranjeaza acest fapt? This post has been edited by bubu782001: 20 Sep 2010, 13:39 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Sunt si eu de aceeasi parere!
|
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#9
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pai zici ca "STII" ce vorbesti, lasand sa se inteleaga ca oricine zice altfel decat tine nu stie ce vorbeste. Prin urmare - esti amabil sa ne luminezi?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE ...lasand sa se inteleaga ca oricine zice altfel decat tine nu stie ce vorbeste R19/16v, fiecare dintre noi intelege ce vrea si ce-si doreste. Daca tu ai inteles asta...ce sa mai zic... Te rog mult, nu incerca sa interpretezi ceea ce zic. Eu unul nu am spus nimic cu subanteles. Si acel "STIU ce zic" am spus-o pentru mine, in sensul ca am motivele mele, bine intemeiate, sa cred asta. Amabil sunt...insa in masura in care se poate. Nu si la partea cu "luminarea". Nu sunt responsabil eu cu luminarea nimanui... Pe de alta parte, nu vad de ce trebuie sa dau explicatii deciziilor mele. R19/16v te rog mult...deja este offtopic la greu... This post has been edited by bubu782001: 20 Sep 2010, 16:30 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cipikao |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 ![]() |
" tsilviuc" aceeasi problema o am si eu. Al meu e din 96, tot motor C3G si am aceleasi simptome si manifestari in special vara. Daca e cald o saptamana dupa care ploua, sa zicem noapte, dimineata nu porneste decat foarte greu iar daca incerc sa plec isi da mai mult in nas decat merge, dar asta pana se incalzeste bine motorul dupa care isi revine. Deci cand creste umiditatea in aer o ia razna si asta numai la prima pornire, dupa aceeaa poate sa ploua o saptamana ca nu mai face figuri.
Eu am curatat singur corpul clapeta, motorasul pas cu pas, dar tot asa face. Am schimbat la fel ca tine filtre, buji, fise. Acum suspectez bobina de inductie care nu cred ca a fost schimata vreodata de cand e masina dupa felul cum arata. Mie asa mi se pare ca in momentul cand nu porneste nu primeste suficient curent. Poate sa mai fie si de la condensul de pe capacul delcoului dar in privinta asta nu stiu ce e de facut dacat dat jos si curatat. Oricum desfa corpul clapeta si curata tot pe acolo, poate cine stie...chiar daca nu-si revine o sa simti o ameliorare in bine a motorului la relantiu si mai ales in mers masina va trage mai bine. |
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
tsilviuc |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 14 July 10 ![]() |
salut. abia acum am ajuns de la munca si nu am mai luat seria de pe alternator .. ma duc maine dimineata si o scriu aici.
va rog nu va certati ... poate bubu s-a saturat de masinile frantuzesti ... fiecare cu ce ii place. voi incerca treaba cu schimbatul bateriei .. ms pt sfat .. totusi cand motorul este pornit eu stiu ca tot curentul se trage din alternator. chiar si bateria trage din el. daca se schimba ceva va anunt. cand se opreste din plouat si sunt liber ma duc sa vad la un electrician bun (trebuie sa il caut mai intai) .. si sa dau jos corpul clapeta .. sper sa nu fac 2 corpuri ![]() ms pt sfaturi P.S. : inca o intrebare ... e stricat la mine la bord maneta pt lumini .. sau asa sunt toate twingo .. cand am faza scurta nu pot da flash-uri .. trebuie sa pun faza lunga si apoi sa o scot ... ca sa semene cu un flash ... in schimb pe pozitii si cand sunt stinse merge . P.S. 2 : mi-am mai amintit o intrebare ... nu va suparati ... in corpul acela de plastic mare in care sta filtrul de aer .. am 2 intrari ... una prin care trage aer de afara .. si un tub de aluminiu (cred) .. care duce jos la motor .. la ce foloseste ? .. trebuie sa fie negru pe interior ? ... si trebuie bine fixat ? .. pentru ca la mine sta doar asa infipt acolo . ![]() P.S. 3 : inca 1 .. promit . am auzit de la cineva ca daca iti moare bateria de tot si o fortezi sa pornesti motorul ... se poate reseta tot din ECU ?? si cica trebuie scris tot din nou ... asa vb 2 colegi de munca .. sau e o mare prostie ?. ms.noapte buna. This post has been edited by tsilviuc: 20 Sep 2010, 22:32 |
--------------------
Renault
Twingo
1995
- IS-16-FLY
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
In cazul pornirii greoaie.
Vedeti ca voi aveti distributor. Dupa cum a spus si cipikao capacul delcoului. Stiu SIGUR pe cineva cu C3G care nu ii pleca in conditiide umezeala din cauza la nus ce garnitura de pe acolo (de pe la distributorul ala). Si e adevarat daca e umezeala pe acolo e nasol...pleaca greu. Deci pentru condensul din capacul delcoului vedeti ca e acea garnitura care se schimba. Bine punctat cipikao ! Este chiar o chestiune importanta asta care va poate ajuta pe viitor sa rezolvati definitiv problema. CITEZ pe userul tatarus (dintr-un topic mai vechi cu probleme la un C3G): QUOTE ...gata am rezolvat problema.deci problema era de la condensul din capacul de delcou.intre capacul de delcou si luleaua aia e un plastic care la mine era ciuriut astfel a facut condens s-a oxidat si nu mi-a mai pornit.un prieten a venit si am verificat exact de unde nu venea scanteie.acum am alta dilema unde gasesc capacul respectv dintre lulea si capacul de delcou, si cam cat ar costa... QUOTE ...piesa cu probleme este ca un capac de plastic la o cutie de margarina sa zic asa, este intre capacul de delcou si lulea,cred ca este un fel de izolator... Sincer sa va spun...nu stiu exact ce este (nu am asa ceva pe masina) insa banuiesc ca din descrierile de aici va dati seama ce este (mai ales ca puteti inspecta vizual problema). Si apropo de cele spuse de Dl. gedan, niste fise crapate, vechi in caz de umezeala trag la masa foarte usor (umiditatea din aer permite asta). Deci nu ezitati sa le verificati cu atentie. <span class='edit'>21 Sep 2010, 07:37:</span> @tsilviuc P.S. - asa face toate adica trebuie sa schimbi intre faza scurta si lunga si inapoi... e aiurea dar deh asta este... (apropo de masini frantuzesti... ![]() P.S. 2 - tubul ala ar trebui sa fie folosit pentru a incalzi aerul din admisie iarna (pentru porniri mai usoare) - multe masini au asa ceva, iar inauntru ar trebui sa fie ca un izolant carton, pasla ceva de genul. Este negru e de la praf, mizerie, vapori de ulei...etc, sau asa o fi culoarea lui (verifica daca se ia mizerie pe degete inseamna ca e murdar). P.S. 3 - teoretic e o tampenie monumentala in sensul ca nu se reseteaza in nici un caz ECU. Iar la resetare, continutul din eeprom (sau flash eeprom) nu se sterge ![]() Practic daca nu mai ai curent in baterie (il suge tot electromotorul in incercarile repetate de pornire) exista posibilitatatea sa nu mai ajunga destul curent pentru lucrul optim al ECU-uli (la fel si pentru scanteia de la bobina samd) si chiar ca nu ai sanse de pornire. SFAT: Fa testele pe care ti le-am spus cu un aparat de masura. Verifica daca incarca alternatorul. Degeaba o chinui daca nu ai incarcare, pentru ca o sa omori si bateria asta. This post has been edited by bubu782001: 21 Sep 2010, 07:41 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
gedan |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
distribuitorul de la C3G este similar cu cel de la dacia, eu am pus chiar un delcou cu totul pentru experimente. capacul de delcou are diferita prinderea, are suruburi in loc de cleme.
garnitura de plastic este la fel! |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
tsilviuc |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 14 July 10 ![]() |
salut. asta este tot ce scrie pe alternator ..
Magneti marelli 048 63321170 AA 125R-14V-60A 7700820794 mersi. |
--------------------
Renault
Twingo
1995
- IS-16-FLY
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda deci alternatorul tau este Magneti Marelli 63321170.
Nou este in jur de 130 - 180 euro. Destul de multicel as spune. Sigur ca mai ai si varianta cu dezmembrarile. Mai este insa si posibiliatea repararii daca este nevoie, la bani mult mai ok. (se schimba periile, regulatorul de tensiune si eventual puntea de diode daca este dusa). In rest...totul e ok. In caz de nevoie se schimba si rulmentii (daca au joc sau sunt uzati cei originali). Deci pentru inceput, fa testul cu voltmetrul. Nu este ceva greu, si chiar daca nu ai experienta cu astea nu ai de facut decat sa setezi voltmetrul pe scala de peste 12V curent continuu, si sa il conectezi la bornele de la baterie. Daca nu ai aparat de masura, cumpara unul - sunt destul de ieftine si e bine sa ai asa ceva in casa. Recomand unul cu afisaj digital (vezi mai bine valorile). Procedura respectiv valorile le ai mai sus. Daca nu ai voltajele mai sus specificate trecem la pasul urmator, si anume repararea alternatorului. Spor la lucru. This post has been edited by bubu782001: 21 Sep 2010, 15:41 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#17
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Puteti verifica la alternator totodata si piesa aceea prinsa cu 2 suruburi de partea exterioara a carcasei , care are preiile colctoare pe ea(carbunii) . La mine la Twingo cel vechi palpaia becul de la incarcare la relanti , am schimbat piesa repectiva si s-a rezolvat , la piesa veche carbunii erau tociti la maxim si nu mai gaceau corect contact.
|
--------------------
Twingo
C064
1995
- DE BUCURESTI Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
Chelu |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 20 October 07 From: Timisoara ![]() |
Oarecum aceeasi problema o am si eu cu buburuza din dotare. Initial mergea intrerupt doar la rece, dupa aprox. 20 de minute era ok. La rece nu puteam sa accelerez mai puternic pentru ca incepea sa tremure si isi pierdea puterea. Am schimbat capacul delcou, fisele si bujiile, facea la fel. Am schimbat rotorul de la delcou si acum nu mai face figuri la rece, ci la cald. La rece merge bine pana se incalzeste motorul un pic dupa care incepe sa tremure, nu merge rotund si ocazional da cate un rateu mai serios (parca as frana scurt si puternic). Inainte sa ma duc la reno la o diagnoza imi puteti sugera ce as putea sa mai verific?
Multam |
--------------------
Renault
Twingo
1995
- TM 30 BUB Proud Twingo owner
|
|
tsilviuc |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 14 July 10 ![]() |
salut.
gata am rezolvat cu buburuza. am facut comanda la releu si punte diode pentru alternator dupa cod .. si le-am schimbat singur. ( punte + releu = 120 ron ) tremuratul la relanti a disparut dupa ce am schimbat garnitura de plastic de la delcou si l-am curatat. (mersi gedan ... se potriveste perfect aia de dacie) imbunatatiri : - am dat jos si corpul clapeta si am vrut sa curat pe acolo dar era lacrima .. doar motorasul pas cu pas a necesitat curatire. - cd player tunerlist de pe un logan (se aude foarte bine) + comanda volan multumesc pentru sfaturi si ajutor This post has been edited by tsilviuc: 24 Oct 2010, 20:19 |
--------------------
Renault
Twingo
1995
- IS-16-FLY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:27 |